Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ulosvetäjä E39:n etuniveliin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #61
    Originally posted by Ha2 View Post
    Kävin tänään katteleen nuita ulosvetäjiä Työkalutorilla Oulussa. Yks reilu parikymmentä euroa maksava oli kyllä ihan pätevän näkönen jo. Toisaalta mietin kyllä sitten tuota haarukkaakin, ku sellasta pyörittelin käsissä. No pitää vielä pähkäillä vähä. Homman joudun tekemään kuitenki hallin lattialla.
    Et tarvitse mitään muutakuin murtohaarukan, jotain "crc":tä, asennus into sekä asennus KALJAA salkun.


    Lähtevät ihan kätevästi irti kun tuon murtohaarukan lyöt nivelen väliin ja "moskalla"
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      #62
      Selvä, kiitos. Ostan haarukan. Lyödä kyllä osaan.
      E61 525d LCI

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        #63
        Jos haarukoita hakee, niin lyö kympän lisää hintaa ja ottaa tällasen näppärän sarjan KLIK

        Saa kiinni paineilmatalttaan tarvittaessa ja oman E34:n keulan ropaamisessa ihan toimivaksi todettu manuaalisesti moskalla paukutettaessakin. Oli passelin loiva nousu tossa isossa haarukassa että pysy hyvin paikallaan kun sitä löi.
        Last edited by Macke; 21-10-2009, 11:29.

        Comment

        • Ha2
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1786
          • Oulu

          #64
          Originally posted by Macke View Post
          Jos haarukoita hakee, niin lyö kympän lisää hintaa ja ottaa tällasen näppärän sarjan KLIK

          Saa kiinni paineilmatalttaan tarvittaessa ja oman E34:n keulan ropaamisessa ihan toimivaksi todettu manuaalisesti moskalla paukutettaessakin. Oli passelin loiva nousu tossa isossa haarukassa että pysy hyvin paikallaan kun sitä löi.
          Kävin hakeen tuon sarjan. Hyvin toimi E39:ssäkin, kunhan ensin lyhensi nuita kapeimman haarukan piikkejä sentin ja muotoili sitten vähän nousua uudelle alulle. Täyspitkänä haarukan piikit tökkäs napakannattimeen ennen kuin kooni pamahti irti. Lyhentämisen jälkeen ei tartenu ku pari iskua moskalla ja nätisti lopsahti koonit irti vittuilematta.

          Muutenki koko homma (etualatukivarsien, reaktiotankojen ja koiranluiden vaihto) meni joutusasti, ku tuli haettua verkkovirtakäyttönen pulttikone. Vähä eri tahtiin nyloc-mutterit liikkuu ku käsin nylpyttämällä.

          Kaikki puslat oli ihan finito. Reaktiotankojen ja alatukivarsien puslia pystyi kääntelemään tai vääntelemään sormivoimin, kun otti keskiholkista kiinni etusormella ja peukalolla. Ja ei ne nivelpäätkään mitään riimaa ollu.

          Vielä pitäs raidetangot ja kaikki takatukivarret vaihtaa ja sitten suuntauskelle. Eiköhän tuo sitten kolina ja urissa hkeminen lopu.
          Last edited by Ha2; 30-10-2009, 11:39.
          E61 525d LCI

          Comment

          • Jakuza
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 516
            • Brisbane

            #65
            Originally posted by Ha2 View Post
            Kävin hakeen tuon sarjan. Hyvin toimi E39:ssäkin, kunhan ensin lyhensi nuita kapeimman haarukan piikkejä sentin ja muotoili sitten vähän nousua uudelle alulle. Täyspitkänä haarukan piikit tökkäs napakannattimeen ennen kuin kooni pamahti irti. Lyhentämisen jälkeen ei tartenu ku pari iskua moskalla ja nätisti lopsahti koonit irti vittuilematta.

            Muutenki koko homma (etualatukivarsien, reaktiotankojen ja koiranluiden vaihto) meni joutusasti, ku tuli haettua verkkovirtakäyttönen pulttikone. Vähä eri tahtiin nyloc-mutterit liikkuu ku käsin nylpyttämällä.

            Kaikki puslat oli ihan finito. Reaktiotankojen ja alatukivarsien puslia pystyi kääntelemään tai vääntelemään sormivoimin, kun otti keskiholkista kiinni etusormella ja peukalolla. Ja ei ne nivelpäätkään mitään riimaa ollu.

            Vielä pitäs raidetangot ja kaikki takatukivarret vaihtaa ja sitten suuntauskelle. Eiköhän tuo sitten kolina ja urissa hkeminen lopu.
            Jep. Hyvin toimi bilteman lyöntihaarukkasarja Ha2 kuvailemalla tavalla. Pienimmälle haarukalle vähän hiomakonetta ja hyvin lähti nivelet.
            Vaihtoon meni siis reaktiotangot, alatukivarret, raidetangonpäät ja koiranluut.

            Comment

            • Jaanis
              Bimmer Rookie
              • Feb 2012
              • 50
              • Vanda

              #66
              Onkos ulosvetäjäasioissa viisastuttu vai edelleenkö vanhan liiton moska ja haarukka on voimissaan?

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14349
                • Oulu

                #67
                Itsellänikin hakusalla sellainen toimiva ulosvedin näiden E38/E39 nivelin irroitukseen. Ebayssä on kyllä ilmoitusten perusteella sopivia... Avaumahan suurin tekijä on, kun perus ulsovetäjissä se ei riitä.

                Murtohaarukalla en ole vielä koskaan saanut mitään aikaan. Toki nuo lekallakin irtoaa kuten monesti jo todettu, mutta kiva apuhan tuollainen sopiva ulosvedin olisi.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #68
                  Originally posted by zener View Post
                  Itsellänikin hakusalla sellainen toimiva ulosvedin näiden E38/E39 nivelin irroitukseen. Ebayssä on kyllä ilmoitusten perusteella sopivia... Avaumahan suurin tekijä on, kun perus ulsovetäjissä se ei riitä.

                  Murtohaarukalla en ole vielä koskaan saanut mitään aikaan. Toki nuo lekallakin irtoaa kuten monesti jo todettu, mutta kiva apuhan tuollainen sopiva ulosvedin olisi.
                  muistaakseni Kukko 129-4 on käypä
                  E: kyllä se on jo iso.. 129-3 olis varmaan lähempänä :think

                  Last edited by peto2; 30-04-2013, 22:43.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14349
                    • Oulu

                    #69
                    Harrastajaystävällisempään hintaan ebay tarjoaa tälläistä, mikä lienee sopivuus.

                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #70
                      Originally posted by zener View Post
                      Harrastajaystävällisempään hintaan ebay tarjoaa tälläistä, mikä lienee sopivuus.

                      http://www.ebay.de/itm/Kugelgelenk-A...item5654dfe544
                      semmonen muistikuva on että poikittaista alatukivartta ei saisi irti tuon mallisella ulosvetimellä tuon korkeuden takia :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        #71
                        Minä oon saanu murtohaarukalla (Bilteman sarja 3:lla vaidettavalla haarukalla, se sopivin vaatii pikku hivautuksen rälläkällä) kaikki etupään tukivarsien pallopäät irti yhdellä moskan lyönnillä.
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #72
                          Sattuneesta syystä minuakin kiinnostaisi taas/yhä löytää toimiva ulosvetäjä reaktiotangon ja ylätukivarren niveliin. Tuo eBay linkin ulosvetäjä kai sitten sopisi reaktiotangon niveleen?

                          Entäs tuo Bilteman sarja:
                          E39 528iA

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14349
                            • Oulu

                            #73
                            Hmm, http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E39-Ba...item3a8023502b
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #74
                              Kaikki nuo irtoavat hieman koneistetulla VATA merkkisellä ulosvetimellä, koneistus tarkoittaa että laikkakoneella hiotaan haarukan leukoja ohuemmaksi siitä paksumpien olakkeiden puolelta että mahtuu väliin, tuo VATA kestää työstöstä huolimatta silti täydellisesti. Motonetissa hintaa 19,90 ja olisikohan tuotekoodi ollut 80-4064.

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8257
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                #75
                                nyt sain sen varmasti toimivan mallin kaivettua. olen kerran vaihtanut kaikki etupään varret käyttäen juuri kyseistä ulosvedintä. http://www.ebay.de/itm/Kukko-Kugelge...item4852dda9b2

                                ei halpa mutta toimii.
                                Last edited by peto2; 01-05-2013, 22:45.
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎