Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 vetokoukun asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • end-o
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 27

    vastaan itselleni, kun jaksoin vaan etsiä

    Comment

    • end-o
      Newbiemmer
      • Oct 2005
      • 27

      no niin!

      motonetistä tuli viesti jo seuraavana päivänä, että tervetuloa hakemaan tilaamanne tavarat.

      tänään kävin sitten hakemassa koukun, ja neiti fortuna oli arponut kohdalleni thulen koukun. Joka siis tämäkin 2xM12mm "irroitettava" malli.
      ja johtosarjakin tuli sieltä hankittua! Kun oli yritys ale kortti messissä niin paetille jäi hintaa 273e!!!!! ei paljon kannata kenenkään saksasta tilailla noilla hinnoilla ja palvelulla!

      ikinä en ollu puskuria yms. ko autosta irroittanut, mutta siihen että koukku oli kiinni autossa ja puskuriin leikattu pieni aukko(käyn huomenna tilaamassa laakkoselta alkuperäisen koukun suojan kiinnikkeineen 38e) ja puskuri takaisin kiinnitetty ja johtosarjalle reikä porattu, ja siitä läpi vedetty. Niin aikaa meni 1,5H noviisilta.

      huomenna lisää, että saanko sarjan asennettua ilman että auto paloi

      Comment

      • vinkkeli1
        Newbiemmer
        • Mar 2008
        • 23

        mitenkäs tuo koukun asennus, eli ongelma : onko olemassa valmista reikää mistä saa johdot läpi tavaratilaan?

        mulla käytetty koukku ja siinä sellanen ovaalinmuotoinen läpivientikumi johtosarjassa , iteltä uupuu just tuo avaalinmuotoisia reikiä tekevä pora :think

        muuten aika helppo projekti jos vertaa Audi A6:een

        kattelin noita aikasempia ohjeitakin mutta se läpivienti ei mulle auennut

        Comment

        • vinkkeli1
          Newbiemmer
          • Mar 2008
          • 23

          Joo silmä käteen ,se mikään ovaalinmuotoinen kumi ollut ,vaan pyöreä ja ilmeisesti sopii sen runkoaisan päähän vai ?
          eli johdot nousee runkoaisan sisästä takapaksiin???:think

          Comment

          • TeemuT
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 329
            • Muhos

            Katsoppa vaikka WESTFALIA:n sivuilta asennusohje. se 40mm läpivientikumille pitää tehdä reikä oikeaan nurkkaan akun kohdalle josta johdot sisään. Reikän tein poraamalla 12mm reiän ja sitten jyrsintappi porakoneeseen ja jurnuttamaan se karvan alle 40mm:ksi.
            -TT-
            F30 320d

            Comment

            • Bem318is
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 47
              • Kuusamo

              Onkohan näissä satseissa muuta eroa kuin hinta? Lähinnä johtosarja kiinnostaa että onko molemmissa samanlaiset? Kuvien perusteella ei ole mutta mistäpä noista tietää..





              2002 M-sport toukkaan pitäs koukku laittaa/laitattaa niin ebaysta luultavasti koukku tulee tilattua.

              Tai jos jollain sattus olemaan ylimääräisenä westfalian irrotettava koukku ja johtosarja niin saa tarjota!
              Ex: E30 325i m52b28 -87, E28 528i -87, E39 530d Touring M-Sport -02, E39 528i sedan -96, E36 328ia Touring -96, E36 328i Touring -95, E36 325i Coupe -92, E36 318is Coupe -92

              Comment

              • E.K.
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 494
                • Helsinki

                Originally posted by Bem318is View Post
                Onkohan näissä satseissa muuta eroa kuin hinta? Lähinnä johtosarja kiinnostaa että onko molemmissa samanlaiset? Kuvien perusteella ei ole mutta mistäpä noista tietää..





                2002 M-sport toukkaan pitäs koukku laittaa/laitattaa niin ebaysta luultavasti koukku tulee tilattua.

                Tai jos jollain sattus olemaan ylimääräisenä westfalian irrotettava koukku ja johtosarja niin saa tarjota!
                Laittelin viime talvena m-sport touringiin purkaamosta hommatun alkuper. irrotettavan koukun(oris merkkisen) alumiini runkoisen.Näytti samalta ku noi
                linkkien koukut.Purkaajilla ei vaan aika ollut riittänyt sähköboxin irroittamiseen, ku oli kätevämpää katkaista johdot sivuleikkureilla?? Siispä kustannuksia säästäen nikkaroin muutamasta releestä sähköboxin ja sahasin vanhaan diffuun kuviosahalla oikean muotoisen luukun ja luukkuun tein alumiinilistasta kiinnikkeet. Pari ruuvia on auton alta nähtävissä mut takanatulija ei huomaa mitään. Nii oishan se pdc tunnistava sähkösarja kiva muttakun tohon vehkeeseen saa muutenkin ostaa enemmän osia ku edellisiin autoihin kymmenessä vuodessa...
                Last edited by E.K.; 16-06-2011, 21:53.

                Comment

                • Bem318is
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2007
                  • 47
                  • Kuusamo

                  Originally posted by E.K. View Post
                  Laittelin viime talvena m-sport touringiin purkaamosta hommatun alkuper. irrotettavan koukun(oris merkkisen) alumiini runkoisen.Näytti samalta ku noi
                  linkkien koukut.Purkaajilla ei vaan aika ollut riittänyt sähköboxin irroittamiseen, ku oli kätevämpää katkaista johdot sivuleikkureilla?? Siispä kustannuksia säästäen nikkaroin muutamasta releestä sähköboxin ja sahasin vanhaan diffuun kuviosahalla oikean muotoisen luukun ja luukkuun tein alumiinilistasta kiinnikkeet. Pari ruuvia on auton alta nähtävissä mut takanatulija ei huomaa mitään. Nii oishan se pdc tunnistava sähkösarja kiva muttakun tohon vehkeeseen saa muutenkin ostaa enemmän osia ku edellisiin autoihin kymmenessä vuodessa...
                  Minnekkä asti tarvi piuhoja vedellä? Oliko 7-vai 13 napaisella pistokkeella? Mie tilaan tuohon sen luukullisen diffun ni ei tartte leikellä.
                  Ex: E30 325i m52b28 -87, E28 528i -87, E39 530d Touring M-Sport -02, E39 528i sedan -96, E36 328ia Touring -96, E36 328i Touring -95, E36 325i Coupe -92, E36 318is Coupe -92

                  Comment

                  • E.K.
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2010
                    • 494
                    • Helsinki

                    Originally posted by Bem318is View Post
                    Minnekkä asti tarvi piuhoja vedellä? Oliko 7-vai 13 napaisella pistokkeella? Mie tilaan tuohon sen luukullisen diffun ni ei tartte leikellä.
                    Oli mullakin tarkotus tilata uus diffu,muttakun vanhasta tuli yhtä hyvä ni päätin säästää sen satasen muihin osiin.Tarttee tietysti onnistua kerta sahauksella. Siellä luukun kohdallahan on valmis tukikehikko luukun ympärille.En tiedä riittäisikö pelkkä uusi luukku ja sit vaan reikä vanhaan?? Googlaamalla löytyi useita erilaisia asennus ohjeita sähkösarjalle, kovil,westfalia,bmw orig.... Yhdessä ohjeessa vedettiin piuhat valomodulille,mut useimmissa valojen herätteet otetaan takavaloilta. Jossakin sähkösarjassa on liittimet jotka laitetaan valojen liittimiin, tai sitte neuvotaan katkaisemaan valojohtoja ja laittamaan väliin.Virta johto tulee akun päällä olevaan sulakerasiaan omalle paikalleen. Itse vedän vaan satunnaisesti pientä vanhaa peräkärryä niin kytkin 13napaisesta vaan siinä tarvitsemani valot , vilkut ja jarruvalot.Siis ei sähköboxia vaan releet 5kpl väliin. En raaskinut raiskata piuhoja joten otin herätteet valojen pohjien sisältä.Nykyaikasia perävaunuja varten pitää tietty hankkia oikea sähkösarja. PDC-johdon joutunee vetämään eteen asti(jos kuuluu sarjaan/autossa on ).

                    Comment

                    • Suutari
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 3064
                      • Suomi

                      Ite ostin saksasta(ebäystä) jonkun kiinteen puolalaisen 2200kg/90kg halpiskoukun ja pdc-johtosarjalla.
                      Tossa kytketään pdc-maa pois pelistä kun valot perässä.

                      joku herkkyyssäätö näky olevan auton sumarille josta ei vielä ollut selvyyttä.
                      Erillinen pikkuboksi siis eikä mitään kummempaa hienoutta johtosarjassa lukuunottamatta tota pdc tunnistusta? aika näyttää kuin pelaa.

                      7-pinninen setti.

                      hintaa tuli kaikkineensa tasan 200e ja autona siis e39 touring -98. Huomenna näkee miten koukku istuu paikoilleensa vai istuuko olleskaan.

                      Ei toi puskimen irrotus/kiinnitys ja koukun johtosarjan kytkentä ihan 2h juttu ole vaikka kuin ei ois ikuna autoja asentanu D.
                      Ehkä se tuntuu sitten ku homma on ohi et eipä ollukkaa paha, mut veikkaan et tän päiväsen 1,5h jälkeen menee viel 2h ennen ku setti on testattu ja kaikki ok.

                      vittumaisempia on noi vanhat muoviklipsut(tappi keskellä) näissä peleissä joita sitten riittää jos homman haluu tehdä edes jotenkin kuvallisesti ja osat pysys vielä repsottamatta kiinnikki. Tietty uusia muovikiinnikkeitähän saa bemariliikkeestä..ei vaan oo ihan kotikulmilla..
                      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                      -Official BTCF-Sauna Team-
                      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                      -Team BTCF Top Alcohol-
                      -Team Pimp My Bride-
                      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                      Comment

                      • Suutari
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 3064
                        • Suomi

                        No niin, puolapaskan asennuksesta hieman lisää.

                        Rälläkkä ja vinku oli ahkerassa käytössä asennuksessa..ei siis Bolt on ja heikkohermosille. Meinas itelläki alkaa vituttaa ku joka osassa milli pari naftisti heittoo.

                        No koukku asentui kuitenkin auton perseeseen. Sähköt on viel kytkemättä.

                        Säikäytti parkkitutkatkin kun huuteli, mutta katoin INPA:lla niin yksi anturi oli hoosianna kunnossa ja näytti vähän mitä sattuu. Oli saanut osumaa joskus ja kun irrotin niin meni 2:hteen osaan..

                        Eli näyttäs että parkkitutkatkin toimii tuon kiinteän koukun kanssa ihan okei kun vaan nyt saa sen uuden anturin jostain.

                        Toisen puolen kunnossa oleva keskianturi ei ollut moksiskaan koukusta

                        Edit: Tutkat pelaa normaalisti vaikka ei ole irroitettava koukku. Uusi PDC-anturi korjasi homman.
                        Last edited by Suutari; 24-10-2012, 22:27.
                        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                        -Official BTCF-Sauna Team-
                        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                        -Team BTCF Top Alcohol-
                        -Team Pimp My Bride-
                        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                        Comment

                        • Tikkunen85
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 892
                          • Paltamo

                          en oikeen ymmärrä tuon "alkuperäisen" johtosarjan kannattavuutta kun se maksaa jotain 150€++ ja käsittääkseni siinä vedetään jotain piuhoja ihan koppiin asti. sehän on silloin suurempi töinen asentaa kuin mitä releillä nuo yleismallit jotka kustantaa sen ~20€.

                          Itse ostin tässä hiljattain tunturilta irroitettavan koukun ja siihen värkkäilin yleismallin sähkösarjan käyttäen viittä relettä(jätin sumuvalon kytkemättä). homma sinällään aika simppeli kun kaikki kytkennät tapahtuu kontissa(onko kaikissa e39:issä akku kontissa?) eikä tarvi piuhoja mihkää kauaksi vedellä.

                          tässäpä vielä simppeli ohje relekytkentöihin kertauksen vuoksi vaikka kyseinen ohje foorumilta jo löytyykin. Mulla kaikki osat sisälten myös tuon koukun tuli kustantamaan ~180€.

                          Comment

                          • jamoc8
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 277
                            • Oulu

                            Sama ajatus tuosta alkup. johtosarjasta.
                            Itse tein aikanaan neljällä releellä, takavaloillehan riittää yksikin rele.


                            Originally posted by TeiniDX View Post
                            en oikeen ymmärrä tuon "alkuperäisen" johtosarjan kannattavuutta kun se maksaa jotain 150€++ ja käsittääkseni siinä vedetään jotain piuhoja ihan koppiin asti. sehän on silloin suurempi töinen asentaa kuin mitä releillä nuo yleismallit jotka kustantaa sen ~20€.

                            Itse ostin tässä hiljattain tunturilta irroitettavan koukun ja siihen värkkäilin yleismallin sähkösarjan käyttäen viittä relettä(jätin sumuvalon kytkemättä). homma sinällään aika simppeli kun kaikki kytkennät tapahtuu kontissa(onko kaikissa e39:issä akku kontissa?) eikä tarvi piuhoja mihkää kauaksi vedellä.

                            tässäpä vielä simppeli ohje relekytkentöihin kertauksen vuoksi vaikka kyseinen ohje foorumilta jo löytyykin. Mulla kaikki osat sisälten myös tuon koukun tuli kustantamaan ~180€.
                            ---- Bee äm dapl juu ----

                            Comment

                            • Tikkunen85
                              BTCF Member
                              • Mar 2006
                              • 892
                              • Paltamo

                              Originally posted by jamoc8 View Post
                              takavaloillehan riittää yksikin rele.
                              tämä on muuten täysin totta ja itsekkin tätä asentaessa mietin mutta kun sattui releitä olemaan ni laitoin kuiteski molemmille omat, ni ei koko kärry pimene jos 1 rele pettää.

                              Comment

                              • E.K.
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 494
                                • Helsinki

                                Originally posted by TeiniDX View Post
                                tämä on muuten täysin totta ja itsekkin tätä asentaessa mietin mutta kun sattui releitä olemaan ni laitoin kuiteski molemmille omat, ni ei koko kärry pimene jos 1 rele pettää.
                                Turhan monta pimeetä kärryä muutenkin liikenteessä kun ihmiset ei viitsi tarkistaa valoja tai välitä niiden kunnosta.

                                Ja itselle se releen pettäminen osu jo heti kytkentää testatessa.Eka kerran jarrua polkastessa mittaristoon pamahti ilmoitus jarruvaloista ja valot alkoivat loistamaan kokoajan.
                                Viaksi paljastui alkusäikähdyksen jälkeen vuotava mo***etistä ostettu rele.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎