Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by cb3 View Post
    Näkeekös jollakin testerillä noita abs kehien toimivuutta? Ongelma on että jarrupoljin jurisee ja pitää tuota absien ääntä aina hiljaisissa jarrutusnopeuksissa. Ei huvittaisi kaikkia pyöränlaakereita alkaa purkamaan jos jollakin laitteella noita saisi testattua. Vikakoodeja ei ole ja mittaristossa ei pala mitään varoitusvaloja ja absit toimii muuten normaalisti. Auto on 523i 2/98





    Olisiko lisää vihjeitä mistä vikaa alkaa etsimään. Inpalla katsottu signaalit ja näytti kaikille pyörille ihan tasaista. Antoi kyllä välillä jotain jatkuvan vian ilmoitusta, muttei mitään koodeja. Nyt on myös kaikki abs anturit vaihdettu(alkup.) eikä vaikutusta asiaan. Samalla putsattu kehät ja tarkastettu silmämääräisesti. Ei pala mitään vikavaloja mittaristossakaan. Edelleen vaan jarrutuksessa kun vauhti laskee 30km/h alkaa absit rutisemaan. Ja autohan oli 2/98 eli vanhemmalla boksilla.
    Samanlainen vika Audissa ja ABS-anturin vaihdolla korjaantui. Oletko ajossa katsonut, että jokaiselta pyörältä tulee sama nopeustieto? Tuossa audissa kuskin anturin nopeus heitteli välillä ihan miten sattui, vaikka kaikilla muilla antureilla se oli tasainen. Puhdistitko asennuspinnat kunnolla, että anturit meni varmasti pohjaan asti? Tarkistitko johtojen kunnon?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • cb3
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 40
      • keski-suomi

      Inpalla on katsottu signaalit hitaassa vauhdissa ja ihan samanlaista tuli kaikilta pyöriltä. Inpa ei ainakaan tässä mallissa näytä kuin ryömintä vauhdissa signaaleja. Ainut oli tuo mystinen jatkuvan vian ilmoitus jota välillä antoi. Asennuspinnat on putsattu useampaan kertaan, joten en oikein usko etteikö anturit olisi kohdallaan. Myös liittimet käyty elektroniikka kliinerillä lävitse ja johdot tutkittu siihen asti mitä ne nyt pyöräkoteloista näkyy.

      Oiskohan tässä seuraava vaihe alkaa vaihtamaan pyöränlaakereita jotta varmistuisi tuo absi kehien ehjyys, vai voisiko tuo vika olla vielä sähköpuolella?
      Last edited by cb3; 21-08-2013, 20:14.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by cb3 View Post
        Inpalla on katsottu signaalit hitaassa vauhdissa ja ihan samanlaista tuli kaikilta pyöriltä. Inpa ei ainakaan tässä mallissa näytä kuin ryömintä vauhdissa signaaleja. Ainut oli tuo mystinen jatkuvan vian ilmoitus jota välillä antoi. Asennuspinnat on putsattu useampaan kertaan, joten en oikein usko etteikö anturit olisi kohdallaan. Myös liittimet käyty elektroniikka kliinerillä lävitse ja johdot tutkittu siihen asti mitä ne nyt pyöräkoteloista näkyy.

        Oiskohan tässä seuraava vaihe alkaa vaihtamaan pyöränlaakereita jotta varmistuisi tuo absi kehien ehjyys, vai voisiko tuo vika olla vielä sähköpuolella?
        Kuinka pitkää katsoit ajossa noita signaaleja? Itse yrittäisin kyllä jollain parkkipaikalla tms. hiljaisella paikalla ajella, jarruttaa ja kiihdyttää kunnes jonkun anturin arvo alkaa heittämään. Helpottaisi vian rajaamista huomattavasti. Toinen olisi mitata millaiset arvot jokaiselta anturilta tulee. Tämä mittaus onnistuu ABS boxin sähköliittimestä. Ohjeet tähän löytyy ainakin bimmerfest.com. Pikaisella vilkaisulla tässä taitaa olla tuon vanhemman boxin testaus ohjeet.

        Itse etsisin edelleen sähköistä vikaa, koska miten se ABS-kehä hajoaisi, jos sitä ei esim. anturin vaihdon yhteydessä ole hajotettu?
        Last edited by HTK12; 21-08-2013, 20:51. Reason: Edit: linkki
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          Originally posted by cb3 View Post
          Näkeekös jollakin testerillä noita abs kehien toimivuutta? Ongelma on että jarrupoljin jurisee ja pitää tuota absien ääntä aina hiljaisissa jarrutusnopeuksissa. Ei huvittaisi kaikkia pyöränlaakereita alkaa purkamaan jos jollakin laitteella noita saisi testattua. Vikakoodeja ei ole ja mittaristossa ei pala mitään varoitusvaloja ja absit toimii muuten normaalisti. Auto on 523i 2/98


          Olisiko lisää vihjeitä mistä vikaa alkaa etsimään. Inpalla katsottu signaalit ja näytti kaikille pyörille ihan tasaista. Antoi kyllä välillä jotain jatkuvan vian ilmoitusta, muttei mitään koodeja. Nyt on myös kaikki abs anturit vaihdettu(alkup.) eikä vaikutusta asiaan. Samalla putsattu kehät ja tarkastettu silmämääräisesti. Ei pala mitään vikavaloja mittaristossakaan. Edelleen vaan jarrutuksessa kun vauhti laskee 30km/h alkaa absit rutisemaan. Ja autohan oli 2/98 eli vanhemmalla boksilla.
          Itellä tekee aivan samaa, ja ainakin vasen takakehä on osasyyllinen, vikakoodia oli ainakin että magneettikenttä "epäilyttävä", sitte herjas ihan vasenta taka-anturia, ja valve-relay jotain?

          Pitäis kyllä noi etuanturit varmaan iteltäki tarkistaa... :think
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • cb3
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 40
            • keski-suomi

            Originally posted by HTK12 View Post
            Kuinka pitkää katsoit ajossa noita signaaleja? Itse yrittäisin kyllä jollain parkkipaikalla tms. hiljaisella paikalla ajella, jarruttaa ja kiihdyttää kunnes jonkun anturin arvo alkaa heittämään. Helpottaisi vian rajaamista huomattavasti. Toinen olisi mitata millaiset arvot jokaiselta anturilta tulee. Tämä mittaus onnistuu ABS boxin sähköliittimestä. Ohjeet tähän löytyy ainakin bimmerfest.com foorumilta, joka on nyt nurin.

            Itse etsisin edelleen sähköistä vikaa, koska miten se ABS-kehä hajoaisi, jos sitä ei esim. anturin vaihdon yhteydessä ole hajotettu?

            Kyllä noita jonkin aikaa tuli katseltua, mutta aina kun vauhti nousi niin heitti pois signaali näytöstä. Pitääpä katsoa jos onnistuisi tuo arvojen mittaus. Auton historia on sellainen että tuli minulle absi vikaisena, eli paloi abs asc valot. Testeri näytti heti kuskinpuolen molempia antureita viallisiksi. No yllätys oli kun niitä aloin vaihtamaan niin ne oli ihan uuden näköiset. Oli vaan joku ihme merkki joten vaihdoin uudet alkuperäiset. Heti anturien vaihdon jälkeen alkoi pelaamaan, lukuunottamatta tuota polkimen jurnutusta. Ja tosiaan tämän jälkeen vaihdettu uudet myös toiselle puolelle. Sitä en siis voi tietää onko entisen omistajan aikana saatu telottua absi kehiä tai vaihdettu esim. tarvikelaakereita jotka ei toimi. Itse noita kehiä tosiaan putsasin ja yritin katsoa sen minkä noista aukoista näki, mutta en löytänyt mitään epäilyttävää.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by cb3 View Post
              Kyllä noita jonkin aikaa tuli katseltua, mutta aina kun vauhti nousi niin heitti pois signaali näytöstä. Pitääpä katsoa jos onnistuisi tuo arvojen mittaus. Auton historia on sellainen että tuli minulle absi vikaisena, eli paloi abs asc valot. Testeri näytti heti kuskinpuolen molempia antureita viallisiksi. No yllätys oli kun niitä aloin vaihtamaan niin ne oli ihan uuden näköiset. Oli vaan joku ihme merkki joten vaihdoin uudet alkuperäiset. Heti anturien vaihdon jälkeen alkoi pelaamaan, lukuunottamatta tuota polkimen jurnutusta. Ja tosiaan tämän jälkeen vaihdettu uudet myös toiselle puolelle. Sitä en siis voi tietää onko entisen omistajan aikana saatu telottua absi kehiä tai vaihdettu esim. tarvikelaakereita jotka ei toimi. Itse noita kehiä tosiaan putsasin ja yritin katsoa sen minkä noista aukoista näki, mutta en löytänyt mitään epäilyttävää.
              No sitten voi hyvinkin olla kehissä vikaa. Noita on monet hajottaneet kun ovat vanhan anturin poranneet ulos. Se anturien mittaus olisi varmaan järkevä tehdä nyt. Itse pyrin aina diagnosoimaan vian mahdollisimman hyvin, ettei tule osia turhaan vaihdeltua.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                Juuri vaihdoin laakerin abs vian takia eikä siinä itse kehässä mitään vikaa ollut mutta oli jostain syystä toiselta reunalta syvemmällä laakerissa, liian kaukana anturista. Eikä ollut kuin pari vuotta vanha laakeri mutta tarvike. oireilu alkoi jo puolen vuoden jälkeen..

                eli vain FAG/orkkis jos laakerivaihdoksi menee.

                Tälläisiä vikakoodeja antoi :think
                Last edited by peto2; 21-08-2013, 21:29.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • cb3
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2009
                  • 40
                  • keski-suomi

                  Pitää yrittää tehdä seuraavaksi tuo anturien mittaus. Suomenkielisiä ohjeita ei taida tuohon tältä foorumilta löytyä? Menee kai tuo tietty noillakin kun ajatuksen kanssa alkaa lukemaan/tekemään.

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    peto2, antaako tuo herjaa että mikä anturi tuota magneettikenttää herjaa?

                    Mulla anto vastaavan herjan, vasen taka-anturin ja Valve-Relay jotain...
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      peto2, antaako tuo herjaa että mikä anturi tuota magneettikenttää herjaa?

                      Mulla anto vastaavan herjan, vasen taka-anturin ja Valve-Relay jotain...
                      alkuun ei antanut kuin nuo kaksi.. sitten myöhemmin kun vika paheni niin antoi koodin myös vasemmasta taka-anturista.

                      anturia en vaihtanut, pelkän laakerin ja lakkas polkimen tykytys, nopeusmittarin heiluminen, range ja keskikulutus alkoi näyttämään lähemmäs oikein yms.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Fastpiksu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2010
                        • 1571
                        • Kajaani-Paltamo

                        Ite vaihoin talvella vas. taka-anturin ja sain sohlittua tunnistinkehän pilalle. Oireina nopeusmittarin jatkuva seilaus 80km/h jälkeen ja absit nakutteli alle 30km/h. Aika vittumainen ainakin kaupungissa ajaa kun tykyttää kokoajan poljinta

                        Vaihdoin uuden laakerin ja ongelmat katosi, siinä kehässä ei kummosta naarmua tarvi olla niin ei välttämättä toimi oikein.
                        Chevrolet Express van
                        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                        E36 325i group F

                        Ex:
                        e34 525i
                        e34 525tds "superturbo"
                        e39 530d M-Sport

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          Mul on kyllä jännä ku ei nopeusmittari kuitenkaan seilaa, vaikka kehässä on selvä vaurio...
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • cb3
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 40
                            • keski-suomi

                            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                            Mul on kyllä jännä ku ei nopeusmittari kuitenkaan seilaa, vaikka kehässä on selvä vaurio...
                            Ootko ihan purkanut tuon ja nähnyt että siinä kehässä on vaurio. Aattelin vaan kun tuota omaa nyt taas lisää tutkaillut niin juurikin tuossa vasemmassa takapyörässä on ainakin uusi mutteri ja olisiko sitten mahdollisesti toimimaton tarvikelaakeri vaihdettu. Kaikki mittarit mullakin toimii ihan normaalisti.

                            Ja ootteko kuinka hyvin saaneet noista abs anturien reijistä kehiä tarkasteltua?

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              Reiästä kattelin, kehästä puuttuu joku 5mm pitkä kohta 2-3mm syvältä...
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                Saiko WSE tai joku muu näitä väylävammasia purkkejä korjattua?Mulla olis yks 0 265 900 001 jouten. Pakkasesta kun ottaa ni pelaa, lämpimänä valot tauluun ja ei yhteyttä testerillä.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎