Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 käsijarru ei pidä
Collapse
X
-
Elikkä tuo vaijerin vaihto teettää taas pirusti hommaa. Pakoputki taitaa olla yhtenäinen putki eikä liitoksia tietenkään löydy?
-
-
Ei suoraan omakohtaista, mutta silmät puoliummessa sivustaseuranneena:
-pakoputki irti
-kardaani irti
-lämpösuojat irti
-> vaijerin voi vaihtaa
Leave a comment:
-
-
Ja niinhän se vaijeri lähti irti kun leikkas sen poikkiSitten vaan napa pöydälle, vähän lämpöpuhallinta ja niin pirusti lekaa. Kyllä on taas suunnittelun huippu...ei helvetti. Saas nähdä nyt minkälainen urakka tuo vaijeri on vaihtaa kokonaan. Onko kenelläkään kokemuksia?
Leave a comment:
-
-
On todellakin aina ärsyttävän tiukassa... Ei siinä oikein auta mikään muu kuin CRC ja lukkopihdeillä nitkuttelua edestakaisin ja kyllä se sieltä lopulta tulee, kuten muutama hikitippakin.
Leave a comment:
-
-
No jumalauta, että on tiukassa toi vaijeri. Millä ihmeen vekottimella se vaijeria ympäröivä holkki pitäisi lyödä sieltä naparungosta ulos? Eihän sitä napaakaan saa pöydälle jos kässärin vaijeria ei saa irti :(
Leave a comment:
-
-
Minä otin pakoputken ja kardaanin kannattimen irti , jotta pääsi käsiksi vaijerin kiinnikkeisiin...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vee-eitLisää OT. Shadow line, kuinka paljon purkasit kardaanin ympäriltä, että sait uudet vaijerit pujotettua paikoilleen. Itellä irtosi tuo navan pää ihan tuurnalla ja 2kg lekalla.
Taisinpa ottaa molemmat lämpösuojalevyt irti, että sai helposti pudoteltua.En muista, olisiko ollut välttämätöntä, mutta toi homma takkus muutenkin, niin ei jaksanut enää tapella toisenkin päädyn kanssa!
Leave a comment:
-
-
Lisää OT. Shadow line, kuinka paljon purkasit kardaanin ympäriltä, että sait uudet vaijerit pujotettua paikoilleen. Itellä irtosi tuo navan pää ihan tuurnalla ja 2kg lekalla.
Leave a comment:
-
-
Niinpä. Tuo kannattaa todellakin huomioida myös, jos homman teetättää huoltoliikkeessä.
Voi tulla arvaamattoman paljon tunteja, joten kannattaa ottaa hinta-arvio kirjallisena. Yleensä tuo holkki on jo 100tkm ajetussa autossa "hitsaantunut" niin kiinni että ilman navan irroitusta homma ei onnistu.Last edited by Hemi; 25-12-2005, 13:58.
Leave a comment:
-
-
Vähän OT, mutta liittyy kuitenkin käsijarruun. Jos joudutte vaihtaan vaijereita e39, niin varautukaa ajan kanssa. Itse vaihdoin omaani, oli "rautapidike" hiertänyt suojakuoren lähes rikki, ja vaijeri hiukan jo tökki. Pyörännavan "sisään" tuleva vaijerin holkki osa sit TODELLA tiukassa, rupes melkein ympäriltä paikat hajoon, kun ei lähtenyt irti ei sitten millään.
Loppujen lopuksi koko pyörännapa paketti irti autosta ja sit pöydällä poraamalla jne jne.holkki veke.Ei menny ihan parissa tunnissa toi homma,ei..
No, loppu hyvin ja käsijarru nyt kuin uusi!
Ihan vain tiedoksi, saattaa mennä AIKAA ja HERMOJA.Muutenhan tuo homma helppo ja selkee.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mr. ZKiitoksia, onneksi en ehtinyt vielä purkaa käsijarrun suojapussi tms.
Tarttee vkl testata josko vaikka sais pitoa tuohon kässäriin.). Mutta kyllä edelleen saat säätää noi vaijerin pituudet oikeiksi kun olet sieltä reiästä sorkkinut sitä säätöä. Ja se ei nyt mikään ihme ole nypätä suojapaljetta irti, eli et joudu mitään "purkamaan" sen kuin nostat sen ylös vaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by KilpuriRiittänee, kun ottaa vain yhden pyöränpultin pois ja sitten säätelee. Näin ainakin E36:ssa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigSaattaa olla apua myös e39:ään: http://www.oktanova.com/ht/bmw/jarrut/
ja sieltä se käsijarrujuttu...
Leave a comment:
-
-
Saattaa olla apua myös e39:ään: http://www.oktanova.com/ht/bmw/jarrut/
ja sieltä se käsijarrujuttu...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by CunttoryOta vaan rengas pois ja pyörittele jarrulevyä, taskulampun avustuksella etit sieltä pultinreiästä pienen rattaan näkyviin,jota pyöritäämällä saat kengät löysättyä tai kirittyä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: