Kolmas e39 ja kolmannen kerran säädin käppärin leimalle, rummut pykälällä mutta hienosti pitää kolmannella napsauksella jo en tajua mitä heikkoa tuossa on ku jokaisessa koliysissä ollu nuo rummut aika heikkona mut silti niistä on tullut kyllä hyvät
Korjaan: takakynkkä kokonaisuudessaan kun pitää olla mitta siitä vaijerin reijästäkin. Asennus aina omalla vastuulla sit kun on on tyyppihyväksynnän alainen jarru..
Kaikki tää vaan siksi että nykyinen laaduttomuus kaikessa ärsyttää
126 kirjottajaa (ite mukaan lukien) ja 26000 lukijaa..oisko jollain irtokynkkä lainaan?
PS: ja ihan oikeesti..se kynkkä joltain tänne niin loppu ne e39 käppäriongelmat..
Tossa käppärissä on yks vika..sen suunnitellut inssi..
Ihan sama mistä sen säätää.. aina on vikoilla naksuilla sano joku guru mitä vaan.
Ite oon nuo purkanu ja kasannu uusilla osilla ja tossa vivustossa se vika on. Vipusuhde on jääny vähä vaiheeseen tehtaan pöydällä..
joten jos haluaa ihan varmasti kunnon käsijarrut jotka kestää ikää suomen katsurilla niin modaa tota käppärin linkkua joka tulee siihen vaijeriin rummun sisällä niin että vipusuhde paranee vaijerille ja voima kengille säilyy..
ahdasta on..tiedän..ehkä siksi jäänyt tehtaalla updeittaamatta.. ja jäi itelläkin sitten tekemättä..osi pitäny ehkä tehä.. mut siellä on pikkunen chänssi modata tota linkkua niin että se toimii kun vaan tekee koko linkun uusiksi
Jos en ihan väärin muista niin tuo linkku on sellanen lyhyt pätkä joka pitää olla just oikein säädetty että vipusuhde välittyy kengille.. tonhan vois tehä niin ettei se pääse ns. yli vipusuhteen..vaan vetää koko ajan kireemmälle..tila on ahdas..
Ei se bmw:kään ole täydellinen ainakaan enää.. ennen taisi olla ? Siks oonkin ite liikkumassa vahvasti kohti 1932 vuosimallin
autoja--> ompahan pesurin säiliökin konehuoneessa eikä etulokarin takana..laakeritkin voi kiriä ja rasvata eikä maksaa aina skf:lle..
PS: Jos tämä koetaan oikein isoksi ongelmaksi niin voisin koittaa suunnitella tähän korvaavat osat jolla ongelma poistuu. Maksaa ehkä noin 35e ne osat joilla tää ongelma poistuu sitten lopullisesti..haasteellista on kyllä..mutta muistaakseni tuon linkun uusimalla sen voisi tehdä. Se on vaan 3D pakosta joten ihan ilman vähintään 2:hta työvaihetta noita palikoita ei voi leikata/taivuttaa..
PPS: ootteko ikinä ihmetelleet miksi se on niin kevyt vetää? Ehkä siinä meni huonoksi? Käyttäjäkokemus vs. toiminnallisuus ja onko saksassa yhtä tiukkoja leimamiehiä? Tuskin.. jos ton linkun vetää uusiksi niin sitä joutuu sitten vetää niinkun vm. 82 mazdassa, mutta toimii isältä pojalle vaikkei ois kenkiäkään jälellä siellä..(no ehkei sentäs riitä varat, mutta likelle)
Kuka tarjoo testi/mallinnuskamat? eli e39 takanavan jarruineen päivineen (saa olla ruosteessa, ilman vaijeria riittää)
ja kuka ottaa sitten noi linkut testiin?
En omaa viittis purkaa enää turhaan kun on myynnissä koko vehjes.. ja vuoden jälkeen käppäri rajoilla
Inssi ei vaan vetäny käsijarrua tarpeeks ylös, joku übernörtti siellä mikä just jaksaa 1,5L cokispullon nostaa huulilleen, niin ei jaksanu vetää sitä käsijarrua?
Noh, asiaan, mulla on aivan järkyttävässä kunnossa takalevyt sisäpuolelta + rummut, Ehdin vasta toisenpuolen tässä rassata, kun ei pitäny käsijarru oikeastaan ollenkaan. Kunnolla rälläkällä putsaus sieltä rummusta ja levyn sisäreuna, niin pysyy melkein jo mäessäkin paikallaan yhden puolen voimin.
Saas nähä meneekö noi takajarrut enää katsastuksesta läpi...
No jos vähän hiekkapaperilla pyyhkäisit niin se ei riitä. Rälläkkään/porakoneeseen somalintukka niin ruoste lähtee kyllä kätevästi. Käsin aika turha ruveta hieromaan niitä, ellet ole äskettäin vaihtanut levyjä.
No levyt vaihdettu viimesyksynä ja auto ollut seisonnassa talven. Ei ne olleet mielestäni mitenkään pahasti ruosteessa. Hiekkapaperilla kuitenkin pyöräyttelin varmuuden vuoksi sileeksi. En arvannut, että voisi koitua ongelmaksi.
99% varmuudella kasattu oikein. Ei mielesti niin monimutkainen rakenne, mutta ainahan ohareita voi sattua. Pitänee viikolla avata ja tarkastaa. Ihmetyttää vaan se, että molemmilla puolilla samat arvot, ainoastaan heikko teho.
No siis kyllä. En nyt mitenkään uudenkarheaksi, mutta putsailin kuitenkin. Eikä ne ees ollut mitenkään pahassa ruosteessa :? Vai siitäköhän tää nyt sit kuitenkin johtuu Oikeestaan kaikki muu on siellä uutta. Eikait se auta, kuin avata viel kertaalleen ja tarkastaa. Palatkin on OEM-osaa.
Prkl.
No jos vähän hiekkapaperilla pyyhkäisit niin se ei riitä. Rälläkkään/porakoneeseen somalintukka niin ruoste lähtee kyllä kätevästi. Käsin aika turha ruveta hieromaan niitä, ellet ole äskettäin vaihtanut levyjä.
Kuinka ruosteiset oli rummun pinnat? Puhdistitko ne kunnolla laikalla?
No siis kyllä. En nyt mitenkään uudenkarheaksi, mutta putsailin kuitenkin. Eikä ne ees ollut mitenkään pahassa ruosteessa :? Vai siitäköhän tää nyt sit kuitenkin johtuu Oikeestaan kaikki muu on siellä uutta. Eikait se auta, kuin avata viel kertaalleen ja tarkastaa. Palatkin on OEM-osaa.
Eli laitelin uusiksi kaikki käsijarrun hilppeet tuohon e39:siin. Palat, linkut ja jouset.. Säätelin ne vaijerit ensiksi takaata kireelle, mutta kuitenkin sillä tavalla ettei makaa päälle. Seuraavaksi sisältä ns. löysät pois. Käsijarru alkaa pitämään n. 4-5 naksauksen jälkeen ja pitää autoa ihan hyvin paikallaa. Hiekalla menee lukkoon.
Ei kuitenkaan kelvannut konttorille :s Jarruvoimat tasaiset, mutta liian heikot. Mitäs seuraavaksi? Jos kiristän lisää, niin palat alkaa kahnata.. 1.2 kN tais antaa molemmille puolille.
Kuinka ruosteiset oli rummun pinnat? Puhdistitko ne kunnolla laikalla?
Eli laitelin uusiksi kaikki käsijarrun hilppeet tuohon e39:siin. Palat, linkut ja jouset.. Säätelin ne vaijerit ensiksi takaata kireelle, mutta kuitenkin sillä tavalla ettei makaa päälle. Seuraavaksi sisältä ns. löysät pois. Käsijarru alkaa pitämään n. 4-5 naksauksen jälkeen ja pitää autoa ihan hyvin paikallaa. Hiekalla menee lukkoon.
Ei kuitenkaan kelvannut konttorille :s Jarruvoimat tasaiset, mutta liian heikot. Mitäs seuraavaksi? Jos kiristän lisää, niin palat alkaa kahnata.. 1.2 kN tais antaa molemmille puolille.
Leave a comment: