Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Cell View Post
    Seuraavaksi jäätyy se suodatin, konehuone ihan öljyssä ja öljynkulutus pomppaa tuntuvasti.
    Miksi kulutus nousisi? Miksi konehuone olisi öljyssä?

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      No mitä mahtaa tapahtua kun öljynerotus lopetetaan huohotusilmasta? Konehuoneeseen se tulee. Lisäksi tuollainen kone jossa separaattori on huohottaa yleensä vapaammin ja siksi huohotusilmassa on enemmän öljyä, jos sitä ei palauteta kiertoon niin kannusta kaataen sitten vaan.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by Cell View Post
        No mitä mahtaa tapahtua kun öljynerotus lopetetaan huohotusilmasta? Konehuoneeseen se tulee. Lisäksi tuollainen kone jossa separaattori on huohottaa yleensä vapaammin ja siksi huohotusilmassa on enemmän öljyä, jos sitä ei palauteta kiertoon niin kannusta kaataen sitten vaan.
        Hmm... pitääkin tutkia. Öljynkeruusäiliö olisi vaihtoehto, hankala vaan saada mahtumaan.
        Last edited by Bmw Master; 27-07-2009, 20:16.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Hmm... pitääkin tutkia. Öljynkeruusäiliö olisi vaihtoehto, hankala vaan saada mahtumaan.
          Laitoin kuitenkin uuden orggis separaattorin kun ei se maksanut kuin 50€.

          Comment

          • jonne
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 248
            • Rusko

            separaattorin salaisuudet M52B28 ja pakkanen

            Pakkanen tuotti nyt sitten minullekin jäätyneen huohotinjärjestelmän.
            Öljyä vuoti hieman kampiakselin etustefan kautta ja öljykorkkia avatessa sihahti koneen sammutuksen jälkeen.



            Selvät oireet siis.
            Purin koko huohotussysteemin, putsasin letkut, purin separaattorin osiinsa ja liotin pesubensassa kalvoineen päivineen. Kaikki puhtaaksi.

            Kokoamisen jälkeen öljykorkkia avatessa moottorin käynti ontui niinkuin pitääkin eikä painetta kampikammioon syntynyt.

            Päivän pakkasajon jälkeen oireet palasivat taas ja painetta syntyy kampikammioon eli yhteys imusarjaan separaattorilta on tukossa.

            Onko tässä systeemissä vielä jokin muu venttiili vai onko separaattorini susi ja se pitää heittää helvettiin ja hankkia uusi ?

            Kokemuksia?
            Mikä laulaen tulee, se tulee.

            BMW E39 M5, vm. 2002

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Putsasitko öljytikun? Uusi separaattori on sen verran halpa, että kannattaa vaihtaa kun irroittaa.

              Comment

              • jonne
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 248
                • Rusko

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Putsasitko öljytikun? Uusi separaattori on sen verran halpa, että kannattaa vaihtaa kun irroittaa.
                Joo, tikkukin tuli putsattua ja päästelin paineilmaa öljytikkuputken läpi sekä myös separaattorilta tikulle tulevalle letkulle. Ovat kaikki auki.
                Ongelma on vain se, että huohotuskaasua ei mene imusarjaan eli separaattorin kalvosysteemi ei jostain syystä pelaa vaikka koko höskän purin ja putsasin.

                Nyt ajelen öljytikku 3 cm nostettuna jotta kampikammioon ei kerry painetta.
                Laitoin separaattorin tilaukseen.
                Olisi pitänyt hommata uusi laite heti käsille ja jättää ne liotushommat.....
                Mikä laulaen tulee, se tulee.

                BMW E39 M5, vm. 2002

                Comment

                • Spatsi
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2008
                  • 59

                  Auttaako tähän ongelmaan yhtään se, että auto on joka yö lämpimässä tallissa vaikka ajo onkin pääasiassa lyhyttä matkaa. Muodostuuko ko. paskaa samalla tavalla tässä tapauksessa kuin autoissa jotka seisovat tuolla pakkasessa? Korkkia vilkaisin ja pientä majoneesin poikasta siihenkin tulossa. Löysin vain tämän treadin sen takia kun rupesin etsimään syytä ujellukseen. Flektin läheltä kuulunut pari kertaa töistä lähdön jälkeen ujellusta kotia asti silloin kun auto on seissyt pakkasessa muutaman tunnin. Ajanut talliin, lyönyt 15min päästä käyntiin ujellus poissa. Elääkö joku hihna kylmässä vai mistä lie. :think

                  Comment

                  • seidltuning
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1941
                    • Vantaa

                    Originally posted by Spatsi View Post
                    Auttaako tähän ongelmaan yhtään se, että auto on joka yö lämpimässä tallissa vaikka ajo onkin pääasiassa lyhyttä matkaa. Muodostuuko ko. paskaa samalla tavalla tässä tapauksessa kuin autoissa jotka seisovat tuolla pakkasessa? Korkkia vilkaisin ja pientä majoneesin poikasta siihenkin tulossa. Löysin vain tämän treadin sen takia kun rupesin etsimään syytä ujellukseen. Flektin läheltä kuulunut pari kertaa töistä lähdön jälkeen ujellusta kotia asti silloin kun auto on seissyt pakkasessa muutaman tunnin. Ajanut talliin, lyönyt 15min päästä käyntiin ujellus poissa. Elääkö joku hihna kylmässä vai mistä lie. :think
                    etenkin ,kun se on välillä lämpösessä
                    G30 530e Sedan
                    E30 325i Cabriolet

                    Comment

                    • Piplis
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 292
                      • Kerava

                      sama probleema iskin tännekin ja ~1dl öljyä ruiskahti 3km kaupunkiajon päätteeksi pakosarjan päälle ilmeisesti venttiilikopan tiivisteen välistä.

                      Mutta mutta, mitenkäs tuon öljytikun asteikko oikein menee. Onko tuohon laitettu viime öljynvaihdossa liikaa öljyä, kun nyt tuon ruiskuttelun jälkeen öljytikku näyttää tämmöistä. Ettei liikatäyttö ole osaltaan aiheuttanut asiaa

                      öljytikku
                      Last edited by Piplis; 22-01-2010, 20:40.
                      *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                      Comment

                      • mailman
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 8003
                        • Vantaa

                        Kuvan kattominen vaatii loggautumista johki hemmetin Mikkisofta Liveen? :think
                        G01 ///M40i '19
                        F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                        E39 ///M5 '00

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          [offtopic]
                          vaatii tunnarit että pääsee katsomaan kuvaa.
                          ImageShackiin vaan..
                          [/offtopic]

                          EDIT: liian hidas...
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Piplis
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 292
                            • Kerava

                            pahoitteluni, oli jäänyt väärät oikeudet. Nyt on kuva public ja pitäisi näkyä.

                            linkki

                            Eli missä tuossa tikussa on maksimiraja? Kuva on huonohko, mutta nyt öljyä on hieman tikun ylemmän kolosen yläpuolelle

                            Ps. Toi mikkosoftan SkyDrive on oikeasti aika kätevä kuvanjakomesta, kunhan ei itse koomaile, kuten äsken
                            Last edited by Piplis; 23-01-2010, 12:18.
                            *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                            Comment

                            • Vanquish
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1961
                              • Hki

                              Originally posted by Piplis View Post
                              pahoitteluni, oli jäänyt väärät oikeudet. Nyt on kuva public ja pitäisi näkyä.

                              linkki

                              Eli missä tuossa tikussa on maksimiraja? Kuva on huonohko, mutta nyt öljyä on hieman tikun ylemmän kolosen yläpuolelle

                              Ps. Toi mikkosoftan SkyDrive on oikeasti aika kätevä kuvanjakomesta, kunhan ei itse koomaile, kuten äsken
                              Ei tuossa nyt vielä liikoja ole. Maksimissa mutta tuo ei voi ongelmia aiheuttaa.

                              Comment

                              • Piplis
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 292
                                • Kerava

                                Originally posted by Vanquish View Post
                                Ei tuossa nyt vielä liikoja ole. Maksimissa mutta tuo ei voi ongelmia aiheuttaa.
                                Hyvä tietää, vaikken tuon itsekään uskonut syy olevan. Venttiilikopan huohotinletku ei näyttänyt tukkoiselle, tosin rapsahti poikki lähes samantien irrottamisen jälkeen. Eiköhän se ole tuo separaattori, joka on jäätynyt.

                                Plan B:
                                Keulamaskiin tein jo peitelevyn ja kunhan tulee hiukan lämpimämpi keli, niin laitan sisätilanlämppärin puoleksi päiväksi hönkimään imusarjan alle. Sitten starttaus öljytikku kohotettuna ja kone lämpimäksi vuotoja tarkkaillen. Jos vuotoja ei näy, niin tunniksi kruisailemaan jonnekin.

                                Jospa se tuolla sulaisi, eikä mitään isompaa toivottavasti ole hajonnut. Pihaan saapuessa kuitenkin vasta roiskaisi öljyä, eikä mitään käntihäiriöitä ollut, eli sinänsä toivoa olisi.

                                Minkäslainen paine tuolla huohotusjärjestelmässä on? Pystyyköhän teipatulla huohotinputkella ajella sen aikaa, että pääsee talliin vaihtamaan uutta tilalle?
                                *-06 e46 330CiA Cabriolet*

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎