memebuy23buy

E39 airbag-valo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samjin
    Newbiemmer
    • Sep 2014
    • 17
    • ESPOO

    Joulun alla kovilla pakkasilla rupes airbag valo palamaan, nyt sitten bmw scannerilla sain katsottua koodit. Nollaus ei auttanut, vikakoodit tuli takaisin.

    Seuraavat koodit:
    F0[240] Internal control unit fault
    17[023] Sensor for side airbag, right

    Tuosta nyt ymmärrän et pelkääjänpaikan airbag ovessa ilmeisesti antaa vikakoodia mut mikäs sitten on tämä internal control unit?

    Kuinka kannattaa lähteä selvittämään näitä kahta vikaa? Tarvitaanko uusia osia vai onko liittimet jossakin vain likaiset? Onko jollakin kokemusta noiden selvittämisestä? :think

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10946
      • Joensuu

      Originally posted by samjin View Post
      Joulun alla kovilla pakkasilla rupes airbag valo palamaan, nyt sitten bmw scannerilla sain katsottua koodit. Nollaus ei auttanut, vikakoodit tuli takaisin.

      Seuraavat koodit:
      F0[240] Internal control unit fault
      17[023] Sensor for side airbag, right

      Tuosta nyt ymmärrän et pelkääjänpaikan airbag ovessa ilmeisesti antaa vikakoodia mut mikäs sitten on tämä internal control unit?

      Kuinka kannattaa lähteä selvittämään näitä kahta vikaa? Tarvitaanko uusia osia vai onko liittimet jossakin vain likaiset? Onko jollakin kokemusta noiden selvittämisestä? :think
      Tuo koodi 240 kertoo sen, että airbagin ohjainboxissa bitti poikittain. Vaihda toinen tilalle tai lähetä korjaukseen. Itse vaihdoin käytetyn saksasta niin ei tarvinnut autoa seisottaa. Eli se boxi pitää vaihtaa ensin, sitten vasta pohtia niitä muita koodeja, jos ne on vielä boxin vaihdon jälkeen. Tästä löytyy paljon juttua foorumilta.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • samjin
        Newbiemmer
        • Sep 2014
        • 17
        • ESPOO

        Kiitos nopeasta vastauksesta!

        Noita käytettyjä ohjainyksiköitä näyttää suomessakin olevan aika monia, mitkä numerot ym. tiedot pitää vastata auton airbag ohjainyksikön kanssa? Onko merkitystä onko ohjainyksikkö eri mallisesta?

        Ilmeisesti kaikissa tapauksissa joutuu käytetyn airbag ohjainyksikön koodaamaan omaan autooni sopivaksi, onko kenelläkään tähän antaa ohjeita? Tai ilmottaisko joku halukkuutensa uudelleenkoodata tätä vanhaa airbag ohjainyksikköä tai sitten koodata käytetyn?

        Kysessä siis e39 530dA 03/00
        Last edited by samjin; 08-02-2015, 14:11.

        Comment

        • Rovasti
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 363
          • Lahti / Asikkala

          koodausta

          Miten tämä niin paljon puhuttu Koodaus tapahtuu??
          nyk:
          BMW E60 530i ///M


          ex: Bmw:t e21 315, e30 316, e30 316, e30 318i,
          e30 325. E30 316, e36 318i, e30 320i cabrio,
          E34 520i, E34 525i, E34 525i, E39 523i,
          E39 523iA ,E39 525iA ,E39 530Tda Touring, E39 523ia touring, E39 530Tda touring ,E39 525tds touring, E38 730i, E39 528ia M-Sport ,E61 530d touring

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            Originally posted by samjin View Post
            Kiitos nopeasta vastauksesta!

            Noita käytettyjä ohjainyksiköitä näyttää suomessakin olevan aika monia, mitkä numerot ym. tiedot pitää vastata auton airbag ohjainyksikön kanssa? Onko merkitystä onko ohjainyksikkö eri mallisesta?

            Ilmeisesti kaikissa tapauksissa joutuu käytetyn airbag ohjainyksikön koodaamaan omaan autooni sopivaksi, onko kenelläkään tähän antaa ohjeita? Tai ilmottaisko joku halukkuutensa uudelleenkoodata tätä vanhaa airbag ohjainyksikköä tai sitten koodata käytetyn?

            Kysessä siis e39 530dA 03/00
            Varmasti sopivan saat kun tarkistat osanumeron vaikka BMWfans:sta. Koodata sen kannattaa, koska ei tietää onko luovuttaneessa ollut sama määrä bägejä.


            Originally posted by Rovasti View Post
            Miten tämä niin paljon puhuttu Koodaus tapahtuu??
            Ihan kuten muidenkin ohjainlaitteiden. Tarvitset siihen sopivan laitteen. Kotimekaanikolle se paras on NCS expert. Piuhat kiinni, lukaiset auton tiedot toiselta moduulilta, valitset airbagin koodattavaksi, ja koodausta purkkiin. Jos on koodailuja usein harrastanu niin minuutissa on koodattu siitä kun piuhat on kiinni.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • pallonivel
              Bimmer Rookie
              • Dec 2008
              • 65
              • Southern lappi

              Control unit M5:een koodattu 2 kertaa auki, toisella kertaa pysy valo poissa reilun kk:n, kunnes auton seisottua parisen viikkoa, ekalla startilla nakkas boksin taas lukkoon.
              Ainoastaan control unit koodia tarjoaa


              Pitäskö kokeilla toisella boksilla vai voiko olla vikaa bst:ssä tai jossain muussa, akussa, jännitteensäätäjässä ??

              Lontoon kielisillä foorumeilla ollu bst juttua, ainakaan ei näkynyt siinä mitään kun tarkastelin.

              Peräpäästä oon liittimet ja liitokset putsannu hapettumien varalta.
              E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
              ex E39 525i
              ex E46 323 sedan
              ex E36 325 coupe

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                Originally posted by pallonivel View Post
                Control unit M5:een koodattu 2 kertaa auki, toisella kertaa pysy valo poissa reilun kk:n, kunnes auton seisottua parisen viikkoa, ekalla startilla nakkas boksin taas lukkoon.
                Ainoastaan control unit koodia tarjoaa


                Pitäskö kokeilla toisella boksilla vai voiko olla vikaa bst:ssä tai jossain muussa, akussa, jännitteensäätäjässä ??

                Lontoon kielisillä foorumeilla ollu bst juttua, ainakaan ei näkynyt siinä mitään kun tarkastelin.

                Peräpäästä oon liittimet ja liitokset putsannu hapettumien varalta.

                Niin sulle tulee koodi 240 control unit internal error? Voi toki johtua akustakin, mutta veikkaisin, että se airbagin keskusyksikkö on vaihtokunnossa. Käytetyt maksaa niin vähän, että hankkisin sellaisen ja koodaisin/koodauttaisin sen autoon.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • pallonivel
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2008
                  • 65
                  • Southern lappi

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Niin sulle tulee koodi 240 control unit internal error? Voi toki johtua akustakin, mutta veikkaisin, että se airbagin keskusyksikkö on vaihtokunnossa. Käytetyt maksaa niin vähän, että hankkisin sellaisen ja koodaisin/koodauttaisin sen autoon.
                  Kyllä, koodi 240 tulee.
                  Toinen boksi hankittuna ja täytyy sitä kokeilla.
                  Olisi mukava tietää onko kellekään, kuka on vaihtanu boksin, tullut tuota 240 uudelleen, vai onko tuo boksi sitten vain niin huono ?
                  E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
                  ex E39 525i
                  ex E46 323 sedan
                  ex E36 325 coupe

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    Originally posted by pallonivel View Post
                    Kyllä, koodi 240 tulee.
                    Toinen boksi hankittuna ja täytyy sitä kokeilla.
                    Olisi mukava tietää onko kellekään, kuka on vaihtanu boksin, tullut tuota 240 uudelleen, vai onko tuo boksi sitten vain niin huono ?
                    Tietyissä boxeissa on ihan tyyppivika tuo error 240. Omassani ei ole tullut takaisin vielä ainakaan.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • suppari
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4048
                      • Turku

                      Originally posted by pallonivel View Post
                      Kyllä, koodi 240 tulee.
                      Toinen boksi hankittuna ja täytyy sitä kokeilla.
                      Olisi mukava tietää onko kellekään, kuka on vaihtanu boksin, tullut tuota 240 uudelleen, vai onko tuo boksi sitten vain niin huono ?
                      Onko se siis koodattu vai fläshätty uusiksi? Kerran tuollaisen herättelin fläshäämällö, kun uutta ei saanut laittaa. Ei ole kuulunut sen koommin,joten voi olla että pelaa edelleen :think
                      sigpic
                      P:0409699000

                      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                      huollot/korjaukset!

                      BMW E&F sarjaan.
                      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                      Comment

                      • pallonivel
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 65
                        • Southern lappi

                        Originally posted by suppari View Post
                        Onko se siis koodattu vai fläshätty uusiksi? Kerran tuollaisen herättelin fläshäämällö, kun uutta ei saanut laittaa. Ei ole kuulunut sen koommin,joten voi olla että pelaa edelleen :think
                        Kaiketi auki koodattu, foorumilta eräs kaveri,jolta sain paljon apua ja kerran paikallisessa autosähköliikkeessä.

                        Mutta varmuudella en voi sanoa, kun eka kerran kuulen tuosta fläshäämisestä
                        E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
                        ex E39 525i
                        ex E46 323 sedan
                        ex E36 325 coupe

                        Comment

                        • samjin
                          Newbiemmer
                          • Sep 2014
                          • 17
                          • ESPOO

                          Täälläkin muutaman nickin takana tuntuu olevan tietoa tuosta airbackin ohjausyksikön uudelleen koodauksesta, suostuisiko joku vähän tarkemmin ohjeistaa miten esim. Ncs expertillä tuo hoituisi? Tai onko Pohjois-Suomen (Oulu-Rovaniemi) alueilla osaavaa tekijää jolta koodaus onnistuisi?

                          Käytettynä ebaysta oon katellu noita yksiköitä, itse asennus ei myöskään ole ongelma mutta mitä teen sitten kun ncs expertillä menen airback asetuksiin?

                          Tästä tuntuu olevan paljon juttua myös englanninkielisillä foorumeilla mut ihmetyttää se miks tähän ongelmaan viitataan ja moni on kokenut vastaavan mutta tuon ohjainyksikön korjaamiseen ei tahdo löytyä neuvoja?
                          Last edited by samjin; 11-02-2015, 13:04.

                          Comment

                          • kizmoudbz
                            Newbiemmer
                            • Oct 2006
                            • 14
                            • pohjanmaa

                            Korjasin vian!

                            Originally posted by kizmoudbz View Post
                            Airbag valo syttyi, ostin kiinalaisen b800 reset toolin, vikakoodi on; Sensor, side airbag, left, data fault. Kaikkia johtoja oon heilutellut penkin alla ja kuskin oven läpiviennistä, antaa nollata mutta sekunti menee ja syttyy varovalo uudestaan...Kylläpä vituttaa. Tuo laite kyllä löytää oikeat koodit, testasin irroittamalla aluksi turvavyön kiristimen johdon, löyty koodi, sitten apparin tunnistematon johdon, senkin löysi, ja nuo sai myös kuitattua kun pani johdot takas ja resetointi.
                            Missä kohti tuo sivubägin anturi sijaitsee, eli mihin antaisi muutaman napakan iskun? vai onko parempia ehdotuksia?
                            Nyt tuntuu hyvältä, ei pala bäggivalo vaikka on sulakkeet paikollaan... Vika oli todellakin kuskin penkin alla oleva anturissa, vanhassa näkyi kosteusvaurioita. En ottanu penkkiä irti, matosta läpi fileerausveihtellä ja väkisin kampesin maton/muovit ylös että mahtui just ja just pilkkimään vanhan anturin irti. Aukasin vanhan anturin, lämmitin ja imuroin ja yritin jos sattus toimiin mutta ei. Sitten Ebayhin rekisteröitymään ja sieltäpä löyty vastaava käytetty anturi, noin 25 dollaria latviasta suomeen postitettuna, voi sitä riemun määrää kun halppis b800 työkalulla tuo sitten suostu nollautumaan. Hetkiäkään en uskonut että tuon korjattua saisin mutta ihmeitä tapahtuu, ja rahaa siis meni tuohon nollauskaluun ja anturiin yhteensä alle viiskymppiä!

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              Penkki 4 pultilla kiinni, olisi riittänyt vaan kipata se takapenkin suuntaan.
                              Toki jokainen saa paskoa omaa autoaan miten haluaa
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • polonen
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2011
                                • 36
                                • vihti

                                lainataan aihetta:

                                inpa antaa vikakoodin: 2 ignition circuit ZK1 / belt tensioner driver

                                auto e39 525d -03 ja airbag valo palaa.....kyllä tässä hajuilla ollaan mistä tuo johtuu,mutta osaako joku sanoa kummasta penkistä tuo herja tulee?
                                e39 525d-03

                                Comment

                                Working...
                                X