memebuy23buy

E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stone
    replied
    Originally posted by Max View Post
    Eli, kun kytken omastani 9/96 523i:stä automaatti-ilmastoinnin päälle autonapista, niin pitäisikö silloin tuo ilmastoinnin flektin lähteä pyörimään?
    Kun ilmastointi(lumihiutalle napissa valo palaa) on päällä flekti pyörii aina vähintään pienimmällä nopeudella.

    Leave a comment:


  • jamoc8
    replied
    Lumihiutale on asennossa kompura toimii tarvittaessa.
    Pelkkä autoasento ottaa ilman ulkoa, eli kovin kylmää ei saa silloin, talvikäyttöön sopiva noin. Ymmärtäneeksi toimii noin, että ei se ihan täysautomaattinen ole ennenkuin hiutale on painettu.


    Originally posted by Max View Post
    Itselleni hieman jäänyt hämäämään tuo automaatti-ilmastoinnin toiminta... Eli, kun kytken omastani 9/96 523i:stä automaatti-ilmastoinnin päälle autonapista, niin pitäisikö silloin tuo ilmastoinnin flektin lähteä pyörimään? Vai pitäisikö sen lähteä vain silloin päälle, kun painan sitä lumihiutalenappia ja sit kumpaa nappia painaessa pitäisi tuon flektin kolminopeuksisuuden toimia? Vielä tuosta automaattisesta et jos se on päällä, niin pitäisikö tarpeen vaatiessa tuon ilmastoinninkompuran kytkeytyä päälle, jos kabiinissa on liian lämmintä?

    Leave a comment:


  • Max
    replied
    Itselleni hieman jäänyt hämäämään tuo automaatti-ilmastoinnin toiminta... Eli, kun kytken omastani 9/96 523i:stä automaatti-ilmastoinnin päälle autonapista, niin pitäisikö silloin tuo ilmastoinnin flektin lähteä pyörimään? Vai pitäisikö sen lähteä vain silloin päälle, kun painan sitä lumihiutalenappia ja sit kumpaa nappia painaessa pitäisi tuon flektin kolminopeuksisuuden toimia? Vielä tuosta automaattisesta et jos se on päällä, niin pitäisikö tarpeen vaatiessa tuon ilmastoinninkompuran kytkeytyä päälle, jos kabiinissa on liian lämmintä?

    Leave a comment:


  • Hartza´s garage
    replied
    Kun nyt ilmastoinninflekti ongelmaisia tuntuu olevan, niin onko kukaan pannut merkille tarraako teillä visko kiinni kun ilmastointi on ollut hetken päällä. omassani tarraa. ilmastoinnin flektissä toimii ainakin hidas ja 2 nopeus. 3 nopeutta en ole saanut kytkeytymään päälle vaikka "salavalikon" kautta moottorin lämpö 104 astetta.

    Leave a comment:


  • jyrka
    replied
    Täälläpäin on hieman erilainen ongelma ilmastoinnin kanssa (e39 2002), eli heti kun ilmastoinnin kytkee päälle aux fan rupeaa kiihdyttämään itsensä täyteen laukkaan. Hetken kuluttua se vetää varmaan 20000 rpm, tästä huolimatta kylmää ei tule lainkaan.

    Aineet pitäis olla ok, mutta yritän asap käydä mittauttamassa paineen/ainemäärän systeemistä varmuuden vuoksi. Vitu...taa tämä korjaamoiden tilanne, aikoja tiedustellessa vastaus on melkein aina parin kolmen viikon päähän kun nuo lomat sotkee .....

    Vika koodi: 22 auxiliary-fan relay löytyi sydeemistä. Vaihdoin varmuuden vuoksi hanskalokeron takaa löytyvän ilmastoinnin releen, mutta siitä ei apua herunut.

    Rävelsin myös kuivurissa olevaa paineanturia, mutta ei muutosta tilanteeseen. Tietääkö joku, millaista vastusarvoa se anturi antaa toimivana ? Ajattelin, että vois mittaamalla tutkailla onko se kunnossa vai ei ja sitä kautta sulkea sen toimimattomuuden pois kuvioista.

    Lämpöanturi on ehkä yksi mahdollinen vian aiheuttaja myös, tuleekohan tältä samalta anturilta tieto muualle, kuin ilmastoinnille, kyseessä siis tämä anturi http://i7.photobucket.com/albums/y25...P4160554-1.jpg

    -J-
    Last edited by jyrka; 17-06-2007, 11:27.

    Leave a comment:


  • jamoc8
    replied
    Tämä moottori on kait uudempi kehitysversio E39 (alle 98:iin), koska tommosen samanlainen tuli paikalleen kun ostin uuden Vetteriltä 350 eurolla. Mulla oli myös se alkup. hajonnut tommonen rikka/3 laippanen malli.

    Viimekesän ite ajelin ilman flektiä ja kylmää riitti hyvin, mutta kansipahvin sain hajoitettua.. Mittasinkin silloin keskisuuttimista lämpöä, muutamassa minuutissa antoi muistaaksen 4 asteista ilmaa (tai 6), siis ilman flektiä.


    Originally posted by ss900 View Post
    Mikäs se semmoinen moottori on? Mulla on ainakin 9/97 E39 moottori kolmella pultilla kiinni ja itse ropeli moottorin akselissa lukkoprikalla. Mutta uuden semmoisen tarvitsisin, ellei joku tiedä hyvää tapaa korjata irronnutta moottorin magneettia? Moottori muuten pyöri tällöinkin kihnuttaen (noin 200rpm) syötettäessä virtaa suurimman nopeuden pinniin. Vastus 0,6 ohmia moottorissa. Eli jos käämit on ehjät pelkkä vastusmittaus ei kerro onko moottori sökö.
    Yhdellä jos toisella tuntuu moottori jumittavan ts. ei lähde liikkeelle ainkaan pienimmällä nopeudella. Kertokaa kylmälaiteihmiset vähentääkö ilmastoinnin tehoa paljon, jos vaihtaa pienemmän vastuksen/ kytkee siten, että 1. ja 2. nopeus on sama? Isommalla virralla lähtisi aina paremmin moottori pyörimään pitkän käyttötauon ja maantiepölyn "voitelun" jälkeen? Eli ilmastoinnin paineen ollessa pienempi isomman jäähdytyksen vuoksi, kuinka paljon hyötysuhde laskee?

    Leave a comment:


  • ss900
    replied
    Flektin moottori

    Originally posted by jamoc8 View Post
    ei löytynyt hätiin, NYT myydään e39 sähkötuulettimen moottori
    --------------------------------------------------------------------------------

    Siemensin valmistama, mutta mallia missä moottori on 4 lapalla kiinni ja rupeli on 15mm mutterilla kiinnitetty.
    Mikäs se semmoinen moottori on? Mulla on ainakin 9/97 E39 moottori kolmella pultilla kiinni ja itse ropeli moottorin akselissa lukkoprikalla. Mutta uuden semmoisen tarvitsisin, ellei joku tiedä hyvää tapaa korjata irronnutta moottorin magneettia? Moottori muuten pyöri tällöinkin kihnuttaen (noin 200rpm) syötettäessä virtaa suurimman nopeuden pinniin. Vastus 0,6 ohmia moottorissa. Eli jos käämit on ehjät pelkkä vastusmittaus ei kerro onko moottori sökö.
    Yhdellä jos toisella tuntuu moottori jumittavan ts. ei lähde liikkeelle ainkaan pienimmällä nopeudella. Kertokaa kylmälaiteihmiset vähentääkö ilmastoinnin tehoa paljon, jos vaihtaa pienemmän vastuksen/ kytkee siten, että 1. ja 2. nopeus on sama? Isommalla virralla lähtisi aina paremmin moottori pyörimään pitkän käyttötauon ja maantiepölyn "voitelun" jälkeen? Eli ilmastoinnin paineen ollessa pienempi isomman jäähdytyksen vuoksi, kuinka paljon hyötysuhde laskee?

    Leave a comment:


  • Max
    replied
    Originally posted by Black View Post
    Vähän selvittelin tuota e36 asiaa ja näyttäis siltä että front grillin ja front bumperin joutuu repimään irti flektiä vaihtaessa (bentley service manualin mukaan).

    Nyt tarttis saada tietää vielä että onko tossa e36:Ssa tota vastus systeemiä ? Ja jos ei niin mikä systeemi siinä on ?
    Tee mielummin oma topic koskien E36:sta ja viittaa vaikka tähän topiciin... Näin pysyisi tässä topic:ssa vain E39:n onkelmat ja sit E36:sen omassa topic:ssa. Osaa sit joku vastata/etsiä paremmin, kun molemmista on omat topic:t!

    Leave a comment:


  • Black
    replied
    Vähän selvittelin tuota e36 asiaa ja näyttäis siltä että front grillin ja front bumperin joutuu repimään irti flektiä vaihtaessa (bentley service manualin mukaan).

    Nyt tarttis saada tietää vielä että onko tossa e36:Ssa tota vastus systeemiä ? Ja jos ei niin mikä systeemi siinä on ?

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    No ot:ksi menee, mutta menköön..

    On kyllä mukava mennä autoon kun kylmää tulee välittömästi starttauksen jälkeen. Rikkinäisillä vastuksilla sai ajaa yleisrajoituksilla ennen kuin kylmeni ja kaupungissa ei tullut kylmää juuri ollenkaan.

    Leave a comment:


  • Black
    replied
    e36 flekti mykkänä

    mitenkäs e36:ssa toimii? onko siinä vastukset? vai toimiiko jollain muulla periaatteella ? Itsellä on flekti pimeenä (pistokkeeseen tulee virta mutta ei pyöri) mitähän pitäisi purkaa että saisi helpoiten flektin käteen ?

    Leave a comment:


  • Vee-eit
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Löysin kai oikean paikan, mutta en ehtinyt vielä hahmottaa tuleeko se siihen johto ylöspäin vai johto alaspäin... :think Kokeilemallakin tietysti selviää, mutta laiska kun olen niin kysyn täällä.
    Johto ylöspäin.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Jarde View Post
    Tulee kiinni siihen tuulettimen muovisuojaan, edestä katsottuna oikealle.
    Löysin kai oikean paikan, mutta en ehtinyt vielä hahmottaa tuleeko se siihen johto ylöspäin vai johto alaspäin... :think Kokeilemallakin tietysti selviää, mutta laiska kun olen niin kysyn täällä.

    Leave a comment:


  • jamoc8
    replied
    ostetaan e39 sähkötuulettimen rupeli (-97)

    ei löytynyt hätiin, NYT myydään e39 sähkötuulettimen moottori
    --------------------------------------------------------------------------------

    Siemensin valmistama, mutta mallia missä moottori on 4 lapalla kiinni ja rupeli on 15mm mutterilla kiinnitetty.


    Originally posted by Lahi View Post
    Siinä flektin moottorissa oli ainakin itelläin BMW:n varaosanumero - Ainakin
    valtamerten takana oli pelkkää moottoria melkein puolet edukkaammin
    kuin mitä koko flekti maksoi -> josko kehikko on muutoin kunnossa,
    kannattaa ehkä kysyä, saisiko sitä pelkkää moottoria.

    Tietty on selkeempi vaihtaa se koko kehikko, vaan tuolla saattaa reilun
    satasen säästää.

    -Lahi-
    Last edited by jamoc8; 06-06-2007, 06:40.

    Leave a comment:


  • Jarde
    replied
    Originally posted by suffeli View Post
    Miten tuo "haistelija" oikein toimii?!?!?
    Se haistelee ilmanlaatua, ja kytkee sisäkierron päälle jos ilma on epäpudasta. Edellyttäen tietysti että automaattinen sisäkierto on päällä. Tarkempaa toimintaa en tiedä!

    Itse kokeilin joskus aikoinaan ja jotenkin se tuntui toimivan. Keskustassa kesäaikaan ajaessa välillä kytkeytyi sisäkierto päälle, nyt ei ole enään tullut käytettyä. Pitääpä ottaa taas käyttöön se.

    Leave a comment:

Working...
X