Originally posted by Havis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 käsijarru ei pidä
Collapse
X
-
-
-
Ei tossa linkussa vikaa ole, kun sen säätää oikein, eli vaijerit löysänä linkku aivan "kiinni". Tällöi sitä vipua riittää siinä kyllä, kenkien ei tarvi paljoa levitä, kun ne jarruttaa jo. Jos sitä haluais jotenkin parannella, niin tekis linkun rosterista, jolloin se ei ruostu ja jumiudu. Samalla toki jos sitä haluais parannella, niin linkun nivelen ja käsijarrukengän väliä kasvattaisi aavistuksen, jolloin se levittäisi enemmän vähemmällä.(kuvaliite, uuden 3-sarjalaisen linkku)
Itelläkin tosiaan tuo toinen korjattu puoli pitää, vaikka on rummut aivan ruvella, epämääräisen muotoiset, kengät kuluneet... Jos viittis ostaa uudet laadukkaan rumpulevyt ja kengät, niin väittisin et aika kauan olisi huoleton. :think
Kokeillaan nyt tuo toinenpuoli vielä siistiä, jos sais pitämään taas molemmat riittävästi.Last edited by Bmw Dreamer; 20-07-2013, 14:52.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Jos levyjen rummut ovat kuluneet urille, niin ei ne pidä edes uusilla käsijarrukengillä, ainakaan kunnolla.
Hyviä uusia takalevyjä saa halvalla, niin ei kannata kyllä alkaa käyttämään turhaan aikaa vanhojen kanssa temppuiluun. Sen jälkeen pitää varmasti mäessäkin.
Kunhan ei kisko vauhdissa kässäriä, niin ei pitäisi kulua miksikään. Tarvike kengät varmasti menee vituiksi, jos vauhdissa kiskoo.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Mun mielestä ehkä kyseisten jarrujen rakenteen ominaisuus? Mulla tekee samaa...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Se on ominaisuus. Tuossa pari postausta ylempänä näkyy ympyröitynä tuo takakynkän vastapala jota vasten kengät ottaa, muutenhan ne pyörisi rummun mukana
Niin tietty kun kengät on vedettynä niin tuo rako kasvaa ja jotta kenkä ottaa palaan kiinni, se liikkuu ensin hieman.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostSe on ominaisuus. Tuossa pari postausta ylempänä näkyy ympyröitynä tuo takakynkän vastapala jota vasten kengät ottaa, muutenhan ne pyörisi rummun mukana
Niin tietty kun kengät on vedettynä niin tuo rako kasvaa ja jotta kenkä ottaa palaan kiinni, se liikkuu ensin hieman.
Vanhemmissa (E3/E12) muistaakseni tuo vastapala on vastakkaisella puolella kuin vaijerin linkku, siis alapuolella. Se tuntuisi teoriassa olevan minusta se toimivampi paikka, koska silloin sen palan ja kenkien väli ei muutu käsijarrun käytön mukaan vaan pysyy vakioina (muuttuu vain säätörullaa säädetäessä)
Mutta tosiaan kun muistin varaisia asioita tuumii saattaa mennä väärin kunnes asian varmistaa."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostSamalla toki jos sitä haluais parannella, niin linkun nivelen ja käsijarrukengän väliä kasvattaisi aavistuksen, jolloin se levittäisi enemmän vähemmällä.(kuvaliite, uuden 3-sarjalaisen linkku)
jeps..juuri näin eli käppärin säätökin olisi helpompaa kun tuo linkku liikkuisi samalla vaijerin liikkeellä enemmän kenkiä levittävästi jolloin se ei olisi niin hipsuttelua.
Paikka on vaan saamerin ahdas joten tuo linkun teko uusiksi ei oo niin helppo kun joutuu tekeen aika vänkyrän. Itellä oli tosiaan aika työ saada uudetkin KL-varaosien hilut pitämään.. siis kaikki meni uusiksi kun oli levytkin kuluneet. Ei tuo rakenne vakuuttanut.
PS: Zori pieni avautuminen näin kesälomillaLast edited by Suutari; 25-07-2013, 01:44.Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Lueskelin tätä topiccii jonkiverra ja jäi vaa mietityttää tuo auton sisällä oleva säätö omassa vessassa.. Eli toista ruuvia/mutteria ei saa kirittyy/löystettyy, tuntuu hetke pyöritettyy et antaa periksi jostain... vaikuttaako se käsijarrun toimivuuteen jos kiristää vain takarenkaista? :thinkNyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostLueskelin tätä topiccii jonkiverra ja jäi vaa mietityttää tuo auton sisällä oleva säätö omassa vessassa.. Eli toista ruuvia/mutteria ei saa kirittyy/löystettyy, tuntuu hetke pyöritettyy et antaa periksi jostain... vaikuttaako se käsijarrun toimivuuteen jos kiristää vain takarenkaista? :think
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostJep, koitin vaa vähä hieno säätää siitä, mutta parempi tosiaan kun antaa vaa olla"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostJa sitä on ihan turha säätää yhtään mistään, jos vaijerit on loppu venyneet/viittä vaille katkeamassa, niinkuin omassa oli.Last edited by jonsered92; 10-02-2014, 15:34.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostKahvan vaijerista ku ei saa löysii pois vain kuin toisesta ruuvista :S mikälie... toine tosiaa pyörii vaa tyhjää... tuskin se poikki kuitenkaa on eihä se muuten pitäs yhtää?
Jos esim ylempi pyörii tyhjää, on todennäköisesti joku ylikiristänyt siitä jenkat veks. Ota se pois ja laita uusi samanlainen tilalle.
Hankalampi juttu on jos kierteet on menny vaijeri pään kierreosasta eikä mutterista.
Ei niitä tartte apinan raivolla kiristää, ihan kohtuutiukkuus riittää lukitsemaan mutterit toisiinsa. Muutenkin noissa kiristysasioissa yleisempi vika on yli-kuin alikiristys.Last edited by Havis; 10-02-2014, 16:59."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Comment