Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommi
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 289
    • Kajaani

    Originally posted by WSE1 View Post
    taikasanat bmw wds googleen ja johan löytyy pinnitiedot vanhempaankin malliin. Vanhemmassa mallissa ei ainakaan ole abs yksikössä vikaa, joten anturi tai linja jää vaihtoehdoksi. Lähinnä se linjan mittaus etuantureilta on järkevää. Toki jonkinlainen diagnostiikka auttaisi asiaa parhaiten, kannattaa katsoa oman alueensa vikokodinluku/koodaus topikin, kyllä kai sieltä joku löytyy jolla on inpa ja kaapeli.
    Kiitos. Vikakoodin lukijakin löytyi. Torstaina ollaan viisaampia toivottavasti.
    Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
    Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
    e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

    Comment

    • Ahti
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 8
      • Riksu

      ABS valo syttyy ja vas. takavalo sammuu samaan aikaan

      530D Touring -6/99, sellainen vika että syttyy ABS ja ASC ja samalla sammuu vas. takaparkkivalo, se mikä on takaluukun kannessa.

      Homma alkoi silleen että ensin syttyi abs ja asc valot. Käytin testerissä Rahulla, herjasi oik. etuanturia, error frequency 255, vehicle speed 6,25km/h.

      Vaihdoin uuden Motonetin anturin, ei auttanut. Parin päivän päästä korjaantui itsestään molemmat viat, oli pari päivää kunnossa ja nyt taas samat viat päällä.

      Miten voi takaluukun valo ja ABS häiriö liittyä toisiinsa? Mistä vikaa hakemaan?

      Niin vielä sellanen homma tosta takaluukun valosta että kun se on pimeänä, niin siihen ei tule jännitettä kuin 0 tai 0,5v tai parhaimmillaan ollut 1v.
      Last edited by Ahti; 04-03-2012, 14:10. Reason: Lisätty tietoa takavalosta
      E34 M5 -95

      Comment

      • Ahti
        Newbiemmer
        • Jan 2012
        • 8
        • Riksu

        Mittasin oik. etuanturin johdot anturin ja johtosarjan välisestä liitoksesta ABS boxin liittimelle: kunnossa. Myöskin itse ABS boxin liitin oli hyvän näköinen ja kaikki pinnit olivat paikoillaan. Siispä tilasin juuri Saksan Ebaysta uuden boxin, hieman alle 400 eur rahteineen.
        E34 M5 -95

        Comment

        • ofb
          Bimmer Rookie
          • Sep 2003
          • 130
          • Keskeisessä Suomessa

          Osaisko joku auttaa minua E39 ABS/ASC ongelmassa.
          Ostin auton jokin aika sitten, 525tds -97. Autossa paloi(palaa edelleen) ABS/ASC valot eikä ko.järjestelmät toimi. Bosch-testerillä antoi seuraavat vikakoodit: Pyörintänop.anturi, takavasen väärä/ei signaalia ja Ajoittaiset suihkutusmäär.vaihtelut on havaittu. Molemmat koodit tulee takaisin aina nollauksen/ajon jälkeen. Koitin vaihtaa vas.taka-anturin uuteen(siemens, schmiedmannilta) mutta aina vaan sama vika. Lisäoireena saattaa välillä ilmetä että auto jättää kierroksia päälle(yleensä tällöin abs valo on ollut sammuneena kun autolla lähtee liikkeelle,valo syttyy piakkoin) ja lisäksi nopeusmittari näyttää koko ajan väärin(nousee max.60km/h. Vakinopeussäädin toimii.
          Onko nyt vika takapyörän laakerissa vai boxissa...laakerissa itsessään ei tunnu välystä ja näyttää sille ettei sitä ole ainakaan hiljattain vaihdettu(väärä laakeri?) ed.omistajan toimesta.
          Mitä seuraavaksi kannattanee tehdä?
          E39 528iA Touring -97

          Comment

          • Tommi
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 289
            • Kajaani

            Originally posted by ofb View Post
            Osaisko joku auttaa minua E39 ABS/ASC ongelmassa.
            Ostin auton jokin aika sitten, 525tds -97. Autossa paloi(palaa edelleen) ABS/ASC valot eikä ko.järjestelmät toimi. Bosch-testerillä antoi seuraavat vikakoodit: Pyörintänop.anturi, takavasen väärä/ei signaalia ja Ajoittaiset suihkutusmäär.vaihtelut on havaittu. Molemmat koodit tulee takaisin aina nollauksen/ajon jälkeen. Koitin vaihtaa vas.taka-anturin uuteen(siemens, schmiedmannilta) mutta aina vaan sama vika. Lisäoireena saattaa välillä ilmetä että auto jättää kierroksia päälle(yleensä tällöin abs valo on ollut sammuneena kun autolla lähtee liikkeelle,valo syttyy piakkoin) ja lisäksi nopeusmittari näyttää koko ajan väärin(nousee max.60km/h. Vakinopeussäädin toimii.
            Onko nyt vika takapyörän laakerissa vai boxissa...laakerissa itsessään ei tunnu välystä ja näyttää sille ettei sitä ole ainakaan hiljattain vaihdettu(väärä laakeri?) ed.omistajan toimesta.
            Mitä seuraavaksi kannattanee tehdä?
            Eli ymmärsinkö oikeen että valot syttyy aina kun olet ajanut jonkinmatkaa? Jos näin, niin anturissa ei pitäisi olla mitään vikaan. Puhdistitko takapyöränlaakerista sen luku pinnan, kun vaihdoit anturin? Katsoitko että anturi meni pohjaan asti? Jos ei näillä rupee pelittämään, niin voi olla mahdollista että johto on murtunut.
            Vakkari ottaa tietonsa oik. takapyörästä.
            Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
            Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
            e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

            Comment

            • ofb
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 130
              • Keskeisessä Suomessa

              Originally posted by Tommi View Post
              Eli ymmärsinkö oikeen että valot syttyy aina kun olet ajanut jonkinmatkaa? Jos näin, niin anturissa ei pitäisi olla mitään vikaan. Puhdistitko takapyöränlaakerista sen luku pinnan, kun vaihdoit anturin? Katsoitko että anturi meni pohjaan asti? Jos ei näillä rupee pelittämään, niin voi olla mahdollista että johto on murtunut.
              Vakkari ottaa tietonsa oik. takapyörästä.
              Jep eli yleensä valot syttyy hetken ajon jälkeen,joskus saattaa palaa hetikin kun auton käynnistää(yleensä tällöin auto ollut lyhyen aikaa sammuksissa). Anturi on uusi, Siemens Schmiedmannilta. Puhdistin laakerin pinnan anturin reiästä paineilmalla,muuten tuonne ei häävinen näköyhteys ole,pitäis kai vetari irrottaa ennenkuin saa kunnolla pinnan tsekattua.Anturin kiinnityspinnan puhdistin reippaasti karkealla santapaperilla,jotta kaikki "oksidoituminen" poistui pinnalta.
              Pitäisi kai nyt saada joku pätevä oskilloskoopin käyttäjä joka mittaisi suoraan anturin(en)liittimestä millaista signaalia tuo vasen anturi/laakeri antaa..!?? Vai onko näissä joku perus paikka esim.johtosarjassa jossa kosketus häiriöitä voisi olla?
              E39 528iA Touring -97

              Comment

              • sukeltaja-ankka
                Newbiemmer
                • Dec 2011
                • 20
                • 03

                Johdothan on myös helppo testata rasittamalla. Eli lampun kanssa virta kiertämään abs:n johdon läpi. Itse ainakin testasin oman 39:n johdot tällee. Samalla saa testattua onko alkavaa hapertumaa, eli hetken kun polttaa lamppua, niin jos on huono kontakti, niin yleensä sitten pettää.
                E36 touring, koska labbis ei mahdu sedaniin

                Comment

                • Tommi
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 289
                  • Kajaani

                  Originally posted by ofb View Post
                  Jep eli yleensä valot syttyy hetken ajon jälkeen,joskus saattaa palaa hetikin kun auton käynnistää(yleensä tällöin auto ollut lyhyen aikaa sammuksissa). Anturi on uusi, Siemens Schmiedmannilta. Puhdistin laakerin pinnan anturin reiästä paineilmalla,muuten tuonne ei häävinen näköyhteys ole,pitäis kai vetari irrottaa ennenkuin saa kunnolla pinnan tsekattua.Anturin kiinnityspinnan puhdistin reippaasti karkealla santapaperilla,jotta kaikki "oksidoituminen" poistui pinnalta.
                  Pitäisi kai nyt saada joku pätevä oskilloskoopin käyttäjä joka mittaisi suoraan anturin(en)liittimestä millaista signaalia tuo vasen anturi/laakeri antaa..!?? Vai onko näissä joku perus paikka esim.johtosarjassa jossa kosketus häiriöitä voisi olla?
                  Takaantureita vois myös kokeilla ristiin:think jos on lukulaite helposti saatavilla.
                  Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                  Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                  e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                  Comment

                  • merbau
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 130
                    • Pälkäne

                    Originally posted by ofb View Post
                    Pitäisi kai nyt saada joku pätevä oskilloskoopin käyttäjä joka mittaisi suoraan anturin(en)liittimestä millaista signaalia tuo vasen anturi/laakeri antaa..!??
                    Jos saat paikkakunnaltasi apua, niin esim. Inpalla voit koittaa lukea livedataa auton liikkuessa. Itselläni tuo näytti kyllä aivan heti viallisen (kukin kerrallaan, yhteensä 3kpl) anturin.

                    Johtojen testaus onnistuu ABS-boksin liittimestä helposti, jos olet säilyttänyt esim. sen liitinosan vaihtamastasi viallisesta anturista. Laitat sen vanhan anturin johtimet oikosulkuun -> näppärä testipalikka. Vaihdat tekemäsi testipalikan aina anturin tilalle testattavaan nurkkaan -> pitäisi näyttää oikoista ABS-boksin liittimestä jos johdot matkalla ovat kunnossa.

                    Taisi olla samanlainen liitin myös noissa etuantureissa, mikäli muistan oikein.
                    540iA -00 M-sport
                    Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                    Comment

                    • Tommi
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 289
                      • Kajaani

                      absi vika selätetty molemmat pelkääjänpuolen anturit rikki ja takapyöränlaakerit väljät. jännä että vakkari toimi vaikka toi anturi oli paskana. tosin välillä vakkari päällä humppasi nopeutta.
                      Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                      Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                      e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Originally posted by Tommi View Post
                        absi vika selätetty molemmat pelkääjänpuolen anturit rikki ja takapyöränlaakerit väljät. jännä että vakkari toimi vaikka toi anturi oli paskana. tosin välillä vakkari päällä humppasi nopeutta.
                        Ainakin uudemmassa vakkari toimii ABS vika päälläkin, jos nopeusmittari toimii.

                        Ja nopeusmittarihan näyttää kuskin takapyörän nopeutta.
                        Olli.

                        Comment

                        • Tommi
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 289
                          • Kajaani

                          Originally posted by Rocla View Post
                          Ainakin uudemmassa vakkari toimii ABS vika päälläkin, jos nopeusmittari toimii.

                          Ja nopeusmittarihan näyttää kuskin takapyörän nopeutta.
                          Joo kyllä, mutta vakkari ottaa oikeanpuolen takarenkaasta
                          Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
                          Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
                          e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Originally posted by Tommi View Post
                            Joo kyllä, mutta vakkari ottaa oikeanpuolen takarenkaasta
                            Öööö, ainakin omassani(1999 530Dat) meni aivan selkeästi näin: ABS valo palaa, nopeusmittari toimi= vakkari toimii. ABS valo palaa, nopeusmittari ei toimi=vakkari ei toimi.

                            Ja tosiaan koeajoin pidemmän aikaa kahdella eri viallisilla boksilla, toisessa ei tullut lämpimänä vas. takarenkaan tieto perille ja toisessa ei taas vas. eturenkaan.

                            Miten lie?
                            Olli.

                            Comment

                            • Pmak
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2006
                              • 178
                              • Lahti

                              Alkoi tuossa e39:ssä ABS/luistonesto sekoilu

                              Aluksi alkoi ABS:sät potkia takaisin kuivalla asfaltilla ja poljinta ihan kevyesti painamalla. Sitten syttyi molemmat varoitusvalot samanaikaisesti. Sammutin auton hetkeksi. Valot paloivat edelleen, mutta sammuivat lyhyen ajon jälkeen. Tällöin molemmat järjestelmät toimivat hyvin. Seuraavaksi alkoi taas ABS:sän rutina, kuten edellämainittu. Viimeiseksi syttyi taas molemmat valot ja palavat jatkuvasti. Nopeusmittari toimi koko episodin ajan. Vakkaria ei autossa ole.

                              Vikakoodit ekana, ja sen jälkeen edetään?

                              Comment

                              • schwarze
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2004
                                • 2017
                                • Kangasala

                                Originally posted by Pmak View Post
                                Alkoi tuossa e39:ssä ABS/luistonesto sekoilu

                                Aluksi alkoi ABS:sät potkia takaisin kuivalla asfaltilla ja poljinta ihan kevyesti painamalla. Sitten syttyi molemmat varoitusvalot samanaikaisesti. Sammutin auton hetkeksi. Valot paloivat edelleen, mutta sammuivat lyhyen ajon jälkeen. Tällöin molemmat järjestelmät toimivat hyvin. Seuraavaksi alkoi taas ABS:sän rutina, kuten edellämainittu. Viimeiseksi syttyi taas molemmat valot ja palavat jatkuvasti. Nopeusmittari toimi koko episodin ajan. Vakkaria ei autossa ole.

                                Vikakoodit ekana, ja sen jälkeen edetään?
                                Vaihdoitko ennen ongelmia kesärenkaat alle
                                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎