Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumppakuutio
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 131
    • Ylöjärvi

    Juu vika on aikalailla hahmotettu, laatikon perästä kardaani on ilmeisesti jotenkin irti, tunkatessa perää ylös kardaani liikkuu laatikkoon päin ja saa näin ilmeisesti otteen ja alkaa toimiin, vika kuitenkin laatikon sisällä. Se rohinahan kuuluu siitä "salvasta" mikä yrittää lukita kardaanin kun laittaa P:lle, pakki vaihteelta (R) parkki (P) vaihteelle laitettaessa kuuluu erilainen ääni koska "salpa" tulee eriasennosta. Tänään varmaan purkaan tuota laatikkoa. Mistä tuohon löytyis kunnon räjäytyskuvat/poikkileikkaus kuvat?

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      Se onkin isompi homma jos aski pitää avata, katsokaas nyt kuitenkin se perä ensin läpi. Kardaani ei juurikaan liiku kun perää tunkkailee, eikä siellä ole mitään sellaista joka voisi pienellä liikkeellä alkaa toimimaan, pitäis olla koko akseli poikki eikä se sitten liikkuisi omin voimin vaikka kardaania mihin tuuppaisi :think
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • jumppakuutio
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 131
        • Ylöjärvi

        No hommaa siinä on kuitenki. Kyllähän sitä ny siinä sitten tutkitaan ku saadaan tänään auto nosturille. Kyllä me sitä perääkin siinä pohdiskeltiin ja kokeiltiin mutta.. Saa nähdä. Voin sitten kirjotella mikä siellä loppujenlopuks oli.

        E: Rutina kuuluu kyllä ihan satavarmasti laatikosta.
        Last edited by jumppakuutio; 07-12-2012, 10:51.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by jumppakuutio View Post
          E: Rutina kuuluu kyllä ihan satavarmasti laatikosta.
          Juu, parkkilukon käpälä räpisee siellä kun voimansiirto pääsee pyörimään, eikä pysähdy heti kun ei vastusta ole.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • jumppakuutio
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 131
            • Ylöjärvi

            Vetari irti perästä....
            Selvis heti kun saatiin auto ylös vähä vemputeltiin vetareita.

            Comment

            • Jamppa1983
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 739
              • Pirkanmaa

              Olis yks steppi lootalla oleva 530i kiikarissa ja arveluttaa tuo loota. Ei ikinä oo ollu automaattia omassa omistuksessa. Joten mikä on paras tapa tehdä koeajo ja pelätä sormet ristissä tulevaa jos kaupat syntyy.
              Koodit ajattelin lukasta ennen ostoa. Myös tietenkin udella parhaan mukaan että onko öljyjä sinne ikinä vaihdettu. Jos ei ole, niin kannaako mennä edes vaihtaa. Kuitenkin kyseessä 10v vanha auto, millä on takana 280tkm.
              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

              M3 e90 & "M3" e30 turbo

              Comment

              • Will_E39
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 920
                • Seinäjoki

                Originally posted by Jamppa1983 View Post
                Olis yks steppi lootalla oleva 530i kiikarissa ja arveluttaa tuo loota. Ei ikinä oo ollu automaattia omassa omistuksessa. Joten mikä on paras tapa tehdä koeajo ja pelätä sormet ristissä tulevaa jos kaupat syntyy.
                Koodit ajattelin lukasta ennen ostoa. Myös tietenkin udella parhaan mukaan että onko öljyjä sinne ikinä vaihdettu. Jos ei ole, niin kannaako mennä edes vaihtaa. Kuitenkin kyseessä 10v vanha auto, millä on takana 280tkm.
                turha noita bensalaatikoita on jännittää. jos vaihtaa nätisti ja muutenkin toimii niin anna mennä vain,tohon öljynvaihtoon en ota kantaa
                e39 520ia-96

                Comment

                • djs^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2009
                  • 1177
                  • Mikkeli

                  Yleensä jos ilmoituksessa lukee että "juuri vaihdettu laatikkoon öljyt", tulee mieleen että joko sillä on koitettu eliminoida jotain vikaa? :think
                  EX :
                  -E36 316
                  -E36 325
                  -E39 523
                  -E39 530dA M-Sportx2
                  -E60 525dA M-Sport x2
                  -E60 545i Matte white
                  -E53 x5
                  -E91 3xx

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9990
                    • KVLA

                    Originally posted by jumppakuutio View Post
                    E: Rutina kuuluu kyllä ihan satavarmasti laatikosta.
                    Originally posted by jumppakuutio View Post
                    Vetari irti perästä....
                    Selvis heti kun saatiin auto ylös vähä vemputeltiin vetareita.
                    Laatikko,perä,laatikko,perä,laatikko ja sitten taas perä.Onnea kuitenkin halvalle korjaukselle,jos se nyt sitten olisi tuo jo aiemmin epäilty vetari.Vai oliko?Tuliko tähän nyt varmuutta?

                    Comment

                    • Jamppa1983
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 739
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Will_E39 View Post
                      turha noita bensalaatikoita on jännittää. jos vaihtaa nätisti ja muutenkin toimii niin anna mennä vain,tohon öljynvaihtoon en ota kantaa
                      Mitä eroo sitten bensan ja diisselin laatikolla? Kai niillä sitten jotain on kerta niin sanoit. Eli bensa vehkeiden laatikot toimineet "paremmin" vai onko niistä vaan vähemmän kokemuksia. Kyllä se pitää käydä koeajaa ja todeta paikanpäällä mille tuntuu.
                      Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                      M3 e90 & "M3" e30 turbo

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        Originally posted by Jamppa1983 View Post
                        Mitä eroo sitten bensan ja diisselin laatikolla? Kai niillä sitten jotain on kerta niin sanoit. Eli bensa vehkeiden laatikot toimineet "paremmin" vai onko niistä vaan vähemmän kokemuksia. Kyllä se pitää käydä koeajaa ja todeta paikanpäällä mille tuntuu.
                        Eri valmistajan laatikot kyseessä.
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Jamppa1983 View Post
                          Mitä eroo sitten bensan ja diisselin laatikolla? Kai niillä sitten jotain on kerta niin sanoit. Eli bensa vehkeiden laatikot toimineet "paremmin" vai onko niistä vaan vähemmän kokemuksia. Kyllä se pitää käydä koeajaa ja todeta paikanpäällä mille tuntuu.
                          Diesel laatikko Ranskalaisten valmistama GM, kun bensalaatikko Saksalaisten ZF.
                          Aivan eri laatikot siis kyseessä.

                          Originally posted by Jamppa1983 View Post
                          Olis yks steppi lootalla oleva 530i kiikarissa ja arveluttaa tuo loota. Ei ikinä oo ollu automaattia omassa omistuksessa. Joten mikä on paras tapa tehdä koeajo ja pelätä sormet ristissä tulevaa jos kaupat syntyy.
                          Koodit ajattelin lukasta ennen ostoa. Myös tietenkin udella parhaan mukaan että onko öljyjä sinne ikinä vaihdettu. Jos ei ole, niin kannaako mennä edes vaihtaa. Kuitenkin kyseessä 10v vanha auto, millä on takana 280tkm.
                          Bensakoneen laatikko on pomminvarma ikiliikkuja, kunhan renkaan vierintäkehä pidetään orggis spekseissä.
                          Tuo 280tkm ZF:ään on vasta sisäänajo ja ajamalla et saa sitä rikki.
                          Tämän jälkeen et myöskään vaihda enään manuaaliin kuin pakon edessä.
                          Last edited by Hemi; 25-12-2012, 17:55.

                          Comment

                          • Ha2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 1786
                            • Oulu

                            Jep. Mulla allekirjoituksen autossa mittarissa 296 000 ja rapiat päälle. Ikinä ei oo huoltokuittien ja -kirjojen perusteella vaihdettu laatikon öljyjä, enkä minäkään oon niitä 140 000 km omistuksen aikana vaihtanut, ja laatikko toimii kuin silkki ja unelma. Gotta love E39 + M54B30 + ZFjotaki19.
                            Last edited by Ha2; 26-12-2012, 13:35.
                            E61 525d LCI

                            Comment

                            • Jamppa1983
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 739
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Diesel laatikko Ranskalaisten valmistama GM, kun bensalaatikko Saksalaisten ZF.
                              Aivan eri laatikot siis kyseessä.



                              Bensakoneen laatikko on pomminvarma ikiliikkuja, kunhan renkaan vierintäkehä pidetään orggis spekseissä.
                              Tuo 280tkm ZF:ään on vasta sisäänajo ja ajamalla et saa sitä rikki.
                              Tämän jälkeen et myöskään vaihda enään manuaaliin kuin pakon edessä.
                              Kiitos! Tämä tieto riittää, joten koeajolle ja kaupan tekoon. Manuaali pysyy kyllä näissä M-vehkeissä, mutta kai sitä sen verran voi luistaa että käyttö kiesi voi olla automaatti.
                              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                              M3 e90 & "M3" e30 turbo

                              Comment

                              • Oktopuss
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2012
                                • 173
                                • Lappeenranta

                                Taas yksi 530D jossa laatikko probleemaa Laatikko luistaa D:llä ja pakilla välillä aivan helvetisti ja heitti vaihteiston vikatilan päälle. Jos antaa auton hetken aikaa levätä (öljyt jäähtyy?) niin laatikko pelaa taas hetken normaalisti (joitain minuutteja). Onkohan loota porsinut ihan kunnolla vai joku pienempi vika?
                                S204 Mercedes Benz C350cdi 4Matic 2009 Tenorite gray metallic
                                Ex: S211 Mercedes Benz E55 2004 Tanzanite blue metallic
                                ExEx: W210 Mercedes Benz E55 1998 Black opal metallic
                                "Life's too short to drive a boring car"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎