Tänään hain merteililtä uudet koiranluut, eipä vaan tullut vielä vaihdosta mitään kun ei oo sopivia työkaluja Biltemaan mars! Oho, se on jo kiinni, no huomenna sit
itellä ainaki hävis pahimmat kolinat ku vaihdoin koiranluut, jotka olikin tosissaa aivan viimeisillään irroitti toisen pultin nii pallonivel irtosi kolostaan ja jäi loput käteen
kyllä se tärytti samanlailla niillä 225/55/16 hankookeilla, täytyy vissiin vielä kokeilla talvirenkaita mietityttää kans mistä se pieni kolina tulee epätasaisuuksiin ajettaessa, no jos tänään koiranluut
Onko perus juttu noissa nankangin ns2:sissa? Se ratin tärinä ainakin esiintyy 80-90km/h vauhdissa, ennen sitä ei mitään, mutta on tuo sen verran pientä että ei nyt mitään hälyttävää mutta kuitenkin sen verran että huomaa ratin pienen edestakasin liikkeen kun päästää ratista irti, eli häiritsevää
ei nyt mikään perusjuttu, mutta kyllähän halparenkaissa on useammin mitä kalliimmissa. se nyt ekana kannattaa aina tarkistaa.
Onko perus juttu noissa nankangin ns2:sissa? Se ratin tärinä ainakin esiintyy 80-90km/h vauhdissa, ennen sitä ei mitään, mutta on tuo sen verran pientä että ei nyt mitään hälyttävää mutta kuitenkin sen verran että huomaa ratin pienen edestakasin liikkeen kun päästää ratista irti, eli häiritsevää
No ois varmaan mutta unohin ne täysin, salaa toivon kuitenkin että se ei tuu niistä Kai sitä joutuu huomenna hakea nuo koiranluut, empä jotenkin vaan usko että siitä apua ois, eipä oo koskaan ainakaan tullut kuultua että koiranluut aiheuttaisivat ratin vapinaa :think
kröhöm, oisko ne yläpään laakerit kannattanu laittaa samaan konkurssiin kuin alusta :think jälkiviisaus on aina parasta.. koiranluut 25e kpl esim merteililtä (lemförder) ja 10min homma per puoli vaihtaa vaikka parkkipaikalla auton omalla tunkilla
No ois varmaan mutta unohin ne täysin, salaa toivon kuitenkin että se ei tuu niistä Kai sitä joutuu huomenna hakea nuo koiranluut, empä jotenkin vaan usko että siitä apua ois, eipä oo koskaan ainakaan tullut kuultua että koiranluut aiheuttaisivat ratin vapinaa :think
Jarrulevyt ja palat uusittiin eteen, jarruttaessa ennen oleva ratin tärinä loppui, mutta...vieläkin ratti vatkaa ajossa vaikka tänään katottiin vielä uudemman kerran etuvanteet tasapainoihin, takavanteet tasapainotettiin perjantaina liikkeessä. Eestä siis enää uusimatta koiranluut, yläpään laakerit ja pyöränlaakerit. Vittu saatana Mitäs seuraavaks?
kröhöm, oisko ne yläpään laakerit kannattanu laittaa samaan konkurssiin kuin alusta :think jälkiviisaus on aina parasta.. koiranluut 25e kpl esim merteililtä (lemförder) ja 10min homma per puoli vaihtaa vaikka parkkipaikalla auton omalla tunkilla
Jarrulevyt ja palat uusittiin eteen, jarruttaessa ennen oleva ratin tärinä loppui, mutta...vieläkin ratti vatkaa ajossa vaikka tänään katottiin vielä uudemman kerran etuvanteet tasapainoihin, takavanteet tasapainotettiin perjantaina liikkeessä. Eestä siis enää uusimatta koiranluut, yläpään laakerit ja pyöränlaakerit. Vittu saatana Mitäs seuraavaks?
Koiranluita, yläpään laakereita ja jarruosia en oo vielä vaihtanu, huomenna ois levyjen ja palojen vaihto eteen, jos tuo nyt ainakin auttaisi tuohon jarruvapinaan ratissa, voisko myös ratti vatkata normaalissa ajossa myös kierojen levyjen takia?
Johtuisko tuo jarrutuksessa täristäminen kuule reaktiotangoista/alatukivarsista.. :think
Nyt on racelandin säädettävä alla ja kulmat säädetty, rengastuksena 245/30/20 ja 285/25/20. Eteen joutui laittaa 16mm keskittävät spacerit että mahtui rengas kiinni, ehkä 10mm ois kans menny. Ensimmäinen huomio mikä kiinnittyi ajettavuuteen niin ajossa lähes kokoajan tuntuva pieni nypytys, onko se vain jäykähkön alustan ominaisuus? Muuten alusta ei mikään kivireki kuitenkaan mielestäni ole. Ratti vatkaa vieläkin hiukan vaikka renkaat on tasapainotettu asennuksen yhteydessä, eteen on uusittu raidetangot, reaktiotangot, alatukivarret. Koiranluita, yläpään laakereita ja jarruosia en oo vielä vaihtanu, huomenna ois levyjen ja palojen vaihto eteen, jos tuo nyt ainakin auttaisi tuohon jarruvapinaan ratissa, voisko myös ratti vatkata normaalissa ajossa myös kierojen levyjen takia?
Elikkäs tuli pientä probleemaa noitten eturenkaiden kanssa, 245/30/20 ET24 mutta ottaa kiinni eli spaceria tarvii väliin, 225/55/16 ET20 renkaat mahtuu pyörimään, jää vielä 10-15mm tilaakin. Huomenna jos löytää jostain spacerit niin heti kulmien säätöön.
Leave a comment: