Alkaa olla iskareiden vaihto edessä ja vähän alkoi kiinnostamaan toi H&R:n monotube setti. Kertokaapa kokemuksia tuosta setistä E39:n touringin alla? Tällä hetkellä alla H&R:n 30/15 jouset ja Bogen iskarit. Tämä setti on toiminut 200tkm hyvin. Ei ole mielestäni yhtään pintakova ja muuten tuntunut hyvältä. Tosin nyt iskarit alkaa olla loppu. Kuinka paljon käytös ja kovuus muuttuisi näillä H&R:n monotubeilla? Saanko korkeuden samaan noilla monotubeilla?
Vaimon touringissa ollut viime kesästä asti ko alusta ja eipä ole minulla eikä vaimolla pahaa sanottavaa tuosta alustasta. Korkeuden saa kyylä kohdilleen jos ja kun ei halua tontittaa maahan asti. Tänään juuri tuli testattua toimivuutta lumisella ja liukkaalla kelillä ja ei ollut pinta pehmeyden takia mitään ongelmia pidon kanssa Suosittelen, siis
Leave a comment:
Guest replied
Mistä ja mitkä iskarit vanhojen tilalle m-sport alustaan? vai joutuuko poistamaan kaupasta onkun made-in-china coillit?
Autossa on tällä hetkellä vakioalusta + Eibachin Prokit jouset. Kuinka paljon kilometrejä madallusjouset tyypillisesti kestävät normaaliajossa, ennenkuin väsyvät? Saatan vaihtaa ensi kesänä alkuperäiset iskarit Bilsteinin B8:iin. Vaihdanko samalla 100 tkm (7 v) ajetut Eibachit uusiin, tai esim. H&R 30/15:iin? Vaikuttaako iskareiden vaihto vakiosta B8:iin auton korkeuteen mitenkään? Entä kummat pudottavat E39:ä käytännössä vähemmän, Eibachin Prokit vai H&R:n 30/15? Mielellään nostaisin nykyistä hitusen ylemmäksi, ettei tartteisi niin varoa hidasteita ja kynnyksiä. Mittasin, niin vanteen keskeltä lokarin reunaan on edessä ja takana 34 cm. :think
Alkaa olla iskareiden vaihto edessä ja vähän alkoi kiinnostamaan toi H&R:n monotube setti. Kertokaapa kokemuksia tuosta setistä E39:n touringin alla? Tällä hetkellä alla H&R:n 30/15 jouset ja Bogen iskarit. Tämä setti on toiminut 200tkm hyvin. Ei ole mielestäni yhtään pintakova ja muuten tuntunut hyvältä. Tosin nyt iskarit alkaa olla loppu. Kuinka paljon käytös ja kovuus muuttuisi näillä H&R:n monotubeilla? Saanko korkeuden samaan noilla monotubeilla?
Minimi madallus coilover alustoilla on yleensä 30-40mm luokkaa. Takana voi joskus olla minimi 15-20mm luokkaa. Jos et ole tuota enempää madaltamassa, niin ei ole mitään järkeä ostaa säädettävää sarjaa. Samaan hintaan saat vaikka Bilstein B12 setin...
Paljonko nuo kaikki maksavat yhteensä kotiin toimitettuna?
Suosittelen kyllä tuota H&R Monotube settiä... Saksata vähän yli 900€ kotiovelle
Alkaa olla iskareiden vaihto edessä ja vähän alkoi kiinnostamaan toi H&R:n monotube setti. Kertokaapa kokemuksia tuosta setistä E39:n touringin alla? Tällä hetkellä alla H&R:n 30/15 jouset ja Bogen iskarit. Tämä setti on toiminut 200tkm hyvin. Ei ole mielestäni yhtään pintakova ja muuten tuntunut hyvältä. Tosin nyt iskarit alkaa olla loppu. Kuinka paljon käytös ja kovuus muuttuisi näillä H&R:n monotubeilla? Saanko korkeuden samaan noilla monotubeilla?
Vaihdoin koiranluut ja huomasin toisen etuiskarin päästäneen mehut pihalle . Eli nyt voisi olla aika vaihtaa E39 touringin sporttialusta johonkin muuhun . Säädettävää alustaa en tarvitse, eli nyt olisi hakusessa hyvä "tavallinen" alustasarja.
Iskareiksi näyttäisi löytyvän Saksasta Bilstein B8 sprint koko kierros halvimillaan ~650€ + rahti, joka olisi vielä sopuhinta kunnon iskareista.
Etujousiksi olisi vaihtoehtoina H&R (29791-4) -40mm tai Eibach (E2071-120 / F2069001) -30mm, takana ilmajouset. Eibachia on kehuttu tässä topicissa ja pitäisi kumminkin keulan samalla tasolla nykyisen kanssa. On kai alkuperäiset jouset hiukan kuolleentuneet, kun on keula jo nyt noin 10mm matalammalla kuin alkuperäinen sporttialusta kun äsken mittailin. Toisaalta H&R ja Bilstein-yhdistelmä on muuten kehuttu pari. Hintakin molemmilla sama ~100€. Eli ilmeisesti molempi parempi ja kummat tahansa jouset voisi ottaa alle? Hakusessa ei-pintakova, mutta kumminkin sopivasti jäykkä (ja progressiivinen) jousi, kun nykyinen M-sport-jousi on pinytakova, mutta toisaalta kumminkin turhan löysä kovemmissa mutkissa.
Paljonko nuo kaikki maksavat yhteensä kotiin toimitettuna?
Suosittelen kyllä tuota H&R Monotube settiä... Saksata vähän yli 900€ kotiovelle
Hiukan tarvitsisi nyt apuja iskarivalintaan. Eli tuo Bilsteinin omien sivujen onlineluettelon ehdottama setti ilmajousitettuun sporttialustaiseen farkkuun (Bil_00932) sisältää B8 eteen (VE3-B407) ja B6 taakse (BE5-6096).
Eli taka-akselilla ei enää puhutakaan M-tehnics (=sporttialusta), vaan pelkästään ilmajousista. Ja osakorvaavuuslistassa takaiskarille on BMW:n osanumeroksi mainittu 33 52 1 094 052, joka on normikorkuinen ilmajousitettu iskari (sporttialustassa osanro päättyy ...057).
Menee yksinpuheluksi, mutta laitetaan saatu tieto esille . Eli ilmajousitettuun farkkuun Bilsteinilla on aina takaiskariksi B6 (malli BE5-6096). Farkussa tuolla sporttialustalla ei ole vaikutusta Bilsteinin sportti-iskarin B6/B8 malliin, koska alustan korkeus on sama normissa ja sporttialustassa. Tämän tiedon sain kun kysäisin asiasta maililla Bilsteinilta.
Alkuperäisissä osissa on eri osanumero, joten siellä saattaa olla eroa jäykkyyksissä, vaikka iskarin pituus onkin sama.
Iskareiksi näyttäisi löytyvän Saksasta Bilstein B8 sprint koko kierros halvimillaan ~650€ + rahti, joka olisi vielä sopuhinta kunnon iskareista.
Etujousiksi olisi vaihtoehtoina H&R (29791-4) -40mm tai Eibach (E2071-120 / F2069001) -30mm, takana ilmajouset.
Hiukan tarvitsisi nyt apuja iskarivalintaan. Eli tuo Bilsteinin omien sivujen onlineluettelon ehdottama setti ilmajousitettuun sporttialustaiseen farkkuun (Bil_00932) sisältää B8 eteen (VE3-B407) ja B6 taakse (BE5-6096).
Tekstinä "BILSTEIN - B8 SPRINT
Gas Pressure, For vehicles with M-technics;
Fitting Position Rear Axle, for pneumatic suspension vehicles, For vehicles with ride height control;"
Eli taka-akselilla ei enää puhutakaan M-tehnics (=sporttialusta), vaan pelkästään ilmajousista. Ja osakorvaavuuslistassa takaiskarille on BMW:n osanumeroksi mainittu 33 52 1 094 052, joka on normikorkuinen ilmajousitettu iskari (sporttialustassa osanro päättyy ...057). Tästähän oli jo aiemmin keskustelua:
b8 Bilstein Sprint mallia ei edes tehdä farmariin kuin etupäähän. Takana toimii mainiosti B6 sport. Se löytyy myös bilsteinin tehdas luettelosta edellä mainittuun ajoneuvoon.
Tänään katselin joutessani tehdaskataloogia ja kyllä sieltä löytyy B8 pumput farkun perään (ilmajousitettuun)
Pitäis vaan löytää myyjä noille
Eli onko olemassa B8:aa touringiin vai mennäkö tuolla suositellulla B6:lla? Ja toimiiko tuo "vakioalustan" B6-iskari myös matalammassa sporttialustassa? Onko jollakin tällainen setti alla ja voisi kertoa kokemuksia?
Ja jousien valinnassa olen nyt päätynyt Eibachiin.
Vaihdoin koiranluut ja huomasin toisen etuiskarin päästäneen mehut pihalle . Eli nyt voisi olla aika vaihtaa E39 touringin sporttialusta johonkin muuhun . Säädettävää alustaa en tarvitse, eli nyt olisi hakusessa hyvä "tavallinen" alustasarja.
Iskareiksi näyttäisi löytyvän Saksasta Bilstein B8 sprint koko kierros halvimillaan ~650€ + rahti, joka olisi vielä sopuhinta kunnon iskareista.
Etujousiksi olisi vaihtoehtoina H&R (29791-4) -40mm tai Eibach (E2071-120 / F2069001) -30mm, takana ilmajouset. Eibachia on kehuttu tässä topicissa ja pitäisi kumminkin keulan samalla tasolla nykyisen kanssa. On kai alkuperäiset jouset hiukan kuolleentuneet, kun on keula jo nyt noin 10mm matalammalla kuin alkuperäinen sporttialusta kun äsken mittailin. Toisaalta H&R ja Bilstein-yhdistelmä on muuten kehuttu pari. Hintakin molemmilla sama ~100€. Eli ilmeisesti molempi parempi ja kummat tahansa jouset voisi ottaa alle? Hakusessa ei-pintakova, mutta kumminkin sopivasti jäykkä (ja progressiivinen) jousi, kun nykyinen M-sport-jousi on pinytakova, mutta toisaalta kumminkin turhan löysä kovemmissa mutkissa.
Hei, pitäisi ostaa e39 530da touring -99 malliin uudet iskarit. Autossa ei ole nivomatia (vai mikä se nyt bmw:llä oli nimeltään).
Käykö autoon esim Bilstein B6 ja Sachs Advantage, vai vaativatko molemmat M-Sport alusta ? Tarkoitus ei ole madaltaa (ainakaan vielä). Vai kannattaako sitten pysytellä vain Sachs Super Touringissa ja Bilstein B4:ssa?
Ja toiseksi Sachs advantagea ei löytynyt ainakaan zf:n sivun mukaan takapäähän. Sen mukaan Sachs:lla ei olisi kuin Super Touring ja Bogella vastaava. Kerjäänkö ongelmia jos laittaisin eteen advantage ja taakse super touring ? Ovatko Advantage ja B6 noinhin halvempiin verrattuina kuinka pintakovia ?
Mistähän noita kannattaisi etsiä, ebay.de ja autoteile olen nyt katsellut.
Kiitoksia mahdollisista vastauksista jo näin etukäteen.
Kaljatölkki on sen 65mm, mutta eikai sen koko matkalta täydy olla, jos nyt eka saa maanantaina haettua lyhyemmän tönärin nii voi sit alkaa pilkkoo tölkkejä
hae ammattimiesten tölkki, niin riittää halkaisija
Leave a comment: