Mullakin täristi rattia jonkin verran satasen nopeuksissa varsinkin kevyesti jarruttaessa. Toinen jarrulevyistä oli hieman kiero, mutta levyjä en vaihtanut. Pelkkä reaktiotankojen kumien vaihto poisti kaikki tutinat ja muutenkin auton käyttäytyminen jarrutuksissa ja muissakin tilanteissa korjaantui. Puslat olivat vain lievästi halkeilleet. Levyjä ei kannata ensimmäisenä vaihtaa jos ei pahasti ole kierot. Puslat antoivat myös periksi aika reilusti. Oisko jollain heittää ohjeita noiden puslien/reaktiotankojen vaihtoon - kiinnostais varmaan monia. Tanko ei ilmeisesti lähde noin vaan irti?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 täristää jarrutettaessa
Collapse
X
-
Originally posted by rahami00 View PostEi sattus löytymään isompaa kuvaa, kun en saa millään näkymään tota selvästi?
Originally posted by zext View PostOta linkistä tuo .th pois, niin jo pitäis näkyä.
Comment
-
-
Originally posted by zext View PostMulla jokatapauksessa .th näkyy linkissä eli se on tuossa lopussa ennen jpg.
/alatukibh7.th.jpg
Comment
-
-
Kokeiles http://www.atp-autoteile.de/ tai ebaysta: http://cgi.ebay.co.uk/2-X-ALU-QUERLE...QQcmdZViewItem. Tilasin ite tuolta ja hinta kotiovelle toimitettuna molemmille puolille oli ~100€
Comment
-
-
Tuolta ATP teilestä minäkin ostin, mutta mitä vaseliinia noihin palloniveliin kuuluisi lisätä? Mustaa vai esim. vetoniveliin ja laakereihin tarkoitettua vaseliinia? Onko merkitystä?BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostVeikkaan että taaskin alatukivarsi...nimittäin siinäkin oleva välys ilmenee pyörän pitkittäisliikkeenä ja jos/kun sitä on niin 100% varmuudella jarrut täristää. Pientä ratinvatkausta jossain nopeudessa voi olla samaten.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...64&hg=31&fg=05 Mikä tässä on tukivarsi ja mikä on tukitanko?
Motonetin hinnasto:
ETUTUKIVARSI BMW 500-SARJA E39 96--03
500s E39 Alatukivarsi vasen. . . . . . . . . . . . . . . . 17-1711 64.00 ???
500s E39 Alatukivarsi oikea. . . . . . . . . . . . . . . . 17-1712 64.00 ???
500s E39 Tukitanko vasen (ei sis helaa). . . . . . . . . . 17-1984 74.00 ???
500s E39 Tukitanko oikea (ei sis helaa). . . . . . . . . . 17-1985 74.00 ???
HUOM! Yllämainitut ei 535i/540iLast edited by Kalle Ahonen; 29-03-2007, 06:16.
Comment
-
-
Originally posted by Kalle Ahonen View Posthttp://www.realoem.com/bmw/showparts...64&hg=31&fg=05 Mikä tässä on tukivarsi ja mikä on tukitanko?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mullakin on ongelmana tärinä jarruttaessa yli 100km/h nopeuksista. Tohon on alle pari tkm sitten vaihdettu levyt ja palat eteen. Sen jälkeen on katsastusmies ja autotohtori katsonut väljät. Lisäksi autoon on tehty merkkiliikkeessä kakkoshuolto, johon käsittääkseni kuulu väljien tarkastus. Ainoat alustan osat joista löytyi väljiä ovat takakallistuksenvakaajan pystytuet. Voiko noi vaikuttaa vai onko vaan niin, että on ollut kädettömät miehet tarkistamassa välyksiä?
Muuten ei pahempia vapinoita tunnu. n. 80 vauhdissa kevyttä vapinaa.---------------
e39 528iA
ex: e36 325TDS
Comment
-
-
Originally posted by kosmik View PostMullakin on ongelmana tärinä jarruttaessa yli 100km/h nopeuksista. Tohon on alle pari tkm sitten vaihdettu levyt ja palat eteen. Sen jälkeen on katsastusmies ja autotohtori katsonut väljät. Lisäksi autoon on tehty merkkiliikkeessä kakkoshuolto, johon käsittääkseni kuulu väljien tarkastus. Ainoat alustan osat joista löytyi väljiä ovat takakallistuksenvakaajan pystytuet. Voiko noi vaikuttaa vai onko vaan niin, että on ollut kädettömät miehet tarkistamassa välyksiä?
Muuten ei pahempia vapinoita tunnu. n. 80 vauhdissa kevyttä vapinaa.
Comment
-
-
Mulla on ainakin toistaiseksi yli 100 km/h vauhdissa vaivanneet jarrutustärinät hävinneet kun vaihdatin eteen levyt + palat, reaktiotangot puslineen ja toisen (väljän) alatukivarren. Kesärenkailla pääsee kohta testaileen paremmin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment