Mitenhän tämän nyt kysyisi että sais heitettyä sellaisen hölmön kysymyksen ilmoille.. Koitetaampas.. Elikkä entisessä tuulilasissa siinä mustassa kehässä mikä on sadetunnistimen ympärillä ei ollut kuskin puolella sellaista pientä vaalea kohtaa mistä kurkkii nyt jokin tunnistimessa oleva pieni silmä. Mikähän se on mikä nyt selkeesti sielä näkyy :think
En ole varma käsitinkö mitään tuosta mutta koitetaan Eli päivävaloautomatiikan tunnistin käsittääkseni se pieni pyöreä täppä siinä lasissa, viisaammat toki korjatkoon jos muita mietteitä. Eli ilmeisesti valoautomatiikalla varustetun lasi on asennettuna tällähetkellä.
BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand
Ex. BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz
Vaihdatin autooni (vm 2001 E39) tuulilasin Tampereen autolasipalvelussa Pispalan valtatiellä. Tuloksena korkeataajuuksinen tuulilasin suhina jostain apukuskin puolelta ylhäältä, joka kuuluu lähinnä moottoritienopeuksissa, mutta ei sateen jälkeen, eli silloin kun auto on märkä. Lisäksi _molemmat_ raitisilmansuodattimet oli jätetty kiinnittämättä lähes kokonaan. Hinta oli sadetunnistimella 350e. Suhinasta en jaksanut valittaa, mutta raitisilmansuodattimista soitin vielä perään.
Palvelu oli kuitenkin erittäin asiallista ja raitisilmansuodattimet kiinnitettiin paremmin pahoittelujen kera. Mutta en tiedä onko ne vieläkään täysin oikein kiinni?
En nimittäin ole varma, että kuuluuko raitisilmansuodattimien putkien päissä (ne päät jotka menee ohjaamoon) olevat ns. levennetyt kohdat olla irti seinästä vai täysin kiinni. He eivät saaneet niitä nimittäin tuon paremmin kiinni.
En nimittäin ole varma, että kuuluuko raitisilmansuodattimien putkien päissä (ne päät jotka menee ohjaamoon) olevat ns. levennetyt kohdat olla irti seinästä vai täysin kiinni. He eivät saaneet niitä nimittäin tuon paremmin kiinni.
Tuossa "seinässähän" on paksu kumitiiviste juuri tuon välin kohdalla eli ei tuon putken kuulu olla täysin seinän tasolla.
Oletko tutkinut onko putki kuitenkin kiinni, siis jos sitä vetää, irtoaako se selvästi seinästä? Sehän on kiertämällä kiinni eikä pitäisi irrota jos se vaan on kierretty oikein paikalleen. Silikonispray auttaa jos vaahtomuovitiiviste ja kumitiiviste ahdistaa putken kiertämistä.
On myös mahdollista, että asentaja on hajottanut putkesta lukituskielen (niitä on 3kpl) , silloin putki ei pysy täysin pohjassa. Minulla merkkiliikkeen asentaja hajotti myös sen, siis siinä samalla kun hajotti muitakin muoviosia...
Tuossa "seinässähän" on paksu kumitiiviste juuri tuon välin kohdalla eli ei tuon putken kuulu olla täysin seinän tasolla.
Oletko tutkinut onko putki kuitenkin kiinni, siis jos sitä vetää, irtoaako se selvästi seinästä? Sehän on kiertämällä kiinni eikä pitäisi irrota jos se vaan on kierretty oikein paikalleen. Silikonispray auttaa jos vaahtomuovitiiviste ja kumitiiviste ahdistaa putken kiertämistä.
On myös mahdollista, että asentaja on hajottanut putkesta lukituskielen (niitä on 3kpl) , silloin putki ei pysy täysin pohjassa. Minulla merkkiliikkeen asentaja hajotti myös sen, siis siinä samalla kun hajotti muitakin muoviosia...
Kun ne siinä mun silmien alla yritti tota korjata, niin näytti siltä, että ei tota paremmin saisi kiinni. Ei ne kyllä sitä kiertää yrittäneet. Epäilemättä sen saisi paremmin, mutta ne eivät vain osanneet.
Oli nimittäin toinen putkista myös yläpäästä (suodattimen päästä) täysin pielessä ja molemmista koteloista oli niitä kiinnikkeitä irti, jotka oli vaan huolimattomuutta jätetty kiinnittämättä. Suodattimien päät ne sai korjattua kun uudelleen kävin, mutta tuossa kuvassa oleva toinen pää on molemmissa putkissa irti seinästä.
Vaihdatin autooni (vm 2001 E39) tuulilasin Tampereen autolasipalvelussa Pispalan valtatiellä. Tuloksena korkeataajuuksinen tuulilasin suhina jostain apukuskin puolelta ylhäältä, joka kuuluu lähinnä moottoritienopeuksissa, mutta ei sateen jälkeen, eli silloin kun auto on märkä. Lisäksi _molemmat_ raitisilmansuodattimet oli jätetty kiinnittämättä lähes kokonaan. Hinta oli sadetunnistimella 350e. Suhinasta en jaksanut valittaa, mutta raitisilmansuodattimista soitin vielä perään.
Palvelu oli kuitenkin erittäin asiallista ja raitisilmansuodattimet kiinnitettiin paremmin pahoittelujen kera. Mutta en tiedä onko ne vieläkään täysin oikein kiinni?
350€, kaupanpäälle rikotut osat ja suhinat :think
Asiallista palvelua
Ei noita E39 tuulilaseja kukaan viitsi opetella asentamaan oikein jos kaikki tyytyy vähän sinne päin asennukseen.
Printtaa ohjeet mukaan ja vaadi uusi asennus?
Noniin, kävin Tampereen Autolasipalvelussa juttelemassa suhinasta. Ajaessa muuten suhina tuntuu tulevan oikealta ja taas pelkääjänpaikalla istuessa se kuuluu vasemmalta ja paljon kovempaa. Ei mua suhinat muuten haittais, mutta kun sen on niin hemmetin korkeataajuista tuulen vinkunaa.
Tuuliasipalvelun vastaus oli seuraava:
- Tuttu ongelma
- Lasin asennuksen onnistuminen tähän autoon on säkästä kiinni
- Toleranssi on liian pieni
- E39 on ainut auto jossa tätä ongelmaa
- 60% heillä asennetuista E39:stä suhisee
Toisin sanoen, heidän mukaansa suhinaton tuulilasin asentaminen tähän autoon onnistuu pelkästään säkällä. Olisi tietysti ollut kiva kuulla tämä jo ennen asennusta.
Lupasivat sentään yrittää raitisilmasuodattimien oikein asentamista kolmannen kerran.
Koskeeko sama asennuksen vaikeus myös E38:aa? Itsellä suhisee lasi ärsyttävästi yli 80:n nopeuksissa, häiritsee muuten hiljaisessa autossa todella paljon. Uusi lasi on jo hankittuna, mutta olisi kiva antaa jotkut tarkat ohjeet asentajalle jos näistä bemarin laseista ei ole kokemusta.
Lasin alareunan päälle tuleva osa nro 9 on ainakin ihan kaputt ja on jo hankittuna. Toivon mukaan suhina tulee siitä.
Kyllä pitää olla sitten huonoa tuuria. Ikinä ei ole muista autoistani menny tuulilasi rikki, mutta näyttäisi siltä että nyt se sitten kostautuu. Meni jo 5:s tuulilasi halki ja 4 vuotta auto ollut. Onneksi on sentään lasiturvavakuutus. Missähän nyt laittaisi, kun Jyväskylän pari lasiliikettä + merkkiliike on jo kokeiltu. Laittaisko itse niin saattaisi tulla jopa oikein asennetuksi?
Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Kyllä pitää olla sitten huonoa tuuria. Ikinä ei ole muista autoistani menny tuulilasi rikki, mutta näyttäisi siltä että nyt se sitten kostautuu. Meni jo 5:s tuulilasi halki ja 4 vuotta auto ollut. Onneksi on sentään lasiturvavakuutus. Missähän nyt laittaisi, kun Jyväskylän pari lasiliikettä + merkkiliike on jo kokeiltu. Laittaisko itse niin saattaisi tulla jopa oikein asennetuksi?
Kerro sitten jos se täydellinen paikka löytyy. Minä olen jostain syystä välttynyt lasin hajoamisilta jo muutaman vuoden, mutta taas nastakauden alettua tuo asia hiukan jännittää... Onko Lasi-Kalle jo testattu?
Laakkonen laittoi lasini toissakesänä ja se ei suhissut. Yllätyin positiivisesti. KUNNES tulivat pakkaset ja lasin vasen alareuna jäätyi sisäpuolelta. Se oli käytännössä aina jäässä ja/tai huurussa. Auto oli 3 eri kertaa sen jälkeen asian takia Laakkosella mutta lopulta talvi loppui ja pakkaset, luulin että viimeisellä kerralla lasi irrotettiin ja kiinnitettiin uudestaan onnistuneesti.
No nyt kun alkaa taas pakastaa niin huomaan että edelleen se vaan huurtuu samasta paikasta..
Eipä ole tullut vielä Lasi-Kallea testattua. Voisi vaikka suunnata sinne, kunhan nämä "välikelit" lähtee eli sitten vasta, kun on lumet pysyvästi maassa.
Laakkonen laittoi lasini toissakesänä ja se ei suhissut. Yllätyin positiivisesti. KUNNES tulivat pakkaset ja lasin vasen alareuna jäätyi sisäpuolelta. Se oli käytännössä aina jäässä ja/tai huurussa. Auto oli 3 eri kertaa sen jälkeen asian takia Laakkosella mutta lopulta talvi loppui ja pakkaset, luulin että viimeisellä kerralla lasi irrotettiin ja kiinnitettiin uudestaan onnistuneesti.
No nyt kun alkaa taas pakastaa niin huomaan että edelleen se vaan huurtuu samasta paikasta..
Mulla oli täysin sama ongelma edellisen tuulilasin kanssa, jonka asennutin Laakkosella. Vasen alakulma veti huuruun/jäähän. Lasi valutti vettä kuskin jalkatilaan. Korjasivat, jolloin vesivuoto loppui, mutta huurtuminen ei. Tämä nykyinen on Rusthallin laittama, ei ole huurtunut tms. pieniä suhinoita joissain nopeuksissa. Kiitos sen Transpointin rekan, joka tuli vastaan Laukaantiellä - riksrakspoks ja taas jännittää, että tuleeko kerralla kuntoon, kuka sitten laittaakaan. Myykö kukaan jotain luodinkestävää hyperpanssarilasia+uv-suojausta, voisin ostaa sellaisen n-y-t.
Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Minä kun laitatin viimeksi tuon Klimacomfort-lasin, niin seuraavakin lasinvaihto pitää tehdä merkkiliikkeessä.. Kun ei noita taida saada muualta..?
Kyllä saa. Juuri viime keväänä omaan vaihtui tarvikeputkassa Pilkingtonin clima comfort lasi.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment