Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 käsijarru ei pidä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • slomon
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 97
    • espoo

    On säädetty sieltä takapyörältä. Kengät on ostettu Schmiedmannilta, tiedä sitten niiden laadusta.

    Comment

    • BMW_Harrastaja
      BTCF Member
      • Dec 2012
      • 819
      • Oulu area

      Onko varmasti säädetty balanssiin puolet välillä? Melko paska se on kyllä aina.
      BMW driver and owner since 2000.

      Comment

      • bemmidee
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 55
        • stadi

        On kyllä huonosti pitäviä käpät muissakin merkeissä samalla tekniikalla toteutettuna varsinkin taaksepäin. Kyllä se seinä sitte pysäyttää..

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by bemmidee View Post
          On kyllä huonosti pitäviä käpät muissakin merkeissä samalla tekniikalla toteutettuna varsinkin taaksepäin. Kyllä se seinä sitte pysäyttää..
          Kunnolla puhdistettuna, säädettynä ja laadukkailla osille kyllä pitää hyvin. Mutsin autoon korjailin 3v sitten käsijarrun ja edelleen on todella hyvä (ei ollut e39, mutta samoin toteutettu käsijarru). Vaihtoon meni vaijerit, levyt, kengät jne. Toki osiin meni rahaa, mutta nyt toimii. Kaikki osat oli ATE:a. Ennen remppaa ei pitänyt yhtään ja nyt auto pysyy paikallaan jyrkässäkin mäessä ilman käsijarrun hullua repimistä. Samoin, jos autolla yrittää lähteä liikkeelle ilman käsijarrun vapauttamista, niin tulee kyllä huomattua, että käsijarru on päällä (aina kun käyttää leimalla tms..).
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Moskar39
            Newbiemmer
            • Jan 2016
            • 25
            • Tuusula

            Nimim kokemusta on

            Pöh. Älkää väittäkö paskaa, käppäri vetää hiekalla vauhdista takapyörät lukkoon, jos viitsii käyttää kunnon osia ja tehdä työn huolella. Pakkasin syksyllä auton alle laatikollisen Ate:n osia ja jopa tuo susi käsijarru pitää. Tuttu ei uskonut, hänellä oli toisen merkkiset käppäriosat eikä auto pysynyt paikoillaan vaihde päällä. Pienen suostuttelun jälkeen hänkin uusi kengät Ate:ksi; ja kappas, säädön jälkeen käsijarru taas pitää. Ei, en ole tietyn merkin maahantuojalla töissä enkä saa provikoita. Mutta kuten HTK12:kin, tiedän minkä valmistajan pysäyttimet näissä katiskoissa on. Ihmeen kranttuja nämä kuitenkin ovat kitkapintojen materiaalien suhteen.

            Comment

            • öpel
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 253
              • ??????

              Kuinka teillä on noin paljon kässäri murheita, omaani olen vain sillointällöin navasta tiukannut että on balanssissa, kaikki osat alkuperäisiä ja hyvin on aina toiminut:

              BMW 523i E39 MY1999

              Comment

              • Simo e39
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 83
                • Finland

                Olisko kellään hyvää konstia millä lähtis käsijarrun vaijeri irti navasta?

                Pari iltaa yrittänyt saada irti noita mutta ei hievahdakaan

                Olen tehnyt ns. ulostyöntäjän ja lyönyt sen päähän, mutta ei niin ei lähde...

                Comment

                • naikou
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2010
                  • 1767
                  • vihti

                  lämpö ja väkivalta taitaa olla ainoat keinot millä se lähtee, ottaa sen navan pöydälle sieltä autosta niin mukavampi touhuta
                  E39 523i Turbo

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    Originally posted by naikou View Post
                    lämpö ja väkivalta taitaa olla ainoat keinot millä se lähtee, ottaa sen navan pöydälle sieltä autosta niin mukavampi touhuta
                    Tiedä sitten miksi se pitää sieltä touhuta irti? Ihan ainoita paikkoja E39:ssä ilman myymättömiä varaosia. Hämäläinen on ymmällään
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • Jamppa81
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2015
                      • 445
                      • Helsinki

                      Tuossa taannoin nykäsin käsijarrusta ja jokuhan siellä antoi periksi ja kahva löystyi. No ajattelin, että vaijeri napsahti poikki enkä asiaa sen kummemmin pohtinut, kun ei automaatin kanssa tule käytettyä. Katsastusmiestä se kuitenkin kiinnosti ja jarrutestissä selvisi, että jotain tehoja käsijarrulla kuitenkin oli. Molemmin puolin oli heikot jarrut. Tästä voimme siis päätellä ettei vaijeri ole poikki. Minulla on käytössä vain yksi auto ja nyt kun lähden käsijarrua korjaamaan, niin olisi hyvä olla edes suunnilleen kaikki tarvittavat varaosat valmiina. Osaisitteko antaa mitään vinkkiä, mikä mahdollisesti voisi olla tuolla tavalla pettänyt osa? Ainakin kengät uusin nyt samalla, sehän toki on ihan selvä, mutta mitähän muuta sieltä saattaisi olla mennyt?

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10078
                        • KVLA

                        Originally posted by Jamppa81 View Post
                        Ainakin kengät uusin nyt samalla, sehän toki on ihan selvä, mutta mitähän muuta sieltä saattaisi olla mennyt?
                        Ostat sen käsijarrun kenkäsetin jousi/kiinnityssarjoineen. Sekä sen kenkien levittjä osan,mihin vaijeri kiinnityy,niin varmasti toimii oikein asennettuna ja säädettynä (mikäli jarrurummut ei ole liian kuluneet). Ei nuo hunajata kuitenkaan maksa,jos et merkkarin tiskille erehdy.

                        Comment

                        • Jamppa81
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2015
                          • 445
                          • Helsinki

                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Ostat sen käsijarrun kenkäsetin jousi/kiinnityssarjoineen. Sekä sen kenkien levittjä osan,mihin vaijeri kiinnityy,niin varmasti toimii oikein asennettuna ja säädettynä (mikäli jarrurummut ei ole liian kuluneet). Ei nuo hunajata kuitenkaan maksa,jos et merkkarin tiskille erehdy.
                          Pistin osat motonettikamana tilaukseen, riittää että niillä saa leiman. Täysi jarruremppa ATE:n osilla on tulossa, kuten ne osatkin. Ei vaan ehdi kun maanantaina pitäisi leimaa hakea.

                          Comment

                          • kalevik
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 958
                            • Salo

                            Originally posted by öpel View Post
                            Kuinka teillä on noin paljon kässäri murheita, omaani olen vain sillointällöin navasta tiukannut että on balanssissa, kaikki osat alkuperäisiä ja hyvin on aina toiminnut:
                            Itsellä lukemat 1.9 ja 2.2 kN käsijarrussa leimalla. Ei se silti mitään käytännössä pidä...
                            E61 525i, Suzuki VS1400
                            Exät: Jaana, Susanna, Maija

                            Comment

                            • m.luukkonen
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 336
                              • Oulu

                              Itselläni on JOKA vuosi pitänyt kiristää käsijarru katsastukseen.. auto ollut minulla nyt reilu neljä vuotta. Kahdesti vaihdettu käsijarrukengät. En tajua miten tuo löystyy niin äkkiä kun vuodessa häviää tehot aivan kokonaan.. :think
                              Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
                              E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
                              E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
                              Ex:
                              E39 525tds Sedan -99
                              E36 318iS Coupe -93
                              E60 530DA -04

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by m.luukkonen View Post
                                Itselläni on JOKA vuosi pitänyt kiristää käsijarru katsastukseen.. auto ollut minulla nyt reilu neljä vuotta. Kahdesti vaihdettu käsijarrukengät. En tajua miten tuo löystyy niin äkkiä kun vuodessa häviää tehot aivan kokonaan.. :think
                                Tarvikekengät joissa kitkapinta on pehmeää materiaalia? Osta ATE:n kengät tai alkuperäiset (olikos ne Jurid tai Textar).
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎