Originally posted by kosmik
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by hj325hml View PostYläpään letkut ja yleensäkki osat aivan polttavan kuumia, alapään vähä viileämpiä, kuumia kuitenkin nekin..??
Yleensä kai kuitenkin hajoaa kerralla :think
Entäs se visko? Kädellä jos pyörittelee auto sammuksissa niin kone kylmänä pyörii lähes vapaasti ja lämpimänä vastustaa enemmän.---------------
e39 528iA
ex: e36 325TDS
Comment
-
-
Originally posted by kosmik View PostKyllä se termari sitten pelaa. Ellei se sitten jumita vain välillä.
Yleensä kai kuitenkin hajoaa kerralla :think
Entäs se visko? Kädellä jos pyörittelee auto sammuksissa niin kone kylmänä pyörii lähes vapaasti ja lämpimänä vastustaa enemmän.F16 M-Sport
Comment
-
-
Mitä eroa on vanhemman mallin fanissa dieselin ja bensan välillä?
Murheen kryyni on -97 525 tds. Mitä eroa on bensan ja dieselin faneilla. Varaosa toimittaja sanoo kyseisen fanin sopivan 95-98 bensamalleihin mutta ei dieseliin? RealOEM:n mukaan nuo fanit ovat samat tds dieselissä ja 523i:ssä.
Onko asiasta käytännön kokemusta?:think-x-x-x-x-x-x-x-x-
MFG RiteCo
W211 and 944
ex E21, ex E30, ex E39
Comment
-
-
Meilläkin oli tuo ilmastoinin flekti rikki tuosta 530d -99:stä. Näissä d malleissa on eri tuuletin, kuin bensamalleissa, mutta tds varmaan sama, kuin bensa, jos etk niin sanoo.
Flekti maksoi KL:ssä 350 ja Auto Salvassa 330. Meillä ei kyllä ollut mitään ongelmia lämpöjen kanssa vaikka flekti olikin pimeenä ja käsittääkseni ilmastointi on ollut aina päällä (vaimo ajaa).
Onkohan tuolla flektin toimimattomuudella vaikutus tehoihin taajama ajossa, kun tuo ropeli puhaltaa ilmaa myös tuon coolerin läpi?BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69
Comment
-
-
Originally posted by hj325hml View PostNeuvoja mistä tietää viskon olevan aivan loppu, vaikka pyöriskin vielä?
Lisää visko aiheesta:
Ja öljyksi kelpaa siis ainakin:
Scanian kuorma-autojen viskoissa käyttämä silikoniöljy
Toyota silicone oil, part number 08816-03001
Comment
-
-
Originally posted by bemu-freak View PostOnkohan tuolla flektin toimimattomuudella vaikutus tehoihin taajama ajossa, kun tuo ropeli puhaltaa ilmaa myös tuon coolerin läpi?
Comment
-
-
Njahas..Vai, että tuollaisia vaikutuksia jos ei flekti pelaa. Kaverin kans kun viime kesänä vaihettiin välijäähy autoon niin otettiin sit toi puhallin pois sen tieltä, kun luultiin sen olevan joku lisäflekti koneelle. Ja sit kun otettiin liitin irti ja käytiin kokeilemassa, ettei nosta lämpöjä niin tultiin siihen tulokseen, että sen voi ottaa pois..Voikos tuo nyt sitten aiheuttaa minkälaisia vaurioita tuolle ilmastointijärjestelmälle? Jos se siis tuon takia kerää painetta järjestelmään jne... Kyllä se auton jäähdyttää kuitenkin kesällä ihan kohtuullisesti.
Comment
-
-
Paineitahan se nostaa varmasti kun jäähdytys ei toimi kuten pitäisi. Onhan siellä painekatkaisia ylipaineen varalta, mutta varmasti tuo rasittaa koko järjestelmää, etenkin kompuraa. Vaikutuksina heikompi jäähdytyskyky ja lyhenevä käyttöikä, tuskimpa sen ihmeellisempää. Ajomatkallahan on tietysti suurin merkitys vaikutuksiin, jos ilmastointia käytetään tuolla maantienopeuksissa niin ei tuolla flektin poistolla ole juuri mitään merkitystä. Kaupunkiajossa ilmastointi kykettynä tilanne on luonnollisesti taas aivan toinen.
Comment
-
-
Eiköhän toi enimmäkseen maantienopeuksissa auto kulje. Vois melkein testata laittaa vaan liittimen flektiin kiinni ja kokeilla, että onko se toiminut yleensäkään ennen kuin sen otti pois.
E: Kyllä tuntu pyörivän heti ku ilmastoinnin laitto päälle...Last edited by Mattir; 30-08-2007, 13:05.
Comment
-
-
En nyt ole koko topikkia läpi lukenut kun on niin sekavasti vanhan ja uudenmallin flekteistä täällä puhuttu ristiinrastiin että sekaisin menee. Eli siis minulla on uudempi flekti ja kolminapainen liitin löytyy vänkärinpuolen umpion vierestä.
Mittailin liittimeen tulevia johtoja lämpimästä(Jääh.nesteen lämpö 92c, ulkona +3) autosta auto käynnissä ilmastointi päällä(kompura ei pyöri), auton puolelta mustaan johtoon tulee +14v, ruskea mitä ilmeisemmin maa, ja kolmas pienijohto(kelta/oranssi) on myös maissa. Eli arvailin että pieni johto on heräte joka herättää flektin henkiin maadoittumalla anturissa? Eli jos virtaa/maata tulee noin kun olen tuossa ylhäällä kertonut niin flektin pitäisi pyöriä? Kylmästä autosta en ole mitannut mutta teen sen jos ei joku kerkeä valaisemaan asiasta ennen sitä.
Liittimen jälkeen flektiin päin johtojen väri vaihtuu Mustasta--->Siniseen ja kelta/oranssista---> Mustaan.
Ongelma on se että on vahva epäilys siitä että flekti ei toimi, antaa vikakoodia ja en ole sitä vielä puolen vuoden aikana(kun auto on minulla ollut) nähnyt pyörivän, no ehkä talvi on osasyy muttamutta... Jostain olin lukevinani että ulkona pitää olla +10c lämmintä tms. ennenkuin flekti pyörii mutta selittäkää joku mitä tuosta pienestä johdosta(kelt/oranssi) pitäisi tulla kun flekti pyörii, virtaa vai maata?
Vastuksia mittailin flektin moottorilta tulevista piuhoista ja pienen mustan ja sinisen välinen vastus on ~1600ohm, sama lukema pieni musta ---> ruskea. Ruskean ja sinisen välillä ei vastusta näyttänyt olevan ollenkaan?
Flektin moottori kaputt?
Auto 528i Touring 11/98Last edited by Racink; 10-03-2008, 16:21.
Comment
-
Comment