Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osmis
    Moderator
    • May 2006
    • 5271
    • Lieksa, Middle of Nowhere

    #76
    E39 528i -99 autossa palaa absin ja luistoneston valot, eikä ne toimikkaan. Satunnaisesti myös vakkari ei lähde päälle. Boksi kävi jo korjattavana ja jonkun vian asentaja sanoi korjanneensa. En tiedä vielä tarkemmin että minkä. Joka nurkkaan vaihdoin uudet boschin abs anturit, ei vaikutusta. Livedata näyttää absin antureilta tasaista ja loogista nopeutta ajaessa. Paikoillaan ollessa 2kmh?

    Vikakoodit antaa nollata, mutta tulee heti takaisin. Mistä lähteä seuraavaksi metsästämään vikaa. Toisella boksilla?


    Sawo-Karjala - connection

    @osmis_garage

    Harraste: E30 325i Cabriolet -86

    Käyttis: E39 528i M-Sport -99

    Comment

    • Alfistipohjoosesta
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2018
      • 256
      • Loimaa

      #77
      Minusta minulla oli sama nopeus ongelma. Lähti siis ratin calibroinnilla. Eli inpa antoi renkaille paikallaan 0 km/h mutta ratilla se oli tuo 2.75km/h. Koodi tosin ei ollut unit error ilmoituksella. Mutta ei menetä mitään jos kalibroi. Sitten varmaan uutta boksia.

      ​​​​​
      Last edited by Alfistipohjoosesta; 26-01-2024, 08:35.

      Comment

      • Wildchild
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2016
        • 251
        • Päijät-Häme

        #78
        E39 alkoi kiukuttelemaan kun säät lauhtui kireästä pakkasesta plussalle. Valot jää päälle, vilkut toimii mutta mittaristo ei niistä ilmoita, parkkitutka, parkkivalot, luistonesto, penkinlämmittimet ei toimi. Viat välillä poistuu ja tulee takaisin, välillä toimii ihan normaalisti kaikki ja välillä vaan osa kiukuttelee.

        Valomoduli vai GM moduli menossa / liittimien puhdistuksen paikka?
        Bmw 525iA -02

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1832
          • Karjaa

          #79
          Tuo valojen jääminen päälle (ilman että avain on virtalukossa?) ja muut vastaavat oudot sähköviat kuulostavat klassiselta virtalukon pohjan rentoutumisen oireilta, ehkä sen vaihtamisella kannattaa aloittaa.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • Eetu O
            Newbiemmer
            • Feb 2023
            • 5
            • Kuopio

            #80
            Moro, En internetistä löytänyt tarkkaa selostusta tähän E39 airbag hommaan. 99alaspäin siis 1 vaiheisia ja siitä eteenpäin muuttu 2 vaiheiseksi? Mutta käykö siis 1 vaiheinen ratti esim 02vm E39:siin?

            Comment

            • aae30
              BTCF Member
              • May 2010
              • 2694
              • .fi

              #81
              Originally posted by Eetu O View Post
              Moro, En internetistä löytänyt tarkkaa selostusta tähän E39 airbag hommaan. 99alaspäin siis 1 vaiheisia ja siitä eteenpäin muuttu 2 vaiheiseksi? Mutta käykö siis 1 vaiheinen ratti esim 02vm E39:siin?
              kyllä ne airbag-systeemit sen määrittelee mikä sopii, ja mikä ei, eli ei sovi.
              rattia mitä nyt varmaan mietit, on tod.näk. valmistettu myös 2vaiheisena, että sinällään samannäköinen ratti käynee kyllä.​
              Sorry I'm Not Sorry
              E34 540iA 93 sedan
              E34 540iA 93 sedan
              E39 530iA 00 touring

              Comment

              • Wildchild
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2016
                • 251
                • Päijät-Häme

                #82
                Originally posted by Wespa View Post
                Tuo valojen jääminen päälle (ilman että avain on virtalukossa?) ja muut vastaavat oudot sähköviat kuulostavat klassiselta virtalukon pohjan rentoutumisen oireilta, ehkä sen vaihtamisella kannattaa aloittaa.
                Pohja vaihdettu mutta samaa ongelmaa edelleen. Polanteiden yli ajaessa tärinästä alkaa välillä toimimaan kaikki. Parkkitutka on ainut joka on kokonaan mykkä ja muut sillointällöin.

                Edit: Illalla kävin vielä pari tuntia Inpan kanssa autoa ihmetellessä.
                LCM ei saa yhteyttä. Otin akun pois hetkeksi, tarkastelin maapisteet konehuoneesta, penkin alta, kontista, kaikki näytti ok:lta. Ei muutosta.
                Kokeilin toisella GM modulilla - > radio pimeni. Vanha moduli takasin -> ei toimi vieläkään.
                Vilkut ei toimi enää ollenkaan mittaristossa. Valojen tarkastustoiminto ei toimi. Inpalla mittariston self check toimii ja valot itsessään toimii. Ei mitään koodeja sillä suunnalla.
                Asensin vanhan lukon pohjan takasin -> ei merkitystä. Uusi takaisin.

                Nyt tosiaan tilanne ettei penkinlämmittimet, parkkitutka, radio, vilkut mittaristossa toimi ollenkaan. Voiko valomoduli sotkea radion matkalla?​
                Last edited by Wildchild; 01-02-2024, 06:59.
                Bmw 525iA -02

                Comment

                • Alfistipohjoosesta
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2018
                  • 256
                  • Loimaa

                  #83
                  Valomoduuliin kyllä viittaa myös tuo vilkut ei toimi mittaristossa. Loput kyllä oireita mistä en ole kuullut lcm yhteydessä. Miten peräluukun johtosarjan? Jos ei löydy järkevää syytä tutkimuksella niin lcm vaihtoon.

                  Comment

                  • Wildchild
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2016
                    • 251
                    • Päijät-Häme

                    #84
                    Peräluukun johtosarja on fiksattu pari vuotta sitten. Tilasin valomodulin ja gm modulin ja pitäänee tuolla valomodulilla lähteä liikkeelle.
                    Bmw 525iA -02

                    Comment

                    • AXELONE
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2019
                      • 32
                      • Helsinki

                      #85
                      530dA 2003 touring Tein kovan jarrutuksen jossa absit hakkasi melkein koko jarrutuksen ajan ja nyt poljin on huomattavasti aiempaa kovempi ja sitä saa painaa aika tosissaan, jotta auto jarruttaa. Mistä vois johtua? Aiemmin vetänyt poljinta kovaksi muutamaan otteeseen, kun on esim parkkipaikkalla veivaillut ja jarruttanut ilman, että on antanut kaasua välissä.

                      Comment

                      • Wildchild
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2016
                        • 251
                        • Päijät-Häme

                        #86
                        Originally posted by Wildchild View Post
                        Peräluukun johtosarja on fiksattu pari vuotta sitten. Tilasin valomodulin ja gm modulin ja pitäänee tuolla valomodulilla lähteä liikkeelle.
                        Kävin eilen illalla sulakkeet läpi. Nyppäsin jonkun suht keskeltä taulua pois ja nyt huutaa hälytin eikä keskuslukko enää toimi. Siinä ulinassa en katsonut mikä sulake ja työnsin sen vain takaisin ja kiirellä ottamaan akkua irti. Kontista kun ottaa sulakkeen hälyiltä pois niin se vain huutaa oman akkunsa tyhjäksi. Jos laittaa sulakkeen takaiksin niin sama jatkuu. Edes avaimella ei saa ovia kiinni. Vilkut ja radio taas toimii. Ihankun auto olisi "unilla" kun vaihdekepin vieressä ei pala vaihdevalitsimen valot.

                        Kaikki sulakkeet on ehjiä konehuoneessa, kontissa ja hanskalokeron alla.

                        EDIT: Inpalla pääsin eilen myös valomodulille lukemaan koodit ym ja siellä ei ollut kuin lähinnä palaineista valoista koodeja. GM modulia en pääse lukemaan -> no response from unit.
                        Last edited by Wildchild; 06-02-2024, 07:38.
                        Bmw 525iA -02

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #87
                          Originally posted by Wildchild View Post

                          Kävin eilen illalla sulakkeet läpi. Nyppäsin jonkun suht keskeltä taulua pois ja nyt huutaa hälytin eikä keskuslukko enää toimi. Siinä ulinassa en katsonut mikä sulake ja työnsin sen vain takaisin ja kiirellä ottamaan akkua irti. Kontista kun ottaa sulakkeen hälyiltä pois niin se vain huutaa oman akkunsa tyhjäksi. Jos laittaa sulakkeen takaiksin niin sama jatkuu. Edes avaimella ei saa ovia kiinni. Vilkut ja radio taas toimii. Ihankun auto olisi "unilla" kun vaihdekepin vieressä ei pala vaihdevalitsimen valot.

                          Kaikki sulakkeet on ehjiä konehuoneessa, kontissa ja hanskalokeron alla.

                          EDIT: Inpalla pääsin eilen myös valomodulille lukemaan koodit ym ja siellä ei ollut kuin lähinnä palaineista valoista koodeja. GM modulia en pääse lukemaan -> no response from unit.
                          Menikö varmasti samalle paikalle? Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku on päättänyt tarkistaa kaikki sulakkeet ja sitten ne ei menekkään takaisin omalle paikalleen. Kun GM ei vastaa, niin tarkista sen sulakkeet: 4, 11, 27 ja 38
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Wildchild
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2016
                            • 251
                            • Päijät-Häme

                            #88
                            Originally posted by HTK12 View Post

                            Menikö varmasti samalle paikalle? Ei olisi ensimmäinen kerta kun joku on päättänyt tarkistaa kaikki sulakkeet ja sitten ne ei menekkään takaisin omalle paikalleen. Kun GM ei vastaa, niin tarkista sen sulakkeet: 4, 11, 27 ja 38
                            Meni kyllä. Tarkastin jälkeenpäin kaikki kohdat jossa kuuluu olla sulake että siinä myös on sellainen. Kävin myös kaikki sulakkeet yleismittarilla läpi että varmasti on ehjät (että signaali kulkee läpi). 4, 27, 29, 38 on GM/keskuslukko liitennäisiä ja 11 kohdasta löytyy servotronicin sulake jota omassa ei ole.

                            Ulkomaanfoorumeilta lueskelin että porukka on rikkonut purkkeja mm irrottamalla siitä johdot ennenkuin auto on unilla.

                            "Uudet" GM ja valomoduli tulossa ulkomailta.
                            Bmw 525iA -02

                            Comment

                            • Hanri
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2006
                              • 39
                              • Finnland

                              #89
                              Mikä osanumero on avaimen lukitusnapilla?
                              E39 530iA TITANGRAU METALLIC

                              BMW Cruise Bike

                              Comment

                              • azlakki
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2015
                                • 92
                                • Tampere

                                #90
                                Originally posted by Hanri View Post
                                Mikä osanumero on avaimen lukitusnapilla?
                                66122155753

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎