Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hj325hml
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 729
    • Pirkanmaa

    e39 525 tds 97

    Kävi kans niin että motarilla lämmöt nousi, auton tehot hävis, ilmastoinnin flekti loppu toimimasta kuin myös viskotuuletin, nyt toimii visko mutta ilmastoinnin ei.. ????????:think
    F16 M-Sport

    Comment

    • Will_E39
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 920
      • Seinäjoki

      mulla on toi flekti pyöriny aina ku ilmastoinnin päälle laitan vaan enää ei...ainoastaan kotvasen tyhjäkäynnin jälkeen alkaa huutaa kuin helvetti muutamaks sekunniksi ja sit taas sammuu,eli onkohan nyt sitten niin et ne vastukset rikki? auto 520ia -96:think
      e39 520ia-96

      Comment

      • kosmik
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 167
        • Tampere

        Originally posted by tuftuf View Post
        mulla on toi flekti pyöriny aina ku ilmastoinnin päälle laitan vaan enää ei...ainoastaan kotvasen tyhjäkäynnin jälkeen alkaa huutaa kuin helvetti muutamaks sekunniksi ja sit taas sammuu,eli onkohan nyt sitten niin et ne vastukset rikki? auto 520ia -96:think
        Hitaimman nopeuden vastus on rikki.
        ---------------
        e39 528iA
        ex: e36 325TDS

        Comment

        • hj325hml
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 729
          • Pirkanmaa

          e39 525 tds 97

          Originally posted by hj325hml View Post
          Kävi kans niin että motarilla lämmöt nousi, auton tehot hävis, ilmastoinnin flekti loppu toimimasta kuin myös viskotuuletin, nyt toimii visko mutta ilmastoinnin ei.. ????????:think
          Mikä yhteys noilla asioilla on?
          Mikähän vikana mahtaa olla, tuuletin on jäykkä mutta pyörii kun itse vääntää, muuten ei pyöri ja ilmastointia käyttäessä konehuoneessa oleva "säiliö" kuumenee aivan sormia polttavaks..
          F16 M-Sport

          Comment

          • Will_E39
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 920
            • Seinäjoki

            Originally posted by kosmik View Post
            Hitaimman nopeuden vastus on rikki.
            onko heittää mitään tietoo mitä noi vastukset kustantaa esim. merkkiliikkeessä?
            e39 520ia-96

            Comment

            • jMh
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 167
              • Napapiirin tuntumassa...

              Originally posted by tuftuf View Post
              onko heittää mitään tietoo mitä noi vastukset kustantaa esim. merkkiliikkeessä?
              Vastusten korjaussarja on 40 euron paikkeilla KL-varaosissa.
              E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
              Ex: E39 528i Touring 1997

              Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

              Comment

              • hj325hml
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 729
                • Pirkanmaa

                Originally posted by jMh View Post
                Vastusten korjaussarja on 40 euron paikkeilla KL-varaosissa.
                Koko flekti kl:lä 250e ja länsiautossa 350e..
                F16 M-Sport

                Comment

                • RiteCo
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 97
                  • Harjamäki

                  Tehot hävis?

                  Originally posted by hj325hml View Post
                  Kävi kans niin että motarilla lämmöt nousi, auton tehot hävis, ilmastoinnin flekti loppu toimimasta kuin myös viskotuuletin, nyt toimii visko mutta ilmastoinnin ei.. ????????:think

                  Kirjoitit, että motari nopeudessa tehot hävisivät, kun ilmastoinnin flekti ja visko menivät pimeäksi?

                  Menikö TDS "rajoitettuun teho" tilaan? Eli kaasupohjassa kulkee vain hätäisesti vajaat 140 km/h ja tuntuu että ahdin ei ole pelissä ollenkaan.

                  Nousivatko lämmöt punaiselle?

                  Olen tapellut oman autoni (525 TDS -97) kanssa koska aamulla auto kulkee niinkuin pitää, mutta lämpimäksi ajettuna meno hyytyy. Lämmöt eivät mittarin mukaan nouse, mutta tänään huomasin että aux fun oli jumissa ja ilmastoinnin osiin polttaa sormensa.
                  -x-x-x-x-x-x-x-x-

                  MFG RiteCo


                  W211 and 944

                  ex E21, ex E30, ex E39

                  Comment

                  • kosmik
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 167
                    • Tampere

                    Originally posted by RiteCo View Post
                    Kirjoitit, että motari nopeudessa tehot hävisivät, kun ilmastoinnin flekti ja visko menivät pimeäksi?

                    Menikö TDS "rajoitettuun teho" tilaan? Eli kaasupohjassa kulkee vain hätäisesti vajaat 140 km/h ja tuntuu että ahdin ei ole pelissä ollenkaan.

                    Nousivatko lämmöt punaiselle?

                    Olen tapellut oman autoni (525 TDS -97) kanssa koska aamulla auto kulkee niinkuin pitää, mutta lämpimäksi ajettuna meno hyytyy. Lämmöt eivät mittarin mukaan nouse, mutta tänään huomasin että aux fun oli jumissa ja ilmastoinnin osiin polttaa sormensa.
                    Mulla ei koskaan toiminut tossa sigun TDS:ssä tuo aux fan (oli jumissa). Mitään ongelmaa siitä ei aiheutunut, mutta pidin ilmastoinnin aina pois päältä hitaassa kaupunkiajossa. Tietty, jos jäähdytyksessä on muualla ongelmia, niin toimiva sähköflekti voi siinä vaiheessa lieventää oireita :think
                    ---------------
                    e39 528iA
                    ex: e36 325TDS

                    Comment

                    • hj325hml
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 729
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by RiteCo View Post
                      Kirjoitit, että motari nopeudessa tehot hävisivät, kun ilmastoinnin flekti ja visko menivät pimeäksi?

                      Menikö TDS "rajoitettuun teho" tilaan? Eli kaasupohjassa kulkee vain hätäisesti vajaat 140 km/h ja tuntuu että ahdin ei ole pelissä ollenkaan.

                      Nousivatko lämmöt punaiselle?

                      Olen tapellut oman autoni (525 TDS -97) kanssa koska aamulla auto kulkee niinkuin pitää, mutta lämpimäksi ajettuna meno hyytyy. Lämmöt eivät mittarin mukaan nouse, mutta tänään huomasin että aux fun oli jumissa ja ilmastoinnin osiin polttaa sormensa.

                      Kyllä, juurikin näin, itse en ole ilmastointia uskaltanut käyttää nyt ollenkaan..
                      F16 M-Sport

                      Comment

                      • hj325hml
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 729
                        • Pirkanmaa

                        Ropleemat jatkuupi vaan..

                        Originally posted by RiteCo View Post
                        Kirjoitit, että motari nopeudessa tehot hävisivät, kun ilmastoinnin flekti ja visko menivät pimeäksi?

                        Menikö TDS "rajoitettuun teho" tilaan? Eli kaasupohjassa kulkee vain hätäisesti vajaat 140 km/h ja tuntuu että ahdin ei ole pelissä ollenkaan.

                        Nousivatko lämmöt punaiselle?

                        Olen tapellut oman autoni (525 TDS -97) kanssa koska aamulla auto kulkee niinkuin pitää, mutta lämpimäksi ajettuna meno hyytyy. Lämmöt eivät mittarin mukaan nouse, mutta tänään huomasin että aux fun oli jumissa ja ilmastoinnin osiin polttaa sormensa.
                        Ulkona 28 raatia lämpöö, motarilla käytin ilmastointia(vaikka flekti ei toimi) pari minuuttia kerrallaan pariin otteeseen, auto seisoi kl:n pihalla noin 10min sen jälkeen takas motarille ja kappas lämmöt nousikin reilusti taas, puhallin lämpöselle ja kuumaa kabiiniin jolla lämmöt laski normaaliin(mittarin mukaan), auto huilas ideaparkilla noin 25min jonka jälkeen ajoin taas normaalisti ilman ilmastointia, mutta sisään siis niin kylmää sen verta kun pelkällä puhaltimella tulee ilman ilmastointia, mutta ei lömmöt lähtenyt enää nousee..Kummallista.

                        Ehdotuksia mikä vaivaa?
                        Visko tuuletin näytti pyörivän mutta en sit tiä kuinka tehokkaasti jäähdyttää..

                        Uusi Ilmastoinnin kennon jäähdyttäjä odottaa asennusta.
                        F16 M-Sport

                        Comment

                        • hj325hml
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 729
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by hj325hml View Post
                          Ulkona 28 raatia lämpöö, motarilla käytin ilmastointia(vaikka flekti ei toimi) pari minuuttia kerrallaan pariin otteeseen, auto seisoi kl:n pihalla noin 10min sen jälkeen takas motarille ja kappas lämmöt nousikin reilusti taas, puhallin lämpöselle ja kuumaa kabiiniin jolla lämmöt laski normaaliin(mittarin mukaan), auto huilas ideaparkilla noin 25min jonka jälkeen ajoin taas normaalisti ilman ilmastointia, mutta sisään siis niin kylmää sen verta kun pelkällä puhaltimella tulee ilman ilmastointia, mutta ei lömmöt lähtenyt enää nousee..Kummallista.

                          Ehdotuksia mikä vaivaa?
                          Visko tuuletin näytti pyörivän mutta en sit tiä kuinka tehokkaasti jäähdyttää..

                          Uusi Ilmastoinnin kennon jäähdyttäjä odottaa asennusta.



                          Niin ja tosiaan ne tehotkin hävis taas samalla kun lämmöt alko nousee, palautu kun pisti lömmöt sisään puhaltaan..
                          F16 M-Sport

                          Comment

                          • kosmik
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 167
                            • Tampere

                            Originally posted by hj325hml View Post
                            Ulkona 28 raatia lämpöö, motarilla käytin ilmastointia(vaikka flekti ei toimi) pari minuuttia kerrallaan pariin otteeseen, auto seisoi kl:n pihalla noin 10min sen jälkeen takas motarille ja kappas lämmöt nousikin reilusti taas, puhallin lämpöselle ja kuumaa kabiiniin jolla lämmöt laski normaaliin(mittarin mukaan), auto huilas ideaparkilla noin 25min jonka jälkeen ajoin taas normaalisti ilman ilmastointia, mutta sisään siis niin kylmää sen verta kun pelkällä puhaltimella tulee ilman ilmastointia, mutta ei lömmöt lähtenyt enää nousee..Kummallista.

                            Ehdotuksia mikä vaivaa?
                            Visko tuuletin näytti pyörivän mutta en sit tiä kuinka tehokkaasti jäähdyttää..

                            Uusi Ilmastoinnin kennon jäähdyttäjä odottaa asennusta.
                            Ihan ekana tulee tietty mieleen termostaatti? Alavesiletku pysyy kylmänä ja ylävesiletku lämpiää?

                            EDIT: Niin ja voihan se viskokytkin olla rikki vaikka tuuletin pyörisikin. Eli viskokytkinhän toimii siten, että tarttuu lämpimänä enemmän kiinni. Eli jos viskotuulettimen saa pysäytetyksi kone lämpöisenä niin viskokytkin on rikki. En sitten tiedä millä sitä uskaltaisi kokeilla. Jollain sanomalehdellä koittaa jarrutella?
                            Last edited by kosmik; 09-08-2007, 15:57.
                            ---------------
                            e39 528iA
                            ex: e36 325TDS

                            Comment

                            • hj325hml
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 729
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by kosmik View Post
                              Ihan ekana tulee tietty mieleen termostaatti? Alavesiletku pysyy kylmänä ja ylävesiletku lämpiää?
                              Nää molemmat tosiaan lakkas toimimasta samalla kertaa, visko kuitenkin alkoi toimimaan sitä vähä heräteltyä(ainakin pyörii) ja tähän asti sen jälkee lämmöt pysyny aisoissa.. Mitä kaikkea toi termostaatin hajoaminen tekee sit?
                              F16 M-Sport

                              Comment

                              • kosmik
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 167
                                • Tampere

                                Originally posted by hj325hml View Post
                                Nää molemmat tosiaan lakkas toimimasta samalla kertaa, visko kuitenkin alkoi toimimaan sitä vähä heräteltyä(ainakin pyörii) ja tähän asti sen jälkee lämmöt pysyny aisoissa.. Mitä kaikkea toi termostaatin hajoaminen tekee sit?
                                Jos termari jumiutuu auki niin kone lämpiää hitaasti ja jos taas kiinni niin vesi ei kierrä.
                                Jos siis ylä- ja alavesiletkut on saman lämpöiset normaalilämmöt saavuttaneessa koneessa, niin voisi päätellä, että termari ei ainakaan ole jumiutunut kiinni.
                                ---------------
                                e39 528iA
                                ex: e36 325TDS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎