Haa, menin sitte koheltamaan tuola noita vastuksia irti. totesin että yks vastus ei pihise mitään ja toisesta tuli aikalailla oikea ohmimäärä. nooh, seuraava ropleema oli se että halusin tietysti testata että toimiiko se flekti, eli ohitetettiin kokonaan vastus, vastus pois ja piuhan pätkä tilalle..
Ja kävi niin että aluksi kun tökkäsi virtaa flektille auton omasta järjestelmästä sulake poksahti heti, toinen sulake tilalle ja taas. ja ekallakin kerralla flekti lähti pyörimään vasta kun kädellä avusti..
Flekti kyllä muuten pyörii ihan sulavasti käsin.
E39 ilmastoinnin kennon flekti ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by juse132 View Postsillä juurikin eräässä ilmastointialaan erikoistuneessa liikkeessä "tiedettiin", että kyllä siellä venttiili on, eli anturin voi vaihtaa "lennossa". No niin tai näin, miten tuon paineanturin toimintaa voisi testata? Entä kuivain, mikä/mitkä ovat oireet, jos se on tullut tiensä päähän?
Leave a comment:
-
-
Hmm....mielenkiintoista
sillä juurikin eräässä ilmastointialaan erikoistuneessa liikkeessä "tiedettiin", että kyllä siellä venttiili on, eli anturin voi vaihtaa "lennossa". No niin tai näin, miten tuon paineanturin toimintaa voisi testata? Entä kuivain, mikä/mitkä ovat oireet, jos se on tullut tiensä päähän?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by juse132 View PostTuossa jo joku kyselikin, vaan ei vastausta vielä. Eli siis siis voiko kuivaimessa olevan paineanturin vaihtaa omin voimin ilman "ilmastointihuoltoa". Jonkun tiedon mukaan anturin alla on sulkuventtiili, jonkun tiedon mukaan ei. Mikähän se totuus on?
Jos paineanturi on hajalla ja olet jo uuden ostanut niin vaihto onnistuu kivasti paikassa missä järjestelmä täytetäänkin. Ensin järjestelmä tyhjäksi, anturi pois ja uusi tilalle jonka jälkeen järjestelmän täyttö.
Leave a comment:
-
-
Paineanturin vaihto
Tuossa jo joku kyselikin, vaan ei vastausta vielä. Eli siis siis voiko kuivaimessa olevan paineanturin vaihtaa omin voimin ilman "ilmastointihuoltoa". Jonkun tiedon mukaan anturin alla on sulkuventtiili, jonkun tiedon mukaan ei. Mikähän se totuus on?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Terou View PostOiskohan täälläkin tuo flekti kuollut. Ei ole hetkeen toiminut. Käsillä pyörittäen ropeli pyörii varsin helposti, eli ei ole jumissa. Näkyy olevan tuo uudempi malli. Mustan ja ruskean johdon välillä on jännite, eli virta tulee. Kelta/ruskeasta johdosta mittari värähti, että se ohjausjohtokaan ei ole ainakaan irtipoikki. Ja INPA sanoo:
125 E-fan
KS-->VB/Ground or open circuit
Voiko olla muuta vielä kuin tuo itse flekti sökö? Varmaan uutta tilailtava.
Auto: E39 530iAT -01 108tkm
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostKyllä! Ja jos ei löydy korjattavaa, niin voi huoltaa jonkun kohdan ihan vaan varmuuden vuoksi ja varmaan samalla löytyykin joku ongelma jonka voi korjata.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vee-eit View PostE39 on siitä kiitollinen harrastuskohde, että siitä löytyy aina joku vika korjattavaksi...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jagu81 View PostAika mielenkiintoista tosiaan et on yhteydessä.. mut mitä täs enempää miettiin kun ongelma ratkes sillä johdon vaihdolla ja pelaanyt vaan ilmastointi päälle säällä kun säällä
Leave a comment:
-
-
Mielenkiintoista! Kyllä kompuran pitäisi tietääkseni kytkeytyä, vaikka flekti olisi kokonaan pois pelistä.[/QUOTE]
Aika mielenkiintoista tosiaan et on yhteydessä.. mut mitä täs enempää miettiin kun ongelma ratkes sillä johdon vaihdolla ja pelaanyt vaan ilmastointi päälle säällä kun säällä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMielenkiintoista! Kyllä kompuran pitäisi tietääkseni kytkeytyä, vaikka flekti olisi kokonaan pois pelistä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Administrator View PostToinen flekti johtoon kiinni ja kokeilua, ei pyörinyt flekti eikä kompura. Pyyhe valmiiksi esiin, jotta sen voisi heittää mutta kaverini, joka on "aavistuksen" minua viisaampi BMWn kanssa kehotti tarkastamaan, että tuleeko flektin ohjauksen piuha ehjänä DME:ltä keulalle.
Yleismittari näytti johdon olevan poikki, joten ensin hyppylanka DME:ltä flektille ja avot, siivet viuhuu ja kompura pumppaa.
Johtonippu auki ja uusi johto vanhan katkenneen tilalle, nyt autoilu taas maittaa.
Ilmeisesti siis toimiva flekti on elinehto ilmastoinnille, tai ainakin tuon ohjauksen yhteyden tulee olla kunnossa.
Leave a comment:
-
-
Tänään menin taas nysväämään autoa, kun juuri ja juuri vaimo antoi luvan.
Ilmastointiin ei pitänyt pahemmin edes paneutua mutta, koska löytyi pari ilmastoinnin flektiä niin pakkohan sitä oli taas tutkia.
Toinen flekti johtoon kiinni ja kokeilua, ei pyörinyt flekti eikä kompura. Pyyhe valmiiksi esiin, jotta sen voisi heittää mutta kaverini, joka on "aavistuksen" minua viisaampi BMWn kanssa kehotti tarkastamaan, että tuleeko flektin ohjauksen piuha ehjänä DME:ltä keulalle.
Yleismittari näytti johdon olevan poikki, joten ensin hyppylanka DME:ltä flektille ja avot, siivet viuhuu ja kompura pumppaa.
Johtonippu auki ja uusi johto vanhan katkenneen tilalle, nyt autoilu taas maittaa.
Ilmeisesti siis toimiva flekti on elinehto ilmastoinnille, tai ainakin tuon ohjauksen yhteyden tulee olla kunnossa.
Suuret kiitokset pähkäilyyn osallistuneille, sain Teiltä paljon tietoa ja vinkkejä.
Mitähän vikaa sitä ensi viikolla saa korjata?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Administrator View PostHöyrystimen lämpötila-anturia en ole vielä edes huomoinutkaan, tuo oletettavasti löytyy jommasta kummasta etujalkatilasta keskikonsolin huitteilta. Kertoisitko miten saan mitattua/todettua sensorin toimivuuden?
WDS:stä löytyy myös tarinaa. KLIK
Leave a comment:
-
Leave a comment: