Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nisti
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 705
    • På Gränsen

    Kuinka paljon kestää olla takarenkailla halkaisijassa eroa ennenkuin alkaa steppi laulamaan hoosiannaa? Joutu vararenkaan pistämään alle.

    Eroa halkasijoissa on seuraavanlaisesti.. 651 - 643.3...
    "MURPHY'S LAW"
    "Whatever can go wrong will go wrong,
    and at the worst possible time,
    in the worst possible way"

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      Originally posted by Nisti View Post
      Kuinka paljon kestää olla takarenkailla halkaisijassa eroa ennenkuin alkaa steppi laulamaan hoosiannaa? Joutu vararenkaan pistämään alle.

      Eroa halkasijoissa on seuraavanlaisesti.. 651 - 643.3...
      no voihan sillä jonkun pikku siirtymän ajaa ihan normaalisti... mitäs se sille laatikolle kuuluu mitä siellä perässä pyörii perä voi huutaa hoosiannaa, jos sillä varapyörällä lähdet lomareissun tekemään
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • j.h
        Bimmer Rookie
        • Aug 2003
        • 45
        • Eteläinen Suomi

        Auton vaihto vähän harkinnassa ensi syksynä, vuosituhannen alun 330 dA X voisi olla sopiva vaihtoehto, tiedä häntä, joten lähdin vähän selailemaan reilua 300 viestiä. Nyt ajatukset ovat pudottaneet A pois ajatuksista, vaikka se kestääkin elinikänsä ongelmitta.
        Siis laatikossa on ilmeisesti jotain ongelmia, koska siitä on jaksettu kirjoittaa tuollainen määrä viestejä.

        Metallihileet ja muut epäpuhtaudet voivat lähteä liikenteeseen öljynvaihdossa tai ilman sitä. Öljynvaihdon jälkeen niitä on kumminkin järjestelmässä määrällisesti vähemmän epäpuhtauksia. Jos ongelmat öljynvaihdon jälkeen, niin eihän laatikko kaipaa kuin purun, puhdistuksen, kasauksen sekä UUDET ÖLJYT ja suodattimen (jos niitä jostain saa).

        Merkistä riippumatta öljynvaihto (jos siihen ryhdytään) kannattaa tehdä huuhtelun kanssa ja mielellään suodattimen vaihto (osassa se vaatii askin pöydälle ottamista).

        Nykyautossa on renkaiden vierintäkehän muuttaminen vastaa vähintään samaa kuin kaivaisi verta nenästään.

        j.h

        Muuten, myydäänkö missään käytettyä öljyä, että jos sattuu hajoamaan turbiinin tai kardaanin stefa, sinne ei varmaan uskalla uutta öljyä laittaa.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          Originally posted by j.h View Post
          Muuten, myydäänkö missään käytettyä öljyä, että jos sattuu hajoamaan turbiinin tai kardaanin stefa, sinne ei varmaan uskalla uutta öljyä laittaa.
          Meillä tuo nyrkkisääntö on 10%. Eli mikäli uutta öljyä joudutaan yli 10% koko tilavuudesta vaihtamaan, laitetaan koko tilavuus suodattimen kanssa uusiksi.
          Näistä purkulaatikoista putkistoista+lauhduttimesta lirutellaan kaikki suodattimen läpi talteen ja ne heitetään turbiiniin jotta vajakkia ei juuri synny.
          Eli pointti on se että kaikki vanha tavara kannattaa mm.näissä putkistojen/lauhduttimen avauksissa ottaa talteen, mikäli siis mitään ei ole hajonnut. Eli jos turbiini tms. on korkannut, on koko kierrossa oleva öljy tietenkin huolellisesti huuhtelemalla suodattimineen aina vaihdettava.

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            Vetää, vääntää, vaihtaa ja turbiini lukittuu hienosti. Mittarilukema on 192tkm, ainoo paha puoli on, ettei kerkee kuuntelemaan apparia, kun pitää lodjua seurailla
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3019
              • Kuopio

              Voikos noita laatikoita hajottaa väärällä käytöllä? Itsekin nyt ensimmäistä kertaa omistan tuollaisen ZF:n stepillä olevan e39 528:n ja pari kysymystä on tullut mieleen. Ensinnäkin kannattaako liikennevaloissa seistessä laittaa keppi N asentoon vai pitää vaan jarrulla auto paikallaan? Toiseksi jos auto käy pidempään tyhjäkäynnillä niin onko väliä onko keppi P vai N asennossa? Joskus aikanaan kuulin huhuja, että ainakaan jenkkien automaattilaatikoissa ei öljyn kierto olisi yhtä tehokasta P asennossa, mutta tämä on täyttä mutua ellei joku sitä vahvista. Entäs kun ajan maantie nopeutta ja vaihdan automaatin puolelta stepille niin mittaristoon tulee D5. Mikä ihme tämä on? Sitten kun vedän kerran pienemmälle niin on suoraan kolmosella. Jotenkin tuntuu, että sellasten siistien kohtuu rauhallisten ohitusten tekeminen tällä ei onnistu. Kun painaa vähän kaasua niin mitään ei tapahdu ja sitten kun vähän lisää niin onkin jo kolmonen pesässä ja sitten kyllä kanssa mennään. Onkohan tämä harjottelun puutetta?
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Jistad
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 443
                • Pohjanmaa

                Originally posted by markok View Post
                Voikos noita laatikoita hajottaa väärällä käytöllä? Itsekin nyt ensimmäistä kertaa omistan tuollaisen ZF:n stepillä olevan e39 528:n ja pari kysymystä on tullut mieleen. Ensinnäkin kannattaako liikennevaloissa seistessä laittaa keppi N asentoon vai pitää vaan jarrulla auto paikallaan? Toiseksi jos auto käy pidempään tyhjäkäynnillä niin onko väliä onko keppi P vai N asennossa? Joskus aikanaan kuulin huhuja, että ainakaan jenkkien automaattilaatikoissa ei öljyn kierto olisi yhtä tehokasta P asennossa, mutta tämä on täyttä mutua ellei joku sitä vahvista. Entäs kun ajan maantie nopeutta ja vaihdan automaatin puolelta stepille niin mittaristoon tulee D5. Mikä ihme tämä on? Sitten kun vedän kerran pienemmälle niin on suoraan kolmosella. Jotenkin tuntuu, että sellasten siistien kohtuu rauhallisten ohitusten tekeminen tällä ei onnistu. Kun painaa vähän kaasua niin mitään ei tapahdu ja sitten kun vähän lisää niin onkin jo kolmonen pesässä ja sitten kyllä kanssa mennään. Onkohan tämä harjottelun puutetta?
                Se DS, eli sulla on sportti päällä, jos et ala vaihtamaan vaihteita.
                e36 328iA Touring -97 Moreagrün Metallic
                R171 SLK 230K -99
                W202 230C -96
                Triumph Daytona 955i -03

                ex e30 316 (1.8) -87 Alpinweiss
                ex e36 320 -94 Diamantschwartz Metallic
                ex e36 328 touring -96 Bostongrün Metallic
                ex e38 740 -95 Ascotgrün
                ex e30 316 (1.8) -87 Alpinweiss
                ex e36 320 cabriolet -95 Montreal Blau

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by markok View Post
                  Voikos noita laatikoita hajottaa väärällä käytöllä? Itsekin nyt ensimmäistä kertaa omistan tuollaisen ZF:n stepillä olevan e39 528:n ja pari kysymystä on tullut mieleen. Ensinnäkin kannattaako liikennevaloissa seistessä laittaa keppi N asentoon vai pitää vaan jarrulla auto paikallaan? Toiseksi jos auto käy pidempään tyhjäkäynnillä niin onko väliä onko keppi P vai N asennossa? Joskus aikanaan kuulin huhuja, että ainakaan jenkkien automaattilaatikoissa ei öljyn kierto olisi yhtä tehokasta P asennossa, mutta tämä on täyttä mutua ellei joku sitä vahvista. Entäs kun ajan maantie nopeutta ja vaihdan automaatin puolelta stepille niin mittaristoon tulee D5. Mikä ihme tämä on? Sitten kun vedän kerran pienemmälle niin on suoraan kolmosella. Jotenkin tuntuu, että sellasten siistien kohtuu rauhallisten ohitusten tekeminen tällä ei onnistu. Kun painaa vähän kaasua niin mitään ei tapahdu ja sitten kun vähän lisää niin onkin jo kolmonen pesässä ja sitten kyllä kanssa mennään. Onkohan tämä harjottelun puutetta?
                  ...ja edelleen, 9/98-uudemmat ZF:n valmistamat bensastepit ovat ihan aikuisten oikeasti ikiliikkujia. Toki varmasti taas kerran joku on jostain kuullut tällaisenkin jossain lauenneen ja ehkä näin voi ollakkin öljynvaihdon seurauksena, mutta ennemmin taitaa salama tappaa kuin omistaa korkannut 9/98-uudempi ZF:n steppi....käytti sitä kuinka tahansa.

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3019
                    • Kuopio

                    Originally posted by Jistad View Post
                    Se DS, eli sulla on sportti päällä, jos et ala vaihtamaan vaihteita.
                    Ai se olikin DS eikä D5. Nyt selkis tuokin.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • Jistad
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 443
                      • Pohjanmaa

                      Originally posted by markok View Post
                      Ai se olikin DS eikä D5. Nyt selkis tuokin.
                      Meilläkään mennyt kuin melkein kaksi vuotta huomata tuo
                      e36 328iA Touring -97 Moreagrün Metallic
                      R171 SLK 230K -99
                      W202 230C -96
                      Triumph Daytona 955i -03

                      ex e30 316 (1.8) -87 Alpinweiss
                      ex e36 320 -94 Diamantschwartz Metallic
                      ex e36 328 touring -96 Bostongrün Metallic
                      ex e38 740 -95 Ascotgrün
                      ex e30 316 (1.8) -87 Alpinweiss
                      ex e36 320 cabriolet -95 Montreal Blau

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by markok View Post
                        Ensinnäkin kannattaako liikennevaloissa seistessä laittaa keppi N asentoon vai pitää vaan jarrulla auto paikallaan? Toiseksi jos auto käy pidempään tyhjäkäynnillä niin onko väliä onko keppi P vai N asennossa?
                        Vaihdepäällä liikennevaloissa.

                        Pidempään tyhjäkäynnillä, kuinka kauan?

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3019
                          • Kuopio

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Vaihdepäällä liikennevaloissa.

                          Pidempään tyhjäkäynnillä, kuinka kauan?
                          Tuo on tietysti aika suhteellista mikä on kauan, mutta tällainen tuli mieleen tuossa vesipumpun vaihdon jälkeen kun ilmasi järjestelmää. Silloin auto kävi varmaan vartin paikallaan ja keppi oli kylläkin N asennossa.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • Kaimann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1214
                            • Karigasniemi

                            Kaverin puolesta kyselen.
                            Auto on 530da vm.2000 ja taitaa olla steppi. Mutta kävi niin että kun matkaa on taitettu tasaista nopeutta n.150km likimain rajoitusten mukaan, eli 100km/h +- jotaki. Ja sitten kun on saavuttu määränpäähän ja alettu hidastamaan niin eipä automaagi enää vaihda pienemälle, ja kun kun vaihteet sai pois päältä niin eipä mene enää pykälään. Eli auto huutaa vain paikallaan ihan sama mitä tekee.
                            Missä vois vika olla?
                            "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Kaimann View Post
                              Kaverin puolesta kyselen.
                              Auto on 530da vm.2000 ja taitaa olla steppi. Mutta kävi niin että kun matkaa on taitettu tasaista nopeutta n.150km likimain rajoitusten mukaan, eli 100km/h +- jotaki. Ja sitten kun on saavuttu määränpäähän ja alettu hidastamaan niin eipä automaagi enää vaihda pienemälle, ja kun kun vaihteet sai pois päältä niin eipä mene enää pykälään. Eli auto huutaa vain paikallaan ihan sama mitä tekee.
                              Missä vois vika olla?
                              Tuollee itselle kävi hiljakkoin, vielä odotellaan: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=139239
                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              • MakeJ
                                BTCF Member
                                • Jun 2005
                                • 323
                                • Hml

                                Lainataanpa tätä topikkia. Pieniä ongelma olis tääläkin tuon GM:n laatikon kanssa. Pidempään kun ajelee motarilla tasaista nopeutta n. 130km/h ja tämän jälkeen kun painaa pedaalinta sen verran, että laatikko yrittää vaihtaa pienemmälle joskus kierrokset nousee läheälle punaista ja tämän jälkeen laatikko heitää vitosen uudelleen sisään. Tämän jälkeen laatikko pysyy vitosella vaikka painais kaasun pohjaan. Manuaali puolellakaan vaihteet ei vaihdu. Vitonen pysyy sisällä vaikka autolla pysähtyy. Liikkeelle lähtö on tässä tilanteessa aika tahmeaa Laatikon vikavalo ei syty ja homma korjaantuu kun auton sammuttaa. Tätä on tapahtunut jo pidemmän aikaan, mutta nyt alkaa tulla pelottavan useasti. Ainoastaan kerran olen saanut laatikon vikavalon syttymään kun yritin korjata tilannetta sammuttalla ja käynnistämällä auton pienessä vauhdissa.Tällöin laatikolle oli ilmestynyt myös vikakoodi, joka valitti speed sensorista. Muuten vikamuistissa ei ole mitään herjaa vaikka selvästi laatikko on käynyt jossain safe moodissa.

                                Voisko ongelman aiheuttaa tuo nopeusanturi, koska pienemmissä nopeuksissa laatikko on toiminut normaalisti. Vai onko tämä nyt lopun alkua laatikolle? Toisaalta jos laatikko hajoaa niin positiivista on se, että oon varautunut laatikon vaihtoon jo henkisesti ja rahallisesti Auton mittarissa on n. 315tkm ja laatikon öljyt vaihdettu 265tkm kohdalla.
                                E60 535dA LCI -07 M-sport
                                E39 530dAT -99 "M-sport"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎