Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 m-rattiin vakkari+napit+ johtosarjaongelma?!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #46
    Originally posted by MakeJ
    Tänään tuli iloinen yllätys kun tarkistin varmuudenvuoksi onko ratissa yksi- vai kaksivaiheinen bägi. Auto on vamistettu 01/99 ja monien mukaan bägi vaihtui uudempaan vasta 03/99 jälkeen, mutta yllätys yllätys uudenmpi bägihän sieltä löytyi Hemi muistaakseni mainitsi joskus, että 01/99 valmistetussakin saattaa olla uudempi bägi malli. Tämä yllätys helpottaa mukavasti ratin etsimistä.
    Miten totesit asian? Ja mistä olet tarkistanut auton valmistuskuukauden?
    E39 528iA

    Comment

    • MakeJ
      BTCF Member
      • Jun 2005
      • 324
      • Hml

      #47
      Originally posted by TJJ
      Miten totesit asian? Ja mistä olet tarkistanut auton valmistuskuukauden?
      Auton valmistusajankohta selviää papereista, joita auton mukana tuli saksan maalta. Uudemman ja vanhemman ratin ero selviää täältä: http://bmwdiy.info/msport-wheel/index.html. Sivun lopussa on kuva vanhasta ja uudesta M ratista. Piuhat tulee erikohdasta rattia.

      Uudemmasta bägistä löytyy kuvia täältä: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/S...heelRepair.htm. Vanhemmasta airbägistä en heti löytänyt kuvia, mutta ilmeisesti liitin on eri kohdassa.

      Se vähän askarruttaa, että jos ratti on uudempaa mallia niin onko airbägi myös varmasti uudempi kaksivaiheinen?
      E60 535dA LCI -07 M-sport
      E39 530dAT -99 "M-sport"

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #48
        Originally posted by MakeJ
        Uudemman ja vanhemman ratin ero selviää täältä: http://bmwdiy.info/msport-wheel/index.html. Sivun lopussa on kuva vanhasta ja uudesta M ratista. Piuhat tulee erikohdasta rattia.
        Piuhat tulee aika samasta kohdasta, liitin ja johdot vain on toisessa kiinteästi ja toisessa kiinni airbagissa, joten edelleenkin askarruttaa miten totesit asian omasta autostasi? Minkä mallinen E39 sinulla on? Mitä tämä paikka kertoo sen valmistusajaksi: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
        E39 528iA

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #49
          Siis, vanhempi systeemi on yksivaiheisesti täyttyvä/laukeava joka tarkoittaa sitä että bagistä löytyy vain yksi sytytin=nalli. Tässä tapauksessa vanhemman yksivaiheisen bagin tunnistaa siis siitä että bagin keskellä on yksi ainoa liitin kiinnittyneenä sytyttimeen: http://bmwdiy.info/msport-wheel/msport-wheel-14.jpg. Uudemmissa kaksivaiheisesti täyttyvissä bageissä sytyttymiä on kaksi ja näin ollen paukkuun kiinnittyviä liittimiäkin on kaksi: http://i7.ebayimg.com/01/i/05/05/e2/d0_0.JPG . Toisaalta jos paukussa on Ranskalaisen Autolivin logo, on systeemi uudempi kaksivaiheinen: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/S...s/image027.jpg. Ratista tuon iän tunnistaminen päällipuolelta johtoja lukuunottamatta on huomattavasti vaikeampaa, mutta vanhemmassa spiraalikehäpaketti on kiinni itse ratissa: http://bmwdiy.info/msport-wheel/msport-wheel-04.jpg kun taas uudemmassa spiraalikehä on kiinnittyneenä rattiakseliin. Ratit eivät siis ole vaihtokelpoisia.
          Last edited by Hemi; 18-01-2006, 13:24.

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            #50
            Originally posted by Hemi
            Toisaalta jos paukussa on Ranskalaisen Autolivin logo, on systeemi uudempi kaksivaiheinen: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/S...s/image027.jpg.
            Toi oli omassa kaksivaiheisessa, eli siinä on paukkujen liittimet reunoissa. (Ei näy kuvassa, mutta johdot haarautuu toiselle/toiselle)
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #51
              Nimenomaan juuri näin.

              Comment

              • MakeJ
                BTCF Member
                • Jun 2005
                • 324
                • Hml

                #52
                Originally posted by TJJ
                Piuhat tulee aika samasta kohdasta, liitin ja johdot vain on toisessa kiinteästi ja toisessa kiinni airbagissa, joten edelleenkin askarruttaa miten totesit asian omasta autostasi? Minkä mallinen E39 sinulla on? Mitä tämä paikka kertoo sen valmistusajaksi: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
                Kyllä mun mielestä ratissa oleva kolo (missä liitin on) on selvästi erikohdassa vanhemmassa ja uudemmassa, mutta jokatapauksessa bagistä löytyy tosiaan tuo Autolivin logo ja bägin molempiin päihin menee piuhoja. Auto on 530D. Eipä ole nyt VIN koodia tässä, mutta pitää kattoo illemmalla mitä toi sanoo.
                E60 535dA LCI -07 M-sport
                E39 530dAT -99 "M-sport"

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #53
                  Ilman muuta on silloin juuri uudempi kaksivaiheinen. Olen itsekkin törmännyt 100% varmuudella 1/99 kaksivaiheiseen autoon/bageihin, joten ei tuo kaiketi ihan tavaton ihme olisi.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #54
                    Originally posted by Hemi
                    Ilman muuta on silloin juuri uudempi kaksivaiheinen. Olen itsekkin törmännyt 100% varmuudella 1/99 kaksivaiheiseen autoon/bageihin, joten ei tuo kaiketi ihan tavaton ihme olisi.
                    Mikähän noiden autojen tarina on? Ne tehtiin 1/99 mutta joku meni pieleen ja osa kamoista piti asentaa uudestaan ja se tehtiin vasta maaliskuussa? Mitähän ETK sanoo kun tuon auton runkonumeron syöttää, siis tarjoaako se osittain vääriä osia?
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #55
                      En oikein usko tuohon koska tuo uudempi melko massiivinen kaksivaiheinen järjestelmä on täydellisesti erilainen kuin vanha kaksivaiheinen. Samalla järjestelmän valmistajakin muuttuu. Eli koko auto olisi pitänyt purkaa ja vaihtaa kaikki johtosetit ym,ym. jotta ko.operaatio olisi onnistunut. Jos jotain puoliksi 1/99 koottuja on maannut "hallin perillä" pari kuukautta... Ihme juttu joka tapauksessa.

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6325
                        • P-Pohjanmaa

                        #56
                        Vakkari ei pelaa mikä voisi olla syy ?

                        No niin tänään värkkäsin johtosarjan paikalle,aikaakin se meni 2-3 h..
                        Radion säädöt pelaa ok kuten myös valaistus napeissa,mutta itse vakionopeus ei pelaa joten mikä tuohon voisi olla syynä ?
                        Myöskään mittaristoon ei syty sitä vihreää valoa joka ilmaisee vakkarin olevan päällä..
                        Onko sille oma sulake tms ?
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #57
                          Originally posted by veku
                          Radion säädöt pelaa ok kuten myös valaistus napeissa,mutta itse vakionopeus ei pelaa joten mikä tuohon voisi olla syynä ?
                          Myöskään mittaristoon ei syty sitä vihreää valoa joka ilmaisee vakkarin olevan päällä..
                          Onko sille oma sulake tms ?
                          Siinä moottorinohjausboksille menevässä piuhassa on jotain pielessä eli se on kytketty väärin/väärään liittimeen/väärään boksiin tai se on poikki.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19175
                            • -

                            #58
                            Lainataas topicia!

                            Sopiiko ennen 1/1999 valmistettu M-ratti E39 mallista E38 malliin? Minulla on 9/1995 valmistettu E38 750i, jossa on nelipuolainen airbag ratti monitoiminapeilla. Millainen M-ratti sopii autooni ja toimiiko E39 mallin monitoiminapit E38:ssa? Vai pitääkö olla nimenomaan E38:sta purettu ratti?
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              #59
                              Jos kellään on monitoimi M-rattia, joka sopii 9/96 valmistettuun E39:iin niin tarjotkoon sitä mulle Privassa tänne tai mailiin: [email protected].

                              Kiitän topikin lainasta!

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6325
                                • P-Pohjanmaa

                                #60
                                Originally posted by Juhis
                                Lainataas topicia!

                                Sopiiko ennen 1/1999 valmistettu M-ratti E39 mallista E38 malliin? Minulla on 9/1995 valmistettu E38 750i, jossa on nelipuolainen airbag ratti monitoiminapeilla. Millainen M-ratti sopii autooni ja toimiiko E39 mallin monitoiminapit E38:ssa? Vai pitääkö olla nimenomaan E38:sta purettu ratti?
                                99% varmuudella sopii.
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎