[QUOTE=Radon;1429394]Sähkö/paineilmaleikkuria taitaa kyllä käyttää ainakin alareunaan ihan kaikki jotka näitä vaihtoja tekee jos se on mahdollista, ja naarmuja ei kyllä hommasta jää sen enempää mitä langoilla jne. muista systeemeistäkään
me ei noita nykyään enää käytetä, käsityönä vaan
sekä tuo lasien paksuus/ taivutus erot oikeesti syö ne milli heitot monen auton kohdalla :(
oli sitten pilkkarin ,saint gopainin, nord glassin ym ym laseja
Mitä tulee täällä tähän millivouhotukseen niin nuo jutut voi kyllä jättää ihan tuonne tis:iin todellisuutta ei niihin kannata sen enempää sotkea, jo pelkästään tuulilaseissa on taivutus ja mittaheittoja niin paljon ettei asiasta milleissä kannata puhua.
Sähkö/paineilmaleikkuria taitaa kyllä käyttää ainakin alareunaan ihan kaikki jotka näitä vaihtoja tekee jos se on mahdollista, ja naarmuja ei kyllä hommasta jää sen enempää mitä langoilla jne. muista systeemeistäkään.
Mitä tulee täällä tähän millivouhotukseen niin nuo jutut voi kyllä jättää ihan tuonne tis:iin todellisuutta ei niihin kannata sen enempää sotkea, jo pelkästään tuulilaseissa on taivutus ja mittaheittoja niin paljon ettei asiasta milleissä kannata puhua. Tärkeätä asiassa on että se lasi istuu hyvin eli toisinsanoen näyttää hyvältä ja että listat istuu hyvin (ei jää koloja korin/lasin välille josta aiheutuisi vihellystä/suhinaa tmv.
Mitä tulee tuohon vaahtomuovi juttuun niin se on ihan visuaalisista syistä siellä ja tosiaan harvemmin sitä uuteen vaihdetaan kun ei paljoakaan sieltä näy jollei oikein katsomaan ala, mutta kannattanee mainita että jos haluaa sen uuteen vaihdettavan voi muuten jäädä vaihtamatta.
harvemmin kirjottelen tänne foorumille luen kylläkin paljon mutta nyt muutama asia jäi askarruttamaan tässä e39 lasin vaihto härdellissä
1: itse en ikinä veisi autoa lasin vaihtoon paikkaan missä käytetään paineilma /sähkö leikkuria !! takuu varmasti paljon naarmuja korissa ym ym .
2:sitten toi millipeli, eli pitää muistaa että toi 2,jotain milliä koskee virheettömässä autossa olevaa alkuperäistä lasia(myös lasin paksuuksissa on eroja ) !!
itse muutaman sata lasia vaihtaneena( joitain e39kin ) tiedän että esim kolari autoissa joskus jopa liki mahdoton saada lasia sopimaan hyvin sille varattuun paikkaan !!
siinä muutama ajatus mitä kannattaa miettiä ja soveltaa ja ottaa huomioon !!
en tarkoita provosoida enkä halua kenellekkään herneitä nenään ja hieno homma että tälläinen topikkikin on
itselle ei kumminkaan vielä ole sattunut suhisevaa e39 kohdalle joka tietysti voi johtua erityisestä huolellisuudesta bmw merkkiä kohtaan
miksi ihmeessä nuo kumit ja vaahtomuovi pitäs vaihtaa???
Eikös ne alareunan kumit mene halki kun lasi leikataan irti? Nehän on siinä reunassa ja vasta sitten on liimasauma. Ja vanha vaahtomuovi on kuitenkin painunut kasaan, joten uusi estäisi suhinoita. BMW:n ohjehan käskee tuon vaihtamaan, mutta tuskin ne siellä tehtaalla mitään tietää...
Kyllä tiiviste kannattaa ja pitää vaihtaa, samoin pitäisi vaihtaa alareunassa olevat 3 kumitappia ja laajenevasta vaahtomuovista tehty tiivistelista. Se on sitten eri juttu moniko liike nuo kaksi viimeistä vaihtaa.
miksi ihmeessä nuo kumit ja vaahtomuovi pitäs vaihtaa???
ei se kumi ainakaan vaihtamalla siitä miksikään muutu
ja tiivisteetkin lähtee joskus täysin ehjänä irti, toki ei se kalliskaan ole.
no tarttis huomena laittaa oma lasi ite kiinni niin ei ainakaan voi kellekään valittaa
ja tästä topikidta oli ainakin suuri apu,kiitos siitä
Varmaan OT, mutta kesällä epäilin, että omaani olisi vaihdettu lasi ja suhisee alareunasta. Ajeltiin jonnekin etelään päin motarilla ja aloin ajankuluksi kuuntelemaan että mistä toi suhina oikein tulee...keskeltä ja alhaalta. Hmm...sitten hieman tarkemmin kun katoin, niin vaimon puolelta oli *pikkuisen* laitettu sitä keskimmäistä tuuletusritilää kiinni. Siis ihan vähän. Pistin sen auki ja sinne meni suhinat
Onko noilla ei-merkki-liikkeillä "suhinavakuutusta"? 2 viikkoa sitte vaihdettii tuulilasi pilkingtonii ja eilen pääs vasta ajelee yli 100km/h.
Suhisee aikas paljon..
joo. Lupailin tossa jokunen aika kertoa tarkempia tietoja lasin oikein asentamisesta ja lisätiedoista.
Olemme vaihtanut edellisestä jokusen e39 tuulilasin ja omani lukuun ottaen mut noilla mitoilla ei ole vielä vastaan tullut. Vaihdoin toiseen e39 vajaa viikko sit ja orkkislasi on. kerron tuloksia kun tulee orkkislasilla oleva yksilö vastaan tai/jos joudun vaihtaa omaan uuden lasin (himottais vähän aterminenlasi).
Yksitapaus oli kun asikas soitti lasi suhisee (meillä laitettu) ajattelin jees nyt tuli ryssä ja saadaan lasi repiä pois. Mutta lukuisat koeajot osoitti että lasin laiton jälkeen asennettut ajovalonluomet (vasen) oli irronnut keskeltä ajovaloa n.10 cm. Vinkuna/ujellus tuli ihan kuin kuskin yläreuna.
Hieman offtopic mutta onko muissa malleissa yhtä tarkkaa tuo asemointi kuin E39:ssä? Miten on e34:ssa? Ite ajattelin kanssa viedä oman e34:sen tonne tuulilasiveljille, vaikutti ainakin sähköpostikeskustelun perusteella asialliselta kaverilta.
Vaihtoivatko tuohon rahaan kaiken tarpeellisen? Oliko sadetunnistimella olevaa mallia?
Kaikein vaihtoivat, mukana siis myös uusi lista (joka oli monessa muussa paikassa hinnoiteltu erillisenä). Niin ja kyllä tuossa mun autossa on sadetunnistin.
Tuulilasi vaihdettu tänään Tuulilasiveljille Espoossa. Hinnaksi sovittiiin 330 e. Tuulilasin vaihto sujui nopeasti ja asennus oli tehty todella siististi. Mittojen mukaan tuo on just niinkuin pitää. Suhinoita ei ole ja juuri sateessa ajettaessa pysyy vesi siellä missä pitää. Liimaukset näyttää siisteiltä ja tiivisteet on aivan kuten oli alkuperäisessäkin.
Palvelu oli todella hyvää - joustavaa ja asiallista. Asennuksen ajaksi sain jopa auton lainaan. Niin ja kaiken kruununa oli auton imurointi ja putsaus sisältä. Olisivat pesseetkin, mutta kun satoi ja tulin hakemaan autoa hieman etuajassa.
Todellakin suosittelen tuota paikkaa. Ainakin e39 tuulilasin osaavat asentaa erittäin hyvin. Jos pitää joskus taas lasia vaihtaa, niin varmasti menen tuonne uudestaan.
Loppuhuomautuksena pakko todeta seuraavaa.
Soittaessani kertoivat asentavansa vihertävän tuulilasin. Tästä johtuen soittelin sitten muuallekin, kun mun mustaan autoon ei vihreaää lasia laiteta. Vaan kun vasta eilen olin liikkeellä ja lasi piti saada suht pian, niin vaihtoehdot oli vähissä. Lopputuloksena todettava, että lasi ei ole vihreä, vaan juuri sellainen kuin pitikin olla. Asentaja sanoi, että siinä on pieni vivahde vihreää ja siksi he sen kertovat asiakkaalle. Kannattaisi jättää kertomatta, niin ei kukaan luule saavansa oikeasti vihreää lasia.
Vaihtoivatko tuohon rahaan kaiken tarpeellisen? Oliko sadetunnistimella olevaa mallia?
Leave a comment: