Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 käsijarru ei pidä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    Originally posted by arpuC View Post
    Osat on vaihdettu. Käsijarrua ei vain koskaan tule käytettyä. Tosin tuolta puolelta oli tankin alta käsijarruvaijerin suojakuori parista kohtaa puhki.
    No se selittääkin miksi se ei toimi kunnolla. Eipä sitä muuten saa toimimaan kun vaihtamalla vaijerit. Syksyn sateet ja talven loskakelit tulee vain pahentamaan tilannetta.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • arpuC
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1377

      Kait sitä täytyy dynolle ottaa hylsysatsit mukaan ja säätää siinä. Eikö tuo riitä, kun löysyttää hieman oikeaa vaijeria, niin saa sen 1% eron umpeen
      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
      En löydä enää sun luo
      Teitkö sä tän tahallaan?
      Nyt kaikki palaa.

      Comment

      • arpuC
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1377

        Originally posted by HTK12 View Post
        No se selittääkin miksi se ei toimi kunnolla. Eipä sitä muuten saa toimimaan kun vaihtamalla vaijerit. Syksyn sateet ja talven loskakelit tulee vain pahentamaan tilannetta.
        Joops, pikahuoltoon meni ja säädöllähän tuo nyt ottaa yli 4kn ja ero nollan luokkaa. Parempi se on suoraan viedä pajalle jossa on jarrudyno, niin tuleepahan kerralla kuntoon. Jarruletkun vaihto+käsijarrun säätö @95e
        Miks sä sytytit Bemarin palaa?
        En löydä enää sun luo
        Teitkö sä tän tahallaan?
        Nyt kaikki palaa.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10923
          • Joensuu

          Originally posted by arpuC View Post
          Joops, pikahuoltoon meni ja säädöllähän tuo nyt ottaa yli 4kn ja ero nollan luokkaa. Parempi se on suoraan viedä pajalle jossa on jarrudyno, niin tuleepahan kerralla kuntoon. Jarruletkun vaihto+käsijarrun säätö @95e
          Hyvä kun sait kuntoon. Käsijarrun, jos ei käytetä niin osat ruostuu ja jumittaa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • hietase
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 513
            • Espoo

            Vaihdoin jarruosat taakse, mutta toisin kuin Youtuben videoissa, en saanut pultinreiästä rullattua käsijarrun säätöpulttia. Se ohuempi jousi istuu niin napakasti säätöpultin hampaita vasten, että en saanut ruuvimeisselillä sitä pyörimään. Molemmat puolet ovat nyt sellaisessa kireydessä, että levyä pystyy nippa nappa kääntämään, kun ottaa reunasta kiinni. Pitänee viedä ammattimiehelle ja avata lompakkoa.

            Uusin levyt, palat ja kaikki tarvikeosat Aten osilla, paitsi käsijarrukengät ovat alkuperäisosa.

            Comment

            • herja
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1649

              Kyllä se kääntyy kun kampeaa pultinreiän ylä- tai alareunaa vasten rukarilla.
              Retard Member

              Comment

              • hietase
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 513
                • Espoo

                Originally posted by herja View Post
                Kyllä se kääntyy kun kampeaa pultinreiän ylä- tai alareunaa vasten rukarilla.
                Näinhän se tekee, kun juutuupia katsoo. Itse en kuitenkaan ratasta saanut omasta mielestäni haluamallani tavalla pyörimään, enkä luottanut kykyyni arvioida säädön kohdilleen menoa, joten pulitin ja teetin ammattilaisella.

                Comment

                • hannux
                  BTCF Member
                  • Oct 2009
                  • 111
                  • Seinäjoki

                  Ihan kiinnostuksesta kyselen: Mistä johtuu, kun kaikki(?) käsijarrun kuvat ja ohjeet sanovat, että käsijarrun kenkien säätöruuvi on alhaalla? Minun autossani se on takana. 528 Touring -97.

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2626
                    • .fi

                    Originally posted by hannux View Post
                    Ihan kiinnostuksesta kyselen: Mistä johtuu, kun kaikki(?) käsijarrun kuvat ja ohjeet sanovat, että käsijarrun kenkien säätöruuvi on alhaalla? Minun autossani se on takana. 528 Touring -97.
                    ei tuossa itseasiassa säätöruuvin sijaintia kerrota - enemmänkin vain suunta josta se haetaan(alhaalta):

                    ja näkyyhän nämä toisaalla kuvissakin näin(eli oikealla puolella kello kuuden jälkeen, siis takana):
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7325
                      • Oulu

                      Just tänään säätelin käsijarrua omasta, aikalailla suoraan alhaalla se tässä ainakin on. Jotenkin aina tosi hankala säätää jos irrotan vaan sen yhden pultin. Koko renkaan poistamalla saa enemmän liikevaraa meisselin varrelle ja ainakin tuntunu paljon helpommalta saada säädettyä. Silloin vaan ei pysty tietenkään kuin jarrulevystä pyörittämään ja testailu sitten vähän hankalampaa kun ei saa samalla tavalla momenttia kuin renkaasta pyörittämällä.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9078
                        • Oulu

                        Säätö on eri asemoinnissa sedanissa ja farkussa. Helpoin katsoa, mistä käsijarruvaijeri menee napaan. Säätö on vaijeriin nähden aina vastakkaisella puolella.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎