Voi että kun tietäski missä olisi (bmw)asiansa osaava paja. (Hemin pajalle taitaa olla matkaa liian paljon). Mutta pikkuhiljaa alkaa mennä perille, että kenties alatukivartta vaihtoon. Tosin tuohon ed. tarinaan liittyen, mulla ei kolise, heijaa eikä vetkua vaan tutisee.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tutina vie hermot..
Olen mielenkiinnolla seurannut keskustelua eiheestä, itsella -02 530D.. Mulla tärisee ratti mutta myös koriin tulee tutinaa. Ratin tärinä on se häiritsevä ominaisuus mulla. Alkaa kohta olla mielessä auton vaihto... Auto on käyny parinkin kertaa BMW:llä tarkistuksessa mitään ei oo löytynyt. Ajoin auton itse katsastusaselle alustan tarkistukseen, maksoi muuten 10eKatsastusmies sanoi et kuskin puolen alatukivarren sisemmässä puslassa oli väljyyttä, mun mielestä se näytti ok:lta niin huollonkin mielestä.
Comment
-
-
Hemi voisitko kertoa meille muillekkin kokemuksiasi motonetin-italo alustan osista, siis lähinnä kestävyys/sopivuus vs. bmw orggis-osat?Vai saako kaikkia osia edes tarvikkeina?Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
tutina vie hermot
Täytynee vaihtaa alatukivarret Hemin ohjeiden mukaan. Musta vaan tuntuu ihmeelliseltä miten kuskin puolen alatukivarsi saa koko autoon tutinan, osaako joku selventää asiaa? Mulla tärinä tulee aina rattiin, mutta aina kun ratti tärisee, tutisee lievästi myös koko auto (esim repsikan penkki). Vanteissa/renkaissa ei ole pystyheittoa. Samaten ihmetyttää miksi välillä tutisee ja täristää ratissa paljon, ja välillä vähemmän..
Comment
-
-
Tänään vaihdettiin Laakkosella APURUNGON PUSLAT. Jumaleissöns TUTINA HÄVISI! Piti käydä koeajolla ihan kaks kertaa että onko tämä totta. Oikein huolella ajelin 110 viisarissa ja ei sitä vaan enää tuntunut. Vieläkin vähän punottaa posket innostuksesta. Nyt kulkinetta voisi luonnehtia Autoksi. Muutenkin nyt perä toimii pehmeämmin poikittaisurissa. Suuntavakauteen ei vaikuttanut eikä mulla siinä ongelmia ole ollutkaan.
Osat maksoi 200 (Merteilistä) ja työ 250 (Laakkonen). Työaika oli määritetty 2,5h mutta eihän niillä oikeesti mennyt siinä kuin 1,5h. (Tutkittiin samalla myös tukivarret ja ei taaskaan muka löytynyt välyksiä). Kun tiedustelin puslanvaihtoa Rännäriltä niin oli ihan ulapalla. Arveli että 8-10h(=400-500e) saattaas mennä! Pikkusen alko huolettamaan Rännärin touhu.
Comment
-
-
tutina vie hermot
Loistavaa että jollain ongelma ratkesi!
Osasiko ne Laakkosella etsiä ongelmaa apurungon puslista vai menitkö suoraan vaihdattamaan ne? Tuliko sulla tärinä rattiin asti vai "vaan" tutinaa runkoon ? Onko sulla vaihdettu alatukivarsia / niiden puslia ja jos on niin auttoiko on ongelmaan?
Comment
-
-
Originally posted by JuuhhaanLoistavaa että jollain ongelma ratkesi!
Osasiko ne Laakkosella etsiä ongelmaa apurungon puslista vai menitkö suoraan vaihdattamaan ne? Tuliko sulla tärinä rattiin asti vai "vaan" tutinaa runkoon ? Onko sulla vaihdettu alatukivarsia / niiden puslia ja jos on niin auttoiko on ongelmaan?
Menin vaan vaihdattamaan koska niiden huono kunto tuli selvitettyä jo aikaisemmin. Itseasiasiassa jo kesällä katsastusmies niistä hieman huomautteli, mutta silloin en vielä osannut kuvitella että niistä aiheutuu tutinaa. Ratti on koko ajan ollut täysin vakaa. Alatukivarsia ei ole vaihdettu.
(Toisessa autossa (cordoba tdi) ratti tärisi jonkin aikaa ja just hieman ailahdellen. Kaiken oli balanssissa - renkaat, auraukset, jarrut paitsi...vaihdoin alatukivarren puslat ja taas toimii tosi hienosti.) Enpä epäile etteikö kyseinen vika bemussa aiheuta koko korin tutinaa. Tsekkaa samalla tarkasti apurungon puslat!
Comment
-
-
Originally posted by TurboDTänään vaihdettiin Laakkosella APURUNGON PUSLAT. Jumaleissöns TUTINA HÄVISI! Piti käydä koeajolla ihan kaks kertaa että onko tämä totta. Oikein huolella ajelin 110 viisarissa ja ei sitä vaan enää tuntunut. Vieläkin vähän punottaa posket innostuksesta. Nyt kulkinetta voisi luonnehtia Autoksi. Muutenkin nyt perä toimii pehmeämmin poikittaisurissa. Suuntavakauteen ei vaikuttanut eikä mulla siinä ongelmia ole ollutkaan.
Osat maksoi 200 (Merteilistä) ja työ 250 (Laakkonen). Työaika oli määritetty 2,5h mutta eihän niillä oikeesti mennyt siinä kuin 1,5h. (Tutkittiin samalla myös tukivarret ja ei taaskaan muka löytynyt välyksiä). Kun tiedustelin puslanvaihtoa Rännäriltä niin oli ihan ulapalla. Arveli että 8-10h(=400-500e) saattaas mennä! Pikkusen alko huolettamaan Rännärin touhu.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Tutina vie hermot
Kiitokset vinkeistä, täytyy laittaa homma työn alle.
Ihmetyttää vaan kun autolla on ajettu vasta 75tkm ja nyt pitäisi vaihtaa puslia ja tukivarsia? Auto on tuontiauto, joka on ostettu Sport Car Centeristä. Bmw-Laakkosen mukaan kilometrit pitää paikkansa. Olen useammallakin merkillä ajanut yli 150tkm ilman ongelmia..
Comment
-
-
Originally posted by JuuhhaanKiitokset vinkeistä, täytyy laittaa homma työn alle.
Ihmetyttää vaan kun autolla on ajettu vasta 75tkm ja nyt pitäisi vaihtaa puslia ja tukivarsia? Auto on tuontiauto, joka on ostettu Sport Car Centeristä. Bmw-Laakkosen mukaan kilometrit pitää paikkansa. Olen useammallakin merkillä ajanut yli 150tkm ilman ongelmia..
Comment
-
-
Originally posted by JuuhhaanKiitokset vinkeistä, täytyy laittaa homma työn alle.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000tuskin sun kannatta ensimmäisenä takapäähän alkaa vaihtamaan tavaraa jos ratti tärisee. etupään tukivarsia vaihtoon, missä välys tuntui. noi takapäästä tulevat vibrat tunnistaa varmasti ja silloin ei kyllä ratti ihmeemmin tärise.
Nyt vaan peltivanteilla ja talvirenkailla tärinää ei tunnu, mutta keväällä on sitten apurungon puslien vaihto taakse, koska kaikki kesärengas/vanne -yhdistelmät on jo testattu ja tärinä sen kun jatkuu. Toki talvirenkaillakin pitkittäisheitot tulee kamalasti läpi, eli melkoisen varma veikkaus noi puslat nyt näyttäis olevan.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Kävinpä katsastaan tänään tuon bemun,leima tuli mukisematta ja hyvä niin.
Käsijarru tosin vaati "muutaman vedon" jotta toimi ok..ei vaan tahdo oikeen muistaa edes käyttää sitä.
Tarkastaja sanoi että jos keulasta alkaa minulla kuulumaan kolinaa niin vaihda etutuennan helat,ja varmaan oikeassa oli kun 80 nurkilla jarruttaessa on pientä tärinää havaittavissa.Muuten keula timmissä iskussa.
Toinen mistä mainitsi oli kuskin puolella takana vakaajan tuleva "tumppi" sellainen max 10 cm pitkä vipuvarsi,olisko takavakaajan vääntötanko oikea nimitys motonetissä.
Siinä mielessä hyvä tuo katsastushommakin että siellä ne ainakin vääntelee oikeat paikat ja tietävät ne vakio"vikapaikat" automerkeistä.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Comment