Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9992
    • KVLA

    Originally posted by BemmiJanne View Post
    Mulla sytty nuo ABS, luistonesto ja se huutomerkkivalo palamaan. Ne palaa koko ajan, oli auto sitten kylmä tai kuuma. Selailin tämän hyvän ketjun lävitse ja päättelin että vika on mahdollisesti taka-oikeassa anturissa tai ABS-boksissa. Nopeus- ja kierroslukumittarit toimivat normaalisti.

    Löytyiskö kokemuksia, onko vika väistämättä boksissa, kun vakkari toimii auton ollessa kylmä mutta kytkeytyy muutaman minuutin jälkeen pois päältä moottorin lämmetessä? Mietin vaan et katkeaako sieltä boksista jotkut yhteydet lämmön kasvaessa. Valot killottaa siis koko ajan.
    Minulla boksin oireiluna vakionopeus säädin nykäisi hieman ja sitten hetken kuluttua valot syttyi mittaristoon.Eli absit sun muut "keltaiset hälyt".Valojen syttyessä vakkari putosi pois pelistä.Mutta sen sai kytkettyä heti uudelleen napista päälle ja toimi ihan normaalisti.Toki mitään boksia ei kannata ruveta vaihtamaan,ennen vikakoodien lukua.

    Comment

    • BemmiJanne
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 50
      • Salla

      Originally posted by DWHLL View Post
      Itselläni oli vähän saman tyyppinen tilanne, eli valot paloi koko ajan, nopeusmittari toimi normaalisti, mutta cruise aina välillä. Cruise meni välillä päälle, välillä ei, ja 90km/h vauhdissa putosi pois päältä.
      Joka tapauksessa, kävin lukemassa vikakoodit paikallisella pajalla (20€), vaihdoin oikealle taakse anturin, ja kaikki toimii taas mainiosti.
      Vanha anturi oli kerännyt melkoisesti likaa, joten pelkkä puhdistuskin olisi saattanut riittää, mutta laitoin nyt kuitenkin uuden paikalleen ja vanhan talteen.
      Kiitokset sulle ja myös hegulille helpistä! Vois tosiaan nyt alkuun putsata ton anturin ja kattoo vaikuttaako..

      Comment

      • heikkiheikki
        Newbiemmer
        • May 2013
        • 8
        • Kauhava

        Nyt on auto käytetty vikakoodien luvussa ja ilmeisesti abs-boxissa on vika joka kaataa can-väylän. Katselin ebay.de.stä noita uusia boxeja. Autoni on siis 2001 e39, ja boxissa nro 091269 0 265 900 001 , mielestäni autossani ei ole dsc:stä vaan asc koska en ole huomannut kuin että tehoja rajoitetaan kun pyörät alkavat sutia, onko mahdollista?

        Tämän mukaanhan autossa olis dsc http://www.bimmerfest.com/forums/att...1&d=1244248828 .

        Minkä boxin tilaan? Tämä olisi edullisin mutta onko oikea?

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9992
          • KVLA

          Originally posted by heikkiheikki View Post
          Nyt on auto käytetty vikakoodien luvussa ja ilmeisesti abs-boxissa on vika joka kaataa can-väylän. Katselin ebay.de.stä noita uusia boxeja. Autoni on siis 2001 e39, ja boxissa nro 091269 0 265 900 001 , mielestäni autossani ei ole dsc:stä vaan asc koska en ole huomannut kuin että tehoja rajoitetaan kun pyörät alkavat sutia, onko mahdollista?

          Tämän mukaanhan autossa olis dsc http://www.bimmerfest.com/forums/att...1&d=1244248828 .

          Minkä boxin tilaan? Tämä olisi edullisin mutta onko oikea?
          http://www.ebay.de/itm/NEU-BMW-5er-E...item35c7d42b99
          Eikö tuo numero (265 900 001) ole sama,joten pitäisi käydä.Mitä siinä autosi "luistoneston" poiskytkentä nappulassa lukee?DSC vai ASC?

          Comment

          • heikkiheikki
            Newbiemmer
            • May 2013
            • 8
            • Kauhava

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Mitä siinä autosi "luistoneston" poiskytkentä nappulassa lukee?DSC vai ASC?
            Piti oikein käydä katsomassa asc:hän siinä lukee.

            Comment

            • BemmiJanne
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 50
              • Salla

              Originally posted by DWHLL View Post
              Itselläni oli vähän saman tyyppinen tilanne, eli valot paloi koko ajan, nopeusmittari toimi normaalisti, mutta cruise aina välillä. Cruise meni välillä päälle, välillä ei, ja 90km/h vauhdissa putosi pois päältä.
              Joka tapauksessa, kävin lukemassa vikakoodit paikallisella pajalla (20€), vaihdoin oikealle taakse anturin, ja kaikki toimii taas mainiosti.
              Vanha anturi oli kerännyt melkoisesti likaa, joten pelkkä puhdistuskin olisi saattanut riittää, mutta laitoin nyt kuitenkin uuden paikalleen ja vanhan talteen.
              Sain taka-oikean anturin siististi irti (kevyesti ruuvitaltalla kampeamalla, liimaa ei ollut paljon) ja likainenhan se oli. Puhdistuksen ja takaisinlaiton jälkeen jotain oli tapahtunut: Valot paloivat edelleen, mutta vakkari toimii nyt moitteetta kun kävin pitemmän lenkin heittämässä.

              Vielä semmonen juttu jos joku viittis vastata: Mulla ei se luistonestovalo sammu vaikka painaa DSC-nappia. Pitäiskö sen sammua napista jos kyseessä on pelkkä anturivika vai viittaako tällöin boksiongelmaan?

              Jos tohon sais vielä vastauksen niin vois kokeilla vaihtaa suoraan se taka-oikea

              Comment

              • heikkiheikki
                Newbiemmer
                • May 2013
                • 8
                • Kauhava

                Originally posted by BemmiJanne View Post
                Pitäiskö sen sammua napista jos kyseessä on pelkkä anturivika vai viittaako tällöin boksiongelmaan?
                Ei pitäisi vaikka "vain" anturivika, eli anturin vaihdolla itse lähtisin liikkeelle.

                Miten koodataan uusi saksasta tilattu abs-yksikkö vanhan tilalle? Inpa ja kaapeli löytyy ja siitä hieman kokemusta, muitakin softia löytyy mutta ei kokemusta niistä.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by heikkiheikki View Post
                  Miten koodataan uusi saksasta tilattu abs-yksikkö vanhan tilalle? Inpa ja kaapeli löytyy ja siitä hieman kokemusta, muitakin softia löytyy mutta ei kokemusta niistä.
                  NCS Expertillä joka kuuluu yleensä Inpan pakettiin. Tuolla on ohje pdf-muodossa:
                  Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • cb3
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 40
                    • keski-suomi

                    Näkeekös jollakin testerillä noita abs kehien toimivuutta? Ongelma on että jarrupoljin jurisee ja pitää tuota absien ääntä aina hiljaisissa jarrutusnopeuksissa. Ei huvittaisi kaikkia pyöränlaakereita alkaa purkamaan jos jollakin laitteella noita saisi testattua. Vikakoodeja ei ole ja mittaristossa ei pala mitään varoitusvaloja ja absit toimii muuten normaalisti. Auto on 523i 2/98
                    Last edited by cb3; 11-07-2013, 10:58.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by cb3 View Post
                      Näkeekös jollakin testerillä noita abs kehien toimivuutta? Ongelma on että täristää jarrupoljinta aina hiljaisissa jarrutusnopeuksissa. Ei huvittaisi kaikkia pyöränlaakereita alkaa purkamaan jos jollakin laitteella noita saisi testattua. Vikakoodeja ei ole ja mittaristossa ei pala mitään varoitusvaloja ja absit toimii muuten normaalisti. Auto on 523i 2/98
                      Inpalla näkee eli katsoo sillä pyöräantureiden signaaleja kun ajaa hitaalla nopeudella. Siellä näkyy signaalipalkeissa katkoksia/hyppyjä jos jossain on vikaa.

                      Minulla oli samantyylinen vika ja syyllinen oli etupyörän ABS-anturi. Niiden kiinnitysreikä hapettuu ja anturi nousee pois paikaltaan. Vaihdoin uuden anturin koska vanhan kiinnityskorvake oli jo murtunut.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8257
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by peto2 View Post
                        laitetaas kysymys tännekin kun tuntuis hukkuvan tuolla toisessa viestitulvaan.
                        kumpi on syyllinen, laakerin abs kehä vai itse anturi?

                        -abs ja asc valot syttyy kun nopeus ylittää n. 50km/h
                        -nopeusmittari näyttää oikein n. 60km/h asti tästä eteenpäin liian vähän. kun todellinen nopeus on 120km/h näyttää mittari n. 90km/h ja heiluu n. 5km/h ees taas.
                        -INPA antaa vikakoodia vas.taka anturista.
                        -livedatan mukaan vas.taka anturi antaa normaalia nopeutta mutta n. kerran pyöränkierrokseen signaali katoaa kokonaan pieneksi hetkeksi (livedatan hitauden vuoksi tämän näkee vain alle 4km/h nopeuksissa) isommissa nopeuksissa anturi tuntuis antavan ihan mitä sattuu nopeuksia kun muut antaa tasaista lukemaa.
                        jeps.. Laakerivikahan sieltä lopulta löyty
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • 174000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2008
                          • 1176
                          • Tuusula

                          Originally posted by 174000 View Post
                          Ongelmana e38, jossa ko valot aika-ajoin syttyy palamaan. Yleensä palaa jo heti käynnistettäessä ja joskus syttyy ajon aikana, jolloin cruise putoaa pelistä.
                          Tämäkin alkaa olla viimein selvitetty, kun auto pääsi osaaviin käsiin. ABS vika vaikutti välillä myös lootan toimintaan eikä suostunut D:llä lyömään 2 isompaa pykälää. Syypäänä oikea taka-anturi. Hintaa marmorilla huokeat 170€.
                          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                          '02 VW Golf 1.4i
                          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                          Comment

                          • Foksu
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2012
                            • 74
                            • Valkeakoski

                            ABS, DBC ja ASC+T valot palaa

                            E39 tour, ABS, DBC ja ASC+T valot alkoivat palamaan seuraavana aamuna, kun olin vaihdatanut uudet rankaat (toisisanoeni vasta silloin huomasin ne).
                            Vanhat renkaat olivat 225/45R17 jotka vaihdoin kokoon 205/65R15.
                            Eli vanhojen kehä oli pienempi kuin nyt alla olevat.

                            Oletan, että renkaanvaihtaja ei olisi saanut vahinkoa aikaiseksi? Eli en ole ottanut vielä renkaita pois tarkistaakseni mahdollisia vahinkoja.

                            Voiko renkaan koko vaikuttaa noihin valoihin? Kun nuo autot on nykyään niin 'viisaita'.
                            Ja autoa pestessä oli virta niin että voi radiota kuunella, niin huomasin että jarruvalotkin palaat kirkkaana paikallaan ollessaa. Kokeilin käynnistää ja paloivat edelleen, eikä vaihdevivun asennollakaa mitään vaikutusta (autom.).

                            Mistähän tuota ongelmaa alkaisi purkamaan?
                            F11 N52B30

                            Comment

                            • Fastpiksu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2010
                              • 1571
                              • Kajaani-Paltamo

                              Vikakoodien luku voisi auttaa paljon. Arvataan nyt kuitenkin jarruvalokatkaisijaa.
                              Chevrolet Express van
                              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                              E36 325i group F

                              Ex:
                              e34 525i
                              e34 525tds "superturbo"
                              e39 530d M-Sport

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 9992
                                • KVLA

                                Originally posted by Foksu View Post
                                Mistähän tuota ongelmaa alkaisi purkamaan?
                                Kuten jo vastattattiin,niin ensin koodit lukuun.Rengaskoko muutos ei valoja sytytä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎