Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by teropa View Post
    .....mutta kuten kaikki varmaankin hyvin tietävät, öljyä joka kestää (=on suunniteltu kestämään, aiheuttamatta häiriötä tekniikalle, jota se voitelee) suomalaisia ajosuoritteita ei ole olemassakaan. On täyttä palturia olettaa, että mikään "lifetime" mömmö voisi olla niin hyvää, etteikö sen voiteluominaisuuksien heikkeneminen varmasti edesauta esim. automaattilaatikon toiminnan huonontumista / vikaantumista. .... Onko heittää parempaa faktaa aiheesta?
    Tero
    Miten niin "kaikki tietävät"?
    Eli mistä tämä tieto=fakta on peräisin että sellaista hydrauliöljyä ei ole olemassakaan joka kestää vähintään sen mitä ko.laatikko muutenkin kestää?
    Eli mitä esim.minä voin löytää selkeitä tutkimustuloksia=FAKTAA jossa tämän tyyppinen "tieto" on luettavissa?
    Se on selvää että uutta vastaavaa ei ko.öljyt enään 200tkm:n ajosuoritteen jälkeen ole, mutta kuka esittää nyt ne faktat minkä laatuluokituksen öljyillä ko.askit on suunniteltu toimivan? Eli se että öljyn ominaisuudet ovat jossain kohtaa laskeneet ei todellakaan tarkoita sitä etteikö ne vielä ihan kevyesti riitä ko.laatikkoihin siihen tarkoitukseen mihin ne on suunniteltu.
    Eli nyt sitä FAKTAA kehiin että alle 400tkm:n ajosuoritteen ko.öljyjen vaaditut arvot ovat näiden laatikoiden alle minimivaatimusten?

    Comment

    • pere
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 172
      • Berlin

      Minulla ei ole edellisten keskustelijoiden kaipaamaa faktaa, mutta ajattelin kuitenkin laittaa lusikkani tähän soppaan sen verran, että saadaan dataa talteen tulevia tutkimuksia varten

      Eli vaihdatin toukokuussa omaan -03 530d:n (suomiauto vanhalta pariskunnalta jos se nyt jotain laatikon kulumiseen vaikuttaa...) 144k kohdalla uudet öljyt. Vaihdon teki Benkara huuhtelumentelmällä. Nyt sitten näitä aiheeseen liittyviä ketjuja enemmän lukeneena olen odotellut, että missä vaiheessa se paskashokki iskee ja laatikko sanoo poks. Mittarissa on tällä hetkellä 154k ja muuta en vielä ole huomannut kuin, että kerran moottoritielle kiihdyttäessä 3. jäi jostakin syystä sisään ja nosti kierrokset punarajalle asti eikä vielä sittenkään meinannut vaihtaa isommalle, ennen kuin pelasi vähän kaasun kanssa. Eli toistaiseksi *kop* *kop* *kop* tuo on pysynyt ehjänä öljynvaihdosta huolimatta. Mielestäni laatikko toimii nyt vähän tarkemmin kuin ennen öljynvaihtoa eikä luistata ihan niin paljon, tai sitten olen vain oppinut pelaamaan tuon kanssa
      e61 535dAT -08

      ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by Hemi View Post
        Miten niin "kaikki tietävät"?
        Eli mistä tämä tieto=fakta on peräisin että sellaista hydrauliöljyä ei ole olemassakaan joka kestää vähintään sen mitä ko.laatikko muutenkin kestää?
        Eli mitä esim.minä voin löytää selkeitä tutkimustuloksia=FAKTAA jossa tämän tyyppinen "tieto" on luettavissa?
        Se on selvää että uutta vastaavaa ei ko.öljyt enään 200tkm:n ajosuoritteen jälkeen ole, mutta kuka esittää nyt ne faktat minkä laatuluokituksen öljyillä ko.askit on suunniteltu toimivan? Eli se että öljyn ominaisuudet ovat jossain kohtaa laskeneet ei todellakaan tarkoita sitä etteikö ne vielä ihan kevyesti riitä ko.laatikkoihin siihen tarkoitukseen mihin ne on suunniteltu.
        Eli nyt sitä FAKTAA kehiin että alle 400tkm:n ajosuoritteen ko.öljyjen vaaditut arvot ovat näiden laatikoiden alle minimivaatimusten?
        No pointti "kaikki tietää" kommenttiin oli tietysti tämä iänikuinen asetelma siitä, miten pitkään autovalmistaja olettaa autollaan ajettavan ilman häiriöitä olennaisessa tekniikassa. Sitä tarkoitin kun sanoin, että valmistajat speksaavat tietenkin tuotteensa toimimaan "oikein ja odotetusti" sille ajosuoritteelle, joka pitää olla asiakkaan puolelta "odotettava" kun uuden auton ostaa. Saksalaisesta autosta kun on kyse, niin voin huoletta käyttää termiä "kaikki tietää" kun sanon, että yhtäkään BMW tai GM inssiä ei taatusti kiinnosta 200+ tuhatta ajettujen autojen toimintahäiriöt ainakaan öljynlaadun heikkenemisestä johtuen. Siksi oletan (kyllä, ei ole faktaa) että "lifetime" ei todellakaan tarkoita "lifetime Suomessa ja muissa maissa, joissa nämä autot ajetaan paalikuntoon", vaan se tarkoittaa Sakemannin "lifetimeä", joka kuitenkin on sen n. 200tkm jonka jälkeen merkkiliikkeet eivät esim huoli edes vaihtoautovalikoimiinsa ko. yksilöitä. Monesti riittää jo vähempikin ajosuorite kun kaarat jo myydään export- ja muihin häkkifirmoihin. Syy on selvä: niistä vikaantuu helposti tekniikkaa ja huolto/korjaus reklamaatiot näistä autoista aiheuttavat merkkiorganisaatiolle liiaksi päänvaivaa eikä katetta lainkaan. Siispä dumpataan muualle.

        Olettaisin, että tästä odotettavissa olevasta ajosuoritteesta "ilman suuria ongelmia" = esim. laatikon hajoamista, olet samaa mieltä, vaikka niin kovasti vastustatkin öljynvaihtoa.

        Eli "lifetime" öljyt minusta tarkoittavat jotain säällistä ajosuoritetta, jonka ne kestää. Jos ne vaihtaa ennen sen täyttymistä, niin saattaa saada ruoskalle lisävuosia täällä pohjolassa, jossa varmaan epäonnisimmat yksilöt (dieselit lähinnä) joutuvat tarpomaan suolateitä jopa 400-500 tuhatta kilometriä.

        Onko tämä logiikka sinusta väärin perusteltua? Olen itse teollisuudessa töissä ja tiedän jonkin verran siitä, miten asioita suunnitellaan ja mihin tavaroiden oletettu toimintakykyinen elinikä määrätyntyyppisissä sovelluksissa perustuu. Ja oma kokemukseni Saksasta ja saksalaisista autoista ja niiden myynnistä on se, että 200tkm ajettu auto alkaa olla heidän silmissä todellakin paalikamaa, ja jos joku sillä vielä sen jälkeen ajaa, tekee sen sitten aivan omaa arviointikykyään ja lompakon paksuutta soveltaen.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10051
          • KVLA

          Originally posted by teropa View Post
          että 200tkm ajettu auto alkaa olla heidän silmissä todellakin paalikamaa
          Tässähän se lienee kuitenkin asian ydin.Vaan sitten kun Sakemannit on työntämässä autoaan paaliin,tulee hullu Suomalainen ja pelastaa sen tänne tasalämpöisiin Pohjolan ilmastoihin rullattavaksi vielä 10v->...

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Luulisi, että Suomi ei ole se vaativin maa noiden laatikon öljyjen suhteen. Eikös öljyt ja laatikot ole paljon kovemmilla kuumissa maissa?
            E39 528iA

            Comment

            • WarHead
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 774

              Pakkanen, siitä suomalainen tykkää...

              Originally posted by TJJ View Post
              Luulisi, että Suomi ei ole se vaativin maa noiden laatikon öljyjen suhteen. Eikös öljyt ja laatikot ole paljon kovemmilla kuumissa maissa?
              Väittäisin lämpötilavaihtelut olevan skandinaaviassa suurempia ja sitä kautta vaativampaa öljylle :
              KESÄ +35 astetta (mikä lie sitte kuuman öljyn lämpötila lauhduttimen läpi mentyään)
              versus
              TALVI -40 astetta. Tuossahan tulee lämpötila eroa reipas 70 astetta (starttaus lämpötilana)

              Keskieuroopassa harvoin lähdetään (lähi-itä ja uudet mantereet mukaan luettuna) aamusta pakkas lukemista liikkeelle, joskin ulkoläpötila kivunnee yli +40 asteen.

              Eikö pointti ole juurikin lämpötilaerojen kesken veden (ja muiden öljyn ainesosien) kondensoituminen ja sen vaikutukset voitelukykyyn?

              Hajatelmia...
              E91 335iAT -08

              -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by WarHead View Post
                Eikö pointti ole juurikin lämpötilaerojen kesken veden (ja muiden öljyn ainesosien) kondensoituminen ja sen vaikutukset voitelukykyyn?
                En tiedä noista mutta laatikkoöljyn käyttöikä lyhenee rajusti lämpötilan nousun myötä. Tiedä sitten miten hyvin lauhdutin toimii kuumissa olosuhteissa, siis pystyykö se silti pitämään lämmöt riittävän alhaalla.
                E39 528iA

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  Originally posted by TJJ View Post
                  En tiedä noista mutta laatikkoöljyn käyttöikä lyhenee rajusti lämpötilan nousun myötä. Tiedä sitten miten hyvin lauhdutin toimii kuumissa olosuhteissa, siis pystyykö se silti pitämään lämmöt riittävän alhaalla.
                  Itse näen asian juuri kuin WarHead. Enkä pelkästään öljyn voitelukyvyn funktiona, vaan myös yleisenä kulumisena. Pakkasesta lähtään aamulla nilkka suorana kohti työpaikkaa lienee vähän eri laatikolle kuin maltillisesta plussakelistä operointi...

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Tämän yhtälön/ajatuskuvion ongelma on juuri tässä lausumassasi:

                    Originally posted by teropa View Post
                    ...... Sitä tarkoitin kun sanoin, että valmistajat speksaavat tietenkin tuotteensa toimimaan "oikein ja odotetusti" sille ajosuoritteelle, joka pitää olla asiakkaan puolelta "odotettava" kun uuden auton ostaa. .
                    Tero
                    Eli se BMW/ZF:n insinööri ei suinkaan OLETA mitään minkään maan keskimääräisistä ajosuoritteista vaan tuo öljyjen LifeTime lähtee siitä mikä on kyseisen laatikon toiminnallinen elinkaari.
                    Eli ei ole olemassakaan mitään maakohtaista ajosuorite-ennustetta jonka perusteella laskettaisiin ja johon sen kestoikä suhteutettaisiin, vaan ko.öljyjen kestoikä suhteutetaan itse laatikon toiminnalliseen ikään.
                    BMW kun ei suinkan rakenna autojaan vain Saksan markkinoita varten, ei tämän tyyppinen ajattelu auton tai auton mekaanisten komponenttien elinkaariajattelussa ole edes mahdollista. Jokaisella auton komponentilla/osakokonaisuudella on tietty elinkaari, niin myös näillä automaattilaatikoilla. Ne ei muutu "iki"- aatikoiksi sillä että niihin vaihdellaan öljyjä joiden laatu pysyy suunniteltua huomattavasti korkeampana.
                    Ei siis ole olemassakaan ikuista toiminnallista komponenttia, vaan jokaiselle on laskettavissa hyvinkin tarkasti sen luonnollinen elinkaari.
                    Jos=kun ZF:n ja bemun inssit TIETÄVÄT ko.laatikon kytkinpintojen olevan joka tapauksessa alkuperäisillä öljyillä loppu 600tkm:n kohdalla, ei öljynvaihdoilla kuin lisätä laatikon vaurioitumisen riskiä, jolloin vaihtojakaan ei tietenkään suositella. Nämä vaihtoa tukevat ja pelkkään mututietoon perustuvat spekulaatiot lähtevät siitä että ko.öljyt ei vain "maalaisjärjellä voi kestää" niin pitkään kuin laatikko. BMW:n ja ZF:n insinöörit TIETÄVÄT asian olevan toisin, eli ko.öljyt kestävät jopa 1.5-kertaa sen mitä esim.ko.laatikon kytkinpinnat, vaihdetaan öljyjä tai ei.
                    Tässä on vielä vallalla ihan samat keskiaikaiset kansan huoltouskomukset kuin oli aikoinaan kestovoideltujen nivelten ilmestyessä markkinoille.
                    "Todelliset Automiehet" jopa vaihtelivat uusiin autoihinsa nipallisia niveliä jotta joka viikonloppuinen rasvaususkonvahvistus saataisiin tehtyä.
                    Ok, kun nämä automiehet kerran viikossa koko alustan aina rasvasi läpi oli nivelet kunnossa vielä kun kiesi oli menossa paaliin. Yhtälössä oli vain se ongelma että siihen rasvaukseen käytetty tunti ja rahamäärä oli kymmen/kaksikymmenkertainen siihen verrattuna kun samassa ajosuoritteessa olisi kerran vaihdettu kympin/kahden nivelet uusiin.
                    Lisäksi ihan kaikilla ei ole sitä monttua tai autonosturia eikä aikaa eikä kykyä tehdä tätä viikottaista huoltorituaalia.
                    Sama sitkas uskomus toki vieläkin joillain ns."automiehillä" on nykyauton muovitetun sinkatun pohjan tervaamisesta ja sen tarpeellisuudesta.
                    Pointti on kuitenkin se, että nämä öljyn vaihtoa tukevat spekulaatiot ovat oikeasti pelkkiä mutuun perustuvia spekulaatioita joistan Suomen erityisolosuhteista tai siitä että ne öljyt "vain ei voi" kestää vähintään yhtäkauan kuten itse laatikkokin, kuten ZF/GM/BMW:n sadat huippuinsinöörit ovat asian laskeneet. Eli heillä on se ainoa FAKTATIETO joka sitten jonkun pitäisi kumota FAKTOILLA=TUTKIMUSTULOKSILLA siitä kuinka ko.laatikot loppuvat bemarien alle kulumisen seurauksena ennen paalikoneen leukojen syleilyä niin että se olisi vieläpä vältettävissä säännöllisillä öljynvaihdoilla ilman siitä aiheutuvia riskejä?

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Jos=kun ZF:n ja bemun inssit TIETÄVÄT ko.laatikon kytkinpintojen olevan joka tapauksessa alkuperäisillä öljyillä loppu 600tkm:n kohdalla, ei öljynvaihdoilla kuin lisätä laatikon vaurioitumisen riskiä, jolloin vaihtojakaan ei tietenkään suositella.
                      Pointti on kuitenkin se, että nämä öljyn vaihtoa tukevat spekulaatiot ovat oikeasti pelkkiä mutuun perustuvia spekulaatioita joistan Suomen erityisolosuhteista tai siitä että ne öljyt "vain ei voi" kestää vähintään yhtäkauan kuten itse laatikkokin, kuten ZF/GM/BMW:n sadat huippuinsinöörit ovat asian laskeneet.
                      Kerropas sitten, miksi nykysuositus on vaihtaa automaatin öljyt joka toinen insp. II ?

                      Vielä lisäkommenttina: elät kyllä haavemaailmassa, jos luulet, että tommosia laatikoita laskee "sadat insinöörit". Kyseessä on todennäköisesti pieni tiimi, jolleka ko. laatikkomallin speksaus on annettu tehtäväksi, ja sekin on suoritettu enimmäkseen copy-pastella edellisistä designeista, tarkennuksia tehden. Ja en tiiä tuleeko yllätyksenä, mutta: myös insinöörit tekee virheitä, ja aika ajoin tarkennuksille on paikkansa, mm. sen valossa miten jokin teoriassa laskettu asia alkaa toimia käytännössä.

                      Olen itse DI, joten en yritä kammertaa mattoa insinöörikunnan ammattitaidon alta, silloinhan läpsisin itseänikin turpavärkkiin.

                      Tähän vielä haluan tarttua:

                      sitten jonkun pitäisi kumota FAKTOILLA=TUTKIMUSTULOKSILLA siitä kuinka ko.laatikot loppuvat bemarien alle kulumisen seurauksena ennen paalikoneen leukojen syleilyä niin että se olisi vieläpä vältettävissä säännöllisillä öljynvaihdoilla ilman siitä aiheutuvia riskejä?
                      Kysynpä nyt vielä kertaalleen: Minkälaisena tietona pidät ~800kpl:n otantaa, jossa on kuvattu laatikon vikaantumistiheys öljynvaihdon funktiona? Tämähän esitettiin jo aiemmin, mutta sinun selitys sen kumoamiseksi oli kyllä suoraan sanottuna täyttä kukkua:

                      Otannassa on tietenkin ne askit jotka ovat menneet vaihtoon takuuaikana puhtaasti tekovian vuoksi, eikä näillä ole mitään tekemistä öljyjen kanssa.
                      ^^ Lähde?

                      Tero
                      Last edited by teropa; 26-08-2009, 14:06.
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • _chris_
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 442
                        • Nokia

                        Originally posted by teropa View Post
                        Kerropas sitten, miksi nykysuositus on vaihtaa automaatin öljyt joka toinen insp. II ?
                        Mitä tämä tarkoittaa keskimääräisenä ajosuoritteena? Eli kuinka monen tkm:n välein nykyohjeiden mukaan lootan öljyt vaihdetaan?
                        Voisi olla jonkinlaisena nyrkkisääntönä, jos alkaa samaan ruljanssiin aikasempien lootien kanssa...
                        BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                        Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by _chris_ View Post
                          Mitä tämä tarkoittaa keskimääräisenä ajosuoritteena? Eli kuinka monen tkm:n välein nykyohjeiden mukaan lootan öljyt vaihdetaan?
                          Voisi olla jonkinlaisena nyrkkisääntönä, jos alkaa samaan ruljanssiin aikasempien lootien kanssa...
                          Jos en nyt väärin muista, niin suositus oli vaihto ekassa Insp II, eli n. 100tkm kohdalla ja sitten 200tkm välein. (ei tiheään )

                          Niin ja tämä tietohan tuli merkkiorganisaation huollosta.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by WarHead View Post
                            Väittäisin lämpötilavaihtelut olevan skandinaaviassa suurempia ja sitä kautta vaativampaa öljylle :
                            KESÄ +35 astetta (mikä lie sitte kuuman öljyn lämpötila lauhduttimen läpi mentyään)
                            versus
                            TALVI -40 astetta. Tuossahan tulee lämpötila eroa reipas 70 astetta (starttaus lämpötilana)
                            Öh, ei täällä ainakaan ole kuin -15 talvella ja kesällä max 28C. Eikä eroa ole kuin kesällä ja talvella. eri asia arabi maissa missä päivällä +40 ja yöllä pakkasta. Eroa on siis joka päivä.

                            Originally posted by teropa View Post
                            Jos en nyt väärin muista, niin suositus oli vaihto ekassa Insp II, eli n. 100tkm kohdalla ja sitten 200tkm välein. (ei tiheään )

                            Niin ja tämä tietohan tuli merkkiorganisaation huollosta.

                            Tero
                            Koskee siis e39 laatikoita?

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Koskee siis e39 laatikoita?
                              Juu... niistä tässä kaiketi keskustellaan.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • exautisti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1267
                                • oulu

                                hemi ei nyt hoksaa että nuo sinun 100% varmuudella olevat faktat on ihan täyttä mutua niin kuin suurella osalla meistä muistakin,eikä pidä mennä luulemaan mielipiteitä faktoiksi.
                                Vai luuletko todella,että joku uskoo sinun tietävän mitä bmw tai zf inssillä on ollu mielessä laatikkoa kehittäessään
                                Ei ole ollenkaan tavatonta,että asiat kehittyy vuosien saatossa parempaan suuntaan ja jopa laatinkon öljyn vaihto saattaa osottautua toimivaksi huolimatta erään wannabe insinöörin mielipiteistä.
                                -99 punane passatti

                                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                                Tuikun softat
                                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                                www.mcars.fi

                                Kysy 041-5056506

                                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎