Originally posted by cb3
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Inpalla on katsottu signaalit hitaassa vauhdissa ja ihan samanlaista tuli kaikilta pyöriltä. Inpa ei ainakaan tässä mallissa näytä kuin ryömintä vauhdissa signaaleja. Ainut oli tuo mystinen jatkuvan vian ilmoitus jota välillä antoi. Asennuspinnat on putsattu useampaan kertaan, joten en oikein usko etteikö anturit olisi kohdallaan. Myös liittimet käyty elektroniikka kliinerillä lävitse ja johdot tutkittu siihen asti mitä ne nyt pyöräkoteloista näkyy.
Oiskohan tässä seuraava vaihe alkaa vaihtamaan pyöränlaakereita jotta varmistuisi tuo absi kehien ehjyys, vai voisiko tuo vika olla vielä sähköpuolella?Last edited by cb3; 21-08-2013, 20:14.
Comment
-
-
Originally posted by cb3 View PostInpalla on katsottu signaalit hitaassa vauhdissa ja ihan samanlaista tuli kaikilta pyöriltä. Inpa ei ainakaan tässä mallissa näytä kuin ryömintä vauhdissa signaaleja. Ainut oli tuo mystinen jatkuvan vian ilmoitus jota välillä antoi. Asennuspinnat on putsattu useampaan kertaan, joten en oikein usko etteikö anturit olisi kohdallaan. Myös liittimet käyty elektroniikka kliinerillä lävitse ja johdot tutkittu siihen asti mitä ne nyt pyöräkoteloista näkyy.
Oiskohan tässä seuraava vaihe alkaa vaihtamaan pyöränlaakereita jotta varmistuisi tuo absi kehien ehjyys, vai voisiko tuo vika olla vielä sähköpuolella?
Itse etsisin edelleen sähköistä vikaa, koska miten se ABS-kehä hajoaisi, jos sitä ei esim. anturin vaihdon yhteydessä ole hajotettu?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by cb3 View PostNäkeekös jollakin testerillä noita abs kehien toimivuutta? Ongelma on että jarrupoljin jurisee ja pitää tuota absien ääntä aina hiljaisissa jarrutusnopeuksissa. Ei huvittaisi kaikkia pyöränlaakereita alkaa purkamaan jos jollakin laitteella noita saisi testattua. Vikakoodeja ei ole ja mittaristossa ei pala mitään varoitusvaloja ja absit toimii muuten normaalisti. Auto on 523i 2/98
Olisiko lisää vihjeitä mistä vikaa alkaa etsimään. Inpalla katsottu signaalit ja näytti kaikille pyörille ihan tasaista. Antoi kyllä välillä jotain jatkuvan vian ilmoitusta, muttei mitään koodeja. Nyt on myös kaikki abs anturit vaihdettu(alkup.) eikä vaikutusta asiaan. Samalla putsattu kehät ja tarkastettu silmämääräisesti. Ei pala mitään vikavaloja mittaristossakaan. Edelleen vaan jarrutuksessa kun vauhti laskee 30km/h alkaa absit rutisemaan. Ja autohan oli 2/98 eli vanhemmalla boksilla.
Pitäis kyllä noi etuanturit varmaan iteltäki tarkistaa... :thinkBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKuinka pitkää katsoit ajossa noita signaaleja? Itse yrittäisin kyllä jollain parkkipaikalla tms. hiljaisella paikalla ajella, jarruttaa ja kiihdyttää kunnes jonkun anturin arvo alkaa heittämään. Helpottaisi vian rajaamista huomattavasti. Toinen olisi mitata millaiset arvot jokaiselta anturilta tulee. Tämä mittaus onnistuu ABS boxin sähköliittimestä. Ohjeet tähän löytyy ainakin bimmerfest.com foorumilta, joka on nyt nurin.
Itse etsisin edelleen sähköistä vikaa, koska miten se ABS-kehä hajoaisi, jos sitä ei esim. anturin vaihdon yhteydessä ole hajotettu?
Kyllä noita jonkin aikaa tuli katseltua, mutta aina kun vauhti nousi niin heitti pois signaali näytöstä. Pitääpä katsoa jos onnistuisi tuo arvojen mittaus. Auton historia on sellainen että tuli minulle absi vikaisena, eli paloi abs asc valot. Testeri näytti heti kuskinpuolen molempia antureita viallisiksi. No yllätys oli kun niitä aloin vaihtamaan niin ne oli ihan uuden näköiset. Oli vaan joku ihme merkki joten vaihdoin uudet alkuperäiset. Heti anturien vaihdon jälkeen alkoi pelaamaan, lukuunottamatta tuota polkimen jurnutusta. Ja tosiaan tämän jälkeen vaihdettu uudet myös toiselle puolelle. Sitä en siis voi tietää onko entisen omistajan aikana saatu telottua absi kehiä tai vaihdettu esim. tarvikelaakereita jotka ei toimi. Itse noita kehiä tosiaan putsasin ja yritin katsoa sen minkä noista aukoista näki, mutta en löytänyt mitään epäilyttävää.
Comment
-
-
Originally posted by cb3 View PostKyllä noita jonkin aikaa tuli katseltua, mutta aina kun vauhti nousi niin heitti pois signaali näytöstä. Pitääpä katsoa jos onnistuisi tuo arvojen mittaus. Auton historia on sellainen että tuli minulle absi vikaisena, eli paloi abs asc valot. Testeri näytti heti kuskinpuolen molempia antureita viallisiksi. No yllätys oli kun niitä aloin vaihtamaan niin ne oli ihan uuden näköiset. Oli vaan joku ihme merkki joten vaihdoin uudet alkuperäiset. Heti anturien vaihdon jälkeen alkoi pelaamaan, lukuunottamatta tuota polkimen jurnutusta. Ja tosiaan tämän jälkeen vaihdettu uudet myös toiselle puolelle. Sitä en siis voi tietää onko entisen omistajan aikana saatu telottua absi kehiä tai vaihdettu esim. tarvikelaakereita jotka ei toimi. Itse noita kehiä tosiaan putsasin ja yritin katsoa sen minkä noista aukoista näki, mutta en löytänyt mitään epäilyttävää.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Juuri vaihdoin laakerin abs vian takia eikä siinä itse kehässä mitään vikaa ollut mutta oli jostain syystä toiselta reunalta syvemmällä laakerissa, liian kaukana anturista. Eikä ollut kuin pari vuotta vanha laakeri mutta tarvike. oireilu alkoi jo puolen vuoden jälkeen..
eli vain FAG/orkkis jos laakerivaihdoksi menee.
Tälläisiä vikakoodeja antoi :think
Last edited by peto2; 21-08-2013, 21:29.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
peto2, antaako tuo herjaa että mikä anturi tuota magneettikenttää herjaa?
Mulla anto vastaavan herjan, vasen taka-anturin ja Valve-Relay jotain...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View Postpeto2, antaako tuo herjaa että mikä anturi tuota magneettikenttää herjaa?
Mulla anto vastaavan herjan, vasen taka-anturin ja Valve-Relay jotain...
anturia en vaihtanut, pelkän laakerin ja lakkas polkimen tykytys, nopeusmittarin heiluminen, range ja keskikulutus alkoi näyttämään lähemmäs oikein yms.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Ite vaihoin talvella vas. taka-anturin ja sain sohlittua tunnistinkehän pilalle. Oireina nopeusmittarin jatkuva seilaus 80km/h jälkeen ja absit nakutteli alle 30km/h. Aika vittumainen ainakin kaupungissa ajaa kun tykyttää kokoajan poljinta
Vaihdoin uuden laakerin ja ongelmat katosi, siinä kehässä ei kummosta naarmua tarvi olla niin ei välttämättä toimi oikein.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Mul on kyllä jännä ku ei nopeusmittari kuitenkaan seilaa, vaikka kehässä on selvä vaurio...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostMul on kyllä jännä ku ei nopeusmittari kuitenkaan seilaa, vaikka kehässä on selvä vaurio...
Ja ootteko kuinka hyvin saaneet noista abs anturien reijistä kehiä tarkasteltua?
Comment
-
-
Saiko WSE tai joku muu näitä väylävammasia purkkejä korjattua?Mulla olis yks 0 265 900 001 jouten. Pakkasesta kun ottaa ni pelaa, lämpimänä valot tauluun ja ei yhteyttä testerillä.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Comment