Tuonela: Motonetissa muuten se alatukivarsi 64€/kpl ja ainakin muutama viikko sitten viimeksi sain valkolaatikkoisen orggiksen...jos se nyt mikään arvo on tässä kohtaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hemi View PostNoilla kilsoilla menee ensimmäiset alatukivarret ja sieltä tulee sitten myös tutinat. Levottomuutta ei pidä/saa olla vielä noilla kilometreillä, joten sinulla on ilmeisesti alla 15":n testivoittajarenkaat?
Comment
-
-
Ei tästä asiasta nyt taas ihan väenväkisin kannata riitaa eikä vittuilua kehittää(jätetään se Hemipoliisi Justerille), varsinkaan kun osoitin vastaukseni aivan erityisesti Tuonelalle.
Esimerkin tuosta pinnatusta kesärungosta otin vain hahmottaakseni ongelmaa kokonaisuutena. Samoin kuin mitä tarkoitin tuolla "testivoittajalla" tässä kohtaa. Eli tarkoitin sitä että nykyiset varsin lamelloidut, pehmeä/ohutrunkoiset ja pehmeäseoksiset renkaat ovat myös suhteellisesti selkeästi ajokäytökseltään pehmeämpiä kuin vastaavat kesärungot tai ne talvirungot joille kyseinenkin automalli 90-luvun puolen välin tietämillä suunniteltiin.
Ei tätä nyt taas tarvitse Keimon ottaa minään kannanottona nykyuusioiden puolesta eikä vastaan, vaikka minä niitä nastoitettuna ylikokoisina jäykkien kesärunkojen vuoksi itse nykyään suosinkin.
Pääpointti on siis Tuonelalle se, että tuo epämääräinen ajokäytös on viimeisimpien rengaskehityskompromissin tulosta, josta helposti pääsee kun siirtyy käyttämään matalampaa ja siis suhteellisesti jäykempää rengasprofiilia.
e39:ssä 17" talvirengas on jo tämän suhteen ns.varma valinta, mutta myös pääosa 16" vannehalkaisijasta terävöittää jo todella selvästi.
15" kokoisena alkaa olemaan jo todella vaikea löytää täsmällisen ajokäytöksen rengasta e39:iin ja varsinkin farkkuun jossa takapäässä painojakautuma on käytännössä 50%. Edessä nämä vielä yleensä menee kovilla/ylipaineilla, mutta juuri tuo takapään häiritsevä levottomuus alkaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus näillä uusimmilla kehitysversioilla. Eli ensi talveksi vähintään 55-profiilinen alle(sillä leveydellä ei tässä kohtaa ole juurikaan merkitystä).Last edited by Hemi; 22-01-2007, 21:38.
Comment
-
-
[quote=Hemi;828429]
Ei tätä nyt taas tarvitse Keimon ottaa minään kannanottona nykyuusioiden puolesta eikä vastaan, vaikka minä niitä nastoitettuna ylikokoisina jäykkien kesärunkojen vuoksi itse nykyään suosinkin.
quote]
Ääh, oli vaan niin herkullinen tilanne vähän kuitata. Huumoria mukaan, Hemi, niin on paljon hauskempaa. Kyse on vain rattahista.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostNoilla kilsoilla menee ensimmäiset alatukivarret...E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by UGH! View PostOsta uudet Nokian vitoset ja ajelet kunnon talvirenkailla, tiedän mistä puhun
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEdestä vai takaa?
Itse vaihdoin omaan takuukilometriseen Suomi e39:iin ensin apukuskinpuolen alatukivarren kun lasissa oli 92tkm ja tässä vaiheessa oikea oli vielä 100% priima. Kun kilometrejä tuli muutama viikko sitten tuo 96tkm, aloitti vasen alatukivarsi kolinan ja jarrutärinät, eli tuossa kohtaa meni se motonetin kautta vaihtoon. Meillä nämä ovat toki joutuneet pikkuisen keskimääräistä kovemmalle mm.noiden massiivisten M5-jarrujen vuoksi ja mm.aika kovan monien viikkojen itäpuolen Saksan betoniteiden runttauksen sekä 19" pyörien vuoksi, mutta kyllä ne tuntuu olevan aika monessakin takuukilometrisessä e39:ssä finaalissa, tuossa 100tkm:n kantturoissa.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Post... kyllä ne tuntuu olevan aika monessakin takuukilometrisessä e39:ssä finaalissa, tuossa 100tkm:n kantturoissa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Veikkaan kuitenkin että ovat jo kertaalleen vaihdetut.
Näissä on kuitenkin se että se ulommainen nivel väljistyy TODELLA nopeasti, sitten kun prosessi alkaa. Eli itsekkin jätin vaihtamatta tuon kuskin puolen ihan siksi kun se oli vielä todella tiukka ja välyksetön tuossa vaiheessa.
Sitten muutaman tuhannen kilsan aikana se meni aivan finaaliin. Kun tuo pieni kopina alkoi, epäilin sen johtuvan koiranluusta joten kiesillä ajettiin vielä n.1000km. Mutta heti kun jarrutärinät tämän jälkeen alkoivat, tsekkasin alatukivarren ja finaalissahan se oli. Koiranluut kuin reaktiotangotkin siis edelleen virheettömät.
Tosin sattuipa tuossa viikko sitten tapaus kun taas etsittiin kolinan syytä kun vedin kiesillä sellaiseen miinaan että ei kyllä ole ihan muistissa mitään vastaavaa. Eli tietyöaluetta jossa tien poikki rouhittuja putkivientejä jotka oli paikattu soralla. Vesi oli syönyt yhteen railoon abaut 30cm syvän ja n.60cm halkaisijaisen reijän. No, meikäläinen puhelin korvalla, n.70kmh nopeutta(40kmh rajoitus) ja sen verran vastavaloon että oikea eturengas tismalleen reikään(ihan oma typerä moka siis, joten omaan piikkin meni vauriotkin). Rysäys oli kyllä sitä luokkaa että vähän aikaa odottelin mosahtaako bagit. No ei mitään, kiire kun oli eikä ratti kääntynyt mihinkään, eikä tärissyt niin 200km:n lenkin kautta kotiin. Pikatsekkaus/mittaus kotitallissa, eikä ongelmia. Muija seuraavana päivänä soitteli töihin päästyään että auto kolisee töyssyissä, startatessa ja sammutettaessa. Eukko töiden jälkeen verstaalle ja mm.perssonin yläpäät, pakoputken kiinnikkeet, koiranluut, reaktiotangon ja etukelkka tarkastukseen/murtumatarkastukseen. Ei mitään, kaikki kunnossa, alustakulmat kaikki ohjearvojen sisällä?
Vasta tässä vaiheessa irroittelin alustamuovit ja huomasin katsoa moottorin kiinnikkeet...ja voilaa`... Oikea moottorinkorvatäydellisesti murtunut kaikkien neljän kiinnityskorvan osalta ja kone lepäsi ohjausvaihteen päällä n.20mm pudonneena. Uusi korva hyllystä paikalleen, ja eukko kauppareissuun. Nämähän on tehtykin kolaritilanteissa helposti murtuviksi, mutta ehkä kuitenkin marginaalia saisi olla pikkuisen enemmän, varsinkin kun itse etutuentoihin tms. ei tullut mitään vaurioita ja kuitenkin koko kiinnike murtui irtipoikki. BBS:n kaksiosainen 17" vanteeseen ei tullut kympinkään heittoa, eli "pikkuisen" kovaa tavaraa nämä orggis e39/BBS vanteet?
No, näitähän sattuu...Last edited by Hemi; 23-01-2007, 13:35.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostVeikkaan kuitenkin että ovat jo kertaalleen vaihdetut.
Ja hyvä että olivat. Oisin tosin saanut osan itse paljon halvemmalla kuin 145€ joka tuolle tuli nyt hintaa, mutta samapa tuo, tärkeintä on että on kunnossa. Kuopissa keula kuulostaa nyt siltä miltä sen pitääkin. Takapäässä ei tainnut kolinoita ollakaan, joten koiranluiden vaihto sinne vähän turhaa ennakointia.
Kokonaistyöaika jarrulevyt + palat eteen + jarrunesteet + reaktiotangot + vasen alaturkivarsi + koiranluut eteen + koiranluut taakse oli 6 tuntia.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by teropa View Postmissä teetätit rempan?Last edited by Petri.Kekkonen; 23-01-2007, 19:45.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTonterilla. Sitähän täällä useampi suositti ja ihan hyvä maku hommasta jäi (eivät ainakaan valittaneet mulle että olipa vaan vaikee/tylsä/kypsä homma jne.). Aluksi oli jäänyt edestä irti se jousituksen korkeutta valojen säätöä varten mittaava värkki, mutta saivat samantien kuntoon kun heti reklamoin valojen näyttävän liian alas. Toinen ongelma oli tuo napsumaan alkanut kytkinpojin (kts. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=75862&page=2), siihen eivät osanneet ottaa kantaa. Jarrunesteet olivat vaihtaneet jollain imurilla, meneeköhän siinä sitten uutta nestettä joka paikkaan?
Comment
-
Comment