Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 naputtaa lämpöisenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    Ok. Eipä tuosta mulla kuulu mitään ylimääräistä käynnistäessä eikä sen jälkeen. Ajettu nyt ~260tkm ja-96 auto, luultavasti kaikki kilometrit mittarissa.
    E61 520Da

    Comment

    • santtuzz
      BTCF Member
      • Jun 2006
      • 133
      • Riihimäki

      Itellä korkkasi keskilaahain vanoksettomasta 293tkm nurkilla.
      E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
      E30 316i -89 M50
      E60 530ia M-Sport -04
      E36 316i -94
      E39 540ia -97
      E39 528i touring -97
      E36 328i touring -95
      E34 525i -92
      E30 316i -89

      Comment

      • Perlenbacher
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2010
        • 1103
        • Suomi

        Onko tuota samaa ongelmaa b35 koneessa joka löytyy esim. 00-mallin E39:stä? Luulis ainakin että on. Näin niinkun ennaltaehkäisymielessä?

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by Perlenbacher View Post
          Onko tuota samaa ongelmaa b35 koneessa joka löytyy esim. 00-mallin E39:stä? Luulis ainakin että on. Näin niinkun ennaltaehkäisymielessä?
          Sama vika, mutta ei siinä oikein mitään ennaltaehkäistävää ole, kun laahain menee niin se on kerrasta siinä eikä etukäteen voi tehdä mitään. Tietty sinne voi vaihtaa osia varmuuden vuoksi, mutta kyllä siellä sitten on jo paljon muutakin vaihdettavaa jos sellaiseen lähtee. Kovaa ajoa vaan, ei kannata menettää yöuniaan. Ei se remppakaan niin kallis ole jos saa jossain muualla tehtyä kuin marmorilla.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            non vanos koneissa nuo jakopäänongelmat ovat aika paljon harvinaisempia. Toki niitäkin sattuu, mutta verrattuna TU-koneeseen, ei voida puhua samoista määristä. Ennakoivaa huoltoa on aika vaikea tehdä ja yhtä kalliiksi se silti tulee, ellei sitten onnistu konetta leikkauttamaan kun ajelee rikkinäisenä.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Originally posted by Ramzez View Post
              ei voida puhua samoista määristä.
              Niin, tai ainakaan niitä ei tule samalla tapaa julki kun homma on helppo tehdä millä vain korjaamolla. Rakennehan on sama, että periatteessa pitäisi ainakin olla sama vika vanhemmiten.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by Cell View Post
                Niin, tai ainakaan niitä ei tule samalla tapaa julki kun homma on helppo tehdä millä vain korjaamolla. Rakennehan on sama, että periatteessa pitäisi ainakin olla sama vika vanhemmiten.
                Juttua ainakin noista on paljon vähemmän. Itse en ole onneksi joutunut koskaan M62:n jakopäätä aukomaan (jos venttiilikoppia ei lasketa), niin eipä ole sen tarkemmin tullut tutustuttua siihen, kuinka samanlaiset tai erilaiset loppupeleissä M62:n ja TU-version jakopäät ovat. M60:ssä on sentään tuplaketju ja muutoinkin yksinkertaisempi, mutta näissä uudemmissa ei kai eroja pitäisi keskenään hirveästi olla jos vanosta ei lasketa.

                Comment

                • korbimotors
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 195
                  • Salla

                  no niin maanantaina lähtee tilaukseen nuo jakopään hilppeet. mitäö siihen sitten kuuluukaan??
                  Liike lupasi ostaa osat ja itse maksettava remppa...
                  Liikkeen puolelta tulee siis ketju,kiristin ,olikohan 3kpl laahainta,tiiviteitä joitain ainakin mitä kuulemma kuuluu siihen sarjaan. Öljypohjan tiiviste oli kans siinä samassa paketissa.
                  venakopan tiivisteet pitäis ostella itse ja olikohan hinta jossain +30eur/kpl
                  Mitä muuta mulla kannattee sinne ostella itse jos liikkeen puolesta tulee nuo roippeet mitä mainitsin?
                  vanos hommat jää tältä erää laittamatta kun rahaa menee jo muutenkin sen verran paljon kaikkeen..
                  Jos tuon vesipumpun vaihtais ja termarin samalla niin onko ne kalliit investoinnit?
                  Ei ole kyllä varmuutta onko koskaan edes vaihdettu niitä..
                  Ajettu nyt 238tkm ja ihan suomi auto on.
                  Mulla on kaveri sanoisin että pätevä asentaja mutta ei ollut koskaan tehnyt tälläiseen tätä remonttia niin mitä palstan osaavat miehet on mieltä onko arpapeliä lähteä tekemään työtä? Onko tuohon oltava mitä ns. ihan PAKOLLISIA erikois työkaluja?? niin osais sitten varautua?
                  Onko tekijä mieheltä joka ennenkin näiden kanssa värkännyt monen päivän tai monen tunnin homma kaikkineensa?

                  Comment

                  • juho-85
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 753
                    • Pirkkala

                    Alkuperäisosina vesipumppu oli noin 200€ ja termostaatti n.100€ pintaan jos oikein muistan.

                    Tarvii tosiaan ajoitukseen erikoistyökalut, muuten ei tainnut mitään erikoisempaa tarvita.

                    Tuosta nyt voi sit olla montaa mieltä, että onko sinne järkeä vaihtaa ketjua jos ei vaihda rattaita.

                    Samalla varmaan kannattaisi vaihtaa pahassa paikassa olevat vesi/alipaineletkut sekä tiivisteet, kun on noinkin paljon purettuna.
                    Last edited by juho-85; 03-05-2013, 21:55.
                    F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                    Tilattu i4 M50

                    Exät:
                    e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                    Comment

                    • korbimotors
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2012
                      • 195
                      • Salla

                      Originally posted by juho-85 View Post
                      Alkuperäisosina vesipumppu oli noin 200€ ja termostaatti n.100€ pintaan jos oikein muistan.

                      Tarvii tosiaan ajoitukseen erikoistyökalut, muuten ei tainnut mitään erikoisempaa tarvita.

                      Tuosta nyt voi sit olla montaa mieltä, että onko sinne järkeä vaihtaa ketjua jos ei vaihda rattaita.

                      Samalla varmaan kannattaisi vaihtaa pahassa paikassa olevat vesi/alipaineletkut sekä tiivisteet, kun on noinkin paljon purettuna.
                      mitkä rattaat olisi järkevä vaihtaa kun vaihtaa uuden ketjunkin?
                      Tästä oli asentajan kanssa puhetta ja sanoi ettei edes ala tekemään tuota hommaa jos ei samalla uusita rattaita. Eli mitkä rattaat ja mikäs noiden hinta kun nehän tulee mun maksettavaksi kuitenkin..
                      olisko tuo vesipumppu ja termari näillä kilsoilla vielä ajankohtainen?? kun on aikas arvokkaat ja rahaa tosiaan menee jo muutenkin aika kohtuudella tuohon koko hässäkkään..

                      niin ja tuosta ajoitus työkalusta että tarviiko se sen, kun joku muistaakseni mainitsi asiasta ettei tuohon jakoremppaan tartte sitä ajoitus työkalua ollenkaan?? mutta jos kerta tarttee niin sellainen täytyy jostain sitten hommata..

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Rattaat = vanokset, kampiakselin ratas, yhteensä luokkaa 700e tai suomen marmorilta tonnin. Mun mielestä ihan turha vaihtaa, ne hampaat ei mene miksikään. Ketjusta sama homma, jos ei selkeää vikaa ole niin sen voi vaihtaa jos haluaa, mutta en menettäis yöuniani vaikka jäis vaihtamatta. Kukin tavallaan, molempia tehty.

                        Vesipumppu on varmaan jo kertaalleen vaihdettu, termari taas on tosi helppo vaihtaa jälkikäteenkin. Sanoisin että jos ei ole vikaa niin älä vaihda, voi kestää vaikka 100tkm ihan hyvin.

                        Nimimerkillä cba tais olla pohjoisessa työkaluja lainata? :think
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • korbimotors
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2012
                          • 195
                          • Salla

                          Originally posted by Cell View Post
                          Rattaat = vanokset, kampiakselin ratas, yhteensä luokkaa 700e tai suomen marmorilta tonnin. Mun mielestä ihan turha vaihtaa, ne hampaat ei mene miksikään. Ketjusta sama homma, jos ei selkeää vikaa ole niin sen voi vaihtaa jos haluaa, mutta en menettäis yöuniani vaikka jäis vaihtamatta. Kukin tavallaan, molempia tehty.

                          Vesipumppu on varmaan jo kertaalleen vaihdettu, termari taas on tosi helppo vaihtaa jälkikäteenkin. Sanoisin että jos ei ole vikaa niin älä vaihda, voi kestää vaikka 100tkm ihan hyvin.

                          Nimimerkillä cba tais olla pohjoisessa työkaluja lainata? :think
                          Kiitokset Cell:lle hyvistä vastauksista.
                          Ihmetyttää vain se että mikä tuon keskilaahaimen rikkoo? Eikö se ole niin että tuo ketju venyy ja ei riitä kiristimessä kiritysvara enään ja sen vuoksi pääsee hakkaamaan löysällä oleva ketju laahaimen rikki?? Vai mikä sen rikkoo?
                          Niin eikö tuo kuitenkin ole hyvä vaihtaa tuo ketju? En mielellään tosiaan laittais yhtään ylimääräistä rahaa jos niitä rattaita ei tosiaan ole pakko vaihtaa, jotkut vaan on tosin sitä mieltä että kuluneet vanhat hammasrattaat kuluttaisivat sen uuden ketjunkin nopeasti kun hammasrattaissa on piikit kuluneet ja näin ollen pääsisi venyttämään tuon uudenkin ketjun ? Onko näin?
                          Jos ei ole pakollinen toimenpide tosiaan rattaiden vaihto niin me jätetään vaihtamatta..

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            Keskilaahain on alumiinirunkoinen jossa on ohut irtonainen muovipinta päällä. Muovi kuluu ohuemmaksi ja haurastuu, menee lopulta rikki ilman piiskauksiakin. Siinä vaiheessa se on niin haperoa että katkeaa pieniksi paloiksi hiukan kädellä vääntämälläkin. Ikä sen siis rikkoo.

                            On tuo ratashomma ihan totta, kuluneet rattaat tuhoaa ketjun. Nuo vaan ei näillä kilsoilla ole kulunut mihinkään, läjä vanhoja vanoksia on hyllyssä ja kaikkien ketjupyörät on ihan uudenveroiset. Kyllä sen ketjun voit silti vaihtaa, eikä se tainnut maksaa kuin tyyliin pari kolme kymppiä.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Kyllä mä itse ketjun vaihtaisin ehdottomasti, varsinkin siinä tapauksessa jos konetta on käytetty rikkinäisenä.
                              Tällöin ketju kulkee metallia pitkin ja karhentuu ja syö taas uutta ohjuria nopeammin.
                              Ketju on vähän vajaa satkun muistaakseni.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                Eikö sinne kannata vaihtaa kaikki mitä liike suostuu maksamaan jos kerran osat menee liikkeen piikkiin?
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎