Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juster
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 624

    #61
    Originally posted by TJJ View Post
    Eikä pidä, siis noissa 9/98 jälkeisissä autoissa. Se pyörii miten sattuu: sammuu välillä, pyörii hitaasti ja sitten ottaa kovat kierrokset jne. Nyt vaan on hiukan liian viileä testailla, mutta kun on yli +15 ja moottori täysin lämmin, niin kyllä se minulla 2-5 minuuutin välein käynnistyi kun auto kävi tyhjäkäyntiä ja ilmastointi oli päällä.
    Onko tosiaan näin? Minulla ei viime vuonna ilmastointi suostunut toimimaan, syynä oli, ettei flekti ei lähtenyt pyörimään. Ilmastointi ei lähtenyt toimimaan siis missään lämpötilassa, mutta toimi pakkokäynnistyksellä moitteettomasti. Vika löytyi lopulta flektille menevästä rikki nirhautuneesta maajohdosta. Laakkosen sähkömiehen mukaan flekti lähtee aina pyörimään ilmastoinnin ollessa toiminnassa. Ja kyseessä on siis E39 vm. 2001.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      #62
      Originally posted by juster View Post
      Onko tosiaan näin? Minulla ei viime vuonna ilmastointi suostunut toimimaan, syynä oli, ettei flekti ei lähtenyt pyörimään. Ilmastointi ei lähtenyt toimimaan siis missään lämpötilassa, mutta toimi pakkokäynnistyksellä moitteettomasti. Vika löytyi lopulta flektille menevästä rikki nirhautuneesta maajohdosta. Laakkosen sähkömiehen mukaan flekti lähtee aina pyörimään ilmastoinnin ollessa toiminnassa. Ja kyseessä on siis E39 vm. 2001.
      Laakkosen mukaan monet asiat ovat eri lailla kuin mitä BMW sanoo dokumenteissaan tai neuvoo TIS-ohjeissa tekemään...
      E39 528iA

      Comment

      • sand
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 155
        • palokka

        #63
        Originally posted by TJJ View Post
        Eikä pidä, siis noissa 9/98 jälkeisissä autoissa. Se pyörii miten sattuu: sammuu välillä, pyörii hitaasti ja sitten ottaa kovat kierrokset jne. Nyt vaan on hiukan liian viileä testailla, mutta kun on yli +15 ja moottori täysin lämmin, niin kyllä se minulla 2-5 minuuutin välein käynnistyi kun auto kävi tyhjäkäyntiä ja ilmastointi oli päällä.
        Löytyykö ilmastoinnin toiminnan kuvaus esim. TIS:tä? Minulla on 04/00 auto, jossa tuuletin ei pyörinyt kokoajan ilmastoinnin ollessa päällä. Käytin tässä sitten auton ilmastoinnin huollossa Laakkosella. Lisäsivät kylmäainetta huikeat 20g. Epäilin jo, että onko siellä taas jotain kämmätty, kun nyt tuuletin pyörii kokoajan ilmastoinnin ollessa päällä. Vaikka ulkolämpötila oli +3.

        Comment

        • juster
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 624

          #64
          Originally posted by sand View Post
          Löytyykö ilmastoinnin toiminnan kuvaus esim. TIS:tä? Minulla on 04/00 auto, jossa tuuletin ei pyörinyt kokoajan ilmastoinnin ollessa päällä. Käytin tässä sitten auton ilmastoinnin huollossa Laakkosella. Lisäsivät kylmäainetta huikeat 20g. Epäilin jo, että onko siellä taas jotain kämmätty, kun nyt tuuletin pyörii kokoajan ilmastoinnin ollessa päällä. Vaikka ulkolämpötila oli +3.
          Sama juttu +4 astetta ja flekti pyöri ainakin sen puoli minuuttia, minkä viitsin aamulla tuuletinta katsoa. Ilmeisesti lähtee aina pyörimään, kun ilmastointi kytketään päälle. Myöhemmin säätyy nopeus tarpeen mukaan, ja voi vaikka pysähtyä kokonaan.

          Comment

          • Vehkis
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 1441
            • Turku

            #65
            Osiaiskohan kukaan selittää,että minkä takia mulla ei pyöri tuo flekti vaikka koneen lämmöt nousee yli 104 asteen(eikö sen kuulu lähteä vanhemassa malissa pyörimään kovimmalla nopeudella kun lämmöt nousee yli 104 asteen?)Olen kokeillut antaa virtaa siihen nopeimman nopeuden johtoon ja flekti kyllä pyörii.Sulake on oli palanut mutta vaihdoin sen ehjään,mutta virtaa ei siltikään tule siihen liittimeen..
            Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
            ex E39 535iA -97
            sekä x määrä riisikippoja


            Kesäautona toimii vw kupla -65

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              #66
              Originally posted by Vehkis View Post
              Osiaiskohan kukaan selittää,että minkä takia mulla ei pyöri tuo flekti vaikka koneen lämmöt nousee yli 104 asteen(eikö sen kuulu lähteä vanhemassa malissa pyörimään kovimmalla nopeudella kun lämmöt nousee yli 104 asteen?)Olen kokeillut antaa virtaa siihen nopeimman nopeuden johtoon ja flekti kyllä pyörii.Sulake on oli palanut mutta vaihdoin sen ehjään,mutta virtaa ei siltikään tule siihen liittimeen..
              V8-pannun normaali käyntilämpötila on siinä 108-110 astetta, joten ei sen propellin kuulu lähteä pyörimään vielä 104 asteessa.
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              • Vehkis
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1441
                • Turku

                #67
                Originally posted by jartsa02 View Post
                V8-pannun normaali käyntilämpötila on siinä 108-110 astetta, joten ei sen propellin kuulu lähteä pyörimään vielä 104 asteessa.
                Hyvä pointti,eipä tullut tuo tosiaan mieleen.Missähän lämpötilassa v8 koneen flktin pitäis lähteä pyörimään:think.
                Last edited by Vehkis; 30-04-2007, 17:20.
                Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                ex E39 535iA -97
                sekä x määrä riisikippoja


                Kesäautona toimii vw kupla -65

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #68
                  Originally posted by Vehkis View Post
                  Hyvä pointti,eipä tullut tuo tosiaan mieleen.Missähän lämpötilassa v8 koneen flktin pitäis lähteä pyörimään:think.
                  Pitäisi sen silti pyöriä hitaimmalla nopeudella kun ilmastointi on päällä.
                  Tarkista sulakkeet: 7, 20, 22, ja 105 (takakontissa). Ja releet 21, 22 ja 201 (22 hanskalokeron takana, muut moottoritilassa oikeanpuoleisen raitisilmakotelon alla).
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Vehkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1441
                    • Turku

                    #69
                    Originally posted by TJJ View Post
                    Pitäisi sen silti pyöriä hitaimmalla nopeudella kun ilmastointi on päällä.
                    Tarkista sulakkeet: 7, 20, 22, ja 105 (takakontissa). Ja releet 21, 22 ja 201 (22 hanskalokeron takana, muut moottoritilassa oikeanpuoleisen raitisilmakotelon alla).
                    Siitä on ne vissiin ne vastukset palanut..
                    Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                    ex E39 535iA -97
                    sekä x määrä riisikippoja


                    Kesäautona toimii vw kupla -65

                    Comment

                    • ks528
                      Newbiemmer
                      • Jul 2006
                      • 26
                      • Hamina

                      #70
                      vastus

                      Tuli vaihdettua flektin vastukset. Osaako joku selittää miten sen töpselin
                      pinni/johdon saisi purettua ei selvinnyt mulle. johdot poikki ja kolvi käteen
                      tyyliin joutui työstämään. ( korjaus sarjan kahdessa johdossa oli ne uros
                      piikit mut en osannut irroittaa niitä vanhoja) E39 528 -96

                      Comment

                      • Axu83
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 601
                        • Vantaa

                        #71
                        Tämä stikiksi!
                        E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                        E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                        Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                        It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                        And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #72
                          Originally posted by ks528 View Post
                          Tuli vaihdettua flektin vastukset. Osaako joku selittää miten sen töpselin
                          pinni/johdon saisi purettua ei selvinnyt mulle. johdot poikki ja kolvi käteen
                          tyyliin joutui työstämään. ( korjaus sarjan kahdessa johdossa oli ne uros
                          piikit mut en osannut irroittaa niitä vanhoja) E39 528 -96
                          Ne pinnit on siellä liittimessä todella tiukassa, mutta sopivilla pihdeillä painamalla ne kyllä lähtee, yksitellen. Tätä ilmeisesti tarkoitit..
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • ks528
                            Newbiemmer
                            • Jul 2006
                            • 26
                            • Hamina

                            #73
                            Originally posted by Stone View Post
                            Ne pinnit on siellä liittimessä todella tiukassa, mutta sopivilla pihdeillä painamalla ne kyllä lähtee, yksitellen. Tätä ilmeisesti tarkoitit..
                            Kyllä kiitos . Kantti ei riittänyt jos vaikka hajoaa käsiin. tänään +14 ja
                            Flektin se hyrisi keulilla, kesä vois alkaa

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4074
                              • Helsinki

                              #74
                              Originally posted by ks528 View Post
                              Kyllä kiitos . Kantti ei riittänyt jos vaikka hajoaa käsiin. tänään +14 ja
                              Flektin se hyrisi keulilla, kesä vois alkaa
                              Kyllä mullakin meni kaksi niistä pinneistä lyttyyn, mutta onneksi aloitin niillä jotka oli muutenkin uusiutumassa. Loput sain ehjänä kun tekniikka löytyi, mutta todella tiukassa olivat.
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              • TMW
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2006
                                • 145
                                • Kempele

                                #75
                                Moi
                                Itse eilen purin keulalta 530Dat vm-00 lisäflektin ja aukaisin sen, koska purki akun kun liitin oli kiinni...
                                Oletin että aika simppeli härveli olis sisältä, missä FET olisi oikosulussa ja purki näin akun, mutta kuvat kertokoon mitä "uber-suunnittelua" löytyikään...:think
                                Viddu saksalainen insinööri kun on iskenyt erotiikkaa moiseen murikkaan...

                                -Teijo
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎