Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaltsu-
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 16
    • Tampere

    Tänään päivällä servotronic kuoli kesken ajon, mutta rupesi toimimaan kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Myöhemmin syttyi ABS ja ASC valot tauluun autoa käynnistäessä ja nopeusmittari lopetti toimintansa. Servo kuitenkin pelaa nyt mutta pitää erikoista uminaa ratin ollessa melkein ääriasennossa. Jos jokin anturi on sökö vaikuttaako se myös servon toimintaan vai onko abs-boksissa vikaa? Koodeja ei ole vielä luettu.

    Comment

    • merbau
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 130
      • Pälkäne

      Originally posted by kaltsu- View Post
      Tänään päivällä servotronic kuoli kesken ajon, mutta rupesi toimimaan kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen. Myöhemmin syttyi ABS ja ASC valot tauluun autoa käynnistäessä ja nopeusmittari lopetti toimintansa. Servo kuitenkin pelaa nyt mutta pitää erikoista uminaa ratin ollessa melkein ääriasennossa. Jos jokin anturi on sökö vaikuttaako se myös servon toimintaan vai onko abs-boksissa vikaa? Koodeja ei ole vielä luettu.
      Kyllä omat kokemukset puoltavat sitä, että servotronic sekoilee (ja steppiloota myös) kun anturi(t) ovat viallisia.

      Koodien lukuun ja livedataa pyörien nopeudesta myös, sillä vika tarkentuu.
      540iA -00 M-sport
      Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

      Comment

      • kaltsu-
        Newbiemmer
        • Nov 2011
        • 16
        • Tampere

        Vasen taka-anturihan se on viallinen. Maanantaina menee vaihtoon, autolla pitää kuitenkin ajaa ennen sitä, kysynkin että haittaako servoa jos se välillä sammuilee kesken ajon?

        Comment

        • örvellys
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 93
          • youtube

          Päivitystä kehiin!
          Urpona painelin ostamaan alkuperäisen siemensin anturin. Vaihdoin, sama laulu, ei toimi. Vikamuistinluku Bmw testerillä herjasi taas vas.taka- anturia. No minä ostamaan uutta laakeria. Laakeri vaihdettu, laulu jatkuu...Putsasin jarruputsilla kaikki pinnat,tutkin sisälokarin takana olevat johdot, liittimet. Kaikki silmämäärisesti ehjiä Ainut seikka joka kys. hommassa vaan jaksaa hämmästyttää on ,että vanhalla anturilla vikaa ilmeni harvoin ja tuolloinkin vaan abs ja luistonestovalo syttyi palamaan. Nyt kun osaa on uusittu ja olen 200e köyhempi vika on jatkuvasti päällä( tosin testerillä vikamuistin sai nollattua) ja sokerina pohjalla nopeusmittari ei toimi. Kyllä sitä on bemarilla ajaessa ruvennut pohtimaan olisko se satasen nipponi ja hitsikone kuitenkin se mun juttu. Niinku ennen vanhaan.
          Originally posted by örvellys View Post
          Niin ja unohtui vielä mainita että anturi on tarvike Bosch. Tai mikä mikälie valmistaja tekee alkuperäiset.

          Comment

          • merbau
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 130
            • Pälkäne

            Originally posted by merbau View Post
            Jos noista ei apuja, mittaa abs-boksin liittimestä johtojen kunto, aloita vaikka siitä takavasemmasta.
            Originally posted by örvellys View Post
            Ainut seikka joka kys. hommassa vaan jaksaa hämmästyttää on ,että vanhalla anturilla vikaa ilmeni harvoin ja tuolloinkin vaan abs ja luistonestovalo syttyi palamaan. Nyt kun osaa on uusittu ja olen 200e köyhempi vika on jatkuvasti päällä( tosin testerillä vikamuistin sai nollattua)
            Varmistitko jo että johdot ovat kunnossa anturin ja boksin väliltä?
            540iA -00 M-sport
            Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

            Comment

            • örvellys
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 93
              • youtube

              Tänä suurena päivänä sain pienen toivonkipinän. Sain nopeusmittarin toimimaan. Vaihdoin oik.taka-anturin vasemmalle ja rokki soi. Sitten mittari kouraan ja raakasti mittailemaan, tulin siihen tulokseen että molemmat anturit jotka olen uutena ostanut on rikki. Eli nyt tarvitsen oikealle taakse toimivan anturin. Varmaan otettava mittari mukaan jo varaosakauppoille mennessä. Mielelläni myös ostan jos joltakin löytyy varmasti toimiva oli sitten uusi tai käytetty Kunhan toimii.
              Originally posted by örvellys View Post
              Päivitystä kehiin!
              Urpona painelin ostamaan alkuperäisen siemensin anturin. Vaihdoin, sama laulu, ei toimi. Vikamuistinluku Bmw testerillä herjasi taas vas.taka- anturia. No minä ostamaan uutta laakeria. Laakeri vaihdettu, laulu jatkuu...Putsasin jarruputsilla kaikki pinnat,tutkin sisälokarin takana olevat johdot, liittimet. Kaikki silmämäärisesti ehjiä Ainut seikka joka kys. hommassa vaan jaksaa hämmästyttää on ,että vanhalla anturilla vikaa ilmeni harvoin ja tuolloinkin vaan abs ja luistonestovalo syttyi palamaan. Nyt kun osaa on uusittu ja olen 200e köyhempi vika on jatkuvasti päällä( tosin testerillä vikamuistin sai nollattua) ja sokerina pohjalla nopeusmittari ei toimi. Kyllä sitä on bemarilla ajaessa ruvennut pohtimaan olisko se satasen nipponi ja hitsikone kuitenkin se mun juttu. Niinku ennen vanhaan.

              Comment

              • Pmak
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 178
                • Lahti

                Originally posted by örvellys View Post
                Tänä suurena päivänä sain pienen toivonkipinän. Sain nopeusmittarin toimimaan. Vaihdoin oik.taka-anturin vasemmalle ja rokki soi. Sitten mittari kouraan ja raakasti mittailemaan, tulin siihen tulokseen että molemmat anturit jotka olen uutena ostanut on rikki. Eli nyt tarvitsen oikealle taakse toimivan anturin. Varmaan otettava mittari mukaan jo varaosakauppoille mennessä. Mielelläni myös ostan jos joltakin löytyy varmasti toimiva oli sitten uusi tai käytetty Kunhan toimii.
                Ymmärtääkseni noita ei voi ilman oskilloskooppia mittailla? Ootko varma, että ne anturit on tarpeeks syvällä, eli saavat lukemaa navasta? Selvinnee ku kattelee livedataa --> onko nopeussignaali missä navassa epälooginen.

                Kun tuntus oudolta, että kaks uuttaanturia olis sököjä. Ei toki pois sulettua sekään.

                Comment

                • riesa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1940
                  • Manse

                  Originally posted by Pmak View Post
                  Kun tuntus oudolta, että kaks uuttaanturia olis sököjä. Ei toki pois sulettua sekään.
                  Boksi paskana, käytä korjuussa tai hommaa uus.
                  Originally posted by Homer
                  Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    Originally posted by riesa View Post
                    Boksi paskana, käytä korjuussa tai hommaa uus.
                    ei voi olla jos vika on siirtynyt toiselle puolelle
                    Antureita voi toki mitata yleismittarillakin, lähinnä diodialueella anturin puolijohteen kynnysjännitteen. Toki tälläkään tavalla ei saa juuri sen järkevämpää tietoa kuin vastusmittauksellakaan, toimimaton anturikin kun voi antaa samansuunaisen mittaustuloksen kuin muutkin.

                    Comment

                    • Rise
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 213
                      • Jyväskylä

                      E39 540iA bmw scanner antaa vikakoodia:

                      ABS: 51/FF - Pressure Sensor, open circuit ja 69/BB - Brake light switch plausibility

                      Eli onko tuo nyt paineanturi? Vai voiko olla boksissa vikaa lopuiltaan? Liitintä puhdisteltu. Näyttää siis n. joka 5 käynnistys abs+dsc+keltainen huutomerkki valot.
                      Ex
                      F11 530d m-sport
                      E46 325i cabriolet m-sport
                      E39 540iA m-sport
                      E39 523iA
                      E46 316i

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        Kyllä nuo paineanturiongelmat on yleensä purkin sisäisiä vikoja. Tuon voisi varmistaa, jos pääsisi kokeilemaan toisella DSC-purkilla. Kysäise WSE:ltä tai Sercap:lta, joko noihin on löytynyt kustannustehokas korjaus.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Rise
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 213
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Kyllä nuo paineanturiongelmat on yleensä purkin sisäisiä vikoja. Tuon voisi varmistaa, jos pääsisi kokeilemaan toisella DSC-purkilla. Kysäise WSE:ltä tai Sercap:lta, joko noihin on löytynyt kustannustehokas korjaus.
                          Niin tuo paineanturiko viittaisi nimenomaan dsc boksiin eikä abs boksiin? Vai ovatko nämä samassa setissä?
                          Ex
                          F11 530d m-sport
                          E46 325i cabriolet m-sport
                          E39 540iA m-sport
                          E39 523iA
                          E46 316i

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            Originally posted by Rise View Post
                            Niin tuo paineanturiko viittaisi nimenomaan dsc boksiin eikä abs boksiin? Vai ovatko nämä samassa setissä?
                            Paineanturi löytyy vain DSC:stä, ei ASC:stä. DSC/ASC ja ABS on yksi ja sama purkki.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Rise
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 213
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Paineanturi löytyy vain DSC:stä, ei ASC:stä. DSC/ASC ja ABS on yksi ja sama purkki.
                              Tarkennan vielä eli paineanturin herjatessa vika olisi todennäköisesti siis mustassa abs boksissa, mikä olisi ehkä mahdollista korjata juottamalla tai sitten vaihtamalla uusi boksi sen tilalle ja koodaamalla se?

                              Mitenkäs voiko siinä hydrauliyksikössä, johon paineanturi tulee, olla vikaa?
                              Ex
                              F11 530d m-sport
                              E46 325i cabriolet m-sport
                              E39 540iA m-sport
                              E39 523iA
                              E46 316i

                              Comment

                              • djs^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2009
                                • 1177
                                • Mikkeli

                                Osaako joku sanoa että miksi syttyi siskon miehen autossa palamaan luistoneston valo kun painoin sen pois? Nyt valo ei lähde enään taulusta pois? Ei luulisi olevan mikään mekaaninen häiriö kun sen jälkeen jäi palamaan kun nappulaa painoi :think Onko tuon sulake missä, jos alottais siitä? Takakontissa vaiko hanskakotelossa?
                                EX :
                                -E36 316
                                -E36 325
                                -E39 523
                                -E39 530dA M-Sportx2
                                -E60 525dA M-Sport x2
                                -E60 545i Matte white
                                -E53 x5
                                -E91 3xx

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎