E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • salmimi
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 10

    #16
    Originally posted by Lahi View Post
    Auto on tehty 09/97, '98 mallinen 520i touring automaatti-ilmastoinnilla.

    Ilmastoinnin kennon edessä oleva (Auxiliary cooling fan) ei pyöri, ja sitä
    kautta ilmastoinnin paineet ilmeisesti nousee. Ilmastointi työntää kylmää
    ihan ok, mutta ei varmaan tykkää hyvää liian kuumasta, joskos liikenne-
    ruuhkaan joutuu.

    Kokeilin käsineen pyörittää flektiä ja se tuntui pyörivän ihan hyvin - onkos
    noissa ollut ihan fyysisiä flektivikoja - flektin kupeessa on liitin josta ilmeisesti
    ovat mittailleen tuleeko flektille sähköä ollenkaan?

    -Lahi-
    Otin moottrin auki vaikka ei sitä ole avattavaksi suunniteltu. Loin väkäset pois ja paketti aukes nätisti - tosi yksinkertainen niin kuin sähkömoottorit on. Puhdistin hiilet ja roottorin ja pistin kasaan. Migilla pinet hepit väkästen tilalle, koska muuta viritystä joka pitäisi on vaikea rakentaa.

    Kannattaa ensin testa pyöriikö moottori työntämällä siihen esin vara-askusta sähköä. Ensin kannattaa selvittää oikeat navat.

    Comment

    • Keke71
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 340
      • Kiiminki

      #17
      Mulla on taas sellanaen vika tossa flektissä että se pyörii kokoajan, lähtee heti päälle kun auton käynnistää. Auto on tehty 9/98 jälkeen, eli siis tolla uudemmalla systeemillä. Onks kellään tietoo missä mahtais olla vikaa, vai täytyykö kiesi viedä vikakoodien lukuun jonnekkin. Vai liekkö edes vika sillä selviäis.
      E39 540iA Touring

      Comment

      • Karhu
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 475
        • Kirkkonummi

        #18
        Originally posted by Keke71 View Post
        Mulla on taas sellanaen vika tossa flektissä että se pyörii kokoajan, lähtee heti päälle kun auton käynnistää. Auto on tehty 9/98 jälkeen, eli siis tolla uudemmalla systeemillä. Onks kellään tietoo missä mahtais olla vikaa, vai täytyykö kiesi viedä vikakoodien lukuun jonnekkin. Vai liekkö edes vika sillä selviäis.
        Itsellä oli samaa vikaa ja ihmettelin tuota aika lailla... Aikani aihetta ja IHKA-järjestelmää opiskeltuani luin Carsoftilla alavesiletkun lämpötila-anturin arvot jotka näyttivät milloin mitäkin. Välillä anturin antama lämpöarvo osui jotain 110C tai yli ja tuolloin flekti alkaa huutamaan ns overdrivellä jäähdyttääkseen järjestelmää. Vaihtamalla anturin ongelma poistui. Anturin hinta oli merkkiliikkeessä jotain luokkaa 15€ tms ja sijaitsee apukuskin puolella jäähdyttimen alanurkasta tulevan letkun yläreunassa - ainakin tuossa omassa vessassa.
        Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

        Comment

        • Keke71
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 340
          • Kiiminki

          #19
          Kiitoksia nopeasta vastauksesta, paisuntasäiliön jo vaihtaneena tiedän mistä osasta/anturista on kyse.
          E39 540iA Touring

          Comment

          • Karhu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 475
            • Kirkkonummi

            #20
            Toki tuo voi olla muistakin osista kiinni, itselläni se oli tuo lämpötila-anturi joka tuon kuitenkin aiheutti.
            Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

            Comment

            • Piplis
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 292
              • Kerava

              #21
              osaako joku tunnistaa, kumpaa mallia oheinen axiliary fan on, uudempaa vai vanhempaa? Tai yleensäkin, että sopiiko 3/99 e39:iin?

              Suojaritilän muodosta päättelin itse, että olisi vanhempaa mallia, eikä siten sopiva tarkoituksiini.





              Realoem:stä etsin, mutten löytänyt varaosanumerolla. Flektistä löytyy mm. seuraavia numerosarjoja:
              17.42-7510 085
              >PA66-GF15+M25<
              0932178
              1754480.38
              187111

              BOSCHin tekstin alta löytyy merkintä
              0130104810
              *-06 e46 330CiA Cabriolet*

              Comment

              • juster
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 624

                #22
                On vanhempi malli. Eli ei käy 9/98 ja uudempiin autoihin. Tuossa on kuva uudemmasta mallista. Itselläni on jäänyt kyseinen flekti ylimääräiseksi, jos kiinnostaa ota yhteyttä privana.

                edit: kuva poistettu copyright syistä...
                Last edited by tomi; 18-04-2007, 15:32.

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #23
                  Huomasinpa tänään että ei mullakaan '97:ssa flekti toimi. Diagnoosi ilmoittaa "22 - auxiliary fan relay". Onkohan siellä oikeasti joku rele vai viittaakohan tuo nimenomaan niihin vastuksiin? En tiedä onko jotain mennyt vähän ohi mutta saiko noita vastuspaketteja merkkiliikkeestä ja mihin hintaan?

                  Edit: Näköjään saa korjaussarjoja realoem:n mukaan.
                  Last edited by Kentsu; 08-03-2007, 16:25.
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • makeclick
                    BTCF Member
                    • Mar 2005
                    • 268
                    • Turku

                    #24
                    Voi V näitä! Mullakaa ei pyöri auto 530d e39 vm 01. syksyllä toimi hyvin ja tuli hyvin kylmää kun laitto ilmastoinnin päälle. Nyt tulee ihan haaleeta ilmaa ja hyvin vähän..
                    Harrastepaholainen 335d:
                    Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                    Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      #25
                      Itse vaihdoin nuo vastukset tuossa kuukausi sitten. On muuten aivan äärinmäisen tärkeää, että molemmat nopeudet toimii. Tuli ajettua viime kesä ilman tuota hitaampaa nopeutta ja ei tullut kylmää kaupunki ajossa juurikaan. Nyt uusilla toimiviilla vastuksilla jäähtyy samantien kun auton käynnistää. Mulla siis vanhempi kuin 9/98.
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • aripaa
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 520
                        • Kuhmo

                        #26
                        Originally posted by juster View Post
                        On vanhempi malli. Eli ei käy 9/98 ja uudempiin autoihin. Tuossa on kuva uudemmasta mallista. Itselläni on jäänyt kyseinen flekti ylimääräiseksi, jos kiinnostaa ota yhteyttä privana.
                        Minulla on 7/98 540ia ja tuo uudempi tuuletin malli! onkohan vaihdettu?
                        Ext. bmw:t
                        e28 518i -87
                        e34 518i -92
                        e39 540ia sedan 7/98
                        e39 540ia sedan 9/98
                        e39 540ia tour. 12/98
                        E34 525i Touring 7/92

                        Vikakoodien lukua/nollausta.

                        e39 540 ia sedan 7/96

                        Comment

                        • Vehkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 1441
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by aripaa View Post
                          Minulla on 7/98 540ia ja tuo uudempi tuuletin malli! onkohan vaihdettu?
                          Samaa katsoin itsekkin omasta autostani ja autoni on 12/96 535ia
                          Tai sitten mun silmät heittää,mutta aika identtiseltä näyttää kyllä tuon uudemman mallin kans..

                          Edit:Ja vitut kyllähän tuo realoem:in mukaan itselläni on juuri sellainen mikä siellä kuuluukin olla..
                          Last edited by Vehkis; 18-04-2007, 14:44.
                          Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                          ex E39 535iA -97
                          sekä x määrä riisikippoja


                          Kesäautona toimii vw kupla -65

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by aripaa View Post
                            Minulla on 7/98 540ia ja tuo uudempi tuuletin malli! onkohan vaihdettu?
                            Ei taida olla ihan helppo homma vaihtaa uudempaan malliin.. Uudempi nimittäin ottaa virran ilmeisesti virran "suoraan" akulta ja joku antura ohjaa tuulettimen pyörimisnopeutta portaattomasti sen mukaan mitkä paineet/lämmöt on ilmastointi järjestelmässä. Korjatkoon joku jos nyt puhuin paskoo...
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • Vehkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 1441
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by Stone View Post
                              Ei taida olla ihan helppo homma vaihtaa uudempaan malliin.. Uudempi nimittäin ottaa virran ilmeisesti virran "suoraan" akulta ja joku antura ohjaa tuulettimen pyörimisnopeutta portaattomasti sen mukaan mitkä paineet/lämmöt on ilmastointi järjestelmässä. Korjatkoon joku jos nyt puhuin paskoo...
                              Näin minäkin olen ymmärtänyt..Tai ainakin ihan erillainen se systeemi joka tapauksessa on uudemassa.
                              Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                              ex E39 535iA -97
                              sekä x määrä riisikippoja


                              Kesäautona toimii vw kupla -65

                              Comment

                              • Stone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 4074
                                • Helsinki

                                #30
                                Originally posted by Vehkis View Post
                                Näin minäkin olen ymmärtänyt..Tai ainakin ihan erillainen se systeemi joka tapauksessa on uudemassa.

                                Niin vanhemmassa mallissahan on siis kaksi nopeutta ja hitaammalla pyörii koko ajan kun ilmastointi on päällä. Suurempi nopeus tulee hätiin kun lämpö/paine ylittää kynnyksen.. Eli kohtuullisen yksinkertainen systeemi!
                                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                                VW Pornstarter (työjuhta)
                                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                                Finnmaster T8







                                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                                Comment

                                Working...
                                X