Originally posted by joeman
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Viimein sain tuossa kinkun sulattelemisen yhteydessä vaihdettua takakelkasta nuo surullisen kuuluisat puslat. Tärinät 110 km/h:n vauhdissa loppuivat lähes kokonaan, eikä tarvitse enää nostaa persettä penkistä kun näkee edessä olevan tiehalkeaman.
Samalla huomasin narinahelojen olevan loppunsa edellä(klappia), nämä vielä vaihtolistalle ja renkaiden tarkastus rengasliikkeessä niin luulisi homman olevan tärinöiden osalta hyvällä mallilla...E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
Ex: E39 528i Touring 1997
Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.
Comment
-
-
Originally posted by Valkman View PostVaihdoit varmaan itse ja jonkinlaisella ulosvetäjällä myös...kenties? Oliko huomattavissa kovalla tuulella vetelyä ja tavallaan uraherkkyyttä ennen vaihtoa? Entä miltä vanhat puslat näytti?
Vanhat lähtivät todella nätisti pois ja uudet, kevyen fairy-käsittelyn jälkeen, menivät kolmasosan paikalleen käsin painamalla.
Tuuliherkkyys ja yleensäkin suuntavakavuus (lisättynä 205/65-15 hakkapeliitoilla) on kiusannut siinä määrin ettei tuon ajetavuutta ole kelleen viitsinyt kirkkain silmin kehua. Uusilla puslilla tuli parannusta asiaan huomattavasti eikä peräpää enää rämähdä ja jää tutisemaan terävän kuopan jälkeen.
Toisesta narinahelasta löytyi remontin yhteydessä reilusti klappia ja toisessakin alkavaa. Kunhan varaosaputiikit aukeaa ja saan nuo vielä vaihdettua niin peräpään lopullinen tuomio alkaa olla valmis...ehkä...?
Vielä muutama kuva remontissa käytetyistä romuista, jos jollain kiinnostaa. Kierretanko/u-palkki systeemillä varmistin ettei ulosvetäjän kynnet lipsahda pois paikoiltaan. Kahteen mieheen vajaan viiden tunnin homma pakollisine kahvi- ja norttitaukoineen, ja eka kertahan on monesti hieman mietiskelyä.
Etummaiset puslat olivat nuo pahemmin halkeilleet.
E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
Ex: E39 528i Touring 1997
Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.
Comment
-
-
Toimivan näköiset vermeet...
Miten sait tilaa puslan yläpäähän lätkälle ja mutteri/akseli paketille...?
Itse totesin yhden puslan lievän halkeamisen kun aukaisin 21mm pultin ja samalla katselin puslan yläpäätä missä pultin kiinnityksen vastakappale on ja totesin että vastakappale menee puslan sisään vaikka pultti on jo irti ?? Saako sinne tilaa kampeamalla ?
Onko noiden ulosvetäjien vuokraaminen mahdollista sinulta ?
-TEijo
ps monttuihin ja tiekatkoihin ajo ei pamahda eikä tunnu mutta sivutuuliherkkyys on tavatonta...liekö puslista vai iskareista johtuvaa ( vai molemmista)
Comment
-
-
Originally posted by TMW View PostToimivan näköiset vermeet...
Miten sait tilaa puslan yläpäähän lätkälle ja mutteri/akseli paketille...?
Itse totesin yhden puslan lievän halkeamisen kun aukaisin 21mm pultin ja samalla katselin puslan yläpäätä missä pultin kiinnityksen vastakappale on ja totesin että vastakappale menee puslan sisään vaikka pultti on jo irti ?? Saako sinne tilaa kampeamalla ?
Onko noiden ulosvetäjien vuokraaminen mahdollista sinulta ?
-TEijo
ps monttuihin ja tiekatkoihin ajo ei pamahda eikä tunnu mutta sivutuuliherkkyys on tavatonta...liekö puslista vai iskareista johtuvaa ( vai molemmista)
Korissa on tosiaan n.tuuman mittaiset ohjaintapit jotka keskittää puslan ja joiden läpi pultti menee. Touringin puslan reikä oli 19mm vaikka itse pultti 14mm, joten 16mm kierretangolla sai mukavasti voimaa irroitukseen.
Ulosvetäjää en pysty lainaamaan kun se ei ole oma, muut hilut kyllä saa lainaan. Tuo kuvissa oleva vetäjä oli turhan suuri tähän hommaan, oli hieman vaikeuksia saada kynnet paikoilleen niiden paksuuden vuoksi eikä lainakampetta viitsinyt alkaa rälläköimään.
Omalla kohdalla nuo ajettavuusprobleemat tuntuvat olevan monen tekijän summa, mutta paranee koko ajan kunhan saadaan sököt osat vaihdettua. Edellinen auto oli uutena hankittu farkku corolla ja sen ajettavuusongelmia ei korjattu edes uusilla osillaE46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
Ex: E39 528i Touring 1997
Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.
Comment
-
-
Olipa nyt mullakin tuossa pitempää matkaa ajaessa ihan selvää tutinaa noin 125 km/h mittarivauhdista ylöspäin. Käytin sitten kaikki renkaat irti ja putsasin hiekat vanteen sisältä (varsinkin eturenkaissa paljon) ja harjailin teräsharjalla ruosteet navoista. Kulkee taas ilman tutinoita.
Näyttää siis noi 17" vanteet keräävän aika helposti tuota hiekkaa sisäänsä.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Carman View PostKL:n puslan valmistaja on Lemförder.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by TMW View PostTilataanko Petri kimpassa jo löydetään mesta ?
EDIT: En kyllä löydä noita eBay:stä enkä oikein muualtakaan. Mikä lie oikea nimi saksaksi?Last edited by Petri.Kekkonen; 02-01-2007, 10:46.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment