Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vettä takajalkatilassa E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MIKA525
    Newbiemmer
    • Jul 2007
    • 2

    #16
    Minulla oli myös ilmaantunut vettä takajalkotiloihin. Tein testin pesemällä autonpohjaa painepesurilla. Olin irroittanut auton maton niin huomassin että vesi tulee läpi takajalkotilassa olevista lunsseista.Nyt laitan massan peittoon tulpat.

    Comment

    • jupasa
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 98
      • Turku

      #17
      Originally posted by Rahu View Post
      Tarkastakaa varsinkin takaovien ovipahvin takaa kosteussulku, sitä kautta tulee nimenomaan takalattialle vettä, jos se on irti niin sadevesi valuu suoraan oven ja ovipahvin välistä sisälle.
      Kiitos Rahu! Testailin asiaa. Kun letkutan vettä pelkästään lasille, niin sitä alkaa tosiaan valua ovipahvin ja oven välistä alhaalta. (Missäköhän kunnossa ovi on ovipahvin takaa :())

      Huomenna on aika korjaamolla. Auto on 3 vuotta vanha, takuu on ohi, joten kysymys onkin, kuka maksaa. Ei kai tuollaisessa asiassa voi olla kysymys normaalista kulumisesta? Tuli mieleen, että takuuaikana autoon on vaihdettu natinan takia muutaman kerran (!) ovitiivisteet, myös takaoviin. Voisiko olla, että niiden vaihtamisen yhteydessä olisi jotenkin söhlätty kosteussulun asentaminen?
      ex BMW 525iA touring -04 (E39)

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by jupasa View Post
        Kiitos Rahu! Testailin asiaa. Kun letkutan vettä pelkästään lasille, niin sitä alkaa tosiaan valua ovipahvin ja oven välistä alhaalta. (Missäköhän kunnossa ovi on ovipahvin takaa :())

        Huomenna on aika korjaamolla. Auto on 3 vuotta vanha, takuu on ohi, joten kysymys onkin, kuka maksaa. Ei kai tuollaisessa asiassa voi olla kysymys normaalista kulumisesta? Tuli mieleen, että takuuaikana autoon on vaihdettu natinan takia muutaman kerran (!) ovitiivisteet, myös takaoviin. Voisiko olla, että niiden vaihtamisen yhteydessä olisi jotenkin söhlätty kosteussulun asentaminen?
        Ovipahvi irtoaa kahdessa minuutissa joten on helppo tsekata miltä näyttää, tod.näk. puhtaalta kun se joka kerta huuhtoutuu kun vettä sataa tai peset auton

        Kosteussulun voi kiinnittää helposti uudelleen vaikka kuumailmapuhaltimella hieman lämmittäen ja painamalla uudestaan kiinni.

        Tiivisteiden vaihtamisessa tuskin on ovipahviin koskettu.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • armageddon
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 443
          • Kokkola

          #19
          läytyykö autoistanne surullisen kuuluisia veden poistokanavia??? jos ne vaan uupuu nii avot poran kans auton alle niitä tekenään muistakaa käsitellä tekemänne reijät, ettei vaa pääse ruostumaan... ne on joistakin uitetuista autoista puuttunu, kavereiden kokemukset EI OMAT
          ei ne tehot vaan se kuski...

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by armageddon View Post
            läytyykö autoistanne surullisen kuuluisia veden poistokanavia??? jos ne vaan uupuu nii avot poran kans auton alle niitä tekenään muistakaa käsitellä tekemänne reijät, ettei vaa pääse ruostumaan... ne on joistakin uitetuista autoista puuttunu, kavereiden kokemukset EI OMAT
            No hohhoijaa... En jaksa enempää edes vaivautua avautumaan tällaisista jutuista
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by armageddon View Post
              läytyykö autoistanne surullisen kuuluisia veden poistokanavia??? jos ne vaan uupuu nii avot poran kans auton alle niitä tekenään muistakaa käsitellä tekemänne reijät, ettei vaa pääse ruostumaan... ne on joistakin uitetuista autoista puuttunu, kavereiden kokemukset EI OMAT
              Joo, lisää näitä ohjeita niin alkaa hommat toimimaan!!!
              Kai olet itse jo reiät porannut?
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • armageddon
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 443
                • Kokkola

                #22
                Originally posted by Stone View Post
                Joo, lisää näitä ohjeita niin alkaa hommat toimimaan!!!
                Kai olet itse jo reiät porannut?
                e. tuli vaa siitä ihan toi mieleen ku kaverin isä uitti saabin jostan ja alkoi lattiat kastuu ja auto vietii merkki liikkeeseen ja asiata he sielä tutkivat ja oli et ovista ei vesi päässy ulos vaa tulvi jotenki sisälle, ja ne antoi ohjeet et oviin jotku kanavat pitäis porata jne... mut se teetätti sen homman ihan sit liikkeessä. niinku alun perin mainittin ei omia kokemuksia
                ei ne tehot vaan se kuski...

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by armageddon View Post
                  e. tuli vaa siitä ihan toi mieleen ku kaverin isä uitti saabin jostan ja alkoi lattiat kastuu ja auto vietii merkki liikkeeseen ja asiata he sielä tutkivat ja oli et ovista ei vesi päässy ulos vaa tulvi jotenki sisälle, ja ne antoi ohjeet et oviin jotku kanavat pitäis porata jne... mut se teetätti sen homman ihan sit liikkeessä. niinku alun perin mainittin ei omia kokemuksia
                  Okei, saabista vois jopa uskoa vaikka uskomattomalta kuulostaakin..
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • Yonaz
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 12
                    • Espoo

                    #24
                    Mullakin kastuu edelleen. Selkeästi tulee vesi sisään ovipahvien kautta. En nyt kuitenkaan korjaa, koska auto vaihtuu kohta - kylläkin saman malliseen ja ikäiseen. Saas nähdä onko seuraava "water resistant" ja mihin km määrään asti. Syy auton nopeaan vaihtumiseen liittyy toiseen asiaan, joka ei ollut kohdallaan.
                    E61, 525dA

                    Comment

                    • TROCK
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 435
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by armageddon View Post
                      läytyykö autoistanne surullisen kuuluisia veden poistokanavia??? jos ne vaan uupuu nii avot poran kans auton alle niitä tekenään muistakaa käsitellä tekemänne reijät, ettei vaa pääse ruostumaan... ne on joistakin uitetuista autoista puuttunu, kavereiden kokemukset EI OMAT
                      ...ja tämä johtuu siitä, että muualla maailmassa ei ole märkää kuin Suomessa. Siksi Suomeen tuleviin kottosiin porataan ylimääräisiä reikiä oviin...

                      Ihan vaan kysyn, uskoitko tosiaan itse tohon?!
                      - - - - - - -
                      F10 520dA
                      ex E61 530dA, ex E39 530dA

                      Comment

                      • jupasa
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 98
                        • Turku

                        #26
                        Molempien takaovien sisälle liimattiin kaksipuolisella teipillä uudet kosteussulut. Turun Metro-Autossa veloittivat tästä 1,5 tunnin työn eli noin 110 euroa ja osista 60 euroa eli yhteensä 170 euroa.

                        En ruvennut neuvottelemaan siitä, olisiko kuulunut mennä auton myyjän eli Metro-Auton piikkiin. Auto on firman, joten kuluttajansuojalakia ei voinut soveltaa. Siinähän on se kuuluisa pykälä, jonka mukaan tuotteen tulee kestävyydeltään vastata sitä, mitä kuluttajalla on perusteltua aihetta olettaa. Tässä tapauksessa ei varmasti vastannut.

                        Vaikka BMW:stä tykkäänkin, olen sitä mieltä, että pitkä takuu on paras osoitus siitä, että valmistaja luottaa tuotteensa kestävyyteen. Tämä taisi kyllä olla vasta ensimmäinen takuuajan jälkeinen korjaus. Saa nähdä mitä seuraavat vajaa 2 vuotta tuovat tullessaan. Sitten näkee, minkä väärtti olisi 5 vuoden takuu ollut ja olisiko ehkä sittenkin kannattanut ostaa Fiat.
                        ex BMW 525iA touring -04 (E39)

                        Comment

                        • armageddon
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 443
                          • Kokkola

                          #27
                          Originally posted by jupasa View Post
                          Molempien takaovien sisälle liimattiin kaksipuolisella teipillä uudet kosteussulut. Turun Metro-Autossa veloittivat tästä 1,5 tunnin työn eli noin 110 euroa ja osista 60 euroa eli yhteensä 170 euroa.

                          En ruvennut neuvottelemaan siitä, olisiko kuulunut mennä auton myyjän eli Metro-Auton piikkiin. Auto on firman, joten kuluttajansuojalakia ei voinut soveltaa. Siinähän on se kuuluisa pykälä, jonka mukaan tuotteen tulee kestävyydeltään vastata sitä, mitä kuluttajalla on perusteltua aihetta olettaa. Tässä tapauksessa ei varmasti vastannut.

                          Vaikka BMW:stä tykkäänkin, olen sitä mieltä, että pitkä takuu on paras osoitus siitä, että valmistaja luottaa tuotteensa kestävyyteen. Tämä taisi kyllä olla vasta ensimmäinen takuuajan jälkeinen korjaus. Saa nähdä mitä seuraavat vajaa 2 vuotta tuovat tullessaan. Sitten näkee, minkä väärtti olisi 5 vuoden takuu ollut ja olisiko ehkä sittenkin kannattanut ostaa Fiat.
                          noh sattuuhan noita itellä on ollu neljä eri auto merkkiä enkä ole vielä pettynyt yhteenkään, vaikka kaikki ovat olleet suht vanhoja...
                          ei ne tehot vaan se kuski...

                          Comment

                          • armageddon
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 443
                            • Kokkola

                            #28
                            Originally posted by TROCK View Post
                            ...ja tämä johtuu siitä, että muualla maailmassa ei ole märkää kuin Suomessa. Siksi Suomeen tuleviin kottosiin porataan ylimääräisiä reikiä oviin...

                            Ihan vaan kysyn, uskoitko tosiaan itse tohon?!
                            kaikkeallahan on märkää... mut siinä tilanteessa ainakin siitä saabista ne jostain syystä kuitenkin puutui en oo kyselly jälkikäteen et mix tai miten mut näin oli ja ajattelin et josko nyt olis taas... voin toki kysellä samaiselta kaverilta olisko sillä siitä vuosien takaisesta asiasta vielä jotain muistoja
                            ei ne tehot vaan se kuski...

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by jupasa View Post
                              Molempien takaovien sisälle liimattiin kaksipuolisella teipillä uudet kosteussulut.
                              Oikea tapahan olisi ollut liimata ne butyylinauhalla, mutta mitäpä sitä suotta tehtaan ohjeita merkkihuollossa noudattamaan...
                              E39 528iA

                              Comment

                              • armageddon
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 443
                                • Kokkola

                                #30
                                no nii oli pakko sit turhien naamailujen takia tarkistaa tämä asia... Eli siin kaverin isän autos (saabis) oli kastunu lattiat useaan ootteeaeen ja se oli lähteny saabile näyttää ajokkiansa ja siel oli siel tutkinu se, ja sit ns. vesi kanavat oli ollu hukassa... ja kyseiset ohjeet oli sieltä saanu! sit se oli vieny sen saabiin erikoistuneelle pajalle ja siel oli sit tutkittu ennen poran käyttöä juttua ja siel oli sellanen homma löydetty et ne kanavat oli toki olemassa mut ne oli jonku massan ja maalin peitossa. ne puhkaistiin ovet rasvattiin ja sen jälkeen oli sit kaikki ok. näin se asia sit meni ANTEEKSI kaikille jotka kerkes mennä jo autonsa alle poran kans...
                                ei ne tehot vaan se kuski...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎