Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 naputtaa lämpöisenä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kajakki
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 459
    • Helsinki

    M62 naputtaa lämpöisenä

    E39 M62 naputtelee lämmettyään, ääni ei ole voimakas, siitä nyt on sivukaupalla tullut jaariteltua, täytyy käyttää kone korjattavana.
    Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 18:33.
    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Missäs tämmöistä kerrottu, en ole kuullutkaan
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Kajakki
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 459
      • Helsinki

      #3
      Editoitu
      Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 18:33.
      e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

      Comment

      • Lese
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 220
        • Lavia

        #4
        Originally posted by Kajakki
        Epäilen että tuossa 4.4-litraisessa on vain 1-rivinen ketju eli ei se mahdottomia mahtane kestää muutenkaan??
        2-rivinen ketju. Imunokilta pakonokille menee vielä molemmin puolin 2-riviset ketjut, eli jakopäässä yhteensä 6 ketjua. En oo ikinä kuullu, että olis hajonnu... Eikä oo kyllä helpoimmasta päästä toi kasikoneen jakopääremppa.

        Comment

        • Kajakki
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 459
          • Helsinki

          #5
          Jaarittelua
          Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 18:33.
          e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4636
            • Tampere

            #6
            tuosta ohjetta.. eipä tuossa nyt mitään niin ihmeellistä näyttäisi olevan..
            Last edited by fraatti; 25-10-2006, 00:59.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Kentsu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1397
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by fraatti
              tuosta ohjetta.. eipä tuossa nyt mitään niin ihmeellistä näyttäisi olevan..
              Ihan off-topickina, on kyllä mielenkiintoisen näköistä ketjun vetoa... Ensimäisenä pistää silmään tuo V-aukon alapää, että miksi siinä ei oo hammasratasta, vaan tuollaset levyt ilmeisesti...? Nooh, kuhan kommentoin kun pisti silmään enkä tästä koneesta hevon viduakaan tiedä...
              Ex: 523iA '97, 520iA '89
              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

              Comment

              • Kajakki
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 459
                • Helsinki

                #8
                Taaskin jaarittelin
                Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 18:34.
                e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                Comment

                • Doni
                  Moderator
                  • Sep 2004
                  • 2842
                  • Kyrsälä

                  #9
                  M62B44 moottorissa on yksirivinen nokkaketju.
                  M60B40 moottorissa on kaksirivinen nokkaketju.

                  M62 koneessa on alalaahuri ihan laahuri ja se sieltä yleensä irtoo jos irtoo. M60 koneessä tämä "alalaahuri" on laakerinvarassa pyörivä ratas.

                  Pitää purkaa koko koneen etupää että pääsee käsiksi. Kaikki nokkapyörät on säädettävät, että pitää olla tarkkana. Pieni heitto vaikuttaa isosti bensansyöntiin ja tyhjäkäyntiin.

                  Itselläni on työkalut nokkiensäätöön ja työkalut on jossain. Pitäisi varmaan kohta metsästää ne takaisin kotiin.

                  Homma on kummiskin ihan itse tehtävissä, mutta menee siinä jonku verran aikaa ku avaa miljoona ruuvia että saa koneen etupään purettua. Dampperi pitää myös irroittaa joka ei ole ongelma, mutta alaratasta puristaa paikoilleen pultti joka on ~400-500Nm voimalla kampurassa kiinni ja pultti pitää saada pois että etukoppa lähtee.

                  Sellasta tällä kertaa.....
                  Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                  Comment

                  • Kajakki
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 459
                    • Helsinki

                    #10
                    Aina vaan jaarittelen
                    Last edited by Kajakki; 22-08-2006, 18:34.
                    e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                    Comment

                    • pmv
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2032
                      • tornio

                      #11
                      Originally posted by Kajakki

                      Edit: mistä saisi tuohon 518iA -merkin?
                      Jaa´a. Taitaapi olla vähän vaikeampaa kun ao. mallia ei ainakaan minusta ole tehty koskaan..Hitaudestaan maankuulu 518A niinkin oli olemassa joskus 70-luvulla.

                      Comment

                      • Kajakki
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 459
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by pmv
                        Jaa´a. Taitaapi olla vähän vaikeampaa kun ao. mallia ei ainakaan minusta ole tehty koskaan..Hitaudestaan maankuulu 518A niinkin oli olemassa joskus 70-luvulla.
                        No aina parempi jos mallin hitaus on vielä kansakunnan muistoissa
                        No mikä on hitain e39, 520iA:ko?
                        e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                        Comment

                        • pmv
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 2032
                          • tornio

                          #13
                          No eiköhän hitain e39 ole 525td...mutta vitsi ehkä katoaa hommasta, kun sekin on kumminkin ihan liikkeelle lähtevä kampe. Siis että ei suorituskyvyltään mitään MB 200d(W123 that is) tasoa. Ei e39:iin voi oikein millään lyödä sellaista hitaan kulkineen leimaa, kun se ei ole koskaan ollut sellainen missään muodossa.

                          Comment

                          • Kajakki
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 459
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by pmv
                            No eiköhän hitain e39 ole 525td...mutta vitsi ehkä katoaa hommasta, kun sekin on kumminkin ihan liikkeelle lähtevä kampe. Siis että ei suorituskyvyltään mitään MB 200d(W123 that is) tasoa. Ei e39:iin voi oikein millään lyödä sellaista hitaan kulkineen leimaa, kun se ei ole koskaan ollut sellainen missään muodossa.
                            Ok, olkoon siis ilman merkintöjä. ihan hyvä että tuossa ei ole mitään mallimerkkejä, ne ihan turhaan vaan provosoivat kanssa-autoilijoita.

                            Nyt kun on ensimmäistä kertaa elämässään bimmerin omistaja niin olen ollut huomaavinani että porukka haluaa painella ohi kaiken aikaa No antaa mennä, mulla ei ole kiirus
                            Sori, meni vähän off topiciksi
                            e34 520ia -89/90 kiireettömään ajoon ok

                            Comment

                            • Lese
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 220
                              • Lavia

                              #15
                              Originally posted by Doni
                              M62B44 moottorissa on yksirivinen nokkaketju.
                              M60B40 moottorissa on kaksirivinen nokkaketju.
                              Jaa sori, puhuin paskaa kun luulin, että on samanlainen kuin M60...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎