Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Originally posted by exautisti View Post
    hemi ei nyt hoksaa että nuo sinun 100% varmuudella olevat faktat on ihan täyttä mutua niin kuin suurella osalla meistä muistakin,eikä pidä mennä luulemaan mielipiteitä faktoiksi.
    Vai luuletko todella,että joku uskoo sinun tietävän mitä bmw tai zf inssillä on ollu mielessä laatikkoa kehittäessään
    Ei ole ollenkaan tavatonta,että asiat kehittyy vuosien saatossa parempaan suuntaan ja jopa laatinkon öljyn vaihto saattaa osottautua toimivaksi huolimatta erään wannabe insinöörin mielipiteistä.
    Mitä ajat takaa?

    Minä käytin perusteena tuota pollia, johon 800 autonomistajaa vastasi. Eipä ole parempaakaan faktaa tarjolla. Vai onko pollitkin vain mielipiteitä?

    Öljynvaihdon lisäyksen joka toinen kerta tehtävään inspection II:een sain Wetteriltä Oulusta, ja siihen vielä lisäyksen, että asia on "ihan vasta muuttunut ja ohjeet tulleet Bemarilta". Silloin sanoivat näin. Tämän tiedon sain joskus 2007 loppuvuodesta.

    Tero (ei wannabe insinööri)
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • exautisti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1267
      • oulu

      Originally posted by teropa View Post
      Mitä ajat takaa?

      Minä käytin perusteena tuota pollia, johon 800 autonomistajaa vastasi. Eipä ole parempaakaan faktaa tarjolla. Vai onko pollitkin vain mielipiteitä?

      Öljynvaihdon lisäyksen joka toinen kerta tehtävään inspection II:een sain Wetteriltä Oulusta, ja siihen vielä lisäyksen, että asia on "ihan vasta muuttunut ja ohjeet tulleet Bemarilta". Silloin sanoivat näin. Tämän tiedon sain joskus 2007 loppuvuodesta.

      Tero (ei wannabe insinööri)
      niimpä.vaan suurin osa täällä esiin tulleista "faktoista" kuten hemi esittää ei perustu muuhun kuin omaan tai kaverin mielipiteeseen ja pähkäilyyn,ei tutkittuun tietoon,ja kuten jo varmaan tajusit arvostan sinun esille tuomia faktoja (vaikka en lähdettä tiedäkään) en hemin 100% varmuudella esitettyä mutua mitä olen niin paljon saanut täällä lukea.
      -99 punane passatti

      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

      Tuikun softat
      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

      www.mcars.fi

      Kysy 041-5056506

      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by exautisti View Post
        niimpä.vaan suurin osa täällä esiin tulleista "faktoista" kuten hemi esittää ei perustu muuhun kuin omaan tai kaverin mielipiteeseen ja pähkäilyyn,ei tutkittuun tietoon,ja kuten jo varmaan tajusit arvostan sinun esille tuomia faktoja (vaikka en lähdettä tiedäkään) en hemin 100% varmuudella esitettyä mutua mitä olen niin paljon saanut täällä lukea.
        Kerrotko hieman tarkemmin vielä mikä esilletuomistani seikoista onkaan mutua?

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          Kyllä nuo herkkiä tuntuu olevan. Oma steppi kuoli jo siinä vaiheessa kun öljypönikkä oli hommattu ja se pääsi jyvälle tulevista öljynvaihto suunnitelmista.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • exautisti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1267
            • oulu

            BMW:n ja ZF:n insinöörit TIETÄVÄT asian olevan toisin, eli ko.öljyt kestävät jopa 1.5-kertaa sen mitä esim.ko.laatikon kytkinpinnat, vaihdetaan öljyjä tai ei.

            kenenkä bmw inssin kans olet asiasta porissut? minkä takia laatikon toiminta paranee aina öljynvaihdon jälkeen? entä minkä takia nykyään öljynvaihto on huolto-ohjelmassa?

            ja kaikki muut teropan jo mainitsemat epäkohdat.
            -99 punane passatti

            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

            Tuikun softat
            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

            www.mcars.fi

            Kysy 041-5056506

            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by exautisti View Post

              kenenkä bmw inssin kans olet asiasta porissut? minkä takia laatikon toiminta paranee aina öljynvaihdon jälkeen? entä minkä takia nykyään öljynvaihto on huolto-ohjelmassa?

              ja kaikki muut teropan jo mainitsemat epäkohdat.
              En ole ikinä havainnut toiminnan paremista, vaikka useita kertoja vaihtanut.
              Miksi huolto ohjelmassa, rahat pois asiakkaalta.

              Comment

              • exautisti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1267
                • oulu

                Originally posted by Bmw Master View Post
                En ole ikinä havainnut toiminnan paremista, vaikka useita kertoja vaihtanut.
                Miksi huolto ohjelmassa, rahat pois asiakkaalta.

                vai rahat pois asiakkaalta.... kuulostaa todella hienolta,sen täytyy olla näin nyt minut on vakuutettu,eli elkää ihmiset missään nimessä vaihdelko niitä öljyjä.

                omaan autoon olen vaihtanut kaksi kertaa öljyt ja laatikko vaihtaa paljon napakammin uusilla öljyillä,eikä ainakaan vielä ole paskahalvausta näkynyt
                -99 punane passatti

                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                Tuikun softat
                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                www.mcars.fi

                Kysy 041-5056506

                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  En ole ikinä havainnut toiminnan paremista, vaikka useita kertoja vaihtanut.
                  Miksi huolto ohjelmassa, rahat pois asiakkaalta.
                  Minäpä olen, eikä laatikko ole vieläkään hajonnut.

                  Ei kannata ihan kiusalla pistää huolto-ohjelmaan, on monissa testeissä arvosteluperusteena (käyttökustannukset).
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by exautisti View Post
                    ...kenenkä bmw inssin kans olet asiasta porissut? minkä takia laatikon toiminta paranee aina öljynvaihdon jälkeen? entä minkä takia nykyään öljynvaihto on huolto-ohjelmassa?

                    ja kaikki muut teropan jo mainitsemat epäkohdat.
                    Ei minun ole tarvinnut kenenkään kanssa mitään "porista", vaan nämä laatikot....usko tai älä, on ihan ZF/GM/BMW:llä jo suunniteltu niin että ne öljyt kestävät ihan tasan varmasti sen mitä laatikkokin. Eli se vihreä tyyppikilpi kertoo sen että sisällä on öljyt jotka valmistaja lupaa kestävän LifeTime....joka ei kuitenkaan tarkoita IKUISUUTTA, vaan vähintään sen mitä laatikko ja käytännössä sen kytkinpinnat kestävät muutenkin.
                    Missään huolto-ohjelmassa ei todellakaan ole e39:iin kilometriperustaista öljynvaihtoa, vaan tämäkin on urbaanilegenda. Suomessa näihin ainoastaan joissain tapauksissa suositellaan vaihtoa säännöllisin väliajoin ihan juuri siitä syystä että sillä vältetään tuo "paskashokin" reaaliriskit, vältetään vastuu laatikoiden poikimisesta ja/tai liian myöhään ensivaihdon tiltin vastuu sekä tietenkin siksi että se on BISNESTÄ BMW:lle.
                    Laatikon valmistaja eikä itse BMW tällaisia vaihtoja suosittele lainkaan, jolloin ne muut todistetut/tutkitut "epäkohdat" ovat ainakin minulle hämärän peitossa.
                    Se että laatikon toiminta uusilla öljyillä hetkeksi muuttuu, on toki ihan luonnollista samoin kuin uusilla moottoriöljyillä auto viikon tai kaksi käy hieman nätimmin. Se ei tarkoita sitä että heti kun tämä vaikutus loppuu, ollaan öljyjen suhteen jo peli menetetty, kuten ihmeellisesti moni tuntuu asian käsittävän?

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      Itse en koe asiaa millään tavalla henkilökohtaiseksi vendetaksi, joten mailasin Bemarille ja pyysin niiltä virallista kannanottoa asiaan. Katsotaan, mitä he sanovat.

                      Minä sain BMW-huollolta tiedon aiemmin, jotta joka toinen ins. II on vaihto nykyään suositeltavaa tehdä. Jos sain väärää tietoa, niin sitten niin. Minähän en voi sille mitään.

                      Katsotaan, mitä Bemari asiaan sanoo. Heidän sana on minulle aivan riittävä todistus, ja toivotaan, että on myös perusteluja mukana.

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by teropa View Post
                        Minä sain BMW-huollolta tiedon aiemmin, jotta joka toinen ins. II on vaihto nykyään suositeltavaa tehdä. Jos sain väärää tietoa, niin sitten niin. Minähän en voi sille mitään.

                        Katsotaan, mitä Bemari asiaan sanoo. Heidän sana on minulle aivan riittävä todistus, ja toivotaan, että on myös perusteluja mukana.
                        Tuossa vaan on se ongelma, että Suomen merkkihuollot puhuu aika usein mitä sattuu ja luultavasti myös maahantuoja. Sitten jos pyydät nähdä kirjallisena BMW Saksan tiedotteen/ohjeet kyseisestä asiasta, niin niitäpä ei jostain kumman syystä löydykään. Joten siinä voit sitten miettiä onko koko juttu jonkun suomalaisen "asiantuntijan" keksintö vai oikea tehtaan ohje.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Tuossa vaan on se ongelma, että Suomen merkkihuollot puhuu aika usein mitä sattuu ja luultavasti myös maahantuoja. Sitten jos pyydät nähdä kirjallisena BMW Saksan tiedotteen/ohjeet kyseisestä asiasta, niin niitäpä ei jostain kumman syystä löydykään. Joten siinä voit sitten miettiä onko koko juttu jonkun suomalaisen "asiantuntijan" keksintö vai oikea tehtaan ohje.
                          No tähän sanoisin kyllä, että höpsis (maahantuojan osalta, merkkihuollot voi olla näin).

                          Minä kysyn asiaa suoraan BMW Suomelta. Jos ei heiltä saa luotettavaa tietoa niin mistä sitten? Viimeksi kun kysyin M5 öljyihin liittyvää asiaa, niin mulle quotattiin virallisia techincal bulletineja ja niiden numeroita. Eiköhän se oikea ja viimeisin tieto ole myös Suomen BMW:llä. Eihän se nyt niin mene, että vain BMW Saksa tietää, miten noita autoja pitää huoltaa, ja kaikki muut maat ja maahantuojat on jonku googlen tai harrastajafoorumeiden varassa . Noista tulee servicebulletiinit suoraan jokaiseen maahantuojaorganisaatioon, jonka tehtävänä on levittää niitä eteenpäin valtuutetuille merkin edustuslaitoksille ja korjaamoille.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by exautisti View Post
                            vai rahat pois asiakkaalta.... kuulostaa todella hienolta,sen täytyy olla näin
                            Jos kerran viikkoon joku haluaa öljyn vaihdon, niin tottakai huollon kannattaa tuollaiseen bisnekseen tarttua. Asiakkaat ovat oikein innoissaan kun heille sanotaa, että vaihtaminen on tarpeellista. Rahat kädessä juostaan tiskille.

                            Originally posted by Cell View Post

                            Ei kannata ihan kiusalla pistää huolto-ohjelmaan, on monissa testeissä arvosteluperusteena (käyttökustannukset).
                            E39:sin huoltokuluja ei enää eikä koskaan tulla yhdessäkään testissä arvostelemaan.

                            Laatikon hajoaminen öljynvaihtoon on epätodennäköistä, mutta miksi siltikään vaihtamaan? Jos vaihtotyö kustantaa 300€ ja sen tekee vaikka 50tkm välein, 300tkm kohdalla jo 1800€ työnnetty huollon taskuun ja aivan turhaa.

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Laatikon hajoaminen öljynvaihtoon on epätodennäköistä, mutta miksi siltikään vaihtamaan? Jos vaihtotyö kustantaa 300€ ja sen tekee vaikka 50tkm välein, 300tkm kohdalla jo 1800€ työnnetty huollon taskuun ja aivan turhaa.
                              Öö... monet vaihtaa siksi, että laatikon toiminta paranee vaihdon jälkeen. Ja tästäkin löytyy kyllä lukuisia esimerkkejä tältäkin foorumilta.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by teropa View Post
                                Eihän se nyt niin mene, että vain BMW Saksa tietää, miten noita autoja pitää huoltaa, ja kaikki muut maat ja maahantuojat on jonku googlen tai harrastajafoorumeiden varassa .
                                Ei muut maat, mutta Suomen osaltahan tilanne taitaa olla tuo... Varmaan joku mysteerihenkilö täälläkin tietää, mutta hänen ja loppuasiakkaan välissä on aika monta "suodatinta".

                                Ja kyllä, olen edelleen katkera tuulilasin vaihdon ja ilmastoinnin huollon takia, molemmissa tämä niin mainio BMW Suomi osoitti loistavaa "asiantuntemusta" ja BMW-merkkisen auton omistajan etujen hoitamista...
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎