Juu vika on aikalailla hahmotettu, laatikon perästä kardaani on ilmeisesti jotenkin irti, tunkatessa perää ylös kardaani liikkuu laatikkoon päin ja saa näin ilmeisesti otteen ja alkaa toimiin, vika kuitenkin laatikon sisällä. Se rohinahan kuuluu siitä "salvasta" mikä yrittää lukita kardaanin kun laittaa P:lle, pakki vaihteelta (R) parkki (P) vaihteelle laitettaessa kuuluu erilainen ääni koska "salpa" tulee eriasennosta. Tänään varmaan purkaan tuota laatikkoa. Mistä tuohon löytyis kunnon räjäytyskuvat/poikkileikkaus kuvat?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic
Collapse
X
-
Se onkin isompi homma jos aski pitää avata, katsokaas nyt kuitenkin se perä ensin läpi. Kardaani ei juurikaan liiku kun perää tunkkailee, eikä siellä ole mitään sellaista joka voisi pienellä liikkeellä alkaa toimimaan, pitäis olla koko akseli poikki eikä se sitten liikkuisi omin voimin vaikka kardaania mihin tuuppaisi :think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
No hommaa siinä on kuitenki. Kyllähän sitä ny siinä sitten tutkitaan ku saadaan tänään auto nosturille. Kyllä me sitä perääkin siinä pohdiskeltiin ja kokeiltiin mutta.. Saa nähdä. Voin sitten kirjotella mikä siellä loppujenlopuks oli.
E: Rutina kuuluu kyllä ihan satavarmasti laatikosta.Last edited by jumppakuutio; 07-12-2012, 10:51.
Comment
-
-
Originally posted by jumppakuutio View PostE: Rutina kuuluu kyllä ihan satavarmasti laatikosta.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Olis yks steppi lootalla oleva 530i kiikarissa ja arveluttaa tuo loota. Ei ikinä oo ollu automaattia omassa omistuksessa. Joten mikä on paras tapa tehdä koeajo ja pelätä sormet ristissä tulevaa jos kaupat syntyy.
Koodit ajattelin lukasta ennen ostoa. Myös tietenkin udella parhaan mukaan että onko öljyjä sinne ikinä vaihdettu. Jos ei ole, niin kannaako mennä edes vaihtaa. Kuitenkin kyseessä 10v vanha auto, millä on takana 280tkm.Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostOlis yks steppi lootalla oleva 530i kiikarissa ja arveluttaa tuo loota. Ei ikinä oo ollu automaattia omassa omistuksessa. Joten mikä on paras tapa tehdä koeajo ja pelätä sormet ristissä tulevaa jos kaupat syntyy.
Koodit ajattelin lukasta ennen ostoa. Myös tietenkin udella parhaan mukaan että onko öljyjä sinne ikinä vaihdettu. Jos ei ole, niin kannaako mennä edes vaihtaa. Kuitenkin kyseessä 10v vanha auto, millä on takana 280tkm.e39 520ia-96
Comment
-
-
Originally posted by jumppakuutio View PostE: Rutina kuuluu kyllä ihan satavarmasti laatikosta.Originally posted by jumppakuutio View PostVetari irti perästä....
Selvis heti kun saatiin auto ylös vähä vemputeltiin vetareita.
Comment
-
-
Originally posted by Will_E39 View Postturha noita bensalaatikoita on jännittää. jos vaihtaa nätisti ja muutenkin toimii niin anna mennä vain,tohon öljynvaihtoon en ota kantaaTyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostMitä eroo sitten bensan ja diisselin laatikolla? Kai niillä sitten jotain on kerta niin sanoit. Eli bensa vehkeiden laatikot toimineet "paremmin" vai onko niistä vaan vähemmän kokemuksia. Kyllä se pitää käydä koeajaa ja todeta paikanpäällä mille tuntuu.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostMitä eroo sitten bensan ja diisselin laatikolla? Kai niillä sitten jotain on kerta niin sanoit. Eli bensa vehkeiden laatikot toimineet "paremmin" vai onko niistä vaan vähemmän kokemuksia. Kyllä se pitää käydä koeajaa ja todeta paikanpäällä mille tuntuu.
Aivan eri laatikot siis kyseessä.
Originally posted by Jamppa1983 View PostOlis yks steppi lootalla oleva 530i kiikarissa ja arveluttaa tuo loota. Ei ikinä oo ollu automaattia omassa omistuksessa. Joten mikä on paras tapa tehdä koeajo ja pelätä sormet ristissä tulevaa jos kaupat syntyy.
Koodit ajattelin lukasta ennen ostoa. Myös tietenkin udella parhaan mukaan että onko öljyjä sinne ikinä vaihdettu. Jos ei ole, niin kannaako mennä edes vaihtaa. Kuitenkin kyseessä 10v vanha auto, millä on takana 280tkm.
Tuo 280tkm ZF:ään on vasta sisäänajo ja ajamalla et saa sitä rikki.
Tämän jälkeen et myöskään vaihda enään manuaaliin kuin pakon edessä.Last edited by Hemi; 25-12-2012, 17:55.
Comment
-
-
Jep. Mulla allekirjoituksen autossa mittarissa 296 000 ja rapiat päälle. Ikinä ei oo huoltokuittien ja -kirjojen perusteella vaihdettu laatikon öljyjä, enkä minäkään oon niitä 140 000 km omistuksen aikana vaihtanut, ja laatikko toimii kuin silkki ja unelma. Gotta love E39 + M54B30 + ZFjotaki19.Last edited by Ha2; 26-12-2012, 13:35.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostDiesel laatikko Ranskalaisten valmistama GM, kun bensalaatikko Saksalaisten ZF.
Aivan eri laatikot siis kyseessä.
Bensakoneen laatikko on pomminvarma ikiliikkuja, kunhan renkaan vierintäkehä pidetään orggis spekseissä.
Tuo 280tkm ZF:ään on vasta sisäänajo ja ajamalla et saa sitä rikki.
Tämän jälkeen et myöskään vaihda enään manuaaliin kuin pakon edessä.Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
Taas yksi 530D jossa laatikko probleemaa Laatikko luistaa D:llä ja pakilla välillä aivan helvetisti ja heitti vaihteiston vikatilan päälle. Jos antaa auton hetken aikaa levätä (öljyt jäähtyy?) niin laatikko pelaa taas hetken normaalisti (joitain minuutteja). Onkohan loota porsinut ihan kunnolla vai joku pienempi vika?S204 Mercedes Benz C350cdi 4Matic 2009 Tenorite gray metallic
Ex: S211 Mercedes Benz E55 2004 Tanzanite blue metallic
ExEx: W210 Mercedes Benz E55 1998 Black opal metallic
"Life's too short to drive a boring car"
Comment
-
Comment