Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 käsijarru ei pidä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Ainakin kengät uusin nyt samalla, sehän toki on ihan selvä, mutta mitähän muuta sieltä saattaisi olla mennyt?
    Ostat sen käsijarrun kenkäsetin jousi/kiinnityssarjoineen. Sekä sen kenkien levittjä osan,mihin vaijeri kiinnityy,niin varmasti toimii oikein asennettuna ja säädettynä (mikäli jarrurummut ei ole liian kuluneet). Ei nuo hunajata kuitenkaan maksa,jos et merkkarin tiskille erehdy.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Tuossa taannoin nykäsin käsijarrusta ja jokuhan siellä antoi periksi ja kahva löystyi. No ajattelin, että vaijeri napsahti poikki enkä asiaa sen kummemmin pohtinut, kun ei automaatin kanssa tule käytettyä. Katsastusmiestä se kuitenkin kiinnosti ja jarrutestissä selvisi, että jotain tehoja käsijarrulla kuitenkin oli. Molemmin puolin oli heikot jarrut. Tästä voimme siis päätellä ettei vaijeri ole poikki. Minulla on käytössä vain yksi auto ja nyt kun lähden käsijarrua korjaamaan, niin olisi hyvä olla edes suunnilleen kaikki tarvittavat varaosat valmiina. Osaisitteko antaa mitään vinkkiä, mikä mahdollisesti voisi olla tuolla tavalla pettänyt osa? Ainakin kengät uusin nyt samalla, sehän toki on ihan selvä, mutta mitähän muuta sieltä saattaisi olla mennyt?

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    lämpö ja väkivalta taitaa olla ainoat keinot millä se lähtee, ottaa sen navan pöydälle sieltä autosta niin mukavampi touhuta
    Tiedä sitten miksi se pitää sieltä touhuta irti? Ihan ainoita paikkoja E39:ssä ilman myymättömiä varaosia. Hämäläinen on ymmällään

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    lämpö ja väkivalta taitaa olla ainoat keinot millä se lähtee, ottaa sen navan pöydälle sieltä autosta niin mukavampi touhuta

    Leave a comment:


  • Simo e39
    replied
    Olisko kellään hyvää konstia millä lähtis käsijarrun vaijeri irti navasta?

    Pari iltaa yrittänyt saada irti noita mutta ei hievahdakaan

    Olen tehnyt ns. ulostyöntäjän ja lyönyt sen päähän, mutta ei niin ei lähde...

    Leave a comment:


  • öpel
    replied
    Kuinka teillä on noin paljon kässäri murheita, omaani olen vain sillointällöin navasta tiukannut että on balanssissa, kaikki osat alkuperäisiä ja hyvin on aina toiminut:

    Leave a comment:


  • Moskar39
    replied
    Nimim kokemusta on

    Pöh. Älkää väittäkö paskaa, käppäri vetää hiekalla vauhdista takapyörät lukkoon, jos viitsii käyttää kunnon osia ja tehdä työn huolella. Pakkasin syksyllä auton alle laatikollisen Ate:n osia ja jopa tuo susi käsijarru pitää. Tuttu ei uskonut, hänellä oli toisen merkkiset käppäriosat eikä auto pysynyt paikoillaan vaihde päällä. Pienen suostuttelun jälkeen hänkin uusi kengät Ate:ksi; ja kappas, säädön jälkeen käsijarru taas pitää. Ei, en ole tietyn merkin maahantuojalla töissä enkä saa provikoita. Mutta kuten HTK12:kin, tiedän minkä valmistajan pysäyttimet näissä katiskoissa on. Ihmeen kranttuja nämä kuitenkin ovat kitkapintojen materiaalien suhteen.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by bemmidee View Post
    On kyllä huonosti pitäviä käpät muissakin merkeissä samalla tekniikalla toteutettuna varsinkin taaksepäin. Kyllä se seinä sitte pysäyttää..
    Kunnolla puhdistettuna, säädettynä ja laadukkailla osille kyllä pitää hyvin. Mutsin autoon korjailin 3v sitten käsijarrun ja edelleen on todella hyvä (ei ollut e39, mutta samoin toteutettu käsijarru). Vaihtoon meni vaijerit, levyt, kengät jne. Toki osiin meni rahaa, mutta nyt toimii. Kaikki osat oli ATE:a. Ennen remppaa ei pitänyt yhtään ja nyt auto pysyy paikallaan jyrkässäkin mäessä ilman käsijarrun hullua repimistä. Samoin, jos autolla yrittää lähteä liikkeelle ilman käsijarrun vapauttamista, niin tulee kyllä huomattua, että käsijarru on päällä (aina kun käyttää leimalla tms..).

    Leave a comment:


  • bemmidee
    replied
    On kyllä huonosti pitäviä käpät muissakin merkeissä samalla tekniikalla toteutettuna varsinkin taaksepäin. Kyllä se seinä sitte pysäyttää..

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Onko varmasti säädetty balanssiin puolet välillä? Melko paska se on kyllä aina.

    Leave a comment:


  • slomon
    replied
    On säädetty sieltä takapyörältä. Kengät on ostettu Schmiedmannilta, tiedä sitten niiden laadusta.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Originally posted by slomon View Post
    Lainataanpas vanhaa aihetta.
    Ongelmana käsijarrun kanssa on se, ettei se pidä ollenkaan taaksepäin, mutta eteenpäin pitää hyvin jo 3-4 naksulla.
    Mistä tuo voi johtua?
    Levyt/rummut on vaihdettu 4vuotta sitten, kengät ja muut rojut viime keväänä.
    Ainoa mitä ei ole vaihdettu on vaijerit.

    Eipä tuo ole ikinä oikein kunnolla pitänyt, mutta nyt ei pidä ollenkaan taaksepäin. Ja sehän tässä ihmetyttää että eteenpäin pito on ihan hyvä
    Onko kiristetty ne kengät sieltä navasta, eikä pelkästään vaijerilla? Jos on, niin huonolaatuiset tarvikekengät voi olla osasyy.

    Leave a comment:


  • slomon
    replied
    Lainataanpas vanhaa aihetta.
    Ongelmana käsijarrun kanssa on se, ettei se pidä ollenkaan taaksepäin, mutta eteenpäin pitää hyvin jo 3-4 naksulla.
    Mistä tuo voi johtua?
    Levyt/rummut on vaihdettu 4vuotta sitten, kengät ja muut rojut viime keväänä.
    Ainoa mitä ei ole vaihdettu on vaijerit.

    Eipä tuo ole ikinä oikein kunnolla pitänyt, mutta nyt ei pidä ollenkaan taaksepäin. Ja sehän tässä ihmetyttää että eteenpäin pito on ihan hyvä

    Leave a comment:


  • miksero669
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    No löysäsitkö vaijerit kahvasta ennen säätöä? (tuskin, josset kiristänytkään)
    Katoitko rummun sisälle, onko rojut säädyllisessä kunnossa?

    Siinä ny pari ainakin.
    Ite saanu ihan uskomattoman paskoilla kengillä ja rummuilla tuon pitämään, mutta eihän se nyt vuotta toimi ilman toimenpiteitä, jos kaikki nippelit on ihan loppuun kuluneet ja ruostuneet...
    tuli tuossa juuri otettuu sitten rumpu auki ja paloissa oli pintaa ja muutenki näytti suht ok. hiomapaperil kävin kuitenki pinnat läpi ja säädin kohilleen ja muutamat rykäsyt kahvast ja tarkistus. ja pienes mäes koitti ni 4 naksul suorastaa jämähti paikoilleen mut tääki ilo kesti sen 15min jonka jälkeen samas mäes piti enää 7 naksul vaivoin... katotaa mitä konttoril sanotaan saanko leiman.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Ramzez View Post
    Kyllä ne käsijarruosat kannattaa vaihtaa, jos ovat vähänkään entiset. Nimimerkillä itse laitoin viikonloppuna E39:ään käsijarruosat tilaukseen Saksasta, eivätkä montaa euroa maksaneet. Ovat myös ATE:n tekeleitä.
    Todellaki kannattaa! Ei oo vaan ehtiny ja silloin ei oo ollu osia hyppysissä ku on ollu auto levällään ja ajoon tottakai tarvinu heti saada...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎