Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 airbag-valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39 M57D25
    Bimmer Rookie
    • Nov 2018
    • 32
    • Kajaani

    Tänä aamuna syttyi turvatyynyn valo,
    eilen tutkin valomoduulin johtoja ja akun lähellä olevia johtoja tutkiessa vetokoukun sähköjen puutetta.. mahtaakohan siinä lähellä mennä bägeihin vaikuttavia johtoja joihin olisin mahdollisesti koskenut?


    Koodeja ei ole vielä luettu.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      Originally posted by E39 M57D25 View Post
      Tänä aamuna syttyi turvatyynyn valo,
      eilen tutkin valomoduulin johtoja ja akun lähellä olevia johtoja tutkiessa vetokoukun sähköjen puutetta.. mahtaakohan siinä lähellä mennä bägeihin vaikuttavia johtoja joihin olisin mahdollisesti koskenut?
      Akun plus-navan paukun liitin.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • E39 M57D25
        Bimmer Rookie
        • Nov 2018
        • 32
        • Kajaani

        Originally posted by Clavurion View Post
        Akun plus-navan paukun liitin.

        Voitko hiukan selventää tyhmälle asiaa

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 929
          • Kouvola/Myllykoski

          Elikkä akun pluskengässä on paukku millä ammutaan kaapeli poikki kolaritilanteessa.
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • E39 M57D25
            Bimmer Rookie
            • Nov 2018
            • 32
            • Kajaani

            Kiitos, täytyy huomenna tarkistaa asia.

            Comment

            • Mofe
              Bimmer Rookie
              • Aug 2019
              • 72
              • ylöjärvi

              itsellä antaa inpa vikakoodin 4 eli pelkääjän vyönkiristin vastus alle rajan. Liittimet putsasin sun muuta mutta ei mitään tapahtunut. Vikaa ei ollut ennen kun aloin projektoimaan autoa. Viimeksi ollut ajossa 3 vuotta sitten mutta valo ei lopulta hävinnyt sitten mihinkään kun penkit laitto pitkän varastoinnin jälkeen takasin. Voiko ne itte paukut mädäntyä jos penkki on seissyt puoltoista vuotta pihavarastossa kylmässä. Joku on sen johdon joskus vaihtanut ja mittasin hänen tekemästään apiko liittimestä kiristinpaukun läpi 2,5 ohmia. Kuskin puolelta on vaikea verrata kun on alkuperäsellä liittimellä. Sitten kun mittas sinne auton puolelle vastukset mittarin herkimällä asennolla niin antoi 0,8 että kai sinnekkinpäin johdot on yhtenäiset.
              Last edited by Mofe; 01-09-2022, 13:09. Reason: lisäyksityiskohdat

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Originally posted by Mofe View Post
                itsellä antaa inpa vikakoodin 4 eli pelkääjän vyönkiristin vastus alle rajan. Liittimet putsasin sun muuta mutta ei mitään tapahtunut. Vikaa ei ollut ennen kun aloin projektoimaan autoa. Viimeksi ollut ajossa 3 vuotta sitten mutta valo ei lopulta hävinnyt sitten mihinkään kun penkit laitto pitkän varastoinnin jälkeen takasin. Voiko ne itte paukut mädäntyä jos penkki on seissyt puoltoista vuotta pihavarastossa kylmässä. Joku on sen johdon joskus vaihtanut ja mittasin hänen tekemästään apiko liittimestä kiristinpaukun läpi 2,5 ohmia. Kuskin puolelta on vaikea verrata kun on alkuperäsellä liittimellä. Sitten kun mittas sinne auton puolelle vastukset mittarin herkimällä asennolla niin antoi 0,8 että kai sinnekkinpäin johdot on yhtenäiset.
                Vikakoodi liian alhaisesta resistanssista johtuu vaurioituneista liittimen lukituksen muoviliuskoista, joiden pitäisi lukittuessa erottaa bägin puolella liittimessä oikosulkuliuskat pinneistä.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Mofe
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2019
                  • 72
                  • ylöjärvi

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Vikakoodi liian alhaisesta resistanssista johtuu vaurioituneista liittimen lukituksen muoviliuskoista, joiden pitäisi lukittuessa erottaa bägin puolella liittimessä oikosulkuliuskat pinneistä.
                  Niin eli vika on siellä pommin päädyssä mekanismissa. Eli sitä vaihtamalla paranee ellei jollain nippusitellää saa kuntoon. Airbag valo hävisi kun irrotin koko liittimen mutta onhan se turvallisuustekijä kumminkin

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎