Originally posted by WSE1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS ja ASC+T valot päällä?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ABS valo syttyy ja vas. takavalo sammuu samaan aikaan
530D Touring -6/99, sellainen vika että syttyy ABS ja ASC ja samalla sammuu vas. takaparkkivalo, se mikä on takaluukun kannessa.
Homma alkoi silleen että ensin syttyi abs ja asc valot. Käytin testerissä Rahulla, herjasi oik. etuanturia, error frequency 255, vehicle speed 6,25km/h.
Vaihdoin uuden Motonetin anturin, ei auttanut. Parin päivän päästä korjaantui itsestään molemmat viat, oli pari päivää kunnossa ja nyt taas samat viat päällä.
Miten voi takaluukun valo ja ABS häiriö liittyä toisiinsa? Mistä vikaa hakemaan?
Niin vielä sellanen homma tosta takaluukun valosta että kun se on pimeänä, niin siihen ei tule jännitettä kuin 0 tai 0,5v tai parhaimmillaan ollut 1v.E34 M5 -95
Comment
-
-
Osaisko joku auttaa minua E39 ABS/ASC ongelmassa.
Ostin auton jokin aika sitten, 525tds -97. Autossa paloi(palaa edelleen) ABS/ASC valot eikä ko.järjestelmät toimi. Bosch-testerillä antoi seuraavat vikakoodit: Pyörintänop.anturi, takavasen väärä/ei signaalia ja Ajoittaiset suihkutusmäär.vaihtelut on havaittu. Molemmat koodit tulee takaisin aina nollauksen/ajon jälkeen. Koitin vaihtaa vas.taka-anturin uuteen(siemens, schmiedmannilta) mutta aina vaan sama vika. Lisäoireena saattaa välillä ilmetä että auto jättää kierroksia päälle(yleensä tällöin abs valo on ollut sammuneena kun autolla lähtee liikkeelle,valo syttyy piakkoin) ja lisäksi nopeusmittari näyttää koko ajan väärin(nousee max.60km/h. Vakinopeussäädin toimii.
Onko nyt vika takapyörän laakerissa vai boxissa...laakerissa itsessään ei tunnu välystä ja näyttää sille ettei sitä ole ainakaan hiljattain vaihdettu(väärä laakeri?) ed.omistajan toimesta.
Mitä seuraavaksi kannattanee tehdä?E39 528iA Touring -97
Comment
-
-
Originally posted by ofb View PostOsaisko joku auttaa minua E39 ABS/ASC ongelmassa.
Ostin auton jokin aika sitten, 525tds -97. Autossa paloi(palaa edelleen) ABS/ASC valot eikä ko.järjestelmät toimi. Bosch-testerillä antoi seuraavat vikakoodit: Pyörintänop.anturi, takavasen väärä/ei signaalia ja Ajoittaiset suihkutusmäär.vaihtelut on havaittu. Molemmat koodit tulee takaisin aina nollauksen/ajon jälkeen. Koitin vaihtaa vas.taka-anturin uuteen(siemens, schmiedmannilta) mutta aina vaan sama vika. Lisäoireena saattaa välillä ilmetä että auto jättää kierroksia päälle(yleensä tällöin abs valo on ollut sammuneena kun autolla lähtee liikkeelle,valo syttyy piakkoin) ja lisäksi nopeusmittari näyttää koko ajan väärin(nousee max.60km/h. Vakinopeussäädin toimii.
Onko nyt vika takapyörän laakerissa vai boxissa...laakerissa itsessään ei tunnu välystä ja näyttää sille ettei sitä ole ainakaan hiljattain vaihdettu(väärä laakeri?) ed.omistajan toimesta.
Mitä seuraavaksi kannattanee tehdä?
Vakkari ottaa tietonsa oik. takapyörästä.Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89
Comment
-
-
Originally posted by Tommi View PostEli ymmärsinkö oikeen että valot syttyy aina kun olet ajanut jonkinmatkaa? Jos näin, niin anturissa ei pitäisi olla mitään vikaan. Puhdistitko takapyöränlaakerista sen luku pinnan, kun vaihdoit anturin? Katsoitko että anturi meni pohjaan asti? Jos ei näillä rupee pelittämään, niin voi olla mahdollista että johto on murtunut.
Vakkari ottaa tietonsa oik. takapyörästä.
Pitäisi kai nyt saada joku pätevä oskilloskoopin käyttäjä joka mittaisi suoraan anturin(en)liittimestä millaista signaalia tuo vasen anturi/laakeri antaa..!?? Vai onko näissä joku perus paikka esim.johtosarjassa jossa kosketus häiriöitä voisi olla?E39 528iA Touring -97
Comment
-
-
Johdothan on myös helppo testata rasittamalla. Eli lampun kanssa virta kiertämään abs:n johdon läpi. Itse ainakin testasin oman 39:n johdot tällee. Samalla saa testattua onko alkavaa hapertumaa, eli hetken kun polttaa lamppua, niin jos on huono kontakti, niin yleensä sitten pettää.E36 touring, koska labbis ei mahdu sedaniin
Comment
-
-
Originally posted by ofb View PostJep eli yleensä valot syttyy hetken ajon jälkeen,joskus saattaa palaa hetikin kun auton käynnistää(yleensä tällöin auto ollut lyhyen aikaa sammuksissa). Anturi on uusi, Siemens Schmiedmannilta. Puhdistin laakerin pinnan anturin reiästä paineilmalla,muuten tuonne ei häävinen näköyhteys ole,pitäis kai vetari irrottaa ennenkuin saa kunnolla pinnan tsekattua.Anturin kiinnityspinnan puhdistin reippaasti karkealla santapaperilla,jotta kaikki "oksidoituminen" poistui pinnalta.
Pitäisi kai nyt saada joku pätevä oskilloskoopin käyttäjä joka mittaisi suoraan anturin(en)liittimestä millaista signaalia tuo vasen anturi/laakeri antaa..!?? Vai onko näissä joku perus paikka esim.johtosarjassa jossa kosketus häiriöitä voisi olla?Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89
Comment
-
-
Originally posted by ofb View PostPitäisi kai nyt saada joku pätevä oskilloskoopin käyttäjä joka mittaisi suoraan anturin(en)liittimestä millaista signaalia tuo vasen anturi/laakeri antaa..!??
Johtojen testaus onnistuu ABS-boksin liittimestä helposti, jos olet säilyttänyt esim. sen liitinosan vaihtamastasi viallisesta anturista. Laitat sen vanhan anturin johtimet oikosulkuun -> näppärä testipalikka. Vaihdat tekemäsi testipalikan aina anturin tilalle testattavaan nurkkaan -> pitäisi näyttää oikoista ABS-boksin liittimestä jos johdot matkalla ovat kunnossa.
Taisi olla samanlainen liitin myös noissa etuantureissa, mikäli muistan oikein.540iA -00 M-sport
Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.
Comment
-
-
absi vika selätettymolemmat pelkääjänpuolen anturit rikki ja takapyöränlaakerit väljät. jännä että vakkari toimi vaikka toi anturi oli paskana. tosin välillä vakkari päällä humppasi nopeutta.
Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89
Comment
-
-
Originally posted by Tommi View Postabsi vika selätettymolemmat pelkääjänpuolen anturit rikki ja takapyöränlaakerit väljät. jännä että vakkari toimi vaikka toi anturi oli paskana. tosin välillä vakkari päällä humppasi nopeutta.
Ja nopeusmittarihan näyttää kuskin takapyörän nopeutta.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostAinakin uudemmassa vakkari toimii ABS vika päälläkin, jos nopeusmittari toimii.
Ja nopeusmittarihan näyttää kuskin takapyörän nopeutta.Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89
Comment
-
-
Originally posted by Tommi View PostJoo kyllä, mutta vakkari ottaa oikeanpuolen takarenkaasta
Ja tosiaan koeajoin pidemmän aikaa kahdella eri viallisilla boksilla, toisessa ei tullut lämpimänä vas. takarenkaan tieto perille ja toisessa ei taas vas. eturenkaan.
Miten lie?Olli.
Comment
-
-
Alkoi tuossa e39:ssä ABS/luistonesto sekoilu
Aluksi alkoi ABS:sät potkia takaisin kuivalla asfaltilla ja poljinta ihan kevyesti painamalla. Sitten syttyi molemmat varoitusvalot samanaikaisesti. Sammutin auton hetkeksi. Valot paloivat edelleen, mutta sammuivat lyhyen ajon jälkeen. Tällöin molemmat järjestelmät toimivat hyvin. Seuraavaksi alkoi taas ABS:sän rutina, kuten edellämainittu. Viimeiseksi syttyi taas molemmat valot ja palavat jatkuvasti. Nopeusmittari toimi koko episodin ajan. Vakkaria ei autossa ole.
Vikakoodit ekana, ja sen jälkeen edetään?
Comment
-
-
Originally posted by Pmak View PostAlkoi tuossa e39:ssä ABS/luistonesto sekoilu
Aluksi alkoi ABS:sät potkia takaisin kuivalla asfaltilla ja poljinta ihan kevyesti painamalla. Sitten syttyi molemmat varoitusvalot samanaikaisesti. Sammutin auton hetkeksi. Valot paloivat edelleen, mutta sammuivat lyhyen ajon jälkeen. Tällöin molemmat järjestelmät toimivat hyvin. Seuraavaksi alkoi taas ABS:sän rutina, kuten edellämainittu. Viimeiseksi syttyi taas molemmat valot ja palavat jatkuvasti. Nopeusmittari toimi koko episodin ajan. Vakkaria ei autossa ole.
Vikakoodit ekana, ja sen jälkeen edetään?Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Comment