Originally posted by Juhaska
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Valkman View PostOisko jotain hiekkaa tai kiviä välissä... ja asennusvaiheessa jäännyt väliin.
Jostain syystä realoem ei päästä sivuilleen. Vissiin serverissä tai jossain jotain häikkää. Pitää katsoa illemalla tarkemmin mitä osaa tarkoitit.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
talvella tais olla juu kaikki kumit kohmeessa niin oli tutinaton peli.. nyt tuntuu lämpimässä jopa moottorin tukikumit pehmeemmiltä kun heilahtaa enemmän sammuttaessa..
taidan viedä bimun kaikkien kumien/helojen vaihtohommiin....
mää olen huomannut tuon saman "lämpenemis" homman...ei tutise yleensä aluksi..vasta vähän matkan ajon jälkeen.E39 530dA Touring -00
Comment
-
-
Originally posted by TurboD View PostVaihtakaa niihin tutinavessoihin suosiolla apurungonpuslat ja alatukivarret, kurkistelemalla ne ei korjaannu. Lisäksi pyörät kunnon koneelle ja pystyheitot kaikista neljästä mielellään alle 0,3mm:iin. Siitä se meno pikkuhiljaa siliää...
Comment
-
-
Itselläni ilmestyi sama ongelma E 34 malliin vaihdettuani 17 kesäalut alle. 15 kesä ja varsinkaan 15 talvi aluilla tutinaongelmaa ei ollut. Kokeilen huomenna puhdistella vanteita ja napoja. Vaihdan ehkä myös renkaat akseleilla. Syyn luulen kummiskin olevan vähän väljissä soviterinkuloissa. Eli yritän metsästää omiin aluihini tehdyt. Toki puslat jne...voi tarkistaa jos nää ensikonstit ei auta.E46 318i -00
Comment
-
-
Originally posted by Rosso View PostItselläni ilmestyi sama ongelma E 34 malliin vaihdettuani 17 kesäalut alle. 15 kesä ja varsinkaan 15 talvi aluilla tutinaongelmaa ei ollut. Kokeilen huomenna puhdistella vanteita ja napoja. Vaihdan ehkä myös renkaat akseleilla. Syyn luulen kummiskin olevan vähän väljissä soviterinkuloissa. Eli yritän metsästää omiin aluihini tehdyt. Toki puslat jne...voi tarkistaa jos nää ensikonstit ei auta.
Mikä rengaskoko/malli on kyseessä?
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostAinahan se on mahdollista. Pitää katsoa viimeistään renkaiden vaihdon yhteydessä jos vähän paineilmaa suhauttaisi sinne. Tietenkin jos sitä malmia sielä kovin veemäisessä paikassa on niin eihän tuo auta sitten mitään.
Jostain syystä realoem ei päästä sivuilleen. Vissiin serverissä tai jossain jotain häikkää. Pitää katsoa illemalla tarkemmin mitä osaa tarkoitit.
Sen verran tähän sanoa että narinahelat vaihdettiin perään n. 3 viikkoa sitten ja natina katosi.
Kiitos avusta kaikille!ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
e39 tutinat
Omasta tuonti 530dA:sta(MY02/134tkm) vaihdettiin tänään reaktiotangot ja kaikki tutinat hävisivät. Tutinaa ei vielä tuntunut jarruttaessa, mutta esimerkiksi aamuisin renkaiden flatspotit ja muut tiestä aiheutuvat tärinät aiheuttivat selkeää tutinaa.
Ajettavuus muuttui aika paljon ja ohjauskin tuntuu nyt raskaammalta. Ilmeisesti puslien joustaminen on aiheuttanut sitä että ohjaus tuntui pienissä liikkeissä kevyeltä kun alustassa oli sananmukaisesti löysää. Samalla hävisi myös lievä tendenssi vaelteluun, vaikka ei tuo 17" renkailla ole vieläkään täysin tunnoton urille. Nyt suuntavakauden voi sanoa olevan jo hyvällä tasolla ja auton kulkua onkin helpompi arvioida. Jos nyt irroittaa silmät hetkeksi tiestä niin enään ei pääse vaeltelu yllättämään.
Reaktiotankojen kumipuslien ohueseen kohtaan oli jo tullut selkeät halkeamat jotka näyttivät menevän läpi asti joten olivat ilmeisesti oikeastikin tulleet tiensä päähän. Samalla myös tarkistettiin takapään apurungon puslat jotka tuntuivat olevan täysin kunnossa.
-
JNLast edited by docjones; 19-04-2007, 23:01.
Comment
-
-
Paljon on tullut näitä threadejä selailtua, mutta edelleenkään en ole löytänyt natsaavia syitä oman kärryni tutinaan tuossa 40-50km/h vauhdissa (tuntuma on kuin ajaisi kulmikkailla renkailla). Suuremmissa nopeuksissa meno on ihan tasaista, eikä jarrutuksissakaan tunnu tärinää. Mielestäni ratissa ei ole havaittavissa tärinöitä tms. nämä tutinat välittyvät ihan perstuntuman kautta.
Ko. tutinat ilmeistyivät vaihdettuani alle tuliterät kesärenkaat vanhoille viime kesänäkin käytössä olleille vanteille (Michelin 235/45/17, vanteina bmw alkup styling 66). Käytin renkaat tasapainotettavina toisenkin kerran ja heittoahan niistä löytyi 10-14g verran, vaan eipä auttanut tutinoihin. Mittarissa on tällä hetkellä noin 85 tkm.F10 530dA xDrive M-sport -11, F45 225xe -17
Comment
-
-
Originally posted by Wäinö View PostKo. tutinat ilmeistyivät vaihdettuani alle tuliterät kesärenkaat vanhoille viime kesänäkin käytössä olleille vanteille (Michelin 235/45/17, vanteina bmw alkup styling 66). Käytin renkaat tasapainotettavina toisenkin kerran ja heittoahan niistä löytyi 10-14g verran, vaan eipä auttanut tutinoihin. Mittarissa on tällä hetkellä noin 85 tkm.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Wäinö View PostPaljon on tullut näitä threadejä selailtua, mutta edelleenkään en ole löytänyt natsaavia syitä oman kärryni tutinaan tuossa 40-50km/h vauhdissa (tuntuma on kuin ajaisi kulmikkailla renkailla). Suuremmissa nopeuksissa meno on ihan tasaista, eikä jarrutuksissakaan tunnu tärinää. Mielestäni ratissa ei ole havaittavissa tärinöitä tms. nämä tutinat välittyvät ihan perstuntuman kautta.
Ko. tutinat ilmeistyivät vaihdettuani alle tuliterät kesärenkaat vanhoille viime kesänäkin käytössä olleille vanteille (Michelin 235/45/17, vanteina bmw alkup styling 66). Käytin renkaat tasapainotettavina toisenkin kerran ja heittoahan niistä löytyi 10-14g verran, vaan eipä auttanut tutinoihin. Mittarissa on tällä hetkellä noin 85 tkm.
Comment
-
Comment