Originally posted by Cell
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 m52b28tu öljyt tuli mäkeen
Collapse
X
-
No mitä mahtaa tapahtua kun öljynerotus lopetetaan huohotusilmasta? Konehuoneeseen se tulee. Lisäksi tuollainen kone jossa separaattori on huohottaa yleensä vapaammin ja siksi huohotusilmassa on enemmän öljyä, jos sitä ei palauteta kiertoon niin kannusta kaataen sitten vaan.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostNo mitä mahtaa tapahtua kun öljynerotus lopetetaan huohotusilmasta? Konehuoneeseen se tulee. Lisäksi tuollainen kone jossa separaattori on huohottaa yleensä vapaammin ja siksi huohotusilmassa on enemmän öljyä, jos sitä ei palauteta kiertoon niin kannusta kaataen sitten vaan.Last edited by Bmw Master; 27-07-2009, 20:16.
Comment
-
-
separaattorin salaisuudet M52B28 ja pakkanen
Pakkanen tuotti nyt sitten minullekin jäätyneen huohotinjärjestelmän.
Öljyä vuoti hieman kampiakselin etustefan kautta ja öljykorkkia avatessa sihahti koneen sammutuksen jälkeen.
Selvät oireet siis.
Purin koko huohotussysteemin, putsasin letkut, purin separaattorin osiinsa ja liotin pesubensassa kalvoineen päivineen. Kaikki puhtaaksi.
Kokoamisen jälkeen öljykorkkia avatessa moottorin käynti ontui niinkuin pitääkin eikä painetta kampikammioon syntynyt.
Päivän pakkasajon jälkeen oireet palasivat taas ja painetta syntyy kampikammioon eli yhteys imusarjaan separaattorilta on tukossa.
Onko tässä systeemissä vielä jokin muu venttiili vai onko separaattorini susi ja se pitää heittää helvettiin ja hankkia uusi ?
Kokemuksia?Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostPutsasitko öljytikun? Uusi separaattori on sen verran halpa, että kannattaa vaihtaa kun irroittaa.
Ongelma on vain se, että huohotuskaasua ei mene imusarjaan eli separaattorin kalvosysteemi ei jostain syystä pelaa vaikka koko höskän purin ja putsasin.
Nyt ajelen öljytikku 3 cm nostettuna jotta kampikammioon ei kerry painetta.
Laitoin separaattorin tilaukseen.
Olisi pitänyt hommata uusi laite heti käsille ja jättää ne liotushommat.....Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Auttaako tähän ongelmaan yhtään se, että auto on joka yö lämpimässä tallissa vaikka ajo onkin pääasiassa lyhyttä matkaa. Muodostuuko ko. paskaa samalla tavalla tässä tapauksessa kuin autoissa jotka seisovat tuolla pakkasessa? Korkkia vilkaisin ja pientä majoneesin poikasta siihenkin tulossa. Löysin vain tämän treadin sen takia kun rupesin etsimään syytä ujellukseen. Flektin läheltä kuulunut pari kertaa töistä lähdön jälkeen ujellusta kotia asti silloin kun auto on seissyt pakkasessa muutaman tunnin. Ajanut talliin, lyönyt 15min päästä käyntiin ujellus poissa. Elääkö joku hihna kylmässä vai mistä lie. :think
Comment
-
-
Originally posted by Spatsi View PostAuttaako tähän ongelmaan yhtään se, että auto on joka yö lämpimässä tallissa vaikka ajo onkin pääasiassa lyhyttä matkaa. Muodostuuko ko. paskaa samalla tavalla tässä tapauksessa kuin autoissa jotka seisovat tuolla pakkasessa? Korkkia vilkaisin ja pientä majoneesin poikasta siihenkin tulossa. Löysin vain tämän treadin sen takia kun rupesin etsimään syytä ujellukseen. Flektin läheltä kuulunut pari kertaa töistä lähdön jälkeen ujellusta kotia asti silloin kun auto on seissyt pakkasessa muutaman tunnin. Ajanut talliin, lyönyt 15min päästä käyntiin ujellus poissa. Elääkö joku hihna kylmässä vai mistä lie. :thinkG30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
-
sama probleema iskin tännekin ja ~1dl öljyä ruiskahti 3km kaupunkiajon päätteeksi pakosarjan päälle ilmeisesti venttiilikopan tiivisteen välistä.
Mutta mutta, mitenkäs tuon öljytikun asteikko oikein menee. Onko tuohon laitettu viime öljynvaihdossa liikaa öljyä, kun nyt tuon ruiskuttelun jälkeen öljytikku näyttää tämmöistä. Ettei liikatäyttö ole osaltaan aiheuttanut asiaa
öljytikkuLast edited by Piplis; 22-01-2010, 20:40.*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
-
pahoitteluni, oli jäänyt väärät oikeudet. Nyt on kuva public ja pitäisi näkyä.
linkki
Eli missä tuossa tikussa on maksimiraja? Kuva on huonohko, mutta nyt öljyä on hieman tikun ylemmän kolosen yläpuolelle
Ps. Toi mikkosoftan SkyDrive on oikeasti aika kätevä kuvanjakomesta, kunhan ei itse koomaile, kuten äskenLast edited by Piplis; 23-01-2010, 12:18.*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
-
Originally posted by Piplis View Postpahoitteluni, oli jäänyt väärät oikeudet. Nyt on kuva public ja pitäisi näkyä.
linkki
Eli missä tuossa tikussa on maksimiraja? Kuva on huonohko, mutta nyt öljyä on hieman tikun ylemmän kolosen yläpuolelle
Ps. Toi mikkosoftan SkyDrive on oikeasti aika kätevä kuvanjakomesta, kunhan ei itse koomaile, kuten äsken
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostEi tuossa nyt vielä liikoja ole. Maksimissa mutta tuo ei voi ongelmia aiheuttaa.
Plan B:
Keulamaskiin tein jo peitelevyn ja kunhan tulee hiukan lämpimämpi keli, niin laitan sisätilanlämppärin puoleksi päiväksi hönkimään imusarjan alle. Sitten starttaus öljytikku kohotettuna ja kone lämpimäksi vuotoja tarkkaillen. Jos vuotoja ei näy, niin tunniksi kruisailemaan jonnekin.
Jospa se tuolla sulaisi, eikä mitään isompaa toivottavasti ole hajonnut. Pihaan saapuessa kuitenkin vasta roiskaisi öljyä, eikä mitään käntihäiriöitä ollut, eli sinänsä toivoa olisi.
Minkäslainen paine tuolla huohotusjärjestelmässä on? Pystyyköhän teipatulla huohotinputkella ajella sen aikaa, että pääsee talliin vaihtamaan uutta tilalle?*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
Comment