Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7397
    • Oulu

    #76
    Homma etenee, eli tänään lopulta vaihdoin itse vikakoodin ilmoittaman vasemman etusensorin. Helppo homma tumpelollekin. Ennen kuin laitoin pyörän takaisin kokeilin virtoja päälle ja valo ei palanut, joten arvelin että en ainakaan särkenyt enempää. Pettymykseksi kuitenkin valo jäi palamaan heti kun käynnistin auton siirtääkseni sen parkkiruutuun. Sammutin ja käynnistin uudestaan, eikä valo palanut, eikä myöskään syttynyt pienellä testilenkillä.

    Mutta koska valo ei sammunut ekassa startissa veikkaan että anturi oli ehjä ja vika on sittenkin siinä boksissa. Varmuudella tämä nähdään kun ajelen huomenna lisää.


    Originally posted by Arnoltti
    Diagnoosi väitti, että vas.etu anturi on särki, mut vika ei kuitenkaan poistunut anturin vaihdossa.
    Kas kun mullakin sama sensori, kuten myös alla olevan linkin ohjeen kirjoittaneella.

    Originally posted by Arnoltti
    ... mutta kuitenkin viime lauantaina irroitin rohkeasti sen "aivolaatikon" sielt apsin moottorilta.
    ...
    Siel mustan looran puolella on jotain magneettirinkuloita?, ni suihkautin niihin jokaiseen ihan vähän seeärseetä sekä niihin virtaliitoksiin, ja ei muuta ku nippuun aivot.
    Tämä on siis mullakin edessä seuraavaksi. Ruotsinkielisiä ohjeita ohjainyksikön irrottamiseen kuvien kera on täällä:


    Originally posted by Arnoltti
    Kyllä mun tapauksessa näyttäis siltä, että tää "korjaus" on pysyvä, koska ko. ajankohdan jälkeen ei oo kertaakaan ollu ongelmaa niden abs jarrujen / luistoneston kaa.
    Erittäin kiva että vielä on toivoa siitä ettei tartte lähteä kesälomalla Saksaan korjaussarjaa ostamaan.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • leifeugen
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 144
      • porvoo

      #77
      Onko kellään esiintynyt ongelmia -01tai uudemmissa E-39:ssä?(Lähinnä boxin suhteen antureitahan voi tietenkin mennä,mullakin meni oikea taka-anturi vaihtoon entisessä -99 528iAT.)Tietääkö joku että tekiköhän BMW jotakin ongelmalle sen jälkeen vaan saako sitä odottaa esiintyvän uusimmissa malleissa.540ia-02 itellä.Onneksi ei vielä ongelmia

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7397
        • Oulu

        #78
        Myös tämän keskustelun perusteella vasen etusensori on se missä vika ilmenee jos boksi hajoaa:
        http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndik...kosten!!!.html

        Ei tätä vikaa taida enää '01 mallisissa olla?
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7397
          • Oulu

          #79
          Updatea sen verran että eilen käytin koko boksin irti ihmeteltävänä. Oli todella puhdas ja täysin hapettumattoman näköinen niin liitin kuin kaikki muutkin pinnat. Kaapista ei löytynyt kuin jotain saranarasva-CRC:tä joten en viitsinyt alkaa sitä sotkemaan tuonne. Pitää ostaa jotain oikeaa ainetta ja kokeilla sitten "korjausta".

          Samalla katsoin boksin pohjasta numerot tarrasta, kun Ebay.de:ssä oli yksi tuollainen myynnissä. Näytti aivan samalta mutta ei täsmännyt Boschin eikä BMW:n numerot mun boksiin joten jäi huutamatta. Onkohan noita 9/98-jälkeisiä boksejakin sitten eri versioita myös ilman DSC:tä?

          Lisäksi epäilytää että käytetyssä voi iskeä sama vika koska vain, joten jos jotain pitää ostaa niin mieluummin sitten se korjaussarja Saksasta uutena.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • 5er
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 208
            • Savo

            #80
            Tänään minullakin alkoi ABS, DSC ja DBC valot palamaan mittaristossa keltaisena, muuten mittaristo normaali. Mikähän v*ttu siihen nyt tuli..
            ex E60 530iA -07 M-Sport
            ex E39 528iA -99

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              #81
              Originally posted by 5er
              Tänään minullakin alkoi ABS, DSC ja DBC valot palamaan mittaristossa keltaisena, muuten mittaristo normaali. Mikähän v*ttu siihen nyt tuli..
              Yksi ABS anturi rikki. ABS anturin johto poikki. ABS anturin liittimien kosketushäiriö. ABS/DSC boxi rikki. Siinäpä niitä vaihtoehtoja.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • 730ia
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 1457
                • pohjois-pohjanmaa, oulu

                #82
                ihtekki tuli raplattua tänään tuota poksia ja sen liittimiä, ei kyllä ollut hajuakaan kosteudesta tai hapettumisista.

                sellanen jännä piirre minkä huomasin että kun valot sammuvat (näin kesäisin harvemmin) niin ekassa risteyksessä mihin jarrutat niin aabeeässät rutisee niinku ois hyvinkin liukasta ja tadaa valot senku syttyy päälle.

                ja näkyy tosiaan abs:t pelaavan osittain kun kokeilin tuossa mutta jotenki persuuksella saa sen tunnon että edessä ne ei pelais tms.

                noo merkkihuollot on unhoutettu ja vien tässsä tän kuun lopulla tuon yhelle pajalle tarkastettavaksi.
                olis kyllä kauhea mielenkiinto alkaa itte opiskeleen tuon abs/acs salat,niin voisi auttaa muitakin ihmisiä, vieläkun keksisi että mistä noihin opit löytää kun on niin pölökky.
                F20 118d Aut.
                ________
                Volvo S40
                MB W204
                e90 320d
                e46 coupe
                e32 730ia

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7397
                  • Oulu

                  #83
                  Originally posted by 730ia
                  sellanen jännä piirre minkä huomasin että kun valot sammuvat (näin kesäisin harvemmin) niin ekassa risteyksessä mihin jarrutat niin aabeeässät rutisee niinku ois hyvinkin liukasta ja tadaa valot senku syttyy päälle.
                  Saman tehny mulla kerran, eli jarrutin kevyesti risteykseen kun valot ei palanu, kuulu vähän rutinaa ja valot sytty sekunnin viiveellä. Eli heti kun aloin jarruttaa luuli systeemi että vasen etupyörä on lukossa, mutta kun ei saanu pyörimissignaalia sieltä edes rutinan jälkeen niin totes, että anturi on rikki ja valot päälle.

                  Ostin eilen CRC:n tekemää puhdistavaa kontaktispraytä ja myös kylmäspraytä, noita voisi kokeilla, tosin kylmäspray ei varmaankaan toimi kun se valo tuskin sammuu sytyttyään auton virrat päällä vaikka sen boksin saiskin jäähtymään niin että signaali taas kulkee OK?
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • rakentamo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 258
                    • espoo

                    #84
                    Originally posted by Petri.Kekkonen
                    Saman tehny mulla kerran, eli jarrutin kevyesti risteykseen kun valot ei palanu, kuulu vähän rutinaa ja valot sytty sekunnin viiveellä. Eli heti kun aloin jarruttaa luuli systeemi että vasen etupyörä on lukossa, mutta kun ei saanu pyörimissignaalia sieltä edes rutinan jälkeen niin totes, että anturi on rikki ja valot päälle.

                    Ostin eilen CRC:n tekemää puhdistavaa kontaktispraytä ja myös kylmäspraytä, noita voisi kokeilla, tosin kylmäspray ei varmaankaan toimi kun se valo tuskin sammuu sytyttyään auton virrat päällä vaikka sen boksin saiskin jäähtymään niin että signaali taas kulkee OK?

                    Prikulleen samat ongelmat vaivasivat muutaman kuukauden, mut vihdoin sai vaihdettua oikean etuanturin ja nyt taas toimii.
                    991 S + talviauto hakusessa

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7397
                      • Oulu

                      #85
                      Käytin äsken boksin taas irti ja pistin tuota Kontakt WL -spraytä sisään kohtuullisen määrän ja annoin haihtua. Tuo siis ei haihdu sekunnissa-parissa kuten jotkut puhdistusaineet. Sen jälkeen boksi kiinni ja valot jäi heti palamaan (vaikka kokeilin virtoja päälle pois useamman kerran). Siis ei mitään apua.

                      Epäilytti tietysti myös että hajosiko se nyt sitten lopullisesti, kun ei ollut edes erityisen lämmin enää, mutta päätin kokeilla josko kylmäspray vaikuttais mitään boksin ulkopuolelle ruiskutettuna. Tyhjensin pienen pullon melkein kokonaan ja kokeilin, valot sammui nyt aina kun pisti virrat päälle.

                      => Lämpötila siis selvästi on asia joka tuohon vaikuttaa. Ja nyt voisi kai väittää että vika todella on tuossa boksissa.

                      Joku kontakti siellä kai katkeaa jossain kun boksi on tarpeeksi lämmin. Jos jaksais värkkäillä niin vois tietysti ostaa isomman kylmäsprayn ja kokeilla hakea vikaa tarkemmin jäähdyttämällä vain osaa boksista. Silloin sen pitäisi kuintenkin olla irti, mutta en tiedä onko turvallista käyttää siinä virtoja päällä irrallaan. Siitä menee kaksi kontaktipintaa hydrauliikkayksikköön, niihin ainakin pitäis virittää jotkut johdonpätkät.

                      Saksan Ebayssä on kyllä noita tarjolla useampia, joten sieltä tilaaminen voisi olla yksi vaihtoehto.

                      EDIT: Nyt kun kävin tos ajeleen niin valo ei palanu missään vaiheessa vaikka ois pitäny kun oli lämpimänä parkissa pariin otteeseen. Ota tästä selvää....

                      EDIT2: Eikä muuten palanut vielä tänäänkään, vaikka ois aiemman kokemuksen mukaan pitänyt palaa.
                      Last edited by Petri.Kekkonen; 19-05-2006, 20:44.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Arnoltti
                        Newbiemmer
                        • Feb 2006
                        • 17

                        #86
                        Ei oo heleppoa

                        No ny`nne valot taas sytty mittaristoon! Siis abs + asc+t. Eilen aamulla ku starttasin, ni vika oli heti päällä. Edellisiltana satoo vettä ja ajoin moottoritietä, mutta silloin ei lamput palanu/syttyny. Eikä oo kolmeen kuukauteen ollu mitään häiriöitä ko. asian tiimoilta. Tällä kertaa ei auttanu edes ceeärsee ym. temput, eilen avasin poksin.. Oiskohan nyt menny oikiasti anturi rikki? Pitänee koittaa vaihtaa etupäähän anturia, ku sattuneesta syystä on yks uus joutilas käsivarastossa..

                        Comment

                        • BimmerM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1137
                          • Kemi

                          #87
                          itelläki sama vika vasen etuantura vaihdettu mutta ei korjaantunut vika liikkeessä sanoivat että se lukiarenkas siellä navassa on viottunut. Käytin vaihtaessa myös toisen puolen auki ja oikella puolella rengas oli paremman näköinen kuin vasen rengas. Rengas on laakerissa kiinni joten koko navan joutuu vaihtamaan empäs tiedä kannattaako sitä napaa alkaa vaihtamaan jos se vika onkin siinnä abs boksissa..
                          testerillä katottu kaikki muut pöyrät antaa nopeuden mutta vasen eturengas ei.
                          Last edited by BimmerM; 30-05-2006, 01:43.

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #88
                            Originally posted by BimmerM
                            itelläki sama vika vasen etuantura vaihdettu mutta ei korjaantunut vika liikkeessä sanoivat että se lukiarenkas siellä navassa on viottunut. Käytin vaihtaessa myös toisen puolen auki ja oikella puolella rengas oli paremman näköinen kuin vasen rengas. Rengas on laakerissa kiinni joten koko navan joutuu vaihtamaan empäs tiedä kannattaako sitä napaa alkaa vaihtamaan jos se vika onkin siinnä abs boksissa..
                            testerillä katottu kaikki muut pöyrät antaa nopeuden mutta vasen eturengas ei.
                            Kannattaa vaihtaa etu anturit puolelta toiselle niin silloin saat varmuuden viasta.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7397
                              • Oulu

                              #89
                              Sen jälkeen kun käytin kontaktisprayta ja kylmäspaytä boksiin ei valo ole syttynyt kuin pari kertaa. Eli toiminta on parantunut noin 80% siitä mitä se oli. Maantiellä saa ajaa vaikka kuinka pitkään myös vesisateessa eikä valo syty.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • BimmerM
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1137
                                • Kemi

                                #90
                                Originally posted by Rahu
                                Kannattaa vaihtaa etu anturit puolelta toiselle niin silloin saat varmuuden viasta.
                                on kokeiltu ns rikkinäinen vasemman puoleinen antura oikealle puolelle antoi hairiön joka poistui testerillä

                                täytyy varmaan itekki kokeilla tuota kylmä ja kontaktisprayta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎