mulla on alkanut tekemään sellaista että kun ajelen normaalia vauhtia ja siitä lähden esim. ohittamaan niin että loota vaihtaa pienempää, niin vaihde myös jää sinne pienelle pykälälle, sitten jonkun ajan kuluttua alkaa pykältämään suurempaa. stepillä vaihtuu niinkuin pitääkin. (toki en ole koittanut kierrättää sinne maksimi kierroksia että vaihtaako silloin) laatikolla ajaettu nyt n.90tkm öljyjä ei ole vaihdettu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
Eipä pojat hyvältä kuulosta.
Hieman kylmää, kun itsellänikin tomaatti käytössä ja diesel...:thinkNäillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by jeppis View Postmulla on alkanut tekemään sellaista että kun ajelen normaalia vauhtia ja siitä lähden esim. ohittamaan niin että loota vaihtaa pienempää, niin vaihde myös jää sinne pienelle pykälälle, sitten jonkun ajan kuluttua alkaa pykältämään suurempaa. stepillä vaihtuu niinkuin pitääkin. (toki en ole koittanut kierrättää sinne maksimi kierroksia että vaihtaako silloin) laatikolla ajaettu nyt n.90tkm öljyjä ei ole vaihdettu.sigpic
F01 730d -09
Ex
E70 x5 3.0d-08
e39 M5-99
e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm(Ego)
e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
e39 528ia -97 200hp/290nm
e36 320i -94
e30 320i -89
Comment
-
-
Originally posted by opl21 View PostEi vain olisi kyse laatikon "mukautumisesta",eli jos kiihdyttelee jatkuvasti niin laatikko alkaa pitää pienempää pykälää suhteessa enemmän päällä?Citroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
-
Originally posted by opl21 View PostEi vain olisi kyse laatikon "mukautumisesta",eli jos kiihdyttelee jatkuvasti niin laatikko alkaa pitää pienempää pykälää suhteessa enemmän päällä?BMW M535i 1986
Comment
-
-
Originally posted by Betrunken View PostTästä tulikin mieleeni niin voiko näitä "itseoppivia/miksi lie kutsutaan" vaihdelaatikoita nollata mitenkään? Esimerkiksi ottamalla akun miinusnavan irti tai pitääkö tietokoneella hoitaa kyseinen nollaus?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Betrunken View PostTästä tulikin mieleeni niin voiko näitä "itseoppivia/miksi lie kutsutaan" vaihdelaatikoita nollata mitenkään? Esimerkiksi ottamalla akun miinusnavan irti tai pitääkö tietokoneella hoitaa kyseinen nollaus?
Laatikko muuttaa asetuksiaan kulumisen mukaan. Ajotavan oppiminen tapahtuu heti eikä se jätä muistiin mitään asetuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMiksi se pitäisi nollata?
Laatikko muuttaa asetuksiaan kulumisen mukaan. Ajotavan oppiminen tapahtuu heti eikä se jätä muistiin mitään asetuksia.
Kuvittelin vain väärin mutta jos mukautuu koko aika ajotyyleihin niin ei sitten mitään.
Kuvittelin näin...
Mummo ajaa->Itse ajat ja ihmettelet että onko vikaa->nollaat->uusi ajotyyli... mutta homma on selvä sittenCitroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.
Comment
-
-
Originally posted by Betrunken View PostKuvittelin näin...
Mummo ajaa->Itse ajat ja ihmettelet että onko vikaa->nollaat->uusi ajotyyli... mutta homma on selvä sitten
Comment
-
-
anspa87
Olen nähnyt nyt jo useita hajonneita GM autolootia näihin laatikoihin ei ole koskaan vaihdettu öljyjä. Tuttavien autot johon olen vaihtanut öljyt 530da vm-02 230tkm noin 2vuotta sitten hyvin toimii ja 530ia vm-01 180tkm vuosi aikaa hyvin toimii. Töissä olen vaihtanut useita kertoja GM laatikkoon öljyt ja ei ole vielä näkynyt rikkoutuneita laatikoita. Minun mielipide on että laatikko öljyjen vaihto kannattaa. Lifetime oil se meinaa öljyn ikää t:BMW asentaja
Comment
-
Originally posted by anspa87 View PostOlen nähnyt nyt jo useita hajonneita GM autolootia näihin laatikoihin ei ole koskaan vaihdettu öljyjä. Tuttavien autot johon olen vaihtanut öljyt 530da vm-02 230tkm noin 2vuotta sitten hyvin toimii ja 530ia vm-01 180tkm vuosi aikaa hyvin toimii. Töissä olen vaihtanut useita kertoja GM laatikkoon öljyt ja ei ole vielä näkynyt rikkoutuneita laatikoita. Minun mielipide on että laatikko öljyjen vaihto kannattaa. Lifetime oil se meinaa öljyn ikää t:BMW asentaja
Eli tuossa n.200tkm se pitäisi sitten viimeistään tehdäkkin, mikäli öljynvaihtoihin aikoo ryhtyä. Ongelma tässä vain on se että niin kovin monen dieselkäyttöisen tuontiyksilön mittarissa oleva kilometrilukema on jotain muuta kuin ko.autolla ajettu todellinen kilometrisuorite, jolloin ongelmia voi sitten myös helpommin syntyä.
Toisekseen, antaako teillä firma takuun ko.öljynvaihdetuille laatikoille? Jos antaa, niin missä tällainen yritys sijaitsee?
Comment
-
-
Originally posted by anspa87 View PostOlen nähnyt nyt jo useita hajonneita GM autolootia näihin laatikoihin ei ole koskaan vaihdettu öljyjä. Tuttavien autot johon olen vaihtanut öljyt 530da vm-02 230tkm noin 2vuotta sitten hyvin toimii ja 530ia vm-01 180tkm vuosi aikaa hyvin toimii. Töissä olen vaihtanut useita kertoja GM laatikkoon öljyt ja ei ole vielä näkynyt rikkoutuneita laatikoita. Minun mielipide on että laatikko öljyjen vaihto kannattaa. Lifetime oil se meinaa öljyn ikää t:BMW asentaja
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostVaikka joku mummo-tila olisikin päällä (esim liukkauden takia), niin sport-asennossa on aina sport-tila päällä. Joten jos silläkin on mummo-fiilikset, niin sitten on jossain vikaa. Laatikon adaptioarvot nollaa laatikon öljynpaineita säätävien venttiilien asetukset ja se voi olla huono juttu vanhalla laatikolla ja alkuperäisillä öljyillä. Jos vaihtaa uudet öljyt, niin silloin nuo käsittääkseni kannattaisi nollata.
Originally posted by opl21 View PostEi vain olisi kyse laatikon "mukautumisesta",eli jos kiihdyttelee jatkuvasti niin laatikko alkaa pitää pienempää pykälää suhteessa enemmän päällä?
Kysytään vielä että "haisteleeko" laatikko koko ajan sinun ajotyyliäsi ja opettelee koko aika sitä? ja jos haistelee ja mukautuu koko aika niin sittenhän opl21 kysymykseen on että se pitäs korjantua ajan kanssa? (vai olenko ihan huitsin nevadassa?)
P.S: näin perjantai illan ratoksi-> lisää kaljaaCitroen ZX "Sacrebleu" edition
EX:
-Bmw E28 518i
-Saab 9000
-Lada 2105
Comment
-
Comment