Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    e39 tutina syö miestä

    Eli sama kuin se paskan tärinä 90-110km\h nopudessa,tosin nyt tuntuu että skaala on 80-130 km\h
    Pakko siis aloittaa uus aihe kun ketuttaa sen verran toi vapina.

    Viime viikolla tasapainotin noi 225\45-17 bridgestone kitkat siinä toivossa että vapina vähenis mutta ei ,tuntuu että se on melkein lisääntynyt.
    Kesärenkailla 245\40-18 en noin pahaa vapinaa huomannut koskaan.

    Onko mitään mahiksia saada uusilla apurungon puslilla loppuun tuo vapina vai onko mahikset sama kuin lotossakin
    Iskaritkin on max 10tkm ajetut..auto siis 530dat vm 99

    Muutenhan auto on jees peli
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • 525TDS Touring
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 483
    • Sahalahti

    #2
    Originally posted by veku
    Eli sama kuin se paskan tärinä 90-110km\h nopudessa,tosin nyt tuntuu että skaala on 80-130 km\h
    Pakko siis aloittaa uus aihe kun ketuttaa sen verran toi vapina.

    Viime viikolla tasapainotin noi 225\45-17 bridgestone kitkat siinä toivossa että vapina vähenis mutta ei ,tuntuu että se on melkein lisääntynyt.
    Kesärenkailla 245\40-18 en noin pahaa vapinaa huomannut koskaan.

    Onko mitään mahiksia saada uusilla apurungon puslilla loppuun tuo vapina vai onko mahikset sama kuin lotossakin
    Iskaritkin on max 10tkm ajetut..auto siis 530dat vm 99

    Muutenhan auto on jees peli
    No kyllä ainakin mulla loppu tutinat puslien vaihdon jälkeen. Ne oli aivan halkinaiset kaikki, ja terävän montun jälkeinen värinä jäi myös pois.
    Ex-525TDSa Touring -98
    Ex-MB E220T CDi -02
    E61 520D -09
    F11 518d -16

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Tässä meikäläisen postaus... sama ongelma ku sulla, mut autona sedani e39

      Last edited by superb; 13-11-2005, 02:11.

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6327
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by superb
        Tässä meikäläisen postaus... 100 sama ongelma ku sulla, mut autona sedani e39

        http://btcf.fi/forum/showpost.php?p=474697&postcount=21
        Mä en kyllä läytänyt mitään yhteistä tuosta mun tapaukseen.

        Itse epäilen noita puslia,koska sama melkein minkä yli aja matkavauhtia (paikka tiessä\rautatien ylitys)niin takapää pamahtaa todella selvästi ja jää välillä jopa väriseen veemäisesti.
        Taidanpa sijoitta ensi viikon ruokarahat noihin pusliin ..mistäs muuten löytyy suomen halvimmat apurungon puslat ??
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • passo
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 334
          • Tampere

          #5
          Reaktiotangon puslat elikkä ns apurungon puslat.. ei monestikkaan näytä rikkinäisiltä, mutta yleensä vika on juuri niissä.. eli eturenkaat pääsevät värisemään.
          ex. 316i 91 E30,335i 88 E30, 740i 94 E38, 325iA E36, 525i e34 92, 325i cabrio e30 -87,535i e34 -90, 330D E46 Msport.

          Comment

          • passo
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 334
            • Tampere

            #6
            tammer diesel tampere 69€ kappale reaktiotankoineen
            ex. 316i 91 E30,335i 88 E30, 740i 94 E38, 325iA E36, 525i e34 92, 325i cabrio e30 -87,535i e34 -90, 330D E46 Msport.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by bimmer_e30
              tammer diesel tampere 69€ kappale reaktiotankoineen
              ei tule E39:n värinät noista... tuntuu että niitä on joka toisessa pelissä. kyllä sen tuntee jos se edestä vibraa.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6327
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Juu ei ole värinä keulassa ,vaan tuntuu että koko kori tutajaa tai sitten se pelkkä takaosa.
                Kysyin kyllä 6v pojaltani että täriseekö siellä takapenkillä mutta ei kuulemma...
                No seuraava askel lienee ne uudet apurungon puslat + nelipyöräsuuntaus kun sitä ei ole tehty iskarin vaihdoin jälkeen..
                Lisää kommentteja !!!
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Robi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 7606
                  • Vantaa

                  #9
                  Jos saat auton ylös nosturilla esim jossain Tee Itse hallissa niin katso ne apurungon puslat...neljällä 21mm kannalla olevalla pultilla kiinni. Avaa yhden kerrallaan ja katsoo kumin kunnon. Jos halkeamia niin vaihtoon. Mitä mä noita olen töissä tutkiskellut niin farkuissa menee aikaisemmin noi puslat kuin sedanissa vaihtokuntoon. Farkuissa kilsat ollu jossain 140-170tkm ja sedaneissa 160->.

                  Merteilissä noi näyttäis olevan sedaniin 25€/kpl ja farkkuun 55€/kpl ja näitä siis tarvitsee sen neljä.
                  Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                  Tiedustelut priva tai 0452210069

                  Current
                  E61 530d
                  E39 530d
                  E39 520iA
                  E46 330xd
                  E28 528i

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6327
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Mulla on 219tkm lasissa, ja ainakaan suomen oloaikana noita ei ole vaihdettu. Soitin silloin auton ostotilanteessa edelliselle suomiomistajalle jolla auto oli 160-200 ja sillä välillä ei ollut tarvinut uusia kun koiranluut ja akku + perushuollot.
                    Joten alkuperäiset puslat taitaa olla,ainakin iskarit oli alkup kun ne tuossa 3kk sitten vaihdoin..
                    Täytyypä ruveta metsästään nuo puslat jostain.
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Nilakulma
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 49
                      • Jääli/Oulu

                      #11

                      Comment

                      • jMh
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 167
                        • Napapiirin tuntumassa...

                        #12
                        Puslien vaihto olisi täälläkin edessä, alkaa tuo tärinä ja tien halkeamissa tuleva rämähtely ottamaan päähän.

                        Mihin hintaan porukat on saanut puslia vaihdatettua?
                        Täälläpäin tuntuu olevan tuo ulosvetäjä harvinaisuus jota ei taida löytyä mistään firmasta. Suunnittelin itse tekeväni tuon työkalun, mutta kun ei ole nosturia käytettävissä niin taitaa olla autotallissa siltikin niin iso savotta että täytyy vielä mietiskellä...
                        E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
                        Ex: E39 528i Touring 1997

                        Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

                        Comment

                        • TurboD
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2005
                          • 84

                          #13
                          Ostin kesällä perheautoksi baijerin lämmöstä 530dtouringin -99, 117tkm. Kärry tutisee 55-60km/h ja 110-120km/h nopeuksissa. Ratti ei tärise vaan lähinnä peräpää ja mm. apukuskin penkki. Laitoin tutinat allaolevan rengassatsin piikkiin (perus Aku Ankat conti eco 225/60 15 w orkkis alupylpyröillä). Jokusen aikaa sitten lainasin kaverilta 17" orkkisalusatsin kumeksina dunlop wintersport 235/45 v. Samallailla tutisi, tosin aavistuksen lievemmin. Kaverilla ei -99 dtourinki (m-alustalla) noilla limpuilla tutise. Heräsi aavistus että vois olla autossa vikaa. Vielä kuitenkin toivoin että misukan uusilla kitkoilla (205/65 15 x-ice + samat vanteet) kyyti tasaantus mutta eipä perskuta käyny niin. Nyt saattaapi tutista aavistuksen enemmän kuin kesällä. Tasapainotettu on pari kertaa ja lievää pystyheittoa on todettu olevan, mutta kyllä satsi ihan riittävän hyvä on.

                          Niinpä piti alkaa tavailemaan netistä, että onko tämmöstä olemassa. Kohta ei ilkee kuskata sukulaisia ja tuttuja kuin hieman anteeksi pyydellen .
                          Luetun perusteella ostin apurungon puslat 200e (4 kpl) merteilistä. Kohta pitäisi päästä asentamaan. Arvioitu työn hinta n. 300e.

                          Perushuollon yhteydessä asentaja huomasi, että kardaanin rättinivel on aikas rieskana. Siitä johtunee lievä kolahdus vaihdettaessa jos kytkintä ei käytä erityisen huolellisesti. Osa on just tilattu saksasta 95e ja tällä viikolla pitäisi se saada. Vaikuttaskohan tämä probleem tutinoihin? En vielä ainakaan sitä usko. Ja ihan varma en ole puslanvaihdon vaikutuksestakaan, mutta shadowlinen esimerkki antaa uskoa. Toivottavasti ainakin pääsee eroon peräpään tärskyttävästä luonteesta poikkiuriin ajettaessa.

                          Eipä tässä siis mitään uutta, mutta hyvältä tuntuu avautua. Tutiseeko enää kellään muulla?

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6327
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            Ei tutise mulla ..tosin ajalen meidän kakkosautolla vm 91 gt äffä mazdalla
                            Bemussahan tutinaa jatkuu,TurboD laitappa heti sitten kommenttia oliko apurungon puslien vaihdosta apua.
                            Hyvä pointti tuo vänkärin penkki,eli asiat on siihen asti hyvin kun se ei tärise ajon aikana..
                            Pakko mainita että edellisessä ex-opelissa ei näitä tutina ongelmia ollut kuin kerran ja sekin johtui vääristä aluvanteiden soviterenkaista..

                            TurboD: tuo tärinä \tutina on valitettavasti monella e39 omistajalla melkoinen ongelma

                            Last edited by veku; 14-11-2005, 20:40.
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • 525TDS Touring
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 483
                              • Sahalahti

                              #15
                              Originally posted by TurboD
                              Ostin kesällä perheautoksi baijerin lämmöstä 530dtouringin -99, 117tkm. Kärry tutisee 55-60km/h ja 110-120km/h nopeuksissa. Ratti ei tärise vaan lähinnä peräpää ja mm. apukuskin penkki. Laitoin tutinat allaolevan rengassatsin piikkiin (perus Aku Ankat conti eco 225/60 15 w orkkis alupylpyröillä). Jokusen aikaa sitten lainasin kaverilta 17" orkkisalusatsin kumeksina dunlop wintersport 235/45 v. Samallailla tutisi, tosin aavistuksen lievemmin. Kaverilla ei -99 dtourinki (m-alustalla) noilla limpuilla tutise. Heräsi aavistus että vois olla autossa vikaa. Vielä kuitenkin toivoin että misukan uusilla kitkoilla (205/65 15 x-ice + samat vanteet) kyyti tasaantus mutta eipä perskuta käyny niin. Nyt saattaapi tutista aavistuksen enemmän kuin kesällä. Tasapainotettu on pari kertaa ja lievää pystyheittoa on todettu olevan, mutta kyllä satsi ihan riittävän hyvä on.

                              Niinpä piti alkaa tavailemaan netistä, että onko tämmöstä olemassa. Kohta ei ilkee kuskata sukulaisia ja tuttuja kuin hieman anteeksi pyydellen .
                              Luetun perusteella ostin apurungon puslat 200e (4 kpl) merteilistä. Kohta pitäisi päästä asentamaan. Arvioitu työn hinta n. 300e.

                              Perushuollon yhteydessä asentaja huomasi, että kardaanin rättinivel on aikas rieskana. Siitä johtunee lievä kolahdus vaihdettaessa jos kytkintä ei käytä erityisen huolellisesti. Osa on just tilattu saksasta 95e ja tällä viikolla pitäisi se saada. Vaikuttaskohan tämä probleem tutinoihin? En vielä ainakaan sitä usko. Ja ihan varma en ole puslanvaihdon vaikutuksestakaan, mutta shadowlinen esimerkki antaa uskoa. Toivottavasti ainakin pääsee eroon peräpään tärskyttävästä luonteesta poikkiuriin ajettaessa.

                              Eipä tässä siis mitään uutta, mutta hyvältä tuntuu avautua. Tutiseeko enää kellään muulla?
                              Tosi rankka hinta jos tuo 300€ Tampereen Metrossakaan ei maksa noin paljoa. Muistaakseni aikaa n. 3 h á 75€
                              Ex-525TDSa Touring -98
                              Ex-MB E220T CDi -02
                              E61 520D -09
                              F11 518d -16

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎