Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hannu2
    Newbiemmer
    • Jul 2011
    • 2
    • Joroinen

    Eipä haitannu valot katsastuksessa kun tänään omaani asemalla käytin. Leima irtosi ilman huomautuksia. Valot lävähti palamaan iskaritestissä saman tien.
    * Paluu kansanautoon: Passat 3C 2.0 TDI 4Motion *
    * Volvo 855 T5R *

    Comment

    • Akide
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 24
      • kiiminki

      että näin

      Joo eli kyseessä E39 523iA vm-97 johon vaihoin tänään oikeelle eteen pyöränlaakerin joka suju mallikaasti ja puhistin jarrut eestä kokonaan, auto kasaan ja pesin, jonka jälkeen rupes palamaan ASC ja ASB valot elikkä mitähä tuota nyt lähtis tekemää, missä sijaitsee asb anturit ja johdot ? millaset ne on jos lähtis niistä ensin tutkailemaan.

      :think
      Ku tulee nii puut heiluu

      Comment

      • mikim
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 79



        tuon näköinen mötikkä ja kiinni yhdellä muistaakseni kuusiokoloruuvilla tuo sensoripää. Sininen johtoliitospää on siellä lokasuojan sisäreunassa mustan muovilaatikon sisällä suojassa kuralta (pitäisi olla, usein liitos täynnä paskaa joka voi olla yksi häiriön syy) ja musta pää löytyy kun seuraat minne johto menee. Voi olla tiukassa mutta lähtee kyllä irti.
        E39 1999 520i

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          Nyt tarvitsisi varmaa tietoa missä tapauksissa ABS/ASC boksi on koodattava autoon? Yhdeltä myyjältä sain tiedon, että kunhan Boschin numero 265 900 001 täsmää ja boksi on jo aikaisemmin koodattu ei sitä tarvitsisi koodata uudelleen vaikka sen asentaisi eri moottorilla olevaan autoon. Pitääkö tämä paikkaansa?

          Pitäisi nyt päättää hankkiiko kokonaan uuden boksin saksasta vai yrittääkö etsiä samanlaisen käytetyn mitä ei tarvitsisi koodata. Päivän olen yrittänyt saada koodauksen hintoja selville Kuopion alueella, mutta tuloksetta. Onko kellään tietoa paljonko tuo koodaus merkkiliikkeessä nykyään maksaa? Pohjois-savossa ei taida olla ketään jolta tuo onnistuisi kotikonstein
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            Originally posted by markok View Post
            Nyt tarvitsisi varmaa tietoa missä tapauksissa ABS/ASC boksi on koodattava autoon? Yhdeltä myyjältä sain tiedon, että kunhan Boschin numero 265 900 001 täsmää ja boksi on jo aikaisemmin koodattu ei sitä tarvitsisi koodata uudelleen vaikka sen asentaisi eri moottorilla olevaan autoon. Pitääkö tämä paikkaansa?

            Pitäisi nyt päättää hankkiiko kokonaan uuden boksin saksasta vai yrittääkö etsiä samanlaisen käytetyn mitä ei tarvitsisi koodata. Päivän olen yrittänyt saada koodauksen hintoja selville Kuopion alueella, mutta tuloksetta. Onko kellään tietoa paljonko tuo koodaus merkkiliikkeessä nykyään maksaa? Pohjois-savossa ei taida olla ketään jolta tuo onnistuisi kotikonstein
            Kyllä se aina vaatii koodauksen.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              Originally posted by markok View Post
              Nyt tarvitsisi varmaa tietoa missä tapauksissa ABS/ASC boksi on koodattava autoon? Yhdeltä myyjältä sain tiedon, että kunhan Boschin numero 265 900 001 täsmää ja boksi on jo aikaisemmin koodattu ei sitä tarvitsisi koodata uudelleen vaikka sen asentaisi eri moottorilla olevaan autoon. Pitääkö tämä paikkaansa?

              Pitäisi nyt päättää hankkiiko kokonaan uuden boksin saksasta vai yrittääkö etsiä samanlaisen käytetyn mitä ei tarvitsisi koodata. Päivän olen yrittänyt saada koodauksen hintoja selville Kuopion alueella, mutta tuloksetta. Onko kellään tietoa paljonko tuo koodaus merkkiliikkeessä nykyään maksaa? Pohjois-savossa ei taida olla ketään jolta tuo onnistuisi kotikonstein
              Jos koodaus on huolesi mikset korjauta boksia? Kertaalleen korjatun korjauskin on mahdollista useimmiten, ja ei kovin paljoa enempiä kustanna mitä pelkkä koodaus merkkiliikkeessä. Täysin uusikaan boksi ei välttämättä kestä viittä vuotta kauempaa...

              Comment

              • S.P.R
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1009
                • Oulu area

                No nyt se valoshow alkoi täälläkin.. Kääntelin parkkiruutuun niin dsc, abs ja jarruvikavalot syttyi mittaristoon. Kun auton sammuttaa niin valot häviävät. Omituista tässä on se, että autolla voi muuten ajaa normaalisti, mutta kun ohjauspyörää kääntää lähes ääriasentoon oikealle niin valot syttyvät mittaristoon :think Tämä siis tapahtuu vaikka auto olisi lähes paikallaan. Tänäänkin ajelin 30km töihin ja valot syttyivät vasta työpaikan parkkipaikalla kun kääntelin parkkiruutuun.

                Käytin etupyöristä abs-anturit irti ja puhdistin anturin ja kiinnityskohdan, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Autoon vaihdettiin etulevyt ja palat 30km ennen vian ilmenemistä, mutta voikohan näillä asioilla olla yhteyttä?

                Niin ja autohan on -01 530iA.

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by S.P.R View Post
                  No nyt se valoshow alkoi täälläkin.. Kääntelin parkkiruutuun niin dsc, abs ja jarruvikavalot syttyi mittaristoon. Kun auton sammuttaa niin valot häviävät. Omituista tässä on se, että autolla voi muuten ajaa normaalisti, mutta kun ohjauspyörää kääntää lähes ääriasentoon oikealle niin valot syttyvät mittaristoon :think Tämä siis tapahtuu vaikka auto olisi lähes paikallaan. Tänäänkin ajelin 30km töihin ja valot syttyivät vasta työpaikan parkkipaikalla kun kääntelin parkkiruutuun.

                  Käytin etupyöristä abs-anturit irti ja puhdistin anturin ja kiinnityskohdan, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Autoon vaihdettiin etulevyt ja palat 30km ennen vian ilmenemistä, mutta voikohan näillä asioilla olla yhteyttä?

                  Niin ja autohan on -01 530iA.
                  Vaihdoitko itse levyt? Ettei olisi absi-johto katkennut väliltä ja yhdistää aina välillä?
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • S.P.R
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1009
                    • Oulu area

                    Originally posted by janke View Post
                    Vaihdoitko itse levyt? Ettei olisi absi-johto katkennut väliltä ja yhdistää aina välillä?
                    Pajalla käytin vaihdossa. Meinaatko niitä tunnistimien johtoja vai mitä? Ainakin näyttivät minusta ihan ehjiltä, eikä ollut lintassa tms.

                    En kylläkään käyttänyt auki sitä tunnistimen toista päätä sieltä liitäntä rasiasta, mutta ei siihen piuhaan pitäisi niin paljon vetoa tulla vaikka pyörät onkin linkussa.. :think

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by S.P.R View Post
                      Pajalla käytin vaihdossa. Meinaatko niitä tunnistimien johtoja vai mitä? Ainakin näyttivät minusta ihan ehjiltä, eikä ollut lintassa tms.

                      En kylläkään käyttänyt auki sitä tunnistimen toista päätä sieltä liitäntä rasiasta, mutta ei siihen piuhaan pitäisi niin paljon vetoa tulla vaikka pyörät onkin linkussa.. :think
                      Voipi olla että on anturi viottunut jostain kohataan, tai sitten sieltä toisestapäästä ei yhdistä jos on päässyt hapettumaan. Tarkista ne antureitten yläpään liitokset ensin ja kato onko vaikutusta.

                      Vikakooditkin olisi hyvä lukasta!!
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • S.P.R
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1009
                        • Oulu area

                        Originally posted by S.P.R View Post
                        No nyt se valoshow alkoi täälläkin.. Kääntelin parkkiruutuun niin dsc, abs ja jarruvikavalot syttyi mittaristoon. Kun auton sammuttaa niin valot häviävät. Omituista tässä on se, että autolla voi muuten ajaa normaalisti, mutta kun ohjauspyörää kääntää lähes ääriasentoon oikealle niin valot syttyvät mittaristoon :think Tämä siis tapahtuu vaikka auto olisi lähes paikallaan. Tänäänkin ajelin 30km töihin ja valot syttyivät vasta työpaikan parkkipaikalla kun kääntelin parkkiruutuun.

                        Käytin etupyöristä abs-anturit irti ja puhdistin anturin ja kiinnityskohdan, mutta ei ollut mitään vaikutusta. Autoon vaihdettiin etulevyt ja palat 30km ennen vian ilmenemistä, mutta voikohan näillä asioilla olla yhteyttä?

                        Niin ja autohan on -01 530iA.
                        Ongelma ratkaistu! Vasemman etupyörän abs-tunnistimen piuha painui renkaiden ääriasennossa tiukalle mutkalle ja signaali siitä syystä katkesi. Piuha näytti olevan ihan oikein kiinnityskohdissa, muuta litistyi silti sitä liitinboksia vasten.. Laitoin kulkemaan hiukan eritavalla niin taas toimii.

                        Comment

                        • Tommi
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 289
                          • Kajaani

                          Originally posted by Akide View Post
                          Joo eli kyseessä E39 523iA vm-97 johon vaihoin tänään oikeelle eteen pyöränlaakerin joka suju mallikaasti ja puhistin jarrut eestä kokonaan, auto kasaan ja pesin, jonka jälkeen rupes palamaan ASC ja ASB valot elikkä mitähä tuota nyt lähtis tekemää, missä sijaitsee asb anturit ja johdot ? millaset ne on jos lähtis niistä ensin tutkailemaan.

                          :think
                          Mistä ostit laakerin ja minkä merkkinen?
                          Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                          Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                          e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                          Comment

                          • Teemu325i
                            BTCF Member
                            • Feb 2008
                            • 1048
                            • Joensuu

                            Originally posted by Tommi View Post
                            Mistä ostit laakerin ja minkä merkkinen?
                            Omassa 523i oli sama ongelma! Väärän merkkinen etupyörän laakeri vaihettu. nyt paikallaan FAK:n laakeri, niin ASC ja ASB valot hävis saman tien palamasta kokoajan ja ei ole syttynyt palamaan
                            Bmw e36 328i M-sport Hellrot -96
                            Bmw e60 520i Mysticblau metallic - 03

                            Ex:9xE30. 10xE36. 2xE39. 2xE46
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            whatsapp:0407766626
                            [email protected]

                            Comment

                            • Tommi
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2005
                              • 289
                              • Kajaani

                              Originally posted by Teemu325i View Post
                              Omassa 523i oli sama ongelma! Väärän merkkinen etupyörän laakeri vaihettu. nyt paikallaan FAK:n laakeri, niin ASC ja ASB valot hävis saman tien palamasta kokoajan ja ei ole syttynyt palamaan
                              Näinpä ja kl-varosassa erittäin hyvään hintaan ja tulee pultit mukana.
                              Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                              Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                              e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                              Comment

                              • ^Henkk4
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2008
                                • 430
                                • Raahe

                                Eilen anturit vaihdettu eteen molemmille puolille, vikakoodit nollattu.. valot sytty siitä huolimatta kun nopeus nousi yli 10 km/h ja nyt palavat kokoajan.. illalla sit avasin anturit uudestaan, putsasin reijästä kehät brakecleanerillä ja muutenki putsasin paskat pois ja paineilmaa perään kans.. ei vaikutusta.. pitäiskö laakerit vaihtoon vai joutuuko valot nollaamaan aina että ne sammuis vai sammuvatko itsestään ku vika ei ole enää päällä? ja auto on sigun bemu.
                                e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic

                                Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
                                Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
                                Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
                                Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
                                Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
                                Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
                                Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
                                Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
                                Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
                                Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎