Tänään päivällä servotronic kuoli kesken ajon, mutta rupesi toimimaan kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Myöhemmin syttyi ABS ja ASC valot tauluun autoa käynnistäessä ja nopeusmittari lopetti toimintansa. Servo kuitenkin pelaa nyt mutta pitää erikoista uminaa ratin ollessa melkein ääriasennossa. Jos jokin anturi on sökö vaikuttaako se myös servon toimintaan vai onko abs-boksissa vikaa? Koodeja ei ole vielä luettu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kaltsu- View PostTänään päivällä servotronic kuoli kesken ajon, mutta rupesi toimimaan kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Myöhemmin syttyi ABS ja ASC valot tauluun autoa käynnistäessä ja nopeusmittari lopetti toimintansa. Servo kuitenkin pelaa nyt mutta pitää erikoista uminaa ratin ollessa melkein ääriasennossa. Jos jokin anturi on sökö vaikuttaako se myös servon toimintaan vai onko abs-boksissa vikaa? Koodeja ei ole vielä luettu.
Koodien lukuun ja livedataa pyörien nopeudesta myös, sillä vika tarkentuu.540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
Comment
-
-
Päivitystä kehiin!
Urpona painelin ostamaan alkuperäisen siemensin anturin. Vaihdoin, sama laulu, ei toimi. Vikamuistinluku Bmw testerillä herjasi taas vas.taka- anturia. No minä ostamaan uutta laakeria. Laakeri vaihdettu, laulu jatkuu...Putsasin jarruputsilla kaikki pinnat,tutkin sisälokarin takana olevat johdot, liittimet. Kaikki silmämäärisesti ehjiäAinut seikka joka kys. hommassa vaan jaksaa hämmästyttää on ,että vanhalla anturilla vikaa ilmeni harvoin ja tuolloinkin vaan abs ja luistonestovalo syttyi palamaan. Nyt kun osaa on uusittu ja olen 200e köyhempi vika on jatkuvasti päällä( tosin testerillä vikamuistin sai nollattua) ja sokerina pohjalla nopeusmittari ei toimi. Kyllä sitä on bemarilla ajaessa ruvennut pohtimaan olisko se satasen nipponi ja hitsikone kuitenkin se mun juttu. Niinku ennen vanhaan.
Originally posted by örvellys View PostNiin ja unohtui vielä mainita että anturi on tarvike Bosch. Tai mikä mikälie valmistaja tekee alkuperäiset.
Comment
-
-
Originally posted by merbau View PostJos noista ei apuja, mittaa abs-boksin liittimestä johtojen kunto, aloita vaikka siitä takavasemmasta.Originally posted by örvellys View PostAinut seikka joka kys. hommassa vaan jaksaa hämmästyttää on ,että vanhalla anturilla vikaa ilmeni harvoin ja tuolloinkin vaan abs ja luistonestovalo syttyi palamaan. Nyt kun osaa on uusittu ja olen 200e köyhempi vika on jatkuvasti päällä( tosin testerillä vikamuistin sai nollattua)540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
Comment
-
-
Tänä suurena päivänä sain pienen toivonkipinän. Sain nopeusmittarin toimimaan. Vaihdoin oik.taka-anturin vasemmalle ja rokki soi. Sitten mittari kouraan ja raakasti mittailemaan, tulin siihen tulokseen että molemmat anturit jotka olen uutena ostanut on rikki. Eli nyt tarvitsen oikealle taakse toimivan anturin. Varmaan otettava mittari mukaan jo varaosakauppoille mennessä. Mielelläni myös ostan jos joltakin löytyy varmasti toimiva oli sitten uusi tai käytetty Kunhan toimii.Originally posted by örvellys View PostPäivitystä kehiin!
Urpona painelin ostamaan alkuperäisen siemensin anturin. Vaihdoin, sama laulu, ei toimi. Vikamuistinluku Bmw testerillä herjasi taas vas.taka- anturia. No minä ostamaan uutta laakeria. Laakeri vaihdettu, laulu jatkuu...Putsasin jarruputsilla kaikki pinnat,tutkin sisälokarin takana olevat johdot, liittimet. Kaikki silmämäärisesti ehjiäAinut seikka joka kys. hommassa vaan jaksaa hämmästyttää on ,että vanhalla anturilla vikaa ilmeni harvoin ja tuolloinkin vaan abs ja luistonestovalo syttyi palamaan. Nyt kun osaa on uusittu ja olen 200e köyhempi vika on jatkuvasti päällä( tosin testerillä vikamuistin sai nollattua) ja sokerina pohjalla nopeusmittari ei toimi. Kyllä sitä on bemarilla ajaessa ruvennut pohtimaan olisko se satasen nipponi ja hitsikone kuitenkin se mun juttu. Niinku ennen vanhaan.
Comment
-
-
Originally posted by örvellys View PostTänä suurena päivänä sain pienen toivonkipinän. Sain nopeusmittarin toimimaan. Vaihdoin oik.taka-anturin vasemmalle ja rokki soi. Sitten mittari kouraan ja raakasti mittailemaan, tulin siihen tulokseen että molemmat anturit jotka olen uutena ostanut on rikki. Eli nyt tarvitsen oikealle taakse toimivan anturin. Varmaan otettava mittari mukaan jo varaosakauppoille mennessä. Mielelläni myös ostan jos joltakin löytyy varmasti toimiva oli sitten uusi tai käytetty Kunhan toimii.
Kun tuntus oudolta, että kaks uuttaanturia olis sököjä. Ei toki pois sulettua sekään.
Comment
-
-
Originally posted by riesa View PostBoksi paskana, käytä korjuussa tai hommaa uus.
Antureita voi toki mitata yleismittarillakin, lähinnä diodialueella anturin puolijohteen kynnysjännitteen. Toki tälläkään tavalla ei saa juuri sen järkevämpää tietoa kuin vastusmittauksellakaan, toimimaton anturikin kun voi antaa samansuunaisen mittaustuloksen kuin muutkin.
Comment
-
-
E39 540iA bmw scanner antaa vikakoodia:
ABS: 51/FF - Pressure Sensor, open circuit ja 69/BB - Brake light switch plausibility
Eli onko tuo nyt paineanturi? Vai voiko olla boksissa vikaa lopuiltaan? Liitintä puhdisteltu. Näyttää siis n. joka 5 käynnistys abs+dsc+keltainen huutomerkki valot.Ex
F11 530d m-sport
E46 325i cabriolet m-sport
E39 540iA m-sport
E39 523iA
E46 316i
Comment
-
-
Kyllä nuo paineanturiongelmat on yleensä purkin sisäisiä vikoja. Tuon voisi varmistaa, jos pääsisi kokeilemaan toisella DSC-purkilla. Kysäise WSE:ltä tai Sercap:lta, joko noihin on löytynyt kustannustehokas korjaus.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostKyllä nuo paineanturiongelmat on yleensä purkin sisäisiä vikoja. Tuon voisi varmistaa, jos pääsisi kokeilemaan toisella DSC-purkilla. Kysäise WSE:ltä tai Sercap:lta, joko noihin on löytynyt kustannustehokas korjaus.Ex
F11 530d m-sport
E46 325i cabriolet m-sport
E39 540iA m-sport
E39 523iA
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by Rise View PostNiin tuo paineanturiko viittaisi nimenomaan dsc boksiin eikä abs boksiin? Vai ovatko nämä samassa setissä?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostPaineanturi löytyy vain DSC:stä, ei ASC:stä. DSC/ASC ja ABS on yksi ja sama purkki.
Mitenkäs voiko siinä hydrauliyksikössä, johon paineanturi tulee, olla vikaa?Ex
F11 530d m-sport
E46 325i cabriolet m-sport
E39 540iA m-sport
E39 523iA
E46 316i
Comment
-
-
Osaako joku sanoa että miksi syttyi siskon miehen autossa palamaan luistoneston valo kun painoin sen pois? Nyt valo ei lähde enään taulusta pois? Ei luulisi olevan mikään mekaaninen häiriö kun sen jälkeen jäi palamaan kun nappulaa painoi :think Onko tuon sulake missä, jos alottais siitä? Takakontissa vaiko hanskakotelossa?EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
Comment