E39 käsijarru ei pidä

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TFV
    replied
    Älä kiristä vaijerista, vaan rummun sisältä.

    Leave a comment:


  • arpuC
    replied
    Pomppas katsastuksessa 71% sallitun ollessa 70% Muutama viikko sitten säädetty ja todettu silloin pitäväksi. No ei tämän jälkeen käytetty ja nyt toiselta puolelta ottaa paskasti Rojut vaihdettu pari vuotta sitten lukuunottamatta vaijereita. Ei nyt jaksais alkaa vaijerirumbaan, niin paras vaan kiristää vaijerista ja toivoa, ettei lahoa?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Kyllä itselläkin tulee esim. pesun jälkeen hieman kuivateltua käsijarrua pienessä vauhdissa rauhallisesti kiristäen. Kolme vuotta sitten viimeksi vaihtui ATE:n levyt ja orkkis-käsijarrukengät. Tällä viikolla katsastettuna molemmin puolin käsijarrulla yli 2 kN.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Kojontti View Post
    Eikä käytetä käsijarrua auton liikkuessa, painava auto tuolla mitoituksella olevien osien kanssa tekee siitä nopeasti selvää. Pahimmillaan näkyy kengät irtoavan kun liikkeestä kiskaistaan päälle.
    Kyllähän muutomat jarruosien valmistajat suosittaa, että ajetaan käsijarru päällä x metriä nopeudella x.

    Leave a comment:


  • PNV
    replied
    Originally posted by Kojontti View Post
    Eikä käytetä käsijarrua auton liikkuessa, painava auto tuolla mitoituksella olevien osien kanssa tekee siitä nopeasti selvää. Pahimmillaan näkyy kengät irtoavan kun liikkeestä kiskaistaan päälle.
    Ei kai kukaan sitä kässäriä vauhdissa vetele?

    Leave a comment:


  • Kojontti
    replied
    Eikä käytetä käsijarrua auton liikkuessa, painava auto tuolla mitoituksella olevien osien kanssa tekee siitä nopeasti selvää. Pahimmillaan näkyy kengät irtoavan kun liikkeestä kiskaistaan päälle.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Ihan normaalia tuo kenkien asettuminen. Heti asennuksen jälkeen "sopivaksi" säädetetyt jarrukengät keskittyvät/muokkautuvat jarrurumpuun käytössä, jolloin ne tietysti jäävät etäälle. Kannattaa säätää ne kengät nyt keskittymisen jälkeen uudelleen "lähelle" ja muistaa myös käyttää sitä käsijarrua pitkin vuotta

    Leave a comment:


  • Scitso
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Vaihdoin uudet kengät, säädin ja kahva tuntui todella jämäkältä ja jarrut oli oikein hyvät! Leimalla sain about 3 kN molemmille puolille. Seuraavana päivänä kahva tuntui taas löysältä. Ostin motonetin tarvikehilppeet sinne, mutta tuskin ne nyt kuitenkaan käyttämättöminä päivässä kuluu?! Kaikki linkut yms liikkuu hyvin ja rummun pinnat putsasin porakoneen teräsharjalla.
    Jos kaikki pistää uutta, joutuu kehimään kengät hetken päästä kun osat asettuu kunnolla.
    Asennuksen jälkeen kun käytti vähän aikaa ja kehi kertaalleen kengät niin on toiminut hyvin. niin ja motonetin osat itellä.
    Eipä tule normaalisti paljon käytettyä kun on automaattilaatikolla

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by juha_s View Post
    Sama vika itsellä motonetin romuilla aikoinaan. Nyt toimii sillon tällöin riippuen kuun asennosta yms. muusta henkimaailman asioista, Aten kengät kuulemma paremmat. Tuo käsijarrusysteemi tuntuu muutenkin olevan vähän alimitoitettu..
    Hämmentävä kapine. No olkoon, en käytä sitä muutenkaan. Vuoden päästä sitten taas säädellään konttorin pihassa ja toivotaan että 15min sisään pääsisi jarrutestiin ennen kuin käsijarru taas antautuu... käyttämättömänä luonnollisesti

    Leave a comment:


  • juha_s
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Vaihdoin uudet kengät, säädin ja kahva tuntui todella jämäkältä ja jarrut oli oikein hyvät! Leimalla sain about 3 kN molemmille puolille. Seuraavana päivänä kahva tuntui taas löysältä. Ostin motonetin tarvikehilppeet sinne, mutta tuskin ne nyt kuitenkaan käyttämättöminä päivässä kuluu?! Kaikki linkut yms liikkuu hyvin ja rummun pinnat putsasin porakoneen teräsharjalla.
    Sama vika itsellä motonetin romuilla aikoinaan. Nyt toimii sillon tällöin riippuen kuun asennosta yms. muusta henkimaailman asioista, Aten kengät kuulemma paremmat. Tuo käsijarrusysteemi tuntuu muutenkin olevan vähän alimitoitettu..

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Vaihdoin uudet kengät, säädin ja kahva tuntui todella jämäkältä ja jarrut oli oikein hyvät! Leimalla sain about 3 kN molemmille puolille. Seuraavana päivänä kahva tuntui taas löysältä. Ostin motonetin tarvikehilppeet sinne, mutta tuskin ne nyt kuitenkaan käyttämättöminä päivässä kuluu?! Kaikki linkut yms liikkuu hyvin ja rummun pinnat putsasin porakoneen teräsharjalla.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by m.luukkonen View Post
    Itselläni on JOKA vuosi pitänyt kiristää käsijarru katsastukseen.. auto ollut minulla nyt reilu neljä vuotta. Kahdesti vaihdettu käsijarrukengät. En tajua miten tuo löystyy niin äkkiä kun vuodessa häviää tehot aivan kokonaan.. :think
    Tarvikekengät joissa kitkapinta on pehmeää materiaalia? Osta ATE:n kengät tai alkuperäiset (olikos ne Jurid tai Textar).

    Leave a comment:


  • m.luukkonen
    replied
    Itselläni on JOKA vuosi pitänyt kiristää käsijarru katsastukseen.. auto ollut minulla nyt reilu neljä vuotta. Kahdesti vaihdettu käsijarrukengät. En tajua miten tuo löystyy niin äkkiä kun vuodessa häviää tehot aivan kokonaan.. :think

    Leave a comment:


  • kalevik
    replied
    Originally posted by öpel View Post
    Kuinka teillä on noin paljon kässäri murheita, omaani olen vain sillointällöin navasta tiukannut että on balanssissa, kaikki osat alkuperäisiä ja hyvin on aina toiminnut:
    Itsellä lukemat 1.9 ja 2.2 kN käsijarrussa leimalla. Ei se silti mitään käytännössä pidä...

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Ostat sen käsijarrun kenkäsetin jousi/kiinnityssarjoineen. Sekä sen kenkien levittjä osan,mihin vaijeri kiinnityy,niin varmasti toimii oikein asennettuna ja säädettynä (mikäli jarrurummut ei ole liian kuluneet). Ei nuo hunajata kuitenkaan maksa,jos et merkkarin tiskille erehdy.
    Pistin osat motonettikamana tilaukseen, riittää että niillä saa leiman. Täysi jarruremppa ATE:n osilla on tulossa, kuten ne osatkin. Ei vaan ehdi kun maanantaina pitäisi leimaa hakea.

    Leave a comment:

Working...
X