Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 käsijarru ei pidä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Kiristät säätörattaasta, kunnes jarru ottaa niin, että et käsin pysty kunnolla pyörittämään rengasta. Sitten 3-5 napsua takaisin.

    Leave a comment:


  • Mr. Z
    replied
    Originally posted by jms-btcf
    Osa numero kuusi on se säätörulla
    Kiitoksia, onneksi en ehtinyt vielä purkaa käsijarrun suojapussi tms.
    Tarttee vkl testata josko vaikka sais pitoa tuohon kässäriin.

    Leave a comment:


  • jms-btcf
    replied
    Osa numero kuusi on se säätörulla

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by vaviah
    Mitä sieltä pultireiästä tarkalleen ottaen tehdään??? Onko siellä joku ruuvi vai joku rulla tms? Kannattaako kiristää käsijarrukahvan ollessa ala-asennossa vai kannattaako nostaa sitä ensin hieman?
    Kahva löysänä! Sieltä "kehitään" jarrukengät pitäväksi,pyörittämällä säätöratasta esim. meisselin kärjellä.Ota vaan rengas pois ja pyörittele jarrulevyä, taskulampun avustuksella etit sieltä pultinreiästä pienen rattaan näkyviin,jota pyöritäämällä saat kengät löysättyä tai kirittyä.Sitten vaan testaat välillä vetämällä käsijarrukahvaa.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by vexu524tdic
    EI MISSÄÄN NIMESSÄ NÄIN!!!

    Vaan yksi takapyöränpultti pois ja kiristys sieltä.
    Muuten ihmetellään miksei pidä, vaikka kirii kuinka??!!
    Vipusuhde muuttuu ja teho häviää, jos vaijereista kiritään.
    Ja ennen jarrukenkien säätöä varmistaa,että vaijereissa on tarpeeksi löysää...

    Leave a comment:


  • vaviah
    replied
    Mitä sieltä pultireiästä tarkalleen ottaen tehdään??? Onko siellä joku ruuvi vai joku rulla tms? Kannattaako kiristää käsijarrukahvan ollessa ala-asennossa vai kannattaako nostaa sitä ensin hieman?

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Originally posted by vexu524tdic
    EI MISSÄÄN NIMESSÄ NÄIN!!!

    Vaan yksi takapyöränpultti pois ja kiristys sieltä.
    Muuten ihmetellään miksei pidä, vaikka kirii kuinka??!!
    Vipusuhde muuttuu ja teho häviää, jos vaijereista kiritään.
    Juurikin näin.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Originally posted by antti79
    En ole täysin varma miten kiristys on toteutettu E39:ssä , mutta todennäköisesti kun nostat käsijarrukahvan suojapalkeen pois niin sen alla on vaijerinpäät joista voi käsijarrun kiristää. Helppo homma, voidaan siis suorittaa auton sisällä!
    EI MISSÄÄN NIMESSÄ NÄIN!!!

    Vaan yksi takapyöränpultti pois ja kiristys sieltä.
    Muuten ihmetellään miksei pidä, vaikka kirii kuinka??!!
    Vipusuhde muuttuu ja teho häviää, jos vaijereista kiritään.

    Leave a comment:


  • huoppa81
    replied
    Originally posted by antti79
    En ole täysin varma miten kiristys on toteutettu E39:ssä , mutta todennäköisesti kun nostat käsijarrukahvan suojapalkeen pois niin sen alla on vaijerinpäät joista voi käsijarrun kiristää. Helppo homma, voidaan siis suorittaa auton sisällä!
    Kyllä siellä sellainen kiristys systeemi on, mutta jos käsijarrukengät on liian kaukana rummusta, niin säätö on ensin suoritettava kenkien säätörullasta rummun sisältä. Kannattaa kuitenkin kokeilla ensin säätää ihan vaijereista, koska on kuitenkin huomattavasti helpompaa.

    Leave a comment:


  • antti79
    replied
    .......
    Last edited by antti79; 18-02-2016, 16:26.

    Leave a comment:


  • Mr. Z
    started a topic E39 käsijarru ei pidä

    E39 käsijarru ei pidä

    .. eli katsastus on tulossa ja ym. ongelma.
    Onko e39:ssä jokin kiristyssysteemi/-säätö tms.?
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎