Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Ironic32 View Post
    Siis se, mitä yritin sanoa oli, että kiersin oikean puoleista raidetangon päätä hieman sisemmäksi. Sorry vääristä termeistä. Rengas kun alunperin näytti ratti suorassa kääntyvän oikealle.

    Nyt on suuntaukset tehty, mutta eipä vaikuttanut puoltamiseen mitenkään. Ei ole raportti just tässä käsillä, mutta laitan vaikka tuonne suuntaustopicciin arvot esille jossain välissä, niin voinet kommentoida, onko tuossa jotain puoltamiseen kenties vaikuttavaa.

    Käyn nyt sitä ennen kuitenkin veivaamassa renkaita vielä ristiin, josko tuolla olis jotain vaikutusta.

    Kolarihistoriaa ei ole tiedossa, mutta ainakin etu-umpiot olivat alkuperäiset, joten ei tätä ihan linttaan liene vedetty. Muutenkaan ei näytä siltä, että olisi pahemmin kolarikorjailtu, mutta toki reiluun 16 vuoteen voi mahtua mitä vaan, eikä oma kokemus riittäne arvioimaan mahdollisia kolarikorjauksia.
    Sillä onko kolaroitu vai ei, ei ole mitään merkitystä jos/kun alustakulmat ovat kunnossa. Eli kori saa olla vaikka letitetty, kunhan alustakulmat ovat tehtaan toleransseissa ja auto kulkee kuin juna.
    Ok, siis sääsit toki vain toisen puolen aurausta, mutta jotta auto edelleen kulkee suoraan, pitää toisen puolen kompensoida ko.säätö.
    Eli vain kokonaisauraus muuttui.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14509
      • Oulu

      Tutina alkaa täälläkin syödä miestä. Ratti on vapissut talvesta lähtien, joskin silloin hyvin hyvin vähän. Nyttemmin alkanut pahentua. Vanteilla, renkailla ja tasapainotuksella ei ole tässä tapauksessa apua. Kahdet eri vanteet ja monet eri renkaat on käyny alla ja aina sama 75-85km/h ratin vapina on päällä.

      Jarrut on putsattu napoja/levyjä myöten sekä tottakai palat ja kannattimet. Ei vaikutusta. Jarruttaessa ei täristä, muutako jos 110km/h vauhdista reilummin jarruttaa (joskaan tätä en ole putsauksen jälkeen kokeillut).

      Välyksiä ei ole, kun nekin on tullu väänneltyä useampaan otteeseen. Toinen reaktiotanko on uudehko, mutta mallia halpa. Kait se on tilattava lemförderin reaktiotangot ja katsoa josko loppuu.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        Originally posted by zener View Post
        Tutina alkaa täälläkin syödä miestä. Ratti on vapissut talvesta lähtien, joskin silloin hyvin hyvin vähän. Nyttemmin alkanut pahentua. Vanteilla, renkailla ja tasapainotuksella ei ole tässä tapauksessa apua. Kahdet eri vanteet ja monet eri renkaat on käyny alla ja aina sama 75-85km/h ratin vapina on päällä.

        Jarrut on putsattu napoja/levyjä myöten sekä tottakai palat ja kannattimet. Ei vaikutusta. Jarruttaessa ei täristä, muutako jos 110km/h vauhdista reilummin jarruttaa (joskaan tätä en ole putsauksen jälkeen kokeillut).

        Välyksiä ei ole, kun nekin on tullu väänneltyä useampaan otteeseen. Toinen reaktiotanko on uudehko, mutta mallia halpa. Kait se on tilattava lemförderin reaktiotangot ja katsoa josko loppuu.
        Millanen alusta sulla olikaan?:think
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14509
          • Oulu

          Originally posted by janke View Post
          Millanen alusta sulla olikaan?:think
          Weitecin 50/30 jouset on laitettu.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            Originally posted by zener View Post
            Weitecin 50/30 jouset on laitettu.
            Mites suuntaus sulla onnistui?:think

            En tiedä liittyykö mitenkään sinun ongelmaan, mutta mullahan tossa taannoin täristi toisen ylpään laakerinvuoksi, kun oli se kumi antanut periksi ja auto kulki vinossa ja täristi aivan mielettömästi. Eli e39 on tarkka että kulmat on balansissa, muuten tärinää luvassa
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14509
              • Oulu

              Kyllä kai ne muuten on kohdillaan pl. Toinen etucamber, joka hieman enempi miinuksella.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                Originally posted by zener View Post
                Kyllä kai ne muuten on kohdillaan pl. Toinen etucamber, joka hieman enempi miinuksella.
                Jos sulta löytyis se suuntaus raportti, niin voisit laittaa tuonne Nelipyöräsuuntaus topikkiin.!? Saisi vähän tietoo missä asennossa pyörät kulkee!
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14509
                  • Oulu

                  Mjoo, en usko että omassa tapauksessa on kulmista kyse. Ehtoon puolella oleva(t) reaktiotangot kaipaa todennäköisesti vaihtoa vaikka välystä ei olekkaan.

                  EDIT: ja samaan hengen vetoon tilasin uudet Lemförder reaktiotangot... Kerranhan tuo kirpasee.
                  Last edited by zener; 19-07-2012, 17:27.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    Originally posted by zener View Post
                    Mjoo, en usko että omassa tapauksessa on kulmista kyse. Ehtoon puolella oleva(t) reaktiotangot kaipaa todennäköisesti vaihtoa vaikka välystä ei olekkaan.

                    EDIT: ja samaan hengen vetoon tilasin uudet Lemförder reaktiotangot... Kerranhan tuo kirpasee.
                    No ainaskin reaktiotankojen osalta on sitten asia kunnossa

                    Käy osien vaihdon jälkeen uudelleen suuntauksessa
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14509
                      • Oulu

                      Originally posted by janke View Post
                      Käy osien vaihdon jälkeen uudelleen suuntauksessa
                      Juu kulmat voi pyöritellä töissä kohalleen sitten.

                      Täytyy tosin tutkia vielä, kun tuossa oli nostimella niin tuntu nyt kuitenki että oisko raidetangon sisäpäät väljät, että pitänee raidetangotki laitella sitte täydellisenä jos näin on.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by zener View Post
                        Jarrut on putsattu napoja/levyjä myöten sekä tottakai palat ja kannattimet. Ei vaikutusta. Jarruttaessa ei täristä, muutako jos 110km/h vauhdista reilummin jarruttaa.
                        Siis mikäli jarrutuksessa tärisee, niin jossain on 100% varmuudella jossain välystä tai pehmennyt pusla.

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14509
                          • Oulu

                          16" rengastus alle ja kaikki tutinat ja ratin tärinät katosi. Tuli kyllä mahtava ajaa E39:stä kerta heitolla. Pieni tutina tulee läpi rattiin ku reilummin jarruttaa, se toivottavasti korjaatuu reaktiotangoilla.

                          Mikähän lienee tuossa 17" rengastuksessa, kun niillä tutisee ratti. Tasapainotus on kohdillaan, vanteet suorat eikä renkaissakaan pintaheittoa ole. Ainoa että ovat replica vanteet. :think
                          Last edited by zener; 20-07-2012, 18:06.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by zener View Post
                            16" rengastus alle ja kaikki tutinat ja ratin tärinät katosi. Tuli kyllä mahtava ajaa E39:stä kerta heitolla. Pieni tutina tulee läpi rattiin ku reilummin jarruttaa, se toivottavasti korjaatuu reaktiotangoilla.

                            Mikähän lienee tuossa 17" rengastuksessa, kun niillä tutisee ratti. Tasapainotus on kohdillaan, vanteet suorat eikä renkaissakaan pintaheittoa ole. Ainoa että ovat replica vanteet. :think
                            Onko sovitteet paikallaan ja oikeat?

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14509
                              • Oulu

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Onko sovitteet paikallaan ja oikeat?
                              Replicat on 74,1mm keskireijällä. Veikkaanpa että nuo 16" renkaat antaa enempi anteeksi alustan helojen löysyyttä, joten kokeillaan uusiksi 17", kun saan reaktiotangot vaihdettua.

                              Sama ongelma oli myös nykyistä edellisillä replica vanteilla, niin nastarenkailla kuin kesärenkailla. Noh, seuraavat yli 16" on toivottavasti OEM.
                              Last edited by zener; 21-07-2012, 19:25.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Wikko84
                                Newbiemmer
                                • Nov 2005
                                • 18
                                • Virrat

                                täällä ilmoittautuu kans yks kappele täriseviä e39 touringeja.
                                -01 520d manuaali, mittarilukema 255tkm,
                                pahinta tärinä on 110km/h. vaihtelevasti myös muissa nopeuksissa.

                                renkaat pitäs olla ok. kokeiltu useammilla sarjoilla, tasapainotettu yms.
                                vanteet bsa suorasovitteiset edes 245/40/18 ja takana 275/35/18 Nankang ultra sport

                                takakelkanpuslat vaihdettu, oli rikki. kolina hävis mutta tärinään ei vaikuttanu.
                                iskarit uudet. jarrut herkistelty. kartaani ja vetarit tarkistettu, ok.

                                mitähän seuraavaksi kokeilis ????
                                katsastettu 1kk sitten ja siinä ei löytynyt rikkinäisiä puslia tai muutakaan.

                                onko tietoo onko etelä-pohjanmaalla korjaamoo/korjaajaa joka olis perehtynyt kyseiseen
                                asiaan??? toki jos jollakin on takuuvarmasti tärinättömät vanteet joita sais kokeilla niin sais ainakin renkaat suljettua varmuudella pois.
                                e36 cab

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎