Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by juster View PostOnko tosiaan näin? Minulla ei viime vuonna ilmastointi suostunut toimimaan, syynä oli, ettei flekti ei lähtenyt pyörimään. Ilmastointi ei lähtenyt toimimaan siis missään lämpötilassa, mutta toimi pakkokäynnistyksellä moitteettomasti. Vika löytyi lopulta flektille menevästä rikki nirhautuneesta maajohdosta. Laakkosen sähkömiehen mukaan flekti lähtee aina pyörimään ilmastoinnin ollessa toiminnassa. Ja kyseessä on siis E39 vm. 2001.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEikä pidä, siis noissa 9/98 jälkeisissä autoissa. Se pyörii miten sattuu: sammuu välillä, pyörii hitaasti ja sitten ottaa kovat kierrokset jne. Nyt vaan on hiukan liian viileä testailla, mutta kun on yli +15 ja moottori täysin lämmin, niin kyllä se minulla 2-5 minuuutin välein käynnistyi kun auto kävi tyhjäkäyntiä ja ilmastointi oli päällä.
Comment
-
-
Originally posted by sand View PostLöytyykö ilmastoinnin toiminnan kuvaus esim. TIS:tä? Minulla on 04/00 auto, jossa tuuletin ei pyörinyt kokoajan ilmastoinnin ollessa päällä. Käytin tässä sitten auton ilmastoinnin huollossa Laakkosella. Lisäsivät kylmäainetta huikeat 20g. Epäilin jo, että onko siellä taas jotain kämmätty, kun nyt tuuletin pyörii kokoajan ilmastoinnin ollessa päällä. Vaikka ulkolämpötila oli +3.
Comment
-
-
Osiaiskohan kukaan selittää,että minkä takia mulla ei pyöri tuo flekti vaikka koneen lämmöt nousee yli 104 asteen(eikö sen kuulu lähteä vanhemassa malissa pyörimään kovimmalla nopeudella kun lämmöt nousee yli 104 asteen?)Olen kokeillut antaa virtaa siihen nopeimman nopeuden johtoon ja flekti kyllä pyörii.Sulake on oli palanut mutta vaihdoin sen ehjään,mutta virtaa ei siltikään tule siihen liittimeen..Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
Originally posted by Vehkis View PostOsiaiskohan kukaan selittää,että minkä takia mulla ei pyöri tuo flekti vaikka koneen lämmöt nousee yli 104 asteen(eikö sen kuulu lähteä vanhemassa malissa pyörimään kovimmalla nopeudella kun lämmöt nousee yli 104 asteen?)Olen kokeillut antaa virtaa siihen nopeimman nopeuden johtoon ja flekti kyllä pyörii.Sulake on oli palanut mutta vaihdoin sen ehjään,mutta virtaa ei siltikään tule siihen liittimeen..BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Originally posted by jartsa02 View PostV8-pannun normaali käyntilämpötila on siinä 108-110 astetta, joten ei sen propellin kuulu lähteä pyörimään vielä 104 asteessa.,eipä tullut tuo tosiaan mieleen.Missähän lämpötilassa v8 koneen flktin pitäis lähteä pyörimään:think.
Last edited by Vehkis; 30-04-2007, 17:20.Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
Originally posted by Vehkis View PostHyvä pointti,eipä tullut tuo tosiaan mieleen.Missähän lämpötilassa v8 koneen flktin pitäis lähteä pyörimään:think.
Tarkista sulakkeet: 7, 20, 22, ja 105 (takakontissa). Ja releet 21, 22 ja 201 (22 hanskalokeron takana, muut moottoritilassa oikeanpuoleisen raitisilmakotelon alla).
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostPitäisi sen silti pyöriä hitaimmalla nopeudella kun ilmastointi on päällä.
Tarkista sulakkeet: 7, 20, 22, ja 105 (takakontissa). Ja releet 21, 22 ja 201 (22 hanskalokeron takana, muut moottoritilassa oikeanpuoleisen raitisilmakotelon alla).Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
vastus
Tuli vaihdettua flektin vastukset. Osaako joku selittää miten sen töpselin
pinni/johdon saisi purettua ei selvinnyt mulle. johdot poikki ja kolvi käteen
tyyliin joutui työstämään. ( korjaus sarjan kahdessa johdossa oli ne uros
piikit mut en osannut irroittaa niitä vanhoja) E39 528 -96
Comment
-
-
Tämä stikiksi!E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
Comment
-
-
Originally posted by ks528 View PostTuli vaihdettua flektin vastukset. Osaako joku selittää miten sen töpselin
pinni/johdon saisi purettua ei selvinnyt mulle. johdot poikki ja kolvi käteen
tyyliin joutui työstämään. ( korjaus sarjan kahdessa johdossa oli ne uros
piikit mut en osannut irroittaa niitä vanhoja) E39 528 -96
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostNe pinnit on siellä liittimessä todella tiukassa, mutta sopivilla pihdeillä painamalla ne kyllä lähtee, yksitellen. Tätä ilmeisesti tarkoitit..
Flektin se hyrisi keulilla, kesä vois alkaa
Comment
-
-
Originally posted by ks528 View PostKyllä kiitos . Kantti ei riittänyt jos vaikka hajoaa käsiin. tänään +14 ja
Flektin se hyrisi keulilla, kesä vois alkaa
Comment
-
-
Moi
Itse eilen purin keulalta 530Dat vm-00 lisäflektin ja aukaisin sen, koska purki akun kun liitin oli kiinni...
Oletin että aika simppeli härveli olis sisältä, missä FET olisi oikosulussa ja purki näin akun, mutta kuvat kertokoon mitä "uber-suunnittelua" löytyikään...:think
Viddu saksalainen insinööri kun on iskenyt erotiikkaa moiseen murikkaan...
-Teijo
Comment
-
Comment