Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 täristää jarrutettaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • irmeli
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 29
    • Oulu

    #46
    Mullakin täristi rattia jonkin verran satasen nopeuksissa varsinkin kevyesti jarruttaessa. Toinen jarrulevyistä oli hieman kiero, mutta levyjä en vaihtanut. Pelkkä reaktiotankojen kumien vaihto poisti kaikki tutinat ja muutenkin auton käyttäytyminen jarrutuksissa ja muissakin tilanteissa korjaantui. Puslat olivat vain lievästi halkeilleet. Levyjä ei kannata ensimmäisenä vaihtaa jos ei pahasti ole kierot. Puslat antoivat myös periksi aika reilusti. Oisko jollain heittää ohjeita noiden puslien/reaktiotankojen vaihtoon - kiinnostais varmaan monia. Tanko ei ilmeisesti lähde noin vaan irti?

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #47
      Originally posted by rahami00 View Post
      Ei sattus löytymään isompaa kuvaa, kun en saa millään näkymään tota selvästi?
      Tuota kuvaa klikkaamalla pitäisi aueta linkki sivulle jossa kuva on suurempana. Eikö se toimi vai mitä tarkoitat?

      Originally posted by zext View Post
      Ota linkistä tuo .th pois, niin jo pitäis näkyä.
      Mikä ihmeen .th? Ei minulla siinä tuollaista näy, ei vaikka katson viestiä ilman kirjautumista tänne.
      E39 528iA

      Comment

      • zext
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 19

        #48
        Mulla jokatapauksessa .th näkyy linkissä eli se on tuossa lopussa ennen jpg.

        /alatukibh7.th.jpg

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #49
          Originally posted by zext View Post
          Mulla jokatapauksessa .th näkyy linkissä eli se on tuossa lopussa ennen jpg.
          /alatukibh7.th.jpg
          No nyt tajusin, eli jos yrität suoraa tallentaa tuon viestissäni näkyvän kuvan, niin silloin siinä on tuo .th mutta sitä kuvaa pitääkin napsauttaa hiirellä jolloin oikean kokoinen kuva aukeaa.
          E39 528iA

          Comment

          • tommy73
            Newbiemmer
            • Jul 2005
            • 19

            #50
            Mistäs löytyy tuo alatukivarsi edullisimmin 540i -99.
            Motonetista ei sattunut silmään?

            Comment

            • azvaltti
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 89

              #51
              Kokeiles http://www.atp-autoteile.de/ tai ebaysta: http://cgi.ebay.co.uk/2-X-ALU-QUERLE...QQcmdZViewItem. Tilasin ite tuolta ja hinta kotiovelle toimitettuna molemmille puolille oli ~100€

              Comment

              • bemu-freak
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 277
                • Kerava

                #52
                Tuolta ATP teilestä minäkin ostin, mutta mitä vaseliinia noihin palloniveliin kuuluisi lisätä? Mustaa vai esim. vetoniveliin ja laakereihin tarkoitettua vaseliinia? Onko merkitystä?
                BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
                ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

                Comment

                • tommy73
                  Newbiemmer
                  • Jul 2005
                  • 19

                  #53
                  Mistä olette löytäneet sopuhintaan puslan, joka on kuvassa numerolla 6?

                  Comment

                  • Kalle Ahonen
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 30

                    #54
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Veikkaan että taaskin alatukivarsi...nimittäin siinäkin oleva välys ilmenee pyörän pitkittäisliikkeenä ja jos/kun sitä on niin 100% varmuudella jarrut täristää. Pientä ratinvatkausta jossain nopeudessa voi olla samaten.
                    Mullakin siis tämä ratin vatkaus jarruttaessa ongelmana. Riittääkö toi pelkkä alatukivarsi? Vai pitääkö tuo tukitankokin vaihtaa, entä hela?

                    http://www.realoem.com/bmw/showparts...64&hg=31&fg=05 Mikä tässä on tukivarsi ja mikä on tukitanko?

                    Motonetin hinnasto:

                    ETUTUKIVARSI BMW 500-SARJA E39 96--03
                    500s E39 Alatukivarsi vasen. . . . . . . . . . . . . . . . 17-1711 64.00 ???
                    500s E39 Alatukivarsi oikea. . . . . . . . . . . . . . . . 17-1712 64.00 ???

                    500s E39 Tukitanko vasen (ei sis helaa). . . . . . . . . . 17-1984 74.00 ???
                    500s E39 Tukitanko oikea (ei sis helaa). . . . . . . . . . 17-1985 74.00 ???

                    HUOM! Yllämainitut ei 535i/540i
                    Last edited by Kalle Ahonen; 29-03-2007, 06:16.

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      #55
                      Originally posted by Kalle Ahonen View Post
                      http://www.realoem.com/bmw/showparts...64&hg=31&fg=05 Mikä tässä on tukivarsi ja mikä on tukitanko?
                      Alatukivarsi nro 12, reaktiotanko (tukitanko) nro 5 ja sen hela nro 6.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • kosmik
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 167
                        • Tampere

                        #56
                        Mullakin on ongelmana tärinä jarruttaessa yli 100km/h nopeuksista. Tohon on alle pari tkm sitten vaihdettu levyt ja palat eteen. Sen jälkeen on katsastusmies ja autotohtori katsonut väljät. Lisäksi autoon on tehty merkkiliikkeessä kakkoshuolto, johon käsittääkseni kuulu väljien tarkastus. Ainoat alustan osat joista löytyi väljiä ovat takakallistuksenvakaajan pystytuet. Voiko noi vaikuttaa vai onko vaan niin, että on ollut kädettömät miehet tarkistamassa välyksiä?

                        Muuten ei pahempia vapinoita tunnu. n. 80 vauhdissa kevyttä vapinaa.
                        ---------------
                        e39 528iA
                        ex: e36 325TDS

                        Comment

                        • exodus
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 774
                          • Oulu

                          #57
                          Originally posted by kosmik View Post
                          Mullakin on ongelmana tärinä jarruttaessa yli 100km/h nopeuksista. Tohon on alle pari tkm sitten vaihdettu levyt ja palat eteen. Sen jälkeen on katsastusmies ja autotohtori katsonut väljät. Lisäksi autoon on tehty merkkiliikkeessä kakkoshuolto, johon käsittääkseni kuulu väljien tarkastus. Ainoat alustan osat joista löytyi väljiä ovat takakallistuksenvakaajan pystytuet. Voiko noi vaikuttaa vai onko vaan niin, että on ollut kädettömät miehet tarkistamassa välyksiä?

                          Muuten ei pahempia vapinoita tunnu. n. 80 vauhdissa kevyttä vapinaa.
                          tämä on kyllä kumma homma, vapinaa on siis minunkin autossa edelleen kun jarruttaa 60:n ja 110:n nopeudesta. Eteen vaihdettu kaikki alustanosat (paitsi iskarit ja yläpään laakerit) ja etujarrulevyt ja palat. Sama tärinä sekä kesä- että talvirenkailla, täristää siis rattiin.

                          Comment

                          • kosmik
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 167
                            • Tampere

                            #58
                            En taidan viitsiä alkaa jokaista etupään osaa vaihtamaan ihan lämpimikseen, jos ei tuokaan edes välttämättä auta. Taidan antaa olla vaan. Sitten ei jarrutella kun vasta alle satasessa
                            ---------------
                            e39 528iA
                            ex: e36 325TDS

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7456
                              • Oulu

                              #59
                              Mulla on ainakin toistaiseksi yli 100 km/h vauhdissa vaivanneet jarrutustärinät hävinneet kun vaihdatin eteen levyt + palat, reaktiotangot puslineen ja toisen (väljän) alatukivarren. Kesärenkailla pääsee kohta testaileen paremmin.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • dama
                                Bimmer Rookie
                                • May 2004
                                • 77
                                • Helsinki

                                #60
                                Oma E39:ni oli arka nimenomaan näille tärinöille yli 80 nopeuksisa. Vaihdoin levyt , puslat,alatukivarret, Jopa palat vajhdoin 2 kertaan. Nyt kun laitoin uudet iskarit eteen ja yläpäänlaakerit. Niin homma toimii ok. qj 245tkm
                                dama
                                ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎