Joo eli kyseessä E39 523iA vm-97 johon vaihoin tänään oikeelle eteen pyöränlaakerin joka suju mallikaasti ja puhistin jarrut eestä kokonaan, auto kasaan ja pesin, jonka jälkeen rupes palamaan ASC ja ASB valot elikkä mitähä tuota nyt lähtis tekemää, missä sijaitsee asb anturit ja johdot ? millaset ne on jos lähtis niistä ensin tutkailemaan.
tuon näköinen mötikkä ja kiinni yhdellä muistaakseni kuusiokoloruuvilla tuo sensoripää. Sininen johtoliitospää on siellä lokasuojan sisäreunassa mustan muovilaatikon sisällä suojassa kuralta (pitäisi olla, usein liitos täynnä paskaa joka voi olla yksi häiriön syy) ja musta pää löytyy kun seuraat minne johto menee. Voi olla tiukassa mutta lähtee kyllä irti.
Nyt tarvitsisi varmaa tietoa missä tapauksissa ABS/ASC boksi on koodattava autoon? Yhdeltä myyjältä sain tiedon, että kunhan Boschin numero 265 900 001 täsmää ja boksi on jo aikaisemmin koodattu ei sitä tarvitsisi koodata uudelleen vaikka sen asentaisi eri moottorilla olevaan autoon. Pitääkö tämä paikkaansa?
Pitäisi nyt päättää hankkiiko kokonaan uuden boksin saksasta vai yrittääkö etsiä samanlaisen käytetyn mitä ei tarvitsisi koodata. Päivän olen yrittänyt saada koodauksen hintoja selville Kuopion alueella, mutta tuloksetta. Onko kellään tietoa paljonko tuo koodaus merkkiliikkeessä nykyään maksaa? Pohjois-savossa ei taida olla ketään jolta tuo onnistuisi kotikonstein
Nyt tarvitsisi varmaa tietoa missä tapauksissa ABS/ASC boksi on koodattava autoon? Yhdeltä myyjältä sain tiedon, että kunhan Boschin numero 265 900 001 täsmää ja boksi on jo aikaisemmin koodattu ei sitä tarvitsisi koodata uudelleen vaikka sen asentaisi eri moottorilla olevaan autoon. Pitääkö tämä paikkaansa?
Pitäisi nyt päättää hankkiiko kokonaan uuden boksin saksasta vai yrittääkö etsiä samanlaisen käytetyn mitä ei tarvitsisi koodata. Päivän olen yrittänyt saada koodauksen hintoja selville Kuopion alueella, mutta tuloksetta. Onko kellään tietoa paljonko tuo koodaus merkkiliikkeessä nykyään maksaa? Pohjois-savossa ei taida olla ketään jolta tuo onnistuisi kotikonstein
Kyllä se aina vaatii koodauksen.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Nyt tarvitsisi varmaa tietoa missä tapauksissa ABS/ASC boksi on koodattava autoon? Yhdeltä myyjältä sain tiedon, että kunhan Boschin numero 265 900 001 täsmää ja boksi on jo aikaisemmin koodattu ei sitä tarvitsisi koodata uudelleen vaikka sen asentaisi eri moottorilla olevaan autoon. Pitääkö tämä paikkaansa?
Pitäisi nyt päättää hankkiiko kokonaan uuden boksin saksasta vai yrittääkö etsiä samanlaisen käytetyn mitä ei tarvitsisi koodata. Päivän olen yrittänyt saada koodauksen hintoja selville Kuopion alueella, mutta tuloksetta. Onko kellään tietoa paljonko tuo koodaus merkkiliikkeessä nykyään maksaa? Pohjois-savossa ei taida olla ketään jolta tuo onnistuisi kotikonstein
Jos koodaus on huolesi mikset korjauta boksia? Kertaalleen korjatun korjauskin on mahdollista useimmiten, ja ei kovin paljoa enempiä kustanna mitä pelkkä koodaus merkkiliikkeessä. Täysin uusikaan boksi ei välttämättä kestä viittä vuotta kauempaa...
No nyt se valoshow alkoi täälläkin.. Kääntelin parkkiruutuun niin dsc, abs ja jarruvikavalot syttyi mittaristoon. Kun auton sammuttaa niin valot häviävät. Omituista tässä on se, että autolla voi muuten ajaa normaalisti, mutta kun ohjauspyörää kääntää lähes ääriasentoon oikealle niin valot syttyvät mittaristoon :think Tämä siis tapahtuu vaikka auto olisi lähes paikallaan. Tänäänkin ajelin 30km töihin ja valot syttyivät vasta työpaikan parkkipaikalla kun kääntelin parkkiruutuun.
Käytin etupyöristä abs-anturit irti ja puhdistin anturin ja kiinnityskohdan, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Autoon vaihdettiin etulevyt ja palat 30km ennen vian ilmenemistä, mutta voikohan näillä asioilla olla yhteyttä?
No nyt se valoshow alkoi täälläkin.. Kääntelin parkkiruutuun niin dsc, abs ja jarruvikavalot syttyi mittaristoon. Kun auton sammuttaa niin valot häviävät. Omituista tässä on se, että autolla voi muuten ajaa normaalisti, mutta kun ohjauspyörää kääntää lähes ääriasentoon oikealle niin valot syttyvät mittaristoon :think Tämä siis tapahtuu vaikka auto olisi lähes paikallaan. Tänäänkin ajelin 30km töihin ja valot syttyivät vasta työpaikan parkkipaikalla kun kääntelin parkkiruutuun.
Käytin etupyöristä abs-anturit irti ja puhdistin anturin ja kiinnityskohdan, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Autoon vaihdettiin etulevyt ja palat 30km ennen vian ilmenemistä, mutta voikohan näillä asioilla olla yhteyttä?
Niin ja autohan on -01 530iA.
Vaihdoitko itse levyt? Ettei olisi absi-johto katkennut väliltä ja yhdistää aina välillä?
Vaihdoitko itse levyt? Ettei olisi absi-johto katkennut väliltä ja yhdistää aina välillä?
Pajalla käytin vaihdossa. Meinaatko niitä tunnistimien johtoja vai mitä? Ainakin näyttivät minusta ihan ehjiltä, eikä ollut lintassa tms.
En kylläkään käyttänyt auki sitä tunnistimen toista päätä sieltä liitäntä rasiasta, mutta ei siihen piuhaan pitäisi niin paljon vetoa tulla vaikka pyörät onkin linkussa.. :think
Pajalla käytin vaihdossa. Meinaatko niitä tunnistimien johtoja vai mitä? Ainakin näyttivät minusta ihan ehjiltä, eikä ollut lintassa tms.
En kylläkään käyttänyt auki sitä tunnistimen toista päätä sieltä liitäntä rasiasta, mutta ei siihen piuhaan pitäisi niin paljon vetoa tulla vaikka pyörät onkin linkussa.. :think
Voipi olla että on anturi viottunut jostain kohataan, tai sitten sieltä toisestapäästä ei yhdistä jos on päässyt hapettumaan. Tarkista ne antureitten yläpään liitokset ensin ja kato onko vaikutusta.
No nyt se valoshow alkoi täälläkin.. Kääntelin parkkiruutuun niin dsc, abs ja jarruvikavalot syttyi mittaristoon. Kun auton sammuttaa niin valot häviävät. Omituista tässä on se, että autolla voi muuten ajaa normaalisti, mutta kun ohjauspyörää kääntää lähes ääriasentoon oikealle niin valot syttyvät mittaristoon :think Tämä siis tapahtuu vaikka auto olisi lähes paikallaan. Tänäänkin ajelin 30km töihin ja valot syttyivät vasta työpaikan parkkipaikalla kun kääntelin parkkiruutuun.
Käytin etupyöristä abs-anturit irti ja puhdistin anturin ja kiinnityskohdan, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Autoon vaihdettiin etulevyt ja palat 30km ennen vian ilmenemistä, mutta voikohan näillä asioilla olla yhteyttä?
Niin ja autohan on -01 530iA.
Ongelma ratkaistu! Vasemman etupyörän abs-tunnistimen piuha painui renkaiden ääriasennossa tiukalle mutkalle ja signaali siitä syystä katkesi. Piuha näytti olevan ihan oikein kiinnityskohdissa, muuta litistyi silti sitä liitinboksia vasten.. Laitoin kulkemaan hiukan eritavalla niin taas toimii.
Joo eli kyseessä E39 523iA vm-97 johon vaihoin tänään oikeelle eteen pyöränlaakerin joka suju mallikaasti ja puhistin jarrut eestä kokonaan, auto kasaan ja pesin, jonka jälkeen rupes palamaan ASC ja ASB valot elikkä mitähä tuota nyt lähtis tekemää, missä sijaitsee asb anturit ja johdot ? millaset ne on jos lähtis niistä ensin tutkailemaan.
Omassa 523i oli sama ongelma! Väärän merkkinen etupyörän laakeri vaihettu. nyt paikallaan FAK:n laakeri, niin ASC ja ASB valot hävis saman tien palamasta kokoajan ja ei ole syttynyt palamaan
Bmw e36 328i M-sport Hellrot -96
Bmw e60 520i Mysticblau metallic - 03
Ex:9xE30. 10xE36. 2xE39. 2xE46 Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
whatsapp:0407766626 [email protected]
Omassa 523i oli sama ongelma! Väärän merkkinen etupyörän laakeri vaihettu. nyt paikallaan FAK:n laakeri, niin ASC ja ASB valot hävis saman tien palamasta kokoajan ja ei ole syttynyt palamaan
Näinpä ja kl-varosassa erittäin hyvään hintaan ja tulee pultit mukana.
Eilen anturit vaihdettu eteen molemmille puolille, vikakoodit nollattu.. valot sytty siitä huolimatta kun nopeus nousi yli 10 km/h ja nyt palavat kokoajan.. illalla sit avasin anturit uudestaan, putsasin reijästä kehät brakecleanerillä ja muutenki putsasin paskat pois ja paineilmaa perään kans.. ei vaikutusta.. pitäiskö laakerit vaihtoon vai joutuuko valot nollaamaan aina että ne sammuis vai sammuvatko itsestään ku vika ei ole enää päällä? ja auto on sigun bemu.
e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic
Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic
Comment